Ihmisillä on pakkomielle kengistäni?
Yleisin lause, jota olen kuullut koko elämäni on "kivat kengät". Se on jo alkanut vaivaamaan, oikeastaan ihan helvetisti. Enkä voi olla miettimättä että koko elämäni on joku vitsi tai Truman show tyyppinen vedätys.
Lakkasin käyttämästä "kivoja kenkiä" jo teininä tämän takia. Nyt olen yli 30. Ostan vain mahdollisimman blaah ja tylsiä kenkiä. Yleensä cittarista tai prismasta tms, mustat tennarit, perussaappaat, mustat talvikengät. Ei ikinä koroja, värejä, glittereitä tms. Vältän tietoisesti "kivoja kenkiä" ja myös sitä että ihmiset erityisesti näkisi kenkäni. Koetan seistä vähän puskan takana, otan kengät pois, kotona säilytän kaikki kengät kaapissa eikä esillä.
Ja silti jatkuvasti ihmiset sanoo "kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät". Kun kuolen, se lukee varmaan mun hautakivessä.
Mitä tää kaikki tarkoittaa ja miten sen saa loppumaan.
Ja kyllä mä tiedän miten idiootilta tämä kuulostaa. Juuri siksi tästä ei voi ikinä puhua miehen, perheen tai ystävien kanssa. Tämä on outo, hidas kidutus, joka ajaa mut vähitellen hulluksi.
Eka lapsi on nyt 5kk. Näen toistuvaa painajaista, jossa sen ekat sanat on "kivat kengät".
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat kengät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen jalka sinulla on?
Merkistä riippuen 40-41, ei pitkälle naiselle siis mitenkään outo koko.
Kivat kanootit.
Pysyy ainakin pystyssä hyvin. Eihän tuo nyt ole jalka siroimmasta päästä.
Mutta mun on vaikea, hyvin vaikea, uskoa että tuo olisi se syy "kivat kengät" heittoihin. Ehkä jos olisin 14 ja yläasteella. Nyt on kyse aikuisista ihmisistä, töissä tavatuista asiakkaista yms! Ja vaikka olisi jalka kokoa 45 en usko että varsinkaan töissä kovin moni lähtee kettuilemaan tuollaisesta asiasta. Ja kun se koko on 40-41 ja pituutta 176 niin ei toi teoria oikein osu kohdilleen..
Jotain muuta siinä on takana.
Mulle joskus nuorempana yksi romaniteinityttö huusi v.ttuilevasti "kivat kengät sulla nainen" kun kuljin hänen ohi sellaisissa korkkareissa joissa se korko oli hieman kulahtanut 😅 No tämän jälkeen tajusin että pakko nakata kyseiset kengät jorpakkoon.
Alat käyttää sandaaleja. Sitten pääset joka kerran oikaisemaan puhujaa vähän niinkuin Mustanaamio sudestaan: "Ei nää oo kengät vaan sandaalit."
Kengät ovat tärkein asuate. Muutamalla tutulla on sisäänpäin kääntyneet varpaat ja liikavarvas liian pienien kenkien ansiosta. Jalan päällä lepää tukiranka ja ihmisen terveys.
Säälittää nuoret tytöt, jotka käyttää liian pieniä korkokenkiä ja pilaa terveytensä. Koska muoti.
Minä ja mies ei olla naimisissa, vaikka on oltu yhdessä 12 vuotta. Kumpikaan ei ole halunnut erityisesti naimisiin (vanhemmat eronneet, ei kuuluta kirkkoon, ei jaksa, ei huvita yms). Yksi syy mulla on myös se... huoh tää kuulostaa tyhmältä kirjoitettuna ja se myös vähän ärsyttää. Mutta totta kai jos menisin naimisiin niin jokatoinen vieras ihastelisi niitä hääkenkiä ja ottais niistä kuvaa "nostappa vähäm helmaa niin saadaan ne nätit kengätkin kuvaan" ja kyselisi niistä, kuin koko juhla ois järjestetty mun saakelin kenkien ympärille. Ja mä olen satavarma että niin kävisi, täysin riippumatta siitä mitkä kengät mä valitsisin.
Kivat kengät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sussa ei ole muita positiivisia piirteitä?
Hyvin mahdollista.
Pitääkö silti tuntemattomien ja jopa kaupan kassan hokea niitä sanoja kuin jotkut creepyt kauhuelokuvan ihmiskotelot. Puistattaa välillä, väkisinkin miettii että tää on joku läppä, jotain mätää tässä on.
Ääniä päässä? Mistä se kaupan kassa sun kengät näkee?
Vierailija kirjoitti:
Alat käyttää sandaaleja. Sitten pääset joka kerran oikaisemaan puhujaa vähän niinkuin Mustanaamio sudestaan: "Ei nää oo kengät vaan sandaalit."
Mä en ikinä koskaan missään tilanteessa käyttäis sandaaleja, koska ne vasta vetäisikin katseita puoleensa. Samoin ei korkoja tai korostetun naisellisia kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kengät ovat tärkein asuate. Muutamalla tutulla on sisäänpäin kääntyneet varpaat ja liikavarvas liian pienien kenkien ansiosta. Jalan päällä lepää tukiranka ja ihmisen terveys.
Säälittää nuoret tytöt, jotka käyttää liian pieniä korkokenkiä ja pilaa terveytensä. Koska muoti.
Näin järkevänä ihmisenä jättäisin sen tonnin muotilaukun ostamatta ja teettäisin vaikka hyvät kengät. Tämä on kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Vai paljonko maksaa jalan virheasento 😂
Vierailija kirjoitti:
Kivat kengät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sussa ei ole muita positiivisia piirteitä?
Hyvin mahdollista.
Pitääkö silti tuntemattomien ja jopa kaupan kassan hokea niitä sanoja kuin jotkut creepyt kauhuelokuvan ihmiskotelot. Puistattaa välillä, väkisinkin miettii että tää on joku läppä, jotain mätää tässä on.Ääniä päässä? Mistä se kaupan kassa sun kengät näkee?
No nimenomaan! Tekikin mieli kiljaista samaa. Mutta periaatteessa kyllä siitä näkee, kun on ensin jonossa ja se puolituttu (siis vakiokauppa, mutta en todellakaan tunne työntekijöitä kuin kasvoilta) kassa om voinut siinä bongata ne kengät. Mutta todella myös epäilyttää että se on joku hyväkin vitsi olevinaan. Mies oli silloin mukana niin ei kiinnosta vaikuttaa hullulta ja alkaa tentata kassatyttöä.
Jätä kengät kokeeksi pois ja katso sanotaanko edelleen "Kivat kengät" vai peräti "Kivat jalat".
Kivat kengät edelleen kirjoitti:
Minä ja mies ei olla naimisissa, vaikka on oltu yhdessä 12 vuotta. Kumpikaan ei ole halunnut erityisesti naimisiin (vanhemmat eronneet, ei kuuluta kirkkoon, ei jaksa, ei huvita yms). Yksi syy mulla on myös se... huoh tää kuulostaa tyhmältä kirjoitettuna ja se myös vähän ärsyttää. Mutta totta kai jos menisin naimisiin niin jokatoinen vieras ihastelisi niitä hääkenkiä ja ottais niistä kuvaa "nostappa vähäm helmaa niin saadaan ne nätit kengätkin kuvaan" ja kyselisi niistä, kuin koko juhla ois järjestetty mun saakelin kenkien ympärille. Ja mä olen satavarma että niin kävisi, täysin riippumatta siitä mitkä kengät mä valitsisin.
Laita häälenkkarit vihkimisen jälkeen 😄 Olen nähnyt kuvia valkoisista lenkkareista, joissa on satiininauhat. Ihan tyylikkäät.
(Tai valkoiset Crocsit, heh.)
Vierailija kirjoitti:
Laita häälenkkarit vihkimisen jälkeen 😄 Olen nähnyt kuvia valkoisista lenkkareista, joissa on satiininauhat. Ihan tyylikkäät.
(Tai valkoiset Crocsit, heh.)
Meinaatko ettei kaikki kommentoisi sitten niitä lenkkareita? Hah hah, se on tasan sama mitkä kengät ne ois.
Varmaan kaikki muut hääkuvatkin ylivalottuis tai muuten menis pilalle, paitsi joku superlähikuva mun kengästä.
Ja just tajusin ettei tääkään oikein auta mitään, ahdistaa vaan ja kellään muulla ei taida olla tätä samaa ilmiötä? Joku vuosia kestänyt flashmob tyyppinen läppä joka kohdistuu vain muhun? No huoh oikeesti, alkaa vaan enemmän ahdistaa niin ehkä tää oli nyt tässä. Kiitos kuitenkin kaikille.
Ei ihmisillä ole kengistäsi pakkomielle, vaan yrittävät ilmaista että jalkasi ovat isot, koska siähän ei voi olla näkemättä kun ova tuon kokoiset, ja sen ettei se heitä haittaa, vaan pitävät kenkiä kivannäköisinä, vaikka ne siis isolta näyttävätkin. Itse en kuule jaloistani koskaan mitään, vaikka luulisi, kun ne ovat numroa 36. Miehet joskus naurahtavat hyväntahtoisesti kun on lapsen kengät eteisessä, mutta naiset eivät ikinä kommentoi mitään, ei jaloista, eikä kivoista kengistä.
Voi kun kuulisinkin joskus että "kivat kengät", eikä aina "voiiii, ku sulla on pienet kengät" ja sitten pitää se oma "kanootti" änkeä mun kengän viereen ja vertailla kenkien koko eroa. Toinen mitä kuulen on "ai, että meijän 12v Jonnallakin on jo isompi jalka ku sulla". Joo, kengän koko on 35 ja kyllä joudun ostamaan suurimman osan kengistäni lasten puolelta.
Kokeile ihan toista lähestymistapaa, innostu aiheesta ja lähde oikein mukaan jutustelemaan kengistä seuraavan ihailijan kanssa. Saat näin myös kautta rantain udeltua, mikä juuri sinun kulahtaneissa feikki-crocseissa viehättää.
Nyt teet suunnitelman ja jäät innolla odottamaan seuraavaa kertaa...
Kivat kengät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Tai valkoiset Crocsit, heh.)Meinaatko ettei kaikki kommentoisi sitten niitä lenkkareita? Hah hah, se on tasan sama mitkä kengät ne ois.
Varmaan kaikki muut hääkuvatkin ylivalottuis tai muuten menis pilalle, paitsi joku superlähikuva mun kengästä.Ja just tajusin ettei tääkään oikein auta mitään, ahdistaa vaan ja kellään muulla ei taida olla tätä samaa ilmiötä? Joku vuosia kestänyt flashmob tyyppinen läppä joka kohdistuu vain muhun? No huoh oikeesti, alkaa vaan enemmän ahdistaa niin ehkä tää oli nyt tässä. Kiitos kuitenkin kaikille.
Haittaako tuo? Sitten sinulla on persoonalliset jalat, kaikilla on muutenkin vähän erillaiset jalat.
Minulla on erikoiset jalat myös. Joskus olen miettinyt, että kenkien teettäminen on oikeasti ainut vaihtoehto.
Joskus oli vaikea mennä treffeillekkään, kun en keksinyt kenkiä itselleni. Onneksi nykyään on nettikaupat.
Huolimatta tästä, olen elämässäni tavannut jalkafetistin, hän oli aivan hullaantunut jalkoihini. Tietysti tähän varmasti vaikutti se, missä vartalossa jalat ovat kiinni 😂
Vierailija kirjoitti:
Jätä kengät kokeeksi pois ja katso sanotaanko edelleen "Kivat kengät" vai peräti "Kivat jalat".
Hoidetut, rasvatut ja hyvinvoivat jalat näyttävät kivalta. Kynsiin lakkaa vielä.
AP, osta seuraavaksi mustat pitkävartiset nokialaiset kumppari. Saanet olla rauhassa. Harva niitä kivoiksi kehuu tai siis sinun arvomaailmassasi haukkuu. Minun nuoruudessani tuollaiset saappaat olivat pieni paikallinen muotihitti. Sellaiset piti saada joka tyttölapsen. Minun veljeltäni oli onneksi juuri jäänyt pieniksi vähällä käytöllä olleet nokialaiset, jotka onnellisen nappasin käyttöni. Ja olivathan ne käytännölliset. Eivät niin liukkaat kuin tasapohjaiset Hait ja lisäksi vielä pitkävartiset eli tunkenut lumi tai vesi sisään.
Pysyy ainakin pystyssä hyvin. Eihän tuo nyt ole jalka siroimmasta päästä.