Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisillä on pakkomielle kengistäni?

Kivat kengät
31.07.2019 |

Yleisin lause, jota olen kuullut koko elämäni on "kivat kengät". Se on jo alkanut vaivaamaan, oikeastaan ihan helvetisti. Enkä voi olla miettimättä että koko elämäni on joku vitsi tai Truman show tyyppinen vedätys.
Lakkasin käyttämästä "kivoja kenkiä" jo teininä tämän takia. Nyt olen yli 30. Ostan vain mahdollisimman blaah ja tylsiä kenkiä. Yleensä cittarista tai prismasta tms, mustat tennarit, perussaappaat, mustat talvikengät. Ei ikinä koroja, värejä, glittereitä tms. Vältän tietoisesti "kivoja kenkiä" ja myös sitä että ihmiset erityisesti näkisi kenkäni. Koetan seistä vähän puskan takana, otan kengät pois, kotona säilytän kaikki kengät kaapissa eikä esillä.
Ja silti jatkuvasti ihmiset sanoo "kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät". Kun kuolen, se lukee varmaan mun hautakivessä.
Mitä tää kaikki tarkoittaa ja miten sen saa loppumaan.
Ja kyllä mä tiedän miten idiootilta tämä kuulostaa. Juuri siksi tästä ei voi ikinä puhua miehen, perheen tai ystävien kanssa. Tämä on outo, hidas kidutus, joka ajaa mut vähitellen hulluksi.

Eka lapsi on nyt 5kk. Näen toistuvaa painajaista, jossa sen ekat sanat on "kivat kengät".

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tätä ketjua lukiessa meni pääni ihan täysin pyörälle. Koko tapaus on, pahoitteluni, hieman huvittava mutta se on myös hyvin kummallinen. Minusta tuo on jotakin sellaista, mitä minä en kykenisi selittämään järjellä. Kuulostaa salaiilitolta, mutta miksi ihmeessä siihen sisältyisi vain tietyn fraasin hokeminen kohteelle vuosikausia, menipä tämä minne tahansa?

Äh siis salaliitolta kuulostaa, oli tarkoitus sanoa 😂

Vierailija
62/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä duunissa kävi vierailulla tosi iso pomo euroopasta, hänet kierrätettiin toimistolla ja kätteli ja sanoi "nice shoes" :D ehkä se on sellainen small talk, neutraali asia mitä voi kehua, ehkä olisi liian persoonaan menevää puhua hiuksista, huulipunasta, paidasta ( ettei vaan ole katsonut tissejä). Kyllä mäkin saatan tuntemattomille sanoa että kivat kengät, mutta silloin ne on oikeasti jotenkin erikoiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matrixissa on jonkinlainen glitch. Kaikki NPC-hahmot ovat jostain syystä jumittuneet kohdallasi samaan fraasiin. Toivotaan, että ongelma poistuu seuraavan päivityksen myötä.

Vierailija
64/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sussa ei ole muita positiivisia piirteitä?

Ainoastaan kivat kengät.

Vierailija
65/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei sentään new shoes?

T. Leo

Kato, hoksasit, hienoa!

Vierailija
66/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tietää että se ärsyttää sua ja siks sanoo niin. Ja pyytää sillon tällön et joku muukin sanoo muka ohinennen. Ja osa on sattumaa, koska se on ihan normaali asia sanoa välillä. Se vois olla tollei puolet ja puolet. Sä oot varmaan vähän herkkä ja luulet että muut sanoo sitä paljon enemmän ku sä luulet.

Ja ehkä sul on oikeesti kivat kengät!

Vierailija
67/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sulla on jonkinlainen mielenterveyden häiriö, jos luulet, että tuo kommentti liittyy johonkin sinua kohtaan suunnattuun kollektiiviseen salaliittoon.

Suosittelen lääkkeiden hankkimista.

Vierailija
68/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sulla on jonkinlainen mielenterveyden häiriö, jos luulet, että tuo kommentti liittyy johonkin sinua kohtaan suunnattuun kollektiiviseen salaliittoon.

No siltä se kuulostaa, tiedetään. Mutta se ei poista sitä että tätä on jatkunut yli puolet mun elämästä, ne kommentit on todellisia ja niitä on paljon. Mun on ite helpompi jopa uskoa että tää on joku kettuilusalaliitto, kuin että mulla ois noin tarkkaan rajattu mielisairaus. Elän muuten normaalia elämää, käyn töissä, on perhe.

Mut en tiedä.. on meillä perheessä jtn mielisairaus historiaa kyllä, mutta vain masennusta tms. En voi kai sitä poiskaan rajata, et oon sekaisin. Se tuntuu niin uskomattomalta että välillä tekis mieli kiljua ja käydä käsiksi kun joku sanoo "KIVAT KENGÄT!". Kivat kengät, kivat, kivat kengät. Elän jossain ahdistavassa taide-elokuvassa.

Vierailija
69/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko helsingissä? 

En. Suht pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
70/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kommentoidaan myös kenkiä jatkuvasti, mutta jalan koko on 35-36 ja käytän aina laadukkaita, jopa näyttäviä kenkiä. Kenkäpareja on 45 ja kaikki käytössä (toki kausittain). Ap miksi et ostaisi juuri sellaisia kenkiä mistä tykkäät, ei tarvitse yrittää olla huomaamaton ja tylsä pari, vaan tuo ne esille jos niihin joka tapauksessa kiinnitetään huomiota! Käännä positiiviseksi tuo ongelma!

Vierailija
71/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sussa ei ole muita positiivisia piirteitä?

Tämä nyt ainakin! 😁

Ja 5/5, hauskaa.

Vierailija
72/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kommentoidaan myös kenkiä jatkuvasti, mutta jalan koko on 35-36 ja käytän aina laadukkaita, jopa näyttäviä kenkiä. Kenkäpareja on 45 ja kaikki käytössä (toki kausittain). Ap miksi et ostaisi juuri sellaisia kenkiä mistä tykkäät, ei tarvitse yrittää olla huomaamaton ja tylsä pari, vaan tuo ne esille jos niihin joka tapauksessa kiinnitetään huomiota! Käännä positiiviseksi tuo ongelma!

EI!!! Argh!!! Te ette nyt jotenkin käsitä tätä. Mä en halua kääntää tätä positiiviseksi ja hyväksyä tätä hiton kidutusta. Mä haluan tietää mistä se johtuu ja haluan että se loppuu. Ja jos jollain nyt on mielenterveysongelmia, niin niillä jotka mustikkametsässä kehuu vieraan saappaita. Niillä jotka kätellessä ei ensin sano omaa nimeä vaan "KIVAT KENGÄT". Jos mä vaan hyväksyn tän hiljaa ja alan kulkemaan korkkareissa niin sekin tuntuis ihan hullulta. Alanko sitte itse huutamaan koko ajan että "KATTOKAA MUN KENKIÄ, KIVAT KENGÄT, KIVAT KENGÄT".

Menee jo tunteisiin kun en saa tätä nyt näköjään selitettyä niin että ihmiset ymmärtää. Ei se kiva kengittely OLE NORMAALIA!

Vierailija
73/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi. Kannattaa marssia lääkäriin.

Vierailija
74/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se on kirjoitti:

No kai sulla on ittelläs edes joku teoria tästä? Kuka kaiken takana ois? C.I.A? Mies? Joku vihamies, jonk kengät varastit lapsena?

Vika vaihtoehto!

Vierailija
75/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla alat vaatimaan vastauksia. Kysyt tiukasti mitä on meneillään, kuka lähetti sut, kenelle työskentelet yms fiksua. Et päästä sitä helpolla.

Vierailija
76/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vähän kierrellen puhua tästä miehelle nyt, kun kerran oon nostanut kissan pöydälle täällä. Ei tajunnut, oli muka hauskaa ja heitti idioottia vitsiä. Kuten arvasinkin. Ei tästä vaan voi puhua.

Vierailija
77/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kengät edelleen kirjoitti:

Yritin vähän kierrellen puhua tästä miehelle nyt, kun kerran oon nostanut kissan pöydälle täällä. Ei tajunnut, oli muka hauskaa ja heitti idioottia vitsiä. Kuten arvasinkin. Ei tästä vaan voi puhua.

Jätä se sika.

Vierailija
78/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kuulemasi on totta? Traumoista voi aiheutua kuuloharhoja, vaikka muuten olisi terve. Siis olen itse kokenut tämän seksuaalitrauman alettua purkaantua psykoterapiassa.

Vierailija
79/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kengät edelleen kirjoitti:

Miten sä puhut kierrellen siitä, että ihmiset sanoo sulle kivat kengät ja se ajaa sut hulluksi? Ja kysyitkö siltä onko se ikinä kuullut kenenkään sanovan sitä edes. Vai ootko itse keksinyt koko asian. Kysy siltä, jos et vielä kysynyt.

Vierailija
80/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että kuulemasi on totta? Traumoista voi aiheutua kuuloharhoja, vaikka muuten olisi terve. Siis olen itse kokenut tämän seksuaalitrauman alettua purkaantua psykoterapiassa.

Hui, kuulostaa pelottavalta. Luulisi että se ääniharha sitten liittyy trauman aiheuttaneeseen tapahtumaan?