Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?
Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?
Kommentit (959)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen muovipussi.
Jos nyt on kerran jo biohajoavia pusseja bioroskalle, niin miksei myös yleisroskaa laiteta biohajoaviin pusseihin?
Tavallisilla pusseilla ei tee enää hevon he lvettiä.
Olishan se nyt taas aivan hel vetisti eteenpäin.
Koska ne biohajoavat pussit hajoavat jo ennen kuin ne saa kiikutettua sinne roskikseen.
Myöskään ostoskasseiksi nuo eivät oikein sovellu, ellei ostoksina ole jotain todella kevyttä.
Ne eivät kestä mitään. Minulla oli ostoksissa pari mehukeittoa ja tusina munia jotka tulivat pussista läpi kaupan lattialle kun nostin sen pakkauspöydältä. Toisella kertaa laitoin näitä kaksi päällekäin ja tavarat tulivat pussista läpi kotimatkalla.
Ja minulla on siis yleensä kestokassi mukana mutta välillä se unohtuu.
Sama on näiden biohajoavien koirankakkapussien kanssa. Eivät kestä yhtään kosteutta joten ovat käyttökelvottomassa kunnossa jo ennen kuin niille tulee käyttöä. Ja kyllä, olen kokeillut niitä muovisia pussin annostelijoitakin, mutta pilalle menevät niissäkin enkä halua ottaa riskiä että saan käsiini p* skaa kun olen paikassa jossa en pääse pesemään käsiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: Te pari, jotka veditte herneen nenään siitä, että joku ei ymmärrä vegaanista pekonia, olette vegaaneja? Koitte tuon täysin neutraalin kommentin arvosteluna ja siksi hyökkäsitte. Jännästi vain tuo yksi kommentti aiheutti tällaisen reaktion. Vaikka aivan varmasti tätä ketjua on lukenut myös kevytkermoja käyttävä, rasvatonta maitoa juova tai cd-levyjä kuunteleva. Silti mikään muu kommentti ei ole aiheuttanut hyökkäystä ja jankkausta ja nimittelyä. Ja sitten vielä ihmettelette, miksi vegaaneja ihan ylipäätäänkään ei aina ymmärretä.
En ole vegaani. Sanoin sen jo heti alkuun. Mielestäni vegepihvissä ei ole mitään tekopyhää.
Sääli vaan että kyseessä ei ole mikään mielipideasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: Te pari, jotka veditte herneen nenään siitä, että joku ei ymmärrä vegaanista pekonia, olette vegaaneja? Koitte tuon täysin neutraalin kommentin arvosteluna ja siksi hyökkäsitte. Jännästi vain tuo yksi kommentti aiheutti tällaisen reaktion. Vaikka aivan varmasti tätä ketjua on lukenut myös kevytkermoja käyttävä, rasvatonta maitoa juova tai cd-levyjä kuunteleva. Silti mikään muu kommentti ei ole aiheuttanut hyökkäystä ja jankkausta ja nimittelyä. Ja sitten vielä ihmettelette, miksi vegaaneja ihan ylipäätäänkään ei aina ymmärretä.
Väärin. Se kommentti oli vain aivan käsittämätön.
Olen itse eri mieltä sekä cd-levyistä että ruokakermoista, mutta voin ymmärtää, mistä niissä on kyse. Sen sijaan tuo vegaanilihakommentti oli täysin järjenvastainen.
Haluaisin kuulla perustelun tuolle järjenvastaisuudelle. En nimittäin itsekään ymmärrä, miksi vegaaneille pitää tehdä tuotteita, joiden on tarkoitus olla mahdollisimman lähellä lihaa. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla luopua jostain tuotteesta, jonka kokee arvomaailmansa vastaiseksi. Ehkä olen tyhmä, mutta minusta kuulostaa oudolta korvata tuote korvikkeella sen sijaan, että luopuisi ko. tuotteesta kokonaan. Kun siis ei puhuta allergiasta, vaan puhtaasti ajatusmaailmaan perustuvasta valinnasta.
Kysehän on vaan siitä, mihin muotoon vegaanituotteet valmistetaan. On helpompi kuvailla ruokaa esim. soijanakiksi kuin soijasta valmistetuksi pieneksi pötkyksi. Pitäisikö kasvissyöjän muka luopua pihveistä ym. vain sen takia, että niitä valmistetaan myös lihasta?
Joskus nimi kertoo myös siitä, mihin tapaan tuotetta voi käyttää (vegepihvit, juustot, seitan-kebab). Kokkaan satunnaisesti vegaaniystävälleni ja kokkaaminen sujuu helposti, kun voin nimenomaan korvata vaikka makaronilaatikossa ei-vegaaniset ainekset jollain muulla. Se on sitten makuasia kutsuuko näitä korvikkeeksi vai miksi.
Lasten hampurilaisaterioiden mukana tulevat lelut, eikö tässä maailmassa ole jo krääsää tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
itsellä menee yli pekonin makuinen liukuvoide. miksi vaan ei käytä pekonia Liukkarina?
Kokeile hinkata itseäsi pekonilla. Eiköhän tuo maku ole nimenomaan lihaa syöville heteroille kehitetty. Olishan se kiva naisellekin että se toksinen sovinistipazka edes kerran yrittäisi vähän kiihottaa naista ennenkuin runttaa puolivelton prinssinakkinsa sisään. Sekin sattuu kuiviltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Se kommentti oli vain aivan käsittämätön.
Olen itse eri mieltä sekä cd-levyistä että ruokakermoista, mutta voin ymmärtää, mistä niissä on kyse. Sen sijaan tuo vegaanilihakommentti oli täysin järjenvastainen.
Haluaisin kuulla perustelun tuolle järjenvastaisuudelle. En nimittäin itsekään ymmärrä, miksi vegaaneille pitää tehdä tuotteita, joiden on tarkoitus olla mahdollisimman lähellä lihaa. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla luopua jostain tuotteesta, jonka kokee arvomaailmansa vastaiseksi. Ehkä olen tyhmä, mutta minusta kuulostaa oudolta korvata tuote korvikkeella sen sijaan, että luopuisi ko. tuotteesta kokonaan. Kun siis ei puhuta allergiasta, vaan puhtaasti ajatusmaailmaan perustuvasta valinnasta.
Kysehän on vaan siitä, mihin muotoon vegaanituotteet valmistetaan. On helpompi kuvailla ruokaa esim. soijanakiksi kuin soijasta valmistetuksi pieneksi pötkyksi. Pitäisikö kasvissyöjän muka luopua pihveistä ym. vain sen takia, että niitä valmistetaan myös lihasta?
Joskus nimi kertoo myös siitä, mihin tapaan tuotetta voi käyttää (vegepihvit, juustot, seitan-kebab). Kokkaan satunnaisesti vegaaniystävälleni ja kokkaaminen sujuu helposti, kun voin nimenomaan korvata vaikka makaronilaatikossa ei-vegaaniset ainekset jollain muulla. Se on sitten makuasia kutsuuko näitä korvikkeeksi vai miksi.
Minäkin kokkaan aina joskus vegaani”ystäville”. Bravuurini on pekonirasvassa paistetut kasvispihvit ja ”tofusta tehty” kotijuustosalaatti. Kehuvat vielä että ai kun on hyvää 😂
Saippualastut :D
Saippuaharkosta suikaloidaan ohuita lastuja, mutta periaatteessa en käsitä, että miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nakkikioskin makuinen sipsi jota mainostettiin että ei tarvitse mennä baari-illan jälkeen nakkikioskille kun syö näitä.
Oliko vielä kaikilla mausteilla?
Taitaa olla ainakin nimeltään juurikin tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa".
Kertoo vain siitä, että lihaa ei voi oikein korvata millään viherpiiperryksillä ja se on olennainen osa ihmisenä olemista.
Siis voihan sen, niistä korvikkeistahan täällä on koko ajan puhuttu?? Mitä ihmettä
Jotkut ehdottivat seuraavia, mitä en ymmärrä;
Pölyhuiska
-Itselläni se on jatkuvassa käytössä. Aivan erinomainen peli, kun ottaa imurin letkun toiseen käteensä ja huiskan toiseen ja pyyhkii taulutelevisiosta pölyt.
Vedenkeitin
-erinomainen sekin mökkikäytössä. Kun tarvitsen kuumaa vettä, keitän sen vedenkeittimellä ja lanttaan kylmällä. Mökille ei tule vettä.
Pussinsulkija
-On kai parempi sulkea pussit sulkijalla, kuin vääntää aina niitten solmujen kanssa.
Loppuja en jaksanut lukea, kun ketju meni pilalle jostain liha-asian jankkaamisesta.
En ymmärrä kaikenmaailman vihannesleikkureita, itse pärjään hyvällä veitsellä ja se vie vain vähän tilaa.
Vauvoille on keksitty vaikka kuinka paljon turhaa krääsää, kävelytuolia, tuttipullon steriloijia, hyppykiikkua yms. en edes tiedä mitä kaikkea. Muutenkin ihmetyttää ihmiset, jotka kuluttavat isoja summia vauvan tarvikkeisiin ja vaatteisiin. Itse olen kasvattanut kolme ihan tosi pienellä budjetilla, vauva-aika on niin äkkiä ohi, että turha ostella kaikkea kallista ja turhaa krääsää ja vempelettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammastuubin puristin ja monet muut ostostv-tuotteet.
80-luvulla oli valmiiksi rikottuja kananmunia pienessä rasiassa, ettei tartte rikkoa ite.
Banaanin kotelo, jonne voi laittaa kuoritun banaanin odottamaan syömistä.
Aromipesä.Siis onko olemassa hammastuubin puristin, jolla saa kunnolla kaiken sisällön ulos tuubista niin ettei mene hukkaan? Minulle heti.
Juu. mulle kans! Täällä oli mainittu muitakin "turhakkeita" joita heti harkitsin käyttöön, kuten ainakin banaanirasia. Meni heti ostoslistalle. Omppurasiaa en vielä ole nähnyt, kenties sekin. Jep, olen se tumpelo "munanaukaisija" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussinsulkija
Sanoisin yhdeksi parhaista keksinnöistä!
Kyllä onkin. Mä muuten käytän kulmasta avoimeksi leikattuun pakastepussiin (uunivihannekset, pakastepyttipannu yms.) jotka menevät takaisin pakkaseen, tällaisia paperinipun liittimiä:
https://www.clasohlson.com/fi/Puristin-41-mm/44-3020-1
Näitä on eri kokoisia isommille ja pienemmille pusseille. Pussi vaan kulman kohdalta taitetaan vaikka pariin kertaan ja klipsulla kiinni. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen muovipussi.
Jos nyt on kerran jo biohajoavia pusseja bioroskalle, niin miksei myös yleisroskaa laiteta biohajoaviin pusseihin?
Tavallisilla pusseilla ei tee enää hevon he lvettiä.
Olishan se nyt taas aivan hel vetisti eteenpäin.
Koska ne biohajoavat pussit hajoavat jo ennen kuin ne saa kiikutettua sinne roskikseen.
Myöskään ostoskasseiksi nuo eivät oikein sovellu, ellei ostoksina ole jotain todella kevyttä.
Ne eivät kestä mitään. Minulla oli ostoksissa pari mehukeittoa ja tusina munia jotka tulivat pussista läpi kaupan lattialle kun nostin sen pakkauspöydältä. Toisella kertaa laitoin näitä kaksi päällekäin ja tavarat tulivat pussista läpi kotimatkalla.
Ja minulla on siis yleensä kestokassi mukana mutta välillä se unohtuu.
Meidän lähikaupassa on luovuttu muovipusseista. Vaihtoehtoina on nuo biokassit ja sitten ne muoviset kestokassit. Minun täytyy myöntää että ostan sitten niitä kestokasseja ja koska niitä kertyy liikaa niin käytän niitä roskiksina koska haluan ostokset kuljetettua ilman että tavarat leviävät matkan varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussinsulkija
Sanoisin yhdeksi parhaista keksinnöistä!
Kyllä onkin. Mä muuten käytän kulmasta avoimeksi leikattuun pakastepussiin (uunivihannekset, pakastepyttipannu yms.) jotka menevät takaisin pakkaseen, tällaisia paperinipun liittimiä:
https://www.clasohlson.com/fi/Puristin-41-mm/44-3020-1
Näitä on eri kokoisia isommille ja pienemmille pusseille. Pussi vaan kulman kohdalta taitetaan vaikka pariin kertaan ja klipsulla kiinni. Kätevää.
Ikeasta saa kanssa paljon kätevämpiä pussin sulkijoita halvemmalla.
https://www.ikea.com/fi/fi/p/bevara-pussinsuljin-30-kpl-eri-vaerejae-er…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunankuorenrikkoja tulee ensimmäisenä mieleen. Miten vaikeaa voi olla kopauttaa kananmunaa vaikkapa pöydän reunaa vasten, jotta kuori rikkoutuu?
Kieltämättä kananmunankuorenrikkoja kuulostaa koomiselta! Mutta mun on pakko tunnustaa, että olen netistä yrittänyt löytää sellaista. Tarkoitan siis sellaista vekotinta jolla saisi siististi löysäksi keitetyn kananmunan pään pois, kliks, niin kuin giljotiinilla. Tämä on yksi niistä arjen raivostuksen aiheuttajia kun viikonlopun aamiaisella syö löysäksi keitetyn kananmunan: taputtele ensin suippo pää säröille, napsi kynsin pois rikkoontunutta kuorta, nypi kuoria, revi kuoria, tee miten hyvänsä, aina se on yhtä sottua.
Onko veitsessä jokin vika?
Joko veitsessä tai käyttäjässä :D Eipä jää vaihtoehtoja. Joku aikaisempi yritti selittää, mut mä saan vaan munan niillä niin säröille, et keltuaiset valuu sormille. Jos joku osaa oikein rautalangasta vääntää tekniikan, lupaan kaikella hartaudella opetella.
Vierailija kirjoitti:
Saippualastut :D
Saippuaharkosta suikaloidaan ohuita lastuja, mutta periaatteessa en käsitä, että miksi?
Oooh, saako näitä vielä? Joskus muinoin saippualastuja käytettiin hienopyykin käsinpesuun. Liuenevat nopeasti lämpimään pesuveteen. Mummoni suosikki silkkisukille!
Onko veitsessä jokin vika?