Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksisuuntainen mielialahäiriö kokemuksia? Mitä olet sekoillut maniassa?

Vierailija
30.07.2019 |

Minulla on siis kaksisuuntainen mielialahäiriö itselläni ja maniat tooodella vauhdikkaita lääkityksestä huolimatta. Esim 2kk aikana tein velkaa yli 20 000, käytin huumeita ja join joka viikko noin 3pv viikosta. Ajelin öisin kun en jaksanut nukkua. Nukuin yössä noin 3h. Katosin kotoa viikoiksi, vaikka olen perheellinen. Sekoilin miesten kanssa siitä huolimatta, että olen avioliitossa. Menetin melkein myös työpaikkani. Sain vahvimman mahdollisen lääkityksen ja hoitosuhteen, mutta se ei vielä ole auttanut. Oireiluni myös paheni lastensaannin jälkeen.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka velkaannuitte maniassa kymmeniä tuhansia, miten olette selviytyneet velkojen kanssa? Oletteko päässeet velkajärjestelyyn vai katsotaanko psykiatrisen sairauden vuoksi velkaantuminen kevytmieliseksi?

Vierailija
42/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lievä muoto kaksisuuntaisesta, mutta onneksi olen myös todella hyvä huomaamaan mun mielialat ja toimimaan niiden mukaisesti. Ryhmäterapia on auttanut tässä. Ehkä tuppaan muutenkin tarkkailemaan itseäni, tai sitten se johtuu siitä, että on tuo lievä. Mutta kyllä mä ennen lääkitystä ihan värikästä elämää elin. En onneksi kuitenkaan onnistunut sössimään mitään ihan kamalaa. Onneksi olen muuten neuroottinen ja helposti ahdistuva, niin esimerkiksi ei ole tullut harrastettua suojaamatonta seksiä tai muuta hölmöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lievä muoto kaksisuuntaisesta, mutta onneksi olen myös todella hyvä huomaamaan mun mielialat ja toimimaan niiden mukaisesti. Ryhmäterapia on auttanut tässä. Ehkä tuppaan muutenkin tarkkailemaan itseäni, tai sitten se johtuu siitä, että on tuo lievä. Mutta kyllä mä ennen lääkitystä ihan värikästä elämää elin. En onneksi kuitenkaan onnistunut sössimään mitään ihan kamalaa. Onneksi olen muuten neuroottinen ja helposti ahdistuva, niin esimerkiksi ei ole tullut harrastettua suojaamatonta seksiä tai muuta hölmöä.

Jatkan vielä. Kauheimpia juttuja, joita olen tehnyt hypomaniassa, on ollut ärtyneessä tilassa todella loukkaavasti puhuminen poikaystävälle ja toista poikaystävää vatsaan nyrkillä pamauttaminen (ei kuunnellut). Onneksi lääkitys on korjannut tuollaisen ärtyneisyyden ja lyhyen pinnan.

Vierailija
44/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte muut ihmiset mukaan noihin vauhdikkaisiin juttuihinne?

Vierailija
45/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat humalassa tai maaninen onnistuu jotenkin perustelemaan ja kaveri ajattelee miksi ei.

Vierailija
46/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ne muut on esim huumediilereita, random ukkoja baarista... ei paljon tartte suostutella.

Vierailija
47/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi läheiseni on bipo. Hän oli johtavassa asemassa töissä, todella arvostettu asiantuntija. Kaksi kertaa, ainakin, hän maniassa irtisanoutui töistään, mutta työnantaja oli niin humaani, ettei ottanut todesta. Kunnes sitten tuli viimeinen kerta, jolloin ero yllättäen myönnettiinkin. Läheiseni yritti perua eron, kun tajusi, mitä oli tehnyt. Tällä kertaa se oli myöhäistä. Tosi surullista, hän oli oikeasti aikoinaan ihan parhaita.

Vierailija
48/159 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
49/159 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju eli nostan

Vierailija
50/159 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen mm lukenut yhteen pötköön täällä olevan horoskooppiketjun ja tehnyt muistiinpanoja. en nukkunut lainkaan tuona aikana vaan olin ihan liekeissä jostain horoskoopeista.

Vierailija
51/159 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin porukan mukana (en tuntenut aiemmin) ajamaan jenkkiautolla erääseen kaupunkiin ja siellä menimme moottoripyöräjengin salakapakkaan teollisuusalueelle. Parkkiksella oli harikat rivissä. Ajettuamme takaisin kuulin kuinka auton ikkuna avautui ja joku kadulla kävelijä (porukan tuttu) kyseli aseista. Olin yhden porukan tytön luona yötä ja menin seuraavana aamuna kotiin aamujunassa. Mitä kaikkea pahaa olisi voinut tapahtua. Olin ihastunut yhteen jätkään porukasta, mutta onneksi suhde ei jatkunut pidempään. Pääsin opiskelemaan, terapiaan ja sain kunnon työpaikan. Seurustelin pitkään, mutta aloin jossain vaiheessa taas oireilemaan. Tuli ero ja oli ns. salamarakkaus. Kun se päättyi, iski jäätävä masennus ja soittelin parhaalle ystävälleni... Nyt tiedostan paremmin, mitä kannattaa ja ei kannata tehdä. Ns. vauhdikas jaksoni alkaa unettomuudesta ja unet jäävät lyhyiksi. Olen samaan aikaan vauhdikas, puhelias, äreä ja keskittymiskyvytön. Lähettelen tekstareita ja soittelen ihmisille. En pysty rauhoittumaan ja tulee alkoa siihen, mikä on huono juttu. Kärsin toisinaan yleisestä ahdistuneisuushäiriöstä ja en tykkää käydä kaupassa, kun se stressaa. (viimeksi tänään). Kaikki menee ok, jos ei tule liikaa stressiä, muutoksia ja  häiriötekijöitä. Ei kovia ääniä, ei kirkkaita valoja, ei liikaa liikettä. 

Vierailija
52/159 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju, nosto.

Vierailija
53/159 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten bipo yleisempi naisilla kuin miehillä, kun melkein joka tarinassa on päättömiä seksisekoiluja miesten kanssa? Bipo-mies tuskin nimittäin onnistuisi vastaavassa naisten kanssa, koska se kuuluisa kysynnän ja tarjonnan laki.

54/159 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja hän Ekassa Maniassa lähetti avioerohakemukse(jonka hän myöhemmin perui) ja lisäksi alkoi suunnitella muuttoa pk-seudulle.

Vierailija
55/159 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto, olen väsynyt koska nukuin huonosti, joten aamukahvit tirskahti kyllä nenästä kun luin menin kaksiin kihloihin ja halusin vuohia :D ootte niin parhaita! Mun bipo exä kans velkaantui ja mm. ammuskeli ilmakolla, sisällä.

Vierailija
56/159 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden kuvailujen perusteella mania kuulostaa samalta kuin olotila amfetamiinin vaikutuksen alaisena. Lieneekä samantyylinen tila mutta kehon luomuna tuottama? Amfen vaikutuksen jälkeen tulee vastaavasti masennus.

Vierailija
57/159 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia maniajaksoja teillä. Onko kellään pahin mania lievempää? Ilman sekoiluja ja rahan kulutusta. Pystyykö joku kuvailemaan, millaista se on?

Kehitin itselleni kun luin pääsykokeisiin, läpi meni, mutta oivalsin tilan vasta loppuvaiheessa, ei onneksi jäänyt pysyväksi.

Vierailija
58/159 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten bipo yleisempi naisilla kuin miehillä, kun melkein joka tarinassa on päättömiä seksisekoiluja miesten kanssa? Bipo-mies tuskin nimittäin onnistuisi vastaavassa naisten kanssa, koska se kuuluisa kysynnän ja tarjonnan laki.

Ei ole sukupuolieroja. Sukupuolieroja on kyllä vahvasti siinä, että harvemmin miehet haluavat tilittää ja avautua elämänsä noloimmista tilanteista. Poikia ei semmoiseen kasvateta.

Vierailija
59/159 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet peittelevät sitä työhulluuteen tai yleisesti huonoon elämään.

Vierailija
60/159 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ovatko päättömät seksisekoilut kovin yleisiä, että ne ovat tapauskohtaisia. Jokaisella on oma tapansa hakea pahaan oloon lievennystä olkoonkin että ne ovat huonoja keinoja. Joillakin on pelaamista tai juopottelua ja toisilla himoshoppaamista, pakkovaeltelua tai suhdevirityksiä, joissa ei ole mitään järkeä. On myös miehiä, joilla on suhdesekoiluja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä