Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut
Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.
Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.
Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?
Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?
Kommentit (693)
Uskomattomia nuo kommentit "eroa heti". Ap:n pitää saada aikaa miettiä asiaa. Keskustelu ulkopuolisen henkilön avustuksella on ihan välttämätöntä, kun mies suhtautuu tuolla tavalla. Se on varmaan kaikkein loukkaavinta. Vaikka nyt juuri tuntuu, että rakkaus on loppu, ei hätiköityjä päätöksiä pidä silti tehdä.
Lasun paikka, tasapainoton äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu ja mieti vielä viikko. Mitä hyvää suhteessanne on? Mitä huonoa? Lapset hoitoon ja avointa keskustelua miehen kanssa, onko hän tyytyväinen suhteeseenne, jos ei ole niin mikä mättää? Mitä sinä voit tehdä jotta teillä menisi paremmin ja mitä miehesi voi tehdä. Jos tämän jälkeen sinusta tuntuu että haluat erota pusun takia niin eroa mutta älä eroa suutuspäissäsi suin päin asiaa harkitsematta.
Minun ja mieheni suhteessa on annettu pettäminen anteeksi. Hyvä niin sillä yhdessä on oltu sen jälkeen 20 vuotta, menneet voi jättää taakse ja suunnata katse tulevaisuuteen. Nyt on tuhannen taalan paikka keskustella kenen kanssa haluaa viettää loppuelämän ja miten. Todennäköisesti miehesi katuu mutta ei halua näyttää sitä sinulle.
Miksi mies ei näyttäisi minulle katuvansa, jos katuu?
Ja miten puhua miehen kanssa, kun hän ei suostu asiasta ollenkaan keskustelemaan?
Ap
Niin olet järjestänyt sitä aikaa sille keskustelulle viemällä lapset esim. hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu ja mieti vielä viikko. Mitä hyvää suhteessanne on? Mitä huonoa? Lapset hoitoon ja avointa keskustelua miehen kanssa, onko hän tyytyväinen suhteeseenne, jos ei ole niin mikä mättää? Mitä sinä voit tehdä jotta teillä menisi paremmin ja mitä miehesi voi tehdä. Jos tämän jälkeen sinusta tuntuu että haluat erota pusun takia niin eroa mutta älä eroa suutuspäissäsi suin päin asiaa harkitsematta.
Minun ja mieheni suhteessa on annettu pettäminen anteeksi. Hyvä niin sillä yhdessä on oltu sen jälkeen 20 vuotta, menneet voi jättää taakse ja suunnata katse tulevaisuuteen. Nyt on tuhannen taalan paikka keskustella kenen kanssa haluaa viettää loppuelämän ja miten. Todennäköisesti miehesi katuu mutta ei halua näyttää sitä sinulle.
Ja miten puhua miehen kanssa, kun hän ei suostu asiasta ollenkaan keskustelemaan?
Ap
Niin olet järjestänyt sitä aikaa sille keskustelulle viemällä lapset esim. hoitoon?
Lapset menevät nukkumaan klo 20, me aikuiset klo 23. Siinä välissä meillä olisi monta tuntia aikaa rauhassa keskustella ja olen sitä yrittänyt nyt useaan otteeseen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän erikoinen koko tämä tarina... Hakiko miehesi kenties huomiotasi tällä? Mikä teillä ollut tilanne kotona aikaisemmin? Onko muita ongelmia?
Aika nopeasti ihmiset kyllä eroamassa. Puhu miehesi kanssa ja anna ajan kulua. Yritä saada itse asioita paremmaksi kotona, jotta miehesi (ja itse tietysti myös) olisi tyytyväinen kotitilanteeseen. Erota kerkeää aina, unohda se nyt tässä vaiheessa. Puhukaa asioista.
Muita ongelmia on pikkulapsiarjen rankkuus ja se että molemmat on siitä aika väsyneitä. Ei minulla ole aikaa saada asioita paremmaksi kuin nyt arjessa, minun aika menee näihin lapsiin ja kotiin ja arkeen, teen jo nyt niin paljon kuin vain ehdin. Meillä ei ole sellaisia mummoja ja kummeja, jotka hoitaisivat lapsia. Ap
Eli sinä olet elänyt siellä kuplassasi ja mies on ollut kaiken tämän ulkopuolella?
Hyvänen aika sentään! En minä vielä kännipussailun vuoksi alkaisi eroa puuhamaan.
Naisetkin pettävät siten just, että kännissä pussaavat mutta ei sen kummempaa. Olen syyllistynyt lukuisat kerrat. Samoin mies, mutta emme ole eronneet. Olet vissiin kuin teini? Kerrasta poikki ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys että mies hakee läheisyyttä kun kotoa ei sitä saa.
Sillä miehellä on oletettavasti suu, jonka voi avata ja näin ollen kertoa, kun jokin asia painaa mieltä. Tuskinpa aloittaja on mikään telepaatti, joka silkkaa ilkeyttään jätti miehen vähemmälle huomiolle.
Mistä hitosta sinä tiedät ettei mies ole puhunut? Mies on saattanut joutua popsimaan psyykelääkkeitä ap käyttäessä tähän henkistä väkivaltaa, mutta eihän ap sellaista kerro, eihän? Hän kirjoittaa elämäkerrassaan itsestään sen sankarin ja miehesta syypään kaikkiin PARIsuhteen ongelmiin.
Mikäli asiat olisivat noin huonosti heidän suhteessaan, niin tämä alistettu miesraukkahan pääsisi vapaaksi vankilastaan eron myötä. Eli win-win kaikille. Saa mieskin suudella jatkossa ketä huvittaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän erikoinen koko tämä tarina... Hakiko miehesi kenties huomiotasi tällä? Mikä teillä ollut tilanne kotona aikaisemmin? Onko muita ongelmia?
Aika nopeasti ihmiset kyllä eroamassa. Puhu miehesi kanssa ja anna ajan kulua. Yritä saada itse asioita paremmaksi kotona, jotta miehesi (ja itse tietysti myös) olisi tyytyväinen kotitilanteeseen. Erota kerkeää aina, unohda se nyt tässä vaiheessa. Puhukaa asioista.
Muita ongelmia on pikkulapsiarjen rankkuus ja se että molemmat on siitä aika väsyneitä. Ei minulla ole aikaa saada asioita paremmaksi kuin nyt arjessa, minun aika menee näihin lapsiin ja kotiin ja arkeen, teen jo nyt niin paljon kuin vain ehdin. Meillä ei ole sellaisia mummoja ja kummeja, jotka hoitaisivat lapsia. Ap
Eli sinä olet elänyt siellä kuplassasi ja mies on ollut kaiken tämän ulkopuolella?
Missä kuplassa? Olen elänyt kahta pientä lasta hoitaen. Se täyttää koko arjen vaikka ei itse haluaisikaan koko arkea siihen käyttää, tiedoksi sinulle. Mies käy töissä, hänellä on kiireinen työ ja välillä työmatkojakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapset menevät nukkumaan klo 20, me aikuiset klo 23. Siinä välissä meillä olisi monta tuntia aikaa rauhassa keskustella ja olen sitä yrittänyt nyt useaan otteeseen. Ap
Eli ette ole ottaneet kunnolla sitä aikaa. Ettekä ole taineet muutenkaan pelata yhteen perheenä? Sinä ollut nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa ja mies mennyt omiaan?
Tee palvelus miehille, ala naisten naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kuplassa? Olen elänyt kahta pientä lasta hoitaen. Se täyttää koko arjen vaikka ei itse haluaisikaan koko arkea siihen käyttää, tiedoksi sinulle. Mies käy töissä, hänellä on kiireinen työ ja välillä työmatkojakin. Ap
Sinä ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä nyt millään voi uskoa että oikeasti olisit eroamassa jonkun yksittäisen pussailun takia. Mies varmaankin uskoo, että rauhoitut siitä ja kaikki jatkuu kuten ennenkin. Etteet nyt sentään lapsillekin aiheuta eron tuskaa jonkun noin vähäpätöisen takia.
Mutta toki, kyllä sinä siitä miehestä eron saat jos haluat. Ja varmaan pärjäätkin, niin kuin muutkin.
Eroamassa vain yksittäisen pussailun takia? Mies vaikuttaa todella omituiselta ja itsekkäältä. Ihan kuin hänellä ei oli mitään kehittyneitä keinoja käsitellä ongelmia tai asettua toisen asemaan. Käyttäytyy kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kirjaimellisesti ei suostu kuuntelemaan vaimoaan lainkaan. Lyö kädet korville, poistuu paikalta kun pitäisi puhua. Suhtautuu omaan pettämiseensä kuin se olisi hyväksyttävä keino "näpäyttää" vaimoaan ja rangaista tätä. Kohtelee vaimoaan, kuin tämä olisi sekaisin, jos hän ilmaisee loukkaantumisensa asiasta. Todellakin kannattaa erota. Tuollainen tulee vain pahenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ja lapset.
Oletko ihan pihalla elämästä? Jos toinen on lasten hoitamisen vuoksi kotona ja toinen töissä, niin käytännössä se kotonaoleva on enemmän lasten kanssa. Ja mieheni haluaa olla töissä, hän ei halunnut jäädä hoitovapaalle itse. Ap
Kuinka rankaiset itseäsi kun vastaan tullut mies herätti sinussa ajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä nyt millään voi uskoa että oikeasti olisit eroamassa jonkun yksittäisen pussailun takia. Mies varmaankin uskoo, että rauhoitut siitä ja kaikki jatkuu kuten ennenkin. Etteet nyt sentään lapsillekin aiheuta eron tuskaa jonkun noin vähäpätöisen takia.
Mutta toki, kyllä sinä siitä miehestä eron saat jos haluat. Ja varmaan pärjäätkin, niin kuin muutkin.
Olin miehelle sanonut monta kertaa jo seurusteluaikoina, ennen naimisiinmenoa, että en hyväksy mitään pettämistä ja tulen eroamaan pussailustakin, jos sellaista tapahtuisi. Eli mies kyllä tiesi hyvin kantani asiaan. Ap
Niin varmaan, eikä kukaan kiellä että hän teki väärin. Mutta aika kylmältä ja kovalta tuntuu olla noin ehdoton, jos suhde on muuten hyvä ja siinä lapsiakin jo on. Ja jos siis tämä pussailu on yksittäinen kerta ja jotain merkityksetöntä baarisekoilua, eikä niin että mies olisi rakastunut johonkin toiseen ja tätä pussailisi.
Aika monella ihmisellä on se yksi ehdoton no no, jota ei toisella käytöksessä hyväksy. AP kertoi, että mies on tietoinen ollut asiasta, niin mies silloin sen eron on jo valinnut.
No joo, joskus niistä ehdottomuuksistakin voi sitten joustaa kumminkin, jos toista rakastaa. Minua petettiin 8 vuotta sitten ja minulle pettäminen oli ehdoton ei. Kerrankin lyö tai pettää, niin se on siinä, ajattelin ja tämän jo ennen naimisiin menoa sanoinkin. Mutta kun se tilanne tuli vastaan, ja mies valtavasti katui ja oli lapsiakin jo 2, niin en minä halunnut koko suhdetta ja lasten kotia tuhota sen yhden kännisen pikkujouluerehdyksen takia sittenkään. Hyvä että joustin, koska suhde vain parani tuosta lopulta, kun mies samalla lopetti hieman liiallisen alkoholinkäytön, koska pelästyi itsekin sitä ettei voi luottaa itseensä jos on juovuksissa, että mitä tekee, ja mokailun hinta voi olla kauhea.
Jatkoitko kuitenkin ensimmäisen lyönninkin jälkeen? Eihän se nyt niin ehdotonta ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummia kommentteja.. mutta ap, ei sun tarvi miehelle puhua, senkun laitat eropaperit vetämään ja etsit uuden asunnon. Jos asutte vuokralla, lähteminen on helppoa.
Asutaan omistusasunnossa, on asuntolainaa, minä olen hoitovapaalla ja meillä on avioehto. Ap
... ja trollailet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljelleni kävi noin. Erosivat ihan turhaan. Mietit nyt pikkuisen.
Mikä sinä olet ulkopuolisena sanomaan, että erosivat ihan turhaan?!
Itse en pysty enää rakastamaan miestä, joka petti. Ei varmaan se veljesi ex-vaimokaan.
Ap
Veli ei pettänyt. Vaimo luuli turhaan. Ota asioista selvää.
Käytkö ihan täysillä?
Itse sanoit näin: Veljelleni kävi noin. Erosivat ihan turhaan. Mietit nyt pikkuisen.
Ja nyt vingut AP:ta ottamaan asioista selvää vaikka hän perusti vastauksensa sille mitä sinä aiemmin sanoit. Mutta mitäpä muutakaan odottaa tyypiltä jonka nokka on niin syvällä veljen perhe-elämässä että kokee pystyvänsä sanelemaan sen, milloin muiden avioero on turha.
Veljen asiat eivät kiinnosta minua tai kuulu minulle. Kuulin syyn heidän eroonsa vuosikymmeniä myöhemmin. Nainen oli hysteeristä sorttia, mutta ero oli turha. Syäö sinä vaikka välipalaa, niin ei kiukuta noin paljon.