Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?

Vierailija
30.07.2019 |

Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?

Kommentit (959)

Vierailija
781/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen hallituksen

Vierailija
782/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat turhia SDP Vihreät kokoomus keskusta samoin kaikki muut Ano Turtiainen on ainoa rehellinen poliitikko Suomessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupajuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pussiton pölynimuri, digiboksi sekä jäätelö- ja limpparikoneet mutta onneksi ne vain oli lyhyen hetken villityksiä ja menivät sitten yhtä ripeään ohi kun olivat tulleetkin.

Meillä ainaki SodaStream päivittäin käytössä, ihan mahtava vekotin!

En minäkään näkisi soda streamiä turhakkeena. Meillä menee jo vettä n. 4-6 pulloa päivässä ja sen lisäksi pennut tekevät sillä limua ja minä toisinaan maku-vesiä. Kovassa käytössä on ollut viitisen vuotta. Ei tarvitse raahata vichyä kaupasta.

Miten sillä voi tehdä vichyä eli mineraalivettä? Pelkkä kuplien lisääminen hanaveteen ei vielä tee vedestä mineraalivettä.

Eihän tuossa sinun lainaamassasi viestissä sanottu että se olisi vichyä, vaan että se on korvannut vichyn heidän taloudessaan. En minä juo vichyä tai kivennäisvettä niiden mineraalien takia vaan koska sitä on kivempi juoda kuin hapotonta vettä, joten jos olisi tuollainen laite jolla saisi niitä kuplia lisättyä veteen, ei varmasti tulisi itsellänikään enää ostettua vichyä kaupasta. 

Vierailija
784/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeitin.

Täh?

Vedenkeitin todellakin on turhake. Litra vettä lämpiää vedenkeittimellä noin neljässä minuutissa, kattilalla varmaan neljässä ja puolessa minuutissa. Miksi hankkia 30 sekunnin takia rohjake viemään tilaa ja näyttämään rumalta?

Sinä et varmaan juo koskaan teetä?

Omassa vedenkeittimessäni veden lämpötilan saa säädettyä mihin tahansa välillä 70-100 astetta. Kätevää, kun kaapissa on erilaisia teelaatuja, joista jokainen vaatii tietynlaisen haudutuslämpötilansa. 

Eikä tuolla ota todellakaan neljää minuuttia kiehauttaa litraa, puhutaan enemmänkin minuutista. 

Keitän kahvin kahvinkeittimellä ja teetä varten minulla on vesipannu, jonka lämmitä sähköliedellä. Juon erilaisia Twiningsin pussiteelaatuja, joiden kanssa käytän aina kiehuvaa vettä. Kahvin kanssa käytän kevytkermaa mutta en sokeria, ja teen kanssa kurria ja pienen teelusikkallisen sokeria.

Teen kanssa mitä? Iskikö autocorrect vai laittaako joku teehen currya (ja kirjoittaa sen noin oudosti)??

Se mauste kirjoitetaan nykyisin "karri", ei curry tai kurri. Kurri on maitoa.

Ainakin minun kaupasta ostamien maustepurkkien kyljessä lukee edelleen "curry"  ja minun syömissä pizzoissa on edelleen kaksi z-kirjainta.  C- ja Z-kirjaimet ovat myös suomen kielen aakkosia. Pitäisikö D-kirjaimetkin korvata T-kirjaimilla ja B-kirjaimet P-kirjaimella?

No, mikä on mielessä? Billu tietenkin.

Sinccis

Ei vaan panaani, joka on erittäin tuttu hedelmä, mutta kirjoitetaan siitä huolimatta pehmellä beellä.

Panaani ja verikreippi.

Vierailija
785/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa". 

Mikä tässä on niin kamalaa? Moni pitää lihan mausta, mutta tietää ettei lihantuotanto ole eettistä, joten on mukava syödä lihan korvikkeita. Kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Eli ollaan eettisiä vain muodon vuoksi. Jos joku asia minusta on epäeettistä, en minä sitä hanki edes korvikkeena. Miksi muuten sinun ajatusmallisi on jotenkin vähemmän kummallinen kuin minun? Siksikö kun kyseenalaistan sinun tekemisesi? Ei mielestäni kovin rakentavaa halveksia toisten ajatusmaailmaa vain siksi, että se on erilainen kuin omasi. 

Miksi makkarasta on pitänyt tehdä banaanin muotoinen? Tai lihapullasta mandariinin? Tai tekopillusta pillun näköinen?

Vierailija
786/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisten viginakorut

Miesten piniskorut"

Tosi hyvä, että muistit kertoa sukupuolen ensin, muuten kukaan ei olisi älynnyt 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤦🏼‍♀️[/quote

Nykyään ei voi olla ihan varma mitkä vehkeet kelläkin on.

Vierailija
787/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen jäsenkirja

Vierailija
788/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa". 

Mikä tässä on niin kamalaa? Moni pitää lihan mausta, mutta tietää ettei lihantuotanto ole eettistä, joten on mukava syödä lihan korvikkeita. Kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Eli ollaan eettisiä vain muodon vuoksi. Jos joku asia minusta on epäeettistä, en minä sitä hanki edes korvikkeena. Miksi muuten sinun ajatusmallisi on jotenkin vähemmän kummallinen kuin minun? Siksikö kun kyseenalaistan sinun tekemisesi? Ei mielestäni kovin rakentavaa halveksia toisten ajatusmaailmaa vain siksi, että se on erilainen kuin omasi. 

No sitten sinä et hanki sitä edes korvikkeena, eihän siinä sen kummempaa. Moni muu taas hankkii. Esim. labra-timantti veritimanttien tilalle. Kasvismakkara grilliin lihamakkaran tilalle. Jne jne. Olennaista on silloin se, että ei tue sitä epäeettiseksi kokemaansa tuotantoa, ei se että joku makkara tai lihapulla itsessään olisi paha ja iljettävä. 

Niin ja minä syön lihaa. Jos lopettaisin sen syömisen, tutustuisin varmaan tarkemmin noihin korvikevaihtoehtoihin. 

Vierailija
789/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenkeitin  on varmaan yleisin käytössä oleva tuote, mitä en ymmärrä ollenkaan. Miksi hankkia ylimääräinen ruma muovihärpäke VEDEN keittämiseen ja viemään tilaa keittiön pöydällä? Oon pienen ikäni keittänyt veden kattilassa, ihan yhtä nopeaa!

Vierailija
790/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunika.

Vierailija
791/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeitin  on varmaan yleisin käytössä oleva tuote, mitä en ymmärrä ollenkaan. Miksi hankkia ylimääräinen ruma muovihärpäke VEDEN keittämiseen ja viemään tilaa keittiön pöydällä? Oon pienen ikäni keittänyt veden kattilassa, ihan yhtä nopeaa!

Ei minun vedenkeitin ole muovia, eikä sen rumempi kuin keittiön pienkoneet nyt yleensäkään. On se paljon nopeampi ainakin kun minulla ei ole induktioliettä, eikä tarvitse pientä vesikupillista varten lämmittää hellaa. Teetä tulee juotua parhaillaan useampikin kuppi päivässä niin olisi se jatkuvaa hellan lämmittelyä.

Vierailija
792/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipien. Leipien sisältämä hiilihydraatti on pahasta ja epäterveellistä. Itse en ole kosaan syönyt leipää enkä ole opettanut lapsianikaan syömään. Enkö suosittele muitakaan syömään. Ihmisen elimistö ei ole tottunut viljatuoteisiin sillä se ne ei ole kuulunut kädellisten luonolliseen ruokavalioon ja siksi elimistömme vieroksuu sitä edelleen. Se on sama kuin syöttäisitte kissoille vain porkkanoita.

Eihän ihmiset ole syöneetkään viljatuotteita muuten kuin vain siitä asti, kun lopettivat elämisen metsästyksen & keräilyn varassa. Eli siis tuhansia vuosia. Viljatuotteet nyt vain muodostavat ihmisen sivilisaation perustan. Mutta joo, eipä tosiaan niitä ole kauan syöty …

Ei leipää näillä seuduilla ole niin kauaa syöty. Ehkä jossain lähi-idässä on ja siellä ihmiset sietävätkin sitä paremmin. Eikä jaksa edes alkaa siitä kuinka paljon satoisaksi jalostettu yksipuolinen nykyvehnä eroaa alkuvehnästä... ei niillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa paitsi nimi. 

Suomessa on viljelty viljaa jo ainakin 6000 vuotta, varmaan siis syöty leipääkin. 

Ehkä se leipä oli joskus muuta kuin nykyisin.  Mammat syö paistopisteiden vuosia vanhojen taikinoista tehtyjä "tuotteita"

Mamma syö itse tehtyjä leipiä ja kahvileipiä 😋.

Vierailija
793/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun vedenkeitin ole muovia, eikä sen rumempi kuin keittiön pienkoneet nyt yleensäkään. On se paljon nopeampi ainakin kun minulla ei ole induktioliettä, eikä tarvitse pientä vesikupillista varten lämmittää hellaa. Teetä tulee juotua parhaillaan useampikin kuppi päivässä niin olisi se jatkuvaa hellan lämmittelyä.

Höpöhöpö, ei ole nopeampi ja ihan vanhalla liedellä tulee mullakin keitettyä. Nyt tulee tehtyä vielä maskisoppaakin, niin se onnistuu samalla helposti teeveden jälkilämmöillä.

Vierailija
794/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on paljon kaiken maailman robotit, ja automatisointi " dikimaailma" saamarin Diki!

Yleensä miten ollaan aina pyritty helpottamaan elämää , vaikka millä ilveellä , keksitty someverkot ynnä muut niin pois päin. Tietokone maailma ollaan muka niin viidaudessaan keksitty Helpottamaan nykyajan elämää , kaikki hoituu vaan sähköisesti ! Nappia kun vaan painaa jo on jokin asia jo hoidettu kun ennen sen työn tekoon on tarvittu monta kättä mutta eipä oo ollut työttömiä niin paljon. Kuten nyt paperin kysyntä on vähentynyt nyt tulee taas ja yhä vaan lisää työttömiä kun Kemin paperitehdas lakkautetaan.

, Että aina vaan pitää olla , sitä sähköistä saastaa, eikä yhtään

Arvosteta käsillä manuaalisesti tehtyä kun muka vie niin aikaa. Aina vaan oltava sen helppouden lisäksi nopeaa eikä mikään tahdo riittää ollaan tultu myös niin ahneeksikin.

Juu joo just joku luonnonsuojelijat saattaa kirjoittaa oman pitkän analyysinsä tuon tehtaan lakkauttamisesta mutta ei ymmärrä sitä , mitä merkitsee Työpaikkojen menetys yleensä .Missä vain päin Suomea!

Ja enkä huuda jos joku äikän ope tätä lukee.

Älymaailma sanon on Trunn off.

Vierailija
795/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliarkki-talouspaperi

Vierailija
796/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, ei ole nopeampi ja ihan vanhalla liedellä tulee mullakin keitettyä. Nyt tulee tehtyä vielä maskisoppaakin, niin se onnistuu samalla helposti teeveden jälkilämmöillä.

No kyllä ihan todellakin on nopeampi. Ei tämä ole edes mikään mielipideasia vaan ihan fakta. Siitä voi olla sitten eri mieltä että onko sillä itselle merkittävää väliä saako sen veden keitettyä nopeammin, mutta et todellakaan voi väittää että jollain keraamisella liedellä keittyisi vedet samaa vauhtia kuin vedenkeittimellä. Se liesi alkaa vasta olla lämmin siinä vaiheessa kun vedenkeittimessä vesi jo kiehuu. 

Vierailija
797/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiskootteri

Vierailija
798/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ihan todellakin on nopeampi. Ei tämä ole edes mikään mielipideasia vaan ihan fakta. Siitä voi olla sitten eri mieltä että onko sillä itselle merkittävää väliä saako sen veden keitettyä nopeammin, mutta et todellakaan voi väittää että jollain keraamisella liedellä keittyisi vedet samaa vauhtia kuin vedenkeittimellä. Se liesi alkaa vasta olla lämmin siinä vaiheessa kun vedenkeittimessä vesi jo kiehuu. 

On energiatehokkaampaakin käyttää vedenkeitintä pienten vesimäärien keittämiseen. Ei varmaan niin väliä jos ei usein tarvitse keittää vettä, mutta jos se moneen kertaan päivässä on käytössä niin sitäkin voi jo miettiä. 

Vierailija
799/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

𝙅𝙪𝙤𝙢𝙖𝙡𝙖𝙨𝙞𝙩 𝙟𝙖 𝙩𝙖𝙡𝙤𝙪𝙨𝙥𝙖𝙥𝙚𝙧𝙞. 𝙄𝙝𝙖𝙣 𝙩äysin turhia ainakin mun taloudessani.

Vierailija
800/959 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katiska kirja. Niin puuduttavaa luettavaa. Suosittelen henkilöille keillä unettomuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän