Ex-vaimo ei vaihda sukunimeäni pois
Erottiin yli neljä vuotta sitten. Ei lapsia. Milloin olisi suotavaa pyytää häntä vaihtamaan takaisin vanhaan sukunimeensä?
Kommentit (349)
Ei milloinkaan. Se on naisen sukunimi ja jos hän haluaa sen pitää, niin sitten hän pitää sen.
Se on nyt hänen sukunimensä, ei hänen tarvitse vaihtaa sitä, jollei hän halua. Moni haluaakin tuollaisessa tilanteessa, mutta sinun exäsi ei ilmeisesti. Ehkä sitten jo tarjolla on jotain parempaa...
En ymmärrä naisia, jotka eivät vaihda entisen miehen nimeä pois. Roikkuvat menneessä.
Ehkä odottaa, että passi menee vanhaksi, niin vaihtaa sitten nimet ja kaikki kortit. Itselläkin nimenvaihto edessä, tosin eri syystä, muutan vasta sitten, kun passi vanhenee.
Haha, mullakin on eksäni sukunimi enkä ole vaihtamassa pois! Jaksa sitä härdelliä, ilmoitella joka paikkaan ja uusia kortit ym. Muutenkin tykkään nimestä enemmän kuin aiemmasta
Siitä tuli myös eksäsi sukunimi avioliiton myötä. Ei ole siis sun yksityisomaisuutta, herra Möttönen.
Kun ei ole pakko. Ja miksi pitäisikään jos lapset ovat samalla nimellä tai muutenkaan. Nimen vaihtamisesta kun paljon paperisotkua muutenkin. Ei sitä koko ajan viitsi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naisia, jotka eivät vaihda entisen miehen nimeä pois. Roikkuvat menneessä.
En ymmärrä miehiä, jotka kyyläävät entisen vaimon tekemisiä vielä neljän vuoden jälkeen. Roikkuvat menneessä. Ilmeisesti elämällä ei ole ollut mitään tarjottavaa.
Mikä estää aapeetä vaihtamasta oman nimensä? Roikutko menneessä?
Kallista lystiä vaihtaa sukunimeä. Kaikko kortit ja passi uusiksi. Ajokorttikaan ei ole sen jälkeen voimassa hamaan tappiin asti ajokorttiuudistuksen jälkeen. Pelkkää turhaa persnettoa tuollainen nimenvaihto.
Siitähän se riemu alkaakin, kun tämä naikkonen ryhtyy tehtailemaan tenavia eri ukkojen kanssa ja antaa näillekin vielä sinun sukunimesi, aivankuin kersat olisivat sinun. Näinhän sitä moni toimii.
Mä tunnen erään naisen jonka entinen mies tuomittiin pedofiilian takia linnaan, eikä tämä ex vaimo koskaan vaihtanut miehen sukunimeä pois.
Miksi hänen pitäisi vaihtaa sukunimesi pois ja vaikka olette eronneet, niin hän on edelleen suvun jäsen ja sinun ensimmäinen puoliso, joka säilyy virallisissa papereissa ja sukuselvityksessä loput ikääsi, halusit sitä tai et.
Merkitänänä vain "eronnut".
Jos olisin ex-vaimosi vaihtaisin jos maksaisit kaikki kulut ja asioisit puolestani joka virastossa.
Mä en ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka eivät vaihda omaansa erotessaan. Lähipiirissä on kaksi ex-vaimo ja yksi ex-mies, jotka vaihtoivat nimensä naimisiin mennessään, mutta pitivät ne erotessaan.
Jos minä eroaisin, niin eron syy olisi sellainen, etten missään nimessä haluaisi olla enää nimenkään kanssa missään tekemisissä. Vaihtaisin samantein pois!
En koskaan vaihtaisi nimeäni takaisin vanhaan nimeen, jos eroaisin. Siksi kun tykkään niin paljon enemmän tästä uudesta, kauniista suomalaisesta sukunimestä.
Ymmärrän kyllä ap:ta. Itse en pitäisi ex-miehen sukunimeä, jos sellainen olisi. Ihan kiusantekoakin voi olla, jos sukunimi on harvinainen. Jos sitten saa lapsia toisen miehen kanssa ja pitää edelleen vanhan sukunimen, niin sehän on jo törkeää, jos lapset saavat ex-miehen sukunimen. Enpä satu tietämään yhtään sellaista tapausta, aika harvinaista uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka eivät vaihda omaansa erotessaan. Lähipiirissä on kaksi ex-vaimo ja yksi ex-mies, jotka vaihtoivat nimensä naimisiin mennessään, mutta pitivät ne erotessaan.
Jos minä eroaisin, niin eron syy olisi sellainen, etten missään nimessä haluaisi olla enää nimenkään kanssa missään tekemisissä. Vaihtaisin samantein pois!
Minä en. Olen ollut tällä nimellä jo yli 23 vuotta, joten en enää edes usko että tottuisin entiseen nimeeni. Joka oli sitä paitsi ruma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänen pitäisi vaihtaa sukunimesi pois ja vaikka olette eronneet, niin hän on edelleen suvun jäsen ja sinun ensimmäinen puoliso, joka säilyy virallisissa papereissa ja sukuselvityksessä loput ikääsi, halusit sitä tai et.
Ööömm mistä näin päättelit?
Voithan sinä pyytää jo vaikka eilen, mutta hänen ei tarvitse suostua siihen.