Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisillä on pakkomielle kengistäni?

Kivat kengät
31.07.2019 |

Yleisin lause, jota olen kuullut koko elämäni on "kivat kengät". Se on jo alkanut vaivaamaan, oikeastaan ihan helvetisti. Enkä voi olla miettimättä että koko elämäni on joku vitsi tai Truman show tyyppinen vedätys.
Lakkasin käyttämästä "kivoja kenkiä" jo teininä tämän takia. Nyt olen yli 30. Ostan vain mahdollisimman blaah ja tylsiä kenkiä. Yleensä cittarista tai prismasta tms, mustat tennarit, perussaappaat, mustat talvikengät. Ei ikinä koroja, värejä, glittereitä tms. Vältän tietoisesti "kivoja kenkiä" ja myös sitä että ihmiset erityisesti näkisi kenkäni. Koetan seistä vähän puskan takana, otan kengät pois, kotona säilytän kaikki kengät kaapissa eikä esillä.
Ja silti jatkuvasti ihmiset sanoo "kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät, kivat kengät". Kun kuolen, se lukee varmaan mun hautakivessä.
Mitä tää kaikki tarkoittaa ja miten sen saa loppumaan.
Ja kyllä mä tiedän miten idiootilta tämä kuulostaa. Juuri siksi tästä ei voi ikinä puhua miehen, perheen tai ystävien kanssa. Tämä on outo, hidas kidutus, joka ajaa mut vähitellen hulluksi.

Eka lapsi on nyt 5kk. Näen toistuvaa painajaista, jossa sen ekat sanat on "kivat kengät".

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat kengät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat kengät edelleen kirjoitti:

Minä ja mies ei olla naimisissa, vaikka on oltu yhdessä 12 vuotta. Kumpikaan ei ole halunnut erityisesti naimisiin (vanhemmat eronneet, ei kuuluta kirkkoon, ei jaksa, ei huvita yms). Yksi syy mulla on myös se... huoh tää kuulostaa tyhmältä kirjoitettuna ja se myös vähän ärsyttää. Mutta totta kai jos menisin naimisiin niin jokatoinen vieras ihastelisi niitä hääkenkiä ja ottais niistä kuvaa "nostappa vähäm helmaa niin saadaan ne nätit kengätkin kuvaan" ja kyselisi niistä, kuin koko juhla ois järjestetty mun saakelin kenkien ympärille. Ja mä olen satavarma että niin kävisi, täysin riippumatta siitä mitkä kengät mä valitsisin.

Laita häälenkkarit vihkimisen jälkeen 😄 Olen nähnyt kuvia valkoisista lenkkareista, joissa on satiininauhat. Ihan tyylikkäät.

(Tai valkoiset Crocsit, heh.)

Meinaatko ettei kaikki kommentoisi sitten niitä lenkkareita? Hah hah, se on tasan sama mitkä kengät ne ois.

Varmaan kaikki muut hääkuvatkin ylivalottuis tai muuten menis pilalle, paitsi joku superlähikuva mun kengästä.

Ja just tajusin ettei tääkään oikein auta mitään, ahdistaa vaan ja kellään muulla ei taida olla tätä samaa ilmiötä? Joku vuosia kestänyt flashmob tyyppinen läppä joka kohdistuu vain muhun? No huoh oikeesti, alkaa vaan enemmän ahdistaa niin ehkä tää oli nyt tässä. Kiitos kuitenkin kaikille.

Haittaako tuo? Sitten sinulla on persoonalliset jalat, kaikilla on muutenkin vähän erillaiset jalat.

Minulla on erikoiset jalat myös. Joskus olen miettinyt, että kenkien teettäminen on oikeasti ainut vaihtoehto.

Joskus oli vaikea mennä treffeillekkään, kun en keksinyt kenkiä itselleni. Onneksi nykyään on nettikaupat.

Huolimatta tästä, olen elämässäni tavannut jalkafetistin, hän oli aivan hullaantunut jalkoihini. Tietysti tähän varmasti vaikutti se, missä vartalossa jalat ovat kiinni 😂

Haittaako? No se nimenomaan haittaa ja ajaa hitaasti hulluksi. Kengät kerää kiva, kiva, kiva kommentteja vaikkei olisi mun jalassa. Just siksi en pidä niitä enää kotona eteisessä esillä, kun alkoi ärsyttää! Kun vieraita tuli sisään ne sanoi "hei kenen tennarit/kumisaappaat nää on, onpa kivat". Siis... jotkut perus nokian saappaat?! Miksi niitäkin pitää erikseen ihastella, niitä AIVAN PERUS SAAPPAITA! Pari vuotta sitten marjametsässä joku koiranulkoiluttaja jäi juttelemaan niitä näitä ja kyseli hyviä marjapaikkoja ja rapsutin sen koiraa ja se totta kai, tietysti, sanoi niistä saappaista että ne on kivat ja mä sanoin sille että sen lenkkarit on kivat (vähän takasveetuilua välillä). Niin se oli ihan että "täh ai nää vai, ihan kulahtaneet, heh heh". Niin miksi se sitten itse sanoi mun saappaita kivoiksi?

Vierailija
42/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat kengät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat kengät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sussa ei ole muita positiivisia piirteitä?

Hyvin mahdollista.

Pitääkö silti tuntemattomien ja jopa kaupan kassan hokea niitä sanoja kuin jotkut creepyt kauhuelokuvan ihmiskotelot. Puistattaa välillä, väkisinkin miettii että tää on joku läppä, jotain mätää tässä on.

Ääniä päässä? Mistä se kaupan kassa sun kengät näkee?

No nimenomaan! Tekikin mieli kiljaista samaa. Mutta periaatteessa kyllä siitä näkee, kun on ensin jonossa ja se puolituttu (siis vakiokauppa, mutta en todellakaan tunne työntekijöitä kuin kasvoilta) kassa om voinut siinä bongata ne kengät. Mutta todella myös epäilyttää että se on joku hyväkin vitsi olevinaan. Mies oli silloin mukana niin ei kiinnosta vaikuttaa hullulta ja alkaa tentata kassatyttöä.

Jos se näki kaukaa, kun sä tamppasit Kummeli-kengillä siihen kassalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei sentään new shoes?

T. Leo

Vierailija
44/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä määrä kivaa kengittelyä on vielä normaalin rajoissa? Milloin se menee yli ja siinä on jotain outoa. Mun mielestä kerran viikossa 20 vuotta on jo ihan hullua. Ja huippukausina, eli jos on paljon ulkona jq on ihmisiä ympärillä, jopa joka ikinen päivä! Olisiko se teistä normaalia? Jossain torikahvilassa mummot pysähtyy sanomaan kivat kengät, kivat kengät. Samat kengät on puolella Suomea, mene pois!

Vierailija
45/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele myönteisesti, voit aloittaa lapsesi kanssa melomaan, eikä tarvita mitään suuria investointeja kun kanootit omasta takaa.

Ketju on klassikkoainesta.

Vierailija
46/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hauskin ketju pitkään aikaan!

Vierailija
47/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska prismassa ja cittarissa on kivoja kenkiä!

Vierailija
48/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas AINA tujotetaan kengät/jalat, jopa vastaantulevat jäävät mollottaa jalat. :(

En käsitä! Mulla on täysin normaalit jalat ja kengät.

Vierailija
49/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sulla on ittelläs edes joku teoria tästä? Kuka kaiken takana ois? C.I.A? Mies? Joku vihamies, jonk kengät varastit lapsena?

Vierailija
50/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle sanotaan kivat kengät, mulle "ihan kiva". Kaikki mitä teen, mitä olen, mihin menen, miltä näytän on aina kaikkien mielestä "ihan kiva". 🙄

Vierailija
51/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin, että ihmisten katse kiinnittyy helposti tuon kokoiseen jalkaan (naisella siis).  Sitten kun katsoja huomaa, että ap noteeraa katseen, hän ikään kuin katsetta selittääkseen keksii sanoa "kivat kengät".  Eihän ole sopivaa sanoa, että toisella on isot jalat. 

Vierailija
52/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se on kirjoitti:

No kai sulla on ittelläs edes joku teoria tästä? Kuka kaiken takana ois? C.I.A? Mies? Joku vihamies, jonk kengät varastit lapsena?

Ei ole teoriaa, ei. Lähinnä tulee mieleen jo mainitsemani Trueman show. Tai se leffa, jossa avaruusolennot käyttää ihmisiä "kuorina" ja kulkee ympäriinsä kuin normaalit ihmiset ja tappaa jengiä. Siis tulee mieleen, en oikeasti usko niin :D

Ainoa ihminen, jolla edes jotenkin olisi motiivi kiduttaa mua läpi elämän, on siskoni, joka aika avoimesti vihaa mua. MUTTA on vihannut mua vasta noin 13 vuotta. Mun on mahdoton muistaa tarkkaan milloin tämä kiva kengittely alkoi, mutta varmuudella kauemmin kuin 13 vuotta sitten. Muistan hyvin että oon valittanut tästä jo yläasteella, kun joku ällö vanha ukko tuli pokailemaan bussiasemalla ja kysyi olenko malli ja haluaisinko että hän ottaa musta kuvia yms pervoa. Ja hän sanoi varmaan viis kertaa että kivat sääret ja kivat KENGÄT. Ja tästä muistan että puhuin kavereille ja siskollekin. Siitä on pakko olla yli 15 vuotta. Ehkä 17 vuotta. Ja en meinaa että toi oli eka kerta kun kenkiä on kivoteltu, mutta siitä sentään voi laskea about kuinka kauan tätä on vähintään kestänyt.

Nykyään ei enää voi puhua asiasta kavereille, kun se kuulostaa niin oudolta puhua tästä, kuinka sitä edelleen vaan tapahtuu.

Vierailija
53/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on niin, että ihmisten katse kiinnittyy helposti tuon kokoiseen jalkaan (naisella siis).  Sitten kun katsoja huomaa, että ap noteeraa katseen, hän ikään kuin katsetta selittääkseen keksii sanoa "kivat kengät".  Eihän ole sopivaa sanoa, että toisella on isot jalat. 

Varmasti 1/20 tapausta voisi selittyä tuolla. Mutta edelleen, koko 40 ei ole pitkällä naisella iso, eikä aikuiset ihmiset ole niin urpoja, että joka sormelle riittäisi tuntemattomia kivoittelijoita.. vai onko?

Tai mistä minä tiedän. Voisiko joku hyvin lievästi ylipainoinen nainen kommentoida tähän, sanooko jatkuvasti tuntemattomat että "kiva paita" tms koska ovat huomanneet että olet vähän pyöreä? En kyllä itse osaa kuvitella sanovani noin..

Vierailija
54/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? :D Tämä on nyt jonkinlainen trauma joka on kehittynyt sinulle jostain vuosien takaa. Voisin kuvitella että sanon jollekin "kivat kengät!" mikäli en keksi mitään muuta ystävällistä kommenttia esim. vaatteista sillä hetkellä. Jos kaverini (joka yleensä pukeutuu tosi kauniisti!) tulisi vastaan rönttäverkkareissa ja likaisessa teepparissa mutta normikengissä, kommentoisin varmaan juuri "kivat kengät!" hänelle, koska meidän kesken on tapana lausua joku kohteliaisuus toisen ulkoasusta tavatessamme.

Tässä valossa siis mietin että ehkä vaatetuksesi on hyvin basic jolloin joku ystäväsi joka haluisi sitä kommentoida, ei oikein halua lausua kohteliaisuutta perusleggareista ja teepaidasta, joten kommentoi siksi kenkiäsi?

Minusta tuommoiset kommentit eivät ole mitään kohteliaisuuden osoituksia.

Ne vain osoittavat, miten sanoja automaattisesti arvioi/arvostelee kaikkea ulkoista, pinnallista. En halua, että minua arvioidaan/arvotetaan itselleni joko kehumalla tai moittimalla. Molemmat yhtä älyttömiä.

Vierailija
55/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulet ääniä päässäsi.

Vierailija
56/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat kengät kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoinen jalka sinulla on?

Merkistä riippuen 40-41, ei pitkälle naiselle siis mitenkään outo koko.

Kivat kanootit.

Pysyy ainakin pystyssä hyvin. Eihän tuo nyt ole jalka siroimmasta päästä.

No höhhöh, jopa pienehkö jalka tuohon pituuteen nähden.

175cm/42

Vierailija
57/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulet ääniä päässäsi.

No on tässä vuosien varrella tullut kyseenalaistettua oma järki monta kertaa. Tulee täysim epätodellinen olo välillä, kun se sama kommentti toistuu ja toistuu, tilanteissa joissa se on yllättävä, turhaa, outoa.

Mutta en usko kuulevani ääniä tässä asiassa. Ja eikö se olisi aika spesifi mielisairaus, jos ei muuten oireile kuin näin? Mies on varmuudella kuullut sen kommentin myös useita kertoja tässä vuosien varrella.

Tai millä mä sen nyt tiedän ja todistan elänkö jossain hemmetin kenkä-matrixissa. Ei tää normaalilta ainakaan tunnu.

Vierailija
58/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä sä asut? Täällä Turussa 40 on se tavallisin koko. Monella naisella 41-42 myös, teineillä paljon isompiakin, tutun tytöllä 44.

Vierailija
59/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain muulla naisella kenkä 40-41 ja sen takia kuulisi päivittäin tai viikottain tai edes ikinä kommenttia kengistään?

Eikös yleisin naisten kenkänkoko ole nykyään 38-39? Mistä joku voi tunnistaa onko se kenkä vastaantulijalla 39 vai 40? Ja senkö takia pitää oikein pysähtyä aiheesta jutustelemaan? Enpä usko, ei mene läpi.

Vierailija
60/144 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tätä ketjua lukiessa meni pääni ihan täysin pyörälle. Koko tapaus on, pahoitteluni, hieman huvittava mutta se on myös hyvin kummallinen. Minusta tuo on jotakin sellaista, mitä minä en kykenisi selittämään järjellä. Kuulostaa salaiilitolta, mutta miksi ihmeessä siihen sisältyisi vain tietyn fraasin hokeminen kohteelle vuosikausia, menipä tämä minne tahansa?