Sivut

Kommentit (810)

Vierailija

OCD/pakkoajatukset. En ole siisti, en pese käsiä sata kertaa päivässä. Huoneeni on sotkuinen ja kaikki sekaisin. MInulla on  ahdistavia ajatuksia, jotka liittyvät esim. uskontoon ja saatan alkaa pyörittää päässäni ajatuksia tyyliin mitä jos joudun helvettiin, mitä tarkoittaa ikuinen elämä ja miten sen voi kestää jos mikään ei ikinä lopu, mitä jos Jumala ei hyväksy tätä mitä teen, mitä jos Jumalaa ei ole olemassa ja millään ei ole mitään väliä, mitä tarkoittaa ikuinen olemattomuus jos kuoleman jälkeen ei ole mitään...

Loogisella tasolla ymmärrän, että nämä ajatukset ovat turhia enkä voi näitä asioita mitenkään käsittää, on vaan uskottava tai oltava uskomatta. Mutta kun se tulee päälle, ahdistus on kamala.
Minulla on myös ongelma numeron 8 kanssa, koska olen alkanut pitää sitä jonkinlaisena merkkinä Jumalalta, että jos vaikka kellonajassa on numero 8 se tarkoittaa että Jumala hyväksyy tai ei hyväksy mitä teen, lupaa tai kieltää jotain. Jos saan 8 väärässä paikassa, ahdistun ja pelkään että jotain kauheaa tapahtuu.

Vierailija

Venhäallergia/yliherkkyys. Moni sekoittaa keliakiaan, ja jos esimerkiksi ravintolassa kysyy, onko jokin vehnätöntä, saa vastaukseksi yleensä "on gluteenitonta". Onneksi mun kohdalla ei ole kyseessä mikään vaarallinen yliherkkyys, mutta refluksitauti pahenee huomattavasti jos syön esimerkiksi vehnäpohjaisen leivoksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Enuskovaikkahaluaisin

Vierailija kirjoitti:
OCD/pakkoajatukset. En ole siisti, en pese käsiä sata kertaa päivässä. Huoneeni on sotkuinen ja kaikki sekaisin. MInulla on  ahdistavia ajatuksia, jotka liittyvät esim. uskontoon ja saatan alkaa pyörittää päässäni ajatuksia tyyliin mitä jos joudun helvettiin, mitä tarkoittaa ikuinen elämä ja miten sen voi kestää jos mikään ei ikinä lopu, mitä jos Jumala ei hyväksy tätä mitä teen, mitä jos Jumalaa ei ole olemassa ja millään ei ole mitään väliä, mitä tarkoittaa ikuinen olemattomuus jos kuoleman jälkeen ei ole mitään...

Loogisella tasolla ymmärrän, että nämä ajatukset ovat turhia enkä voi näitä asioita mitenkään käsittää, on vaan uskottava tai oltava uskomatta. Mutta kun se tulee päälle, ahdistus on kamala.
Minulla on myös ongelma numeron 8 kanssa, koska olen alkanut pitää sitä jonkinlaisena merkkinä Jumalalta, että jos vaikka kellonajassa on numero 8 se tarkoittaa että Jumala hyväksyy tai ei hyväksy mitä teen, lupaa tai kieltää jotain. Jos saan 8 väärässä paikassa, ahdistun ja pelkään että jotain kauheaa tapahtuu.

Mulla oli jakso, kausi jossa pyörittelin noita asioita mielessäni, tiedän että taivas ja helvetti on olemassa, näin jopa joskus mielessäni helvetin, sitä ei voi kuvailla kuinka kamala paikka se on, olin ahdistunut ja paniikissa, joskus heräilin pitkin yötä ja murehdin, yöt meni paniikissa valvoen...

Totta että vaan uskovat pelastuu, jos uskoo jeesukseen ja pyytää syntejä anteeksi, mutta mietin edelleen miten se pelastus otetaan vastaan konkreettisesti... Samaten kävin kokouksissa, luin Raamattua mutten ole tullut uskoon, rukoilinkin

Kunnes tajusin eräänä päivänä että helvettiin varmasti joudun, kun en vain usko vaikka haluaisin päästä taivaaseen. Lisäksi Jeesus on tulossa pian takaisin ja vain uudesti syntyneet uskovat pelastuu,ne ketkä raamatun oppien mukaan elää ja on ns pyhä Henki... Uskon myös mikrosiruun joka tullaan väkisin istuttamaan ihmisiin, ilman sitä ei voi ostaa tai myydä, ja jos sen ottaa joutuu automaattisesti helvettiin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt lukea vielä koko ketjua, joten pahoittelut jos tämä on jo mainittu, mutta unettomuus. Kaikilla on joskus vaikeuksia nukahtaa, mutta todellisen insomnian kyllä erottaa tavallisista nukahtamisvaikeuksista. Urheilen paljon, syön terveellisesti enkä käytä juurikaan kofeiinia, mutta unettomuuskausia tulee silti tasaisin väliajoin. Saatan pahoina kausina helposti valvoa 2-3 yötä viikosta, ja turhauttaa kuunnella muiden tilitystä siitä, että joskus sitä vaan nukkuu huonommin. Pahimpina aikoina tuntuu siltä, kuin olisi jonkinlaisessa psykoosissa, ja moni ei tunnu ymmärtävän sitä että mulle unettomuus tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, ettei nuku ollenkaan, eikä sitä, että nukkuu vain 5 tuntia. 

Nyt onneksi nukahtamislääkkeillä saan pidettyä jonkinlaisesta rytmistä kiinni. Paha unettomuus on oikeasti ihan järjettömän raskasta, ja haittaa elämänlaatua huomattavasti, eikä siihen kaikilla auta meditaatiot tai muut rentoutumisharjoitukset (kaikkea on kyllä kokeiltu).

Tämä. Itsellä myös unettomuus on sitä etten nuku silmäystäkään. Tähän osa kehtaa alkaa väittää että nukut varmasti edes vähän, ihminen ei aina tiedosta nukkuneensa. Huokaus.
Voisin lisätä että väsymys ja unensaanti menevät jopa lääkäreiltä joskus sekaisin. Sekä maallikot että osa ammattilaisista pitävät näitä synonyymeina. Olen saanut kuulla lääkäreiltä kummastelua siitä, että otan nukahtamislääkkeen vaikka väsyttää. Toinen huokaus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Atopia.
"Ootko kokeillut Bepanthenia/ hydrokortisonia/ tätä uutta perusrasvaa apteekista/ you name it?"
Juu, olen kokeillut. Ei paranna minua tästä typerästä, kroonisesta taudista.

Jep. Atopiaani voi ainoastaan pahentaa eri asioilla, mutta ei parantaa. Parasta on suolavesikylvyt, ohut perusrasvaus ja aurinko. Stressi on pahinta tälle, ja sokeri ja vehnä.

Vierailija

Akne. Neuvoja satelee, mutta lähes kaikki pitävät aknea vain kosmeettisena vaivana joka korjaantuu elintavoilla.

"Mulla iho pysyy tosi hyvänä kun käytän Lumenen sitä ja tätä. Se varmasti auttais!"

"Ootko kokeillu syödä vähemmän rasvasta ruokaa?"

"Peset vaan kasvot huolella aamuin illoin..."

"Ei voi olla akne kun oot ton ikänen jo!"

"Älä välitä. Meikkiä vaan päälle" (joo kiitti, meikkihän ei tukikaan ihohuokosia entisestäänja ei, ei nää ihonalaiset paukamat suinkaan kipeitä ole)

Vierailija

Mulla ruusufinni aiheutti ainakin aiemmin myös silmäoireita eli luomirakkulan. Kysyin terveyskeskuksessa hoitajalta että mistä vois olla kyse (en siis silloin vielä tiennyt) niin se kysy, että syötkö päivittäin monta suklaalevyä?

Vierailija

Olen sairastanut muutamia vuosia uniapneaa, jonka takia saatan saada huonoina öinä jopa 33 hengityskatkosta heräten yleensä näihin. Minulla on hammaskiskot, joita yritän pitää nukkuessa.

Sänkyni päätypuolta on korotettu hieman.

Uniapnea on perinnöllinen sairaus ja se on vakava sairaus hoitamattomana.

Olen keski-ikäinen nainen.

Vierailija

Migreeni... voi helkkari on rasittavaa kun joku alkaa sönköttää et hälläkin on ja kuinka lähtee jollain vippaskonstilla helposti. Itse käyny pitkän tien lääkkeiden kanssa et löytynyt apua ja säryissä makaan vessan lattialla oksentaen ja ainoa toiveeni on et kuolen. Särky on niin käsittämätöntä et kohtauksesta toipuminenkin vie päiviä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat