Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisillä on pakkomielle kengistäni?

Kivat kengät
31.07.2019 |

Yleisin lause, jota olen kuullut koko elämäni on "kivat kengät". Se on jo alkanut vaivaamaan, oikeastaan ihan helvetisti. Enkä voi olla miettimättä että koko elämäni on joku vitsi tai Truman show tyyppinen vedätys.
Lakkasin käyttämästä "kivoja kenkiä" jo teininä tämän takia. Nyt olen yli 30. Ostan vain mahdollisimman blaah ja tylsiä kenkiä. Yleensä cittarista tai prismasta tms, mustat tennarit, perussaappaat, mustat talvikengät. Ei ikinä koroja, värejä, glittereitä tms. Vältän tietoisesti "kivoja kenkiä" ja myös sitä että ihmiset erityisesti näkisi kenkäni. Koetan seistä vähän puskan takana, otan kengät pois, kotona säilytän kaikki kengät kaapissa eikä esillä.
Ja silti jatkuvasti ihmiset sanoo "kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät". Kun kuolen, se lukee varmaan mun hautakivessä.
Mitä tää kaikki tarkoittaa ja miten sen saa loppumaan.
Ja kyllä mä tiedän miten idiootilta tämä kuulostaa. Juuri siksi tästä ei voi ikinä puhua miehen, perheen tai ystävien kanssa. Tämä on outo, hidas kidutus, joka ajaa mut vähitellen hulluksi.

Eka lapsi on nyt 5kk. Näen toistuvaa painajaista, jossa sen ekat sanat on "kivat kengät".

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mullekin sanotaan usein että mulla on kivat kengät. Niinkuin onkin. Otan sen kohteliaisuutena :)

Vierailija
2/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kengät : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh

Vierailija
4/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä? :D Tämä on nyt jonkinlainen trauma joka on kehittynyt sinulle jostain vuosien takaa. Voisin kuvitella että sanon jollekin "kivat kengät!" mikäli en keksi mitään muuta ystävällistä kommenttia esim. vaatteista sillä hetkellä. Jos kaverini (joka yleensä pukeutuu tosi kauniisti!) tulisi vastaan rönttäverkkareissa ja likaisessa teepparissa mutta normikengissä, kommentoisin varmaan juuri "kivat kengät!" hänelle, koska meidän kesken on tapana lausua joku kohteliaisuus toisen ulkoasusta tavatessamme.

Tässä valossa siis mietin että ehkä vaatetuksesi on hyvin basic jolloin joku ystäväsi joka haluisi sitä kommentoida, ei oikein halua lausua kohteliaisuutta perusleggareista ja teepaidasta, joten kommentoi siksi kenkiäsi?

Vierailija
5/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sussa ei ole muita positiivisia piirteitä?

Vierailija
6/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D Tunnustan syntini! Olen joskus kehunut: "kivat kengät", ihan tuntemattomillekin. Nyt lopetan!

Vierailija
7/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aamulääkkeet jääneet ottamatta?

Vierailija
8/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen jalka sinulla on?

Vierailija
9/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sentään new shoes?

Vierailija
10/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseltani oli haastateltu päiväkodissa lempileluja. Listalla oli "puukko". Pitänee olla siitäkin huolissaan.

En keksi muuta selitystä kenkäjutulle kuin hirveä jalkahiki tai jättijalat. Tai sitten se on lähipiirin inside-vitsi, jota on jatkettu liian pitkään.

Elämän absurdismi yllättää aina. Sellaista huumoria ja slapstickia on mahdoton käsikirjoittaa.

Vierailija
11/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on sellaiset siinä Itämeri TV-mainoksessa olevat kaviot.

Vierailija
12/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kengät=viulukotelo.

Vierailija
13/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkistä riippuen 40-41, ei pitkälle naiselle siis mitenkään outo koko.

Vierailija
14/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sentään new shoes?

En tiedä mitä tämä tarkoittaa..? Vai ihanko vain onko mulla uudet kengät? No ei nyt kovin uudet, nyt kesällä käytän lähinnä tennareita jotka ostin ehkä toissavuonna. Ja kotona niitä parin euron muovikaukaloita, joita myydään joka kaupassa (ns halpis crocsit). Niistäkin yksi miehen kaveri tokaisi että kivat on. On juu kivat kivat kivat kahen egen puutarhaläpsyttimet.

Vierailija
15/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sussa ei ole muita positiivisia piirteitä?

Hyvin mahdollista.

Pitääkö silti tuntemattomien ja jopa kaupan kassan hokea niitä sanoja kuin jotkut creepyt kauhuelokuvan ihmiskotelot. Puistattaa välillä, väkisinkin miettii että tää on joku läppä, jotain mätää tässä on.

Vierailija
16/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kengät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Vuosien myötä minulle on kehittynyt jonkinlainen kenkäfetissi. Vapaa-aikana selailen kenkäkauppojen tarjontaa.

Haluaisin teettää itselleni kengät, kun niin harvoin löytää sopivat. Olen tosi tarkka siitä, että on mukavat kengät.

Missä voisi teettää itselleen kengät niin, että lähettäisi mallikengän ja saisi saman esim. eri värisellä nahalla?

Suomessa liian kallista.

Olen miettinyt kengäntekokurssin käymistä 🙄

Vierailija
17/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun sitä kommenttia tulee ihan tuntemattomilta, asiakkailta töissä, kaupassa, miehen miespuolisilta kavereilta.. vähintään kerran viikossa se pulpahtaa jostain! Ja kun siihen oon kiinnittänyt huomiota jo melkein 20 vuotta sitten!! Ja se ärsytti ja häiritsi, joten koetin vaan välttää ne tilanteet kuten aloituksessa on mainittu.

Mutta kum se ei auttanut, niin vähitellen on tullut aika vahva tunne että mitä hittoa, mitä tää oikein on! Universumi kettuilee oikein kunnolla. Ja just se, että tilanne vain pahenisi jos menisin kysymään siltä tuntemattomalta että miksi se sanoo noin, mitä se tarkoittaa, tunteeko se mut jostain? Onko joku tyyliin maksanut sille tästä? :D Ja mä TIEDÄN että se kuulostaa vainoharhaiselta niin ei, en kysy sitä.

Vierailija
18/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat kengät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Vuosien myötä minulle on kehittynyt jonkinlainen kenkäfetissi. Vapaa-aikana selailen kenkäkauppojen tarjontaa.

Haluaisin teettää itselleni kengät, kun niin harvoin löytää sopivat. Olen tosi tarkka siitä, että on mukavat kengät.

Missä voisi teettää itselleen kengät niin, että lähettäisi mallikengän ja saisi saman esim. eri värisellä nahalla?

Suomessa liian kallista.

Olen miettinyt kengäntekokurssin käymistä 🙄

Thaimaa, Itä-Eurooppa? Nyt ei tarvitse olla mikään luxus-kengäntekijä. Joku pieni kenkäpulju, suutari/käsityöläinen voisi tehdä sopuhintaan.

Vierailija
19/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto tää oli hyvä aloitus! :D 

mut siis hirveältä varmaan tuntuu jos kuvittelee että kaikki muut on tossa salaliitossa, ja ite on yksin.

Vierailija
20/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kengät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat kanootit.