Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?
Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?
Kommentit (959)
Vierailija kirjoitti:
Omenarasia.
Mä olen pitänyt siinä kaikkia muita eväitä, just sopivan kokoinen vaikka pilkotuille vihanneksille tai karkeille. (Sain ilmaiseksi työkaverilta, kun söin usein omenoita, mutten ole niiden kuljettamiseen kertaakaan.)
Tavallinen muovipussi.
Jos nyt on kerran jo biohajoavia pusseja bioroskalle, niin miksei myös yleisroskaa laiteta biohajoaviin pusseihin?
Tavallisilla pusseilla ei tee enää hevon he lvettiä.
Olishan se nyt taas aivan hel vetisti eteenpäin.
Miesten käsiveskat. Niin juuri kyllä, juuri ne yleensä havumetsänvihreät käsilaukut, joita hippityyliset miehet tykkää kanniskella. Mulla itselläni kännykkä menee toisessa taskussa ja lompakko & kotiavain toisessa. Muuta en ymmärrä miehen tarvitsevan mukanaan. Kai siellä sitten jotain vesipulloa, huulirasvaa ja välipalabanaania kanniskellaan. En vaan ymmärrä.
Subwayn sämpylät, joiden tilaamisesta on tehty erillistä opiskelua vaativa seremonia.
Vierailija kirjoitti:
Miesten käsiveskat. Niin juuri kyllä, juuri ne yleensä havumetsänvihreät käsilaukut, joita hippityyliset miehet tykkää kanniskella. Mulla itselläni kännykkä menee toisessa taskussa ja lompakko & kotiavain toisessa. Muuta en ymmärrä miehen tarvitsevan mukanaan. Kai siellä sitten jotain vesipulloa, huulirasvaa ja välipalabanaania kanniskellaan. En vaan ymmärrä.
On siellä ainakin pikkunen pöffelinyssykkä jointsukan käärintään...
Kyllä kevyemmin pukeutuneena tuollainen hippilaukku on kätevä.
Lompakko ja puhelin housun taskuissa ovat hankalat.
Eri asia jos on joku pusakka päällä ja taskuja riittämiin.
Käytän SA-kaupasta ostettua suojanaamarilaukkua, samoja käyttää talon naisväkikin.
Rouvalla toki on väskyjä joka lähtöön.
t: kalju pitkätukkainen karvanaama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan: Te pari, jotka veditte herneen nenään siitä, että joku ei ymmärrä vegaanista pekonia, olette vegaaneja? Koitte tuon täysin neutraalin kommentin arvosteluna ja siksi hyökkäsitte. Jännästi vain tuo yksi kommentti aiheutti tällaisen reaktion. Vaikka aivan varmasti tätä ketjua on lukenut myös kevytkermoja käyttävä, rasvatonta maitoa juova tai cd-levyjä kuunteleva. Silti mikään muu kommentti ei ole aiheuttanut hyökkäystä ja jankkausta ja nimittelyä. Ja sitten vielä ihmettelette, miksi vegaaneja ihan ylipäätäänkään ei aina ymmärretä.
Väärin. Se kommentti oli vain aivan käsittämätön.
Olen itse eri mieltä sekä cd-levyistä että ruokakermoista, mutta voin ymmärtää, mistä niissä on kyse. Sen sijaan tuo vegaanilihakommentti oli täysin järjenvastainen.
Haluaisin kuulla perustelun tuolle järjenvastaisuudelle. En nimittäin itsekään ymmärrä, miksi vegaaneille pitää tehdä tuotteita, joiden on tarkoitus olla mahdollisimman lähellä lihaa. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla luopua jostain tuotteesta, jonka kokee arvomaailmansa vastaiseksi. Ehkä olen tyhmä, mutta minusta kuulostaa oudolta korvata tuote korvikkeella sen sijaan, että luopuisi ko. tuotteesta kokonaan. Kun siis ei puhuta allergiasta, vaan puhtaasti ajatusmaailmaan perustuvasta valinnasta.
Jos luopuu lihasta, niin mun järkeen ei mahdu se, että miksi pitäisi muka luopua kasvistuotteista samalla? Kaksi täysin eri asiaa. Vähän sama kun kysyisi, että miksi juot vettä kerta luovuit alkoholista? Ihan yhtä älytön kysymys ja ihan yhtä älytöntä ihmettelyä.
Missään kohtaa kukaan ei ole sanonut, että pitäisi luopua kasvituotteista. On vain kyseenalaistettu, miksi niistä kasveista pitää jalostaa mahdollisimman paljon lihaa muistuttavia tuotteita. Kasvistuotteita on ihan riittämiin ilmankin, joten ravitsemuksellista perustetta tälle ei ole. Muuta perustetta en itse keksi. Paitsi tuo "mutkun mä tykkään lihasta enkä voi luopua sen mausta, vaikka vastustankin lihantuotantoa". Se ei mielestäni ole kovin pätevä perustelu. Ihmiset kun luopuvat paljon isommistakin asioista, jos tosissaan vastustavat jotain asiaa.
Ei hyvää päivää! En kaipaa lihan makua niinkään mutta on se vaan hemmetin paljon helpompaa tehdä koko perheelle keitto joka maistuu myös lapsille kun siinä on soijanakkeja versus pelkkä vihanneskeitto (ne pavut eivät nyt vaan lapsista ole niin hyviä kuin nakit). Meillä lapset ja mies tykkäävät nakeista joten näin saan kaikille maukkaan keiton. Itsekin pidän soijanakeista vaikka oon ollut vege (en vegaani) yli 20 vuotta 😱
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen muovipussi.
Jos nyt on kerran jo biohajoavia pusseja bioroskalle, niin miksei myös yleisroskaa laiteta biohajoaviin pusseihin?
Tavallisilla pusseilla ei tee enää hevon he lvettiä.
Olishan se nyt taas aivan hel vetisti eteenpäin.
Koska ne biohajoavat pussit hajoavat jo ennen kuin ne saa kiikutettua sinne roskikseen.
Myöskään ostoskasseiksi nuo eivät oikein sovellu, ellei ostoksina ole jotain todella kevyttä.
Ne eivät kestä mitään. Minulla oli ostoksissa pari mehukeittoa ja tusina munia jotka tulivat pussista läpi kaupan lattialle kun nostin sen pakkauspöydältä. Toisella kertaa laitoin näitä kaksi päällekäin ja tavarat tulivat pussista läpi kotimatkalla.
Ja minulla on siis yleensä kestokassi mukana mutta välillä se unohtuu.
Erimakuiset liukuvoiteet (banaani, mansikka, kookos, kola jne)
Mutta mulkun tai pillun akuista ei saa mistään kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananmunankuorenrikkoja tulee ensimmäisenä mieleen. Miten vaikeaa voi olla kopauttaa kananmunaa vaikkapa pöydän reunaa vasten, jotta kuori rikkoutuu?
Kieltämättä kananmunankuorenrikkoja kuulostaa koomiselta! Mutta mun on pakko tunnustaa, että olen netistä yrittänyt löytää sellaista. Tarkoitan siis sellaista vekotinta jolla saisi siististi löysäksi keitetyn kananmunan pään pois, kliks, niin kuin giljotiinilla. Tämä on yksi niistä arjen raivostuksen aiheuttajia kun viikonlopun aamiaisella syö löysäksi keitetyn kananmunan: taputtele ensin suippo pää säröille, napsi kynsin pois rikkoontunutta kuorta, nypi kuoria, revi kuoria, tee miten hyvänsä, aina se on yhtä sottua.
Ota käteen terävä veitsi, jolla napautat ja sitten leikkaat hatun pois. Koittakaas nyt edes.
Pikkuhousunsuojat! Okei on niilläkin käyttötarkoituksensa esim. kuukautisten lopussa tai tamponin kanssa tiputteluun, mutta kun niitä mainostetaan niin kuin olisi normaalia ja "hygieenistä" käyttää _joka_ _päivä_. Kamalan epäterveellistä hautoa niitä osia jollain tekokuitu-muovi-lärpäkkeellä jatkuvasti päivittäin.
Samaan kategoriaan menevät intiimipesuaineet, olkoonkin että niissä on yleensä matala PH niin on se silti enimmäkseen epäterveellistä tunkea kehon herkimpiin osiin mitä tahansa pesuaineita. Ainesosaluetteloita kun lukee niin on niissäkin ties mitä allergisoivia, ärsyttäviä tai kuivattavia ainesosia, joissain jopa hajusteita. Toivottavasti ihmiset eivät sentään työnnä niitä suoraan emättimeen, sen luonnollisen bakteeriflooran häiritseminenhän on vain ja ainoastaan epäterveellistä.
Onneksi Suomessa ei sentään harrasteta niitä emättimen sisälle käytettäviä huuhteluja(!) nehän ovat jo suorastaan syöpävaarallisia, kun kaikki luonnolliset bakteerit (=vastustuskyky) yritetään huuhdella pois ja HPV:t pääsevät jylläämään...
Vierailija kirjoitti:
Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa".
Kertoo vain siitä, että lihaa ei voi oikein korvata millään viherpiiperryksillä ja se on olennainen osa ihmisenä olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pippurikerma. Eikö kaikilla ole pippuria kotona ja sitä lienee aika helppo lisätä ruokaan sen sijaan, että maksaa enemmän kermasta, joka on valmiiksi pippuroitu.
Ja ihan kaikki ruokakermakkeet tähän perään. En halua maksaa aromeista enkä tärkkelyksestä kevytkerman seassa. Osaan tarvittaessa suurustaa ja lisätä nestettä (valkoviiniä tai jotain kunnon lientä mieluiten) pannulle ihan itse.
Oikea kuohukerma maistuu ihan todella hyvältä. En käytä muuta.
Mahtavan hienoa ottaa hyllystä joku kiva makukerma, jaksa mitään suurusteluja ruveta värkkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Hammastuubin puristin ja monet muut ostostv-tuotteet.
80-luvulla oli valmiiksi rikottuja kananmunia pienessä rasiassa, ettei tartte rikkoa ite.
Banaanin kotelo, jonne voi laittaa kuoritun banaanin odottamaan syömistä.
Aromipesä.
Siis onko olemassa hammastuubin puristin, jolla saa kunnolla kaiken sisällön ulos tuubista niin ettei mene hukkaan? Minulle heti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi ymmärtää miksi samanaikaisesti on olemassa sekä kihartimia että suoristusrautoja.
Yhtä typerää kuin se että joku laittaisi autoon vilkun vasemmalle JA oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Pussinsulkija
Sanoisin yhdeksi parhaista keksinnöistä!
Omenarasia.