Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen työllistyy liki 50-vuotiaana?

Vierailija
29.07.2019 |

Tarvitsen nyt faktaa etten putoa kuiluun ja masennu.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneet, tavalliset ihmiset. Sain just työkaveriksi 55-vuotiaan. Itse olen nuorekas 44-v

Vierailija
42/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä meidän yk on kummallinen! Jenkeissä ihmiset tekevät töitä jopa yli 7-kymppisiksi asti (omasta tahdostaan tai pakko esim., kun terveydenhoito ym. ei välttämättä toimi siellä yhtä hyvin), eivätkä kaikki varmaan ole yrittäjiä...

Olet aivan oikeassa. Tajuatteko te, jotka päivästä toiseen todistelette ja huutelette täällä, että yli 50-vuotias tai sen allekaan ei voi työllistyä, että se on teidän osaltanne aika painava todistus sen suhteen, että tämä meidän työllisyys ja sosiaalipolitiikkamme on todella todella epäonnistunut 2000-luvulla. Juurikin tämä työllisyys ja sosiaalipolitiikka, joka tekee työllistämisestä suuren riskin ja työn tekemisestä vapaaehtoista ja tarjoaa keskiluokkaisen elämäntavan oli sen eteen valmis tekemään yhtään mitään tai ei. Nämä kommmenttine ovat aika painava todiste sen osalta, että tarvitsemme aika paljon aktiivimallin ja KIKY:n tapaisia ratkaisuja, jos haluamme kelkan kääntää ja yhteiskunnan rahoituksen edes jossain määrin kestävälle pohjalle saada.

Paras vaihtoehto lienee muutto Suomesta. Faktahan on se, että työttömyys ei johdu niistä tuista, jotka ovat Romanian tasoa ostovoiman huomioiden, vaan siitä, ettei töitä riitä kaikille. Tottakai joku alle kolmekymppinen, ikälisätön, kokematon ja ikuisesti joustava saa sen työpaikan, useimmiten. Työnantajalla on Suomessa kissanpäivät; vain paras ja halvin kelpaa. Kenkääkin voi antaa siltä istumalta, mihin lainsäädäntö antaa mitä parhaimmat mahdollisuudet.

Puhdas ikärasismikin tuntuu olevan Suomessa voimissaan, jos ette usko, niin seuratkaapa mitä tahansa keskustelua it-alalta.

Aika harva on enää ulkomailta palannut, kun sinne on kerran päässyt. Parempaa todistusta tuskin tarvitsee hakea. Ihan turha alkaa kärvistelemään loputtomiin, kerran tässä vain eletään. Mitenkään ainutlaatuinen maa tämä Suomi ei ole, eikä täällä tule kukaan itkemään perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali.

Vierailija
44/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tavallinen, koulutettu, ammattitaitoinen, 55v

Vierailija
45/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kirjanpitäjät ja palkanlaskijat työllistyy hyvin yli viisikymppisinäkin.

Olin tulossa kirjoittamaan samaa! Vaativiin taloushallinon töihin ei noin vaan löydykään osaajia. Tuttu n. 55v. nainen laitettiin yt :ssä pihalle ja hän suri jo valmiiksi, että nyt jää työttömäksi eläkkeeseen asti ja eläke huononee jne jne. Mut miten kävikään, hänet haettiin lähestulkoon kotoa, ennen kuin irtisanomisaika edes ehti päättyä.

Pidätkö palkanlaskentaa vaativana taloushallinnon työnä?

Itse olen ajatellut, että vaativia taloushallinnon töitä ovat vaikkapa talouspäällikön tai tilintarkastajan tehtävät. Palkanlaskentaa en näe vaativana taloushallinnon työnä.

t. Asiansa osaava mutta alaa vaihtamassa oleva palkanlaskija, jonka oma palkka on 2.300 euroa/kk

Vierailija
46/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae itse työpaikkaa sieltä missä haluaisit tehdä työtä.

Käy kampaajalla, laita kivat vaatteet, pieni meikki. Siinä se.

Työnantaja ottaa mielellään henkilön joka haluaa hänelle töihin.

Sovitko työporukkaan-kaikki työ on tiimityötä.

Jos olet hoitamaton, ylipainoinen niin?

-Perusta oma yritys!

Voi hyvää päivää näitä juttuja, t. Työtön 2v, 62v,

Vierailija
47/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava. Opiskeli suuhygienistiksi aikuiskoulutuksessa yli 50-vuotiaana. Kun valmistui, sai valita vakipaikan.

Vierailija
48/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni, 60 v. just täyttänyt psykiatrinainen kyllästyi vanhaan työpaikkaansa. Lähti kyselemään muualta töitä. Lopetti soittamisen 6 puhelun jälkeen, kun olisi niihin kaikkiin päässyt heti töihin. Valitsi sitten noista mielestään parhaan paikan, jossa on viihtynyt nyt 5 kk.

Vierailija
49/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri uuden työpaikan, ikää 50 vuotta. Toimistoalan hommia, julkisessa haussa hain ja tulin valituksi. Nykyinen työ hyvin samanlaista, mutta jonkin verran vastuu kasvaa ja palkka nousee uudessa työssä.

Ei siis todellakaan 50 ole vielä ikä eikä mikään työmarkkinoilla. Toki, jos on ollut pitkään työttömänä voi työllistyminen olla haastavampaa. Itse olen kouluttautunut lisää työn ohella opiskellen.

Vierailija
50/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeakoulutettu, joka ei ole päästänyt osaamistaan vanhentumaan. Toki kaikissa ammattiryhmissä työllisyysaste on huomattavasti alhaisempi kuin nuoremmilla, mutta on myös valitettavasti totta, että monella 50+ ikäisellä motivaatio työntekoon on pahoin rapautunut. Sitten ihmetellään, kun tulee yt-neuvotteluissa monoa takapuoleen. Omassa työpaikassakin tädit joutavat yhtä poikkeusta lukuunottamatta lorvia säännöllisesti kahvitauolla ja pitää tunnin ruokatauon.

Vierailija
51/51 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kirjanpitäjät ja palkanlaskijat työllistyy hyvin yli viisikymppisinäkin.

Olin tulossa kirjoittamaan samaa! Vaativiin taloushallinon töihin ei noin vaan löydykään osaajia. Tuttu n. 55v. nainen laitettiin yt :ssä pihalle ja hän suri jo valmiiksi, että nyt jää työttömäksi eläkkeeseen asti ja eläke huononee jne jne. Mut miten kävikään, hänet haettiin lähestulkoon kotoa, ennen kuin irtisanomisaika edes ehti päättyä.

Pidätkö palkanlaskentaa vaativana taloushallinnon työnä?

Itse olen ajatellut, että vaativia taloushallinnon töitä ovat vaikkapa talouspäällikön tai tilintarkastajan tehtävät. Palkanlaskentaa en näe vaativana taloushallinnon työnä.

t. Asiansa osaava mutta alaa vaihtamassa oleva palkanlaskija, jonka oma palkka on 2.300 euroa/kk

En, lähinnä tässä ajattelin kirjanpitotyötä. Päteviä ja pitkän linjan osaajia ei joka notkelmasta löydy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän