Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen työllistyy liki 50-vuotiaana?

Vierailija
29.07.2019 |

Tarvitsen nyt faktaa etten putoa kuiluun ja masennu.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkiton. Ole notkea ja keskseliäs. Ryhdy ihmeessä ihan uusiin hommiin ihan uudella alalla. Jos on juuttunut poteroihin niin ei varmaankaan muutu mikään eilisestä parempaan suuntaan.

Vierailija
2/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kalkiton, notkea, yhteistyökykyinen ja joustava sekä katseen kestävä.

Luin tänä aamun pitkäaikaistyöttömän blogia ja alkoi tuntumaan toivottomalta. Parempi, kun en lue niitä ja kuljen vain omaa polkuani. Mutta vanhempana työllistyneistä ja heidän tarinoistaan kuulisin mielelläni.

Ap

Vierailija
4/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ikänsä toimistotöitä tehnyt ihminen, jolla ei ei enää fyysinen terveys riitä raskaisiin hommiin. Uskoisin, että esim. kotihoidon ja siivouksen parista löytyy vielä töitä viisikymppisillekin. Itse en niihin enää kykene.

Vierailija
5/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kattolumitöitä, pienrivareiden kirjanpitoja ja vastaavia hommia löytyy sen verran ku jaksaa tehdä.

Vierailija
6/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä meidän yk on kummallinen! Jenkeissä ihmiset tekevät töitä jopa yli 7-kymppisiksi asti (omasta tahdostaan tai pakko esim., kun terveydenhoito ym. ei välttämättä toimi siellä yhtä hyvin), eivätkä kaikki varmaan ole yrittäjiä...

Vierailija
7/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jolla on osaamista ja työkokemusta. Moni mun tuntema 5-kymppinen on saanut töitä ja vaihtanut duunia. Yksi 6-kymppisenä tuttavani sai hiljattain uuden vakiduunin. Älä anna iän lannistaa. Rohkeasti vain päin uusia haasteita. Kaikki joutuu tekemään töitä duunin saamisen eteen ja hakemaan useampaa paikkaa ennen kuin tärppää. Älä ajattele, että kaikki valitsematta jäämiset johtuisi iästä.

Vierailija
8/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi minä. pitää ottaa mikä vaan homma missä vaan. muuttaa vaikka työn perässä. työttömänä vaikea saada töitä ja varsinkin jos työttömyys pitkittyy. töissä olevana aikaa hakea parempia hommia. vakinaistettiin keväällä. luulen että täältä nyt eläkkeelle jään, viihdyn hyvin, löysin etsimäni.

Vierailija
9/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kirjanpitäjät ja palkanlaskijat työllistyy hyvin yli viisikymppisinäkin.

Vierailija
10/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kirjanpitäjät ja palkanlaskijat työllistyy hyvin yli viisikymppisinäkin.

Kyllä, mutta silloin pitää olla useiden vuosien kokemus ja osata käyttää juuri sitä ohjelmaa, jota kyseisessä tilitoimistossa käytetään. Itse olen tehnyt palkanlaskentaa ja valmistelevia kirjanpitotöitä, mutta joka paikkaan pitäisi olla jo valmiiksi kaiken osaava ihminen. Joten paikat on jääneet saamatta, vaikka varmasti oppisin nopeasti tarvittavat asiat.

Vierailija
11/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normikuntoiset ja mukava luonteiset iästä riippumatta napataan erilaisiin töihin aika hyvin, siis sellaiset jotka tulee kaikenikäisten kanssa juttuun ja suhtautuvat myönteisesti työhön kun työhön.

Vierailija
12/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyin 45v toimihenkilötehtäviin. Olin 2.5v sitä ennen työttömänä. Yt:t toi potkut.

Vierailija
13/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan ikänsä toimistotöitä tehnyt ihminen, jolla ei ei enää fyysinen terveys riitä raskaisiin hommiin. Uskoisin, että esim. kotihoidon ja siivouksen parista löytyy vielä töitä viisikymppisillekin. Itse en niihin enää kykene.

Olen juuri kuvailemasi ihminen, mutta suuri ihme olikin, että pääsin töihin viime vuonna. En ole koskaan ollut kykenevä fyysisiin töihin. Sain vakityön (toimistohommia) 30-vuotiaana, ja siinä pysyin noin 7 vuotta, kunnes kyllästyin huonoon työilmapiiriin. Sen jälkeen tein osa-aikatöitä kymmenisen vuotta. Vähän alle 5-kymppisenä olin työtön kaksi vuotta. 

Vakuuttamalla, että minua ei haittaa osa-aikatyö enkä etsi mitään parempaa taisin saada tämän nykyisen paikan. Jos tämä jostain syystä loppuu, niin tuskin viitsin yrittää uuden työn etsimistä. 

Mutta eihän tällaisia tarinoita kovin montaa Suomeen mahdu. Varmaan suurimmalta osalta tämän ikäisistä vaaditaan uudelleen kouluttautumista tai vähintäänkin jotain kursseja. 

Vierailija
14/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka saa vuodeksi palkkatukea johonkin sellaiseen työhön, jossa voi aloittaa pikakomennuksella jonkun sijaisena. Sillä keinolla minä sain työtä, ikää kohta 60v . Määräaikaisen vain , mutta parhaassa tapauksessa ansiosidonnaista riittää eläkeikään.

Plussaa on monipuolinen työkokemus ja hyvä koulutus. Ei ole vielä myöhäistä hankkia viisikymppisenä. Onhan esimerkiksi sosiaalityöntekijöistä ja lastentarhanopettajista paikoin huutava pula. En ole kumpikaan noista, mutta satuin hakemaan joskus sellaista työpaikkaa, johon olin "sopivin" alussa mainituilla kriteereillä, vaikka en ehkä pätevin.

Vierailija
15/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jolla on työkokemusta niistä töistä, joihin haetaan tekijää, ja hallitsee ne ohjelmat, joita ko. firmassa käytetään. Jos olet ollut 2v työttömänä, sinun työkokemustasi ei enää laskerta, koska sen jälkeen on tullut uudet ohjelmat tai ainakin päivitetyt versiot vanhoista, joten joutuisit hetken aikaa opettelemaan uusia ohjelmia. Jos ikää on jo melkein 50 vuotta, on työikää jäljellä niin vähän (15-20 vuotta), että työntekijän pitää tuottaa firmalle voittoa ensimmäisestä työtunnista alkaen.

Vierailija
16/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin pätkä- ja projektitöihin, osa-aikatyöhön ja pakkoyrittäjyyteen, joka vei lopunkin sosiaaliturvan. Hain ja pääsin opiskelemaan sotealan tutkintoa ammattikorkeakouluun. En ollutkaan siellä ainoa viisikymppinen, kuten ennakkoluuloisesti kuvittelin.

Töihin pääsin vähän ennen valmistumistani ja päivääkään en ole ollut työtön. Työ on tuonut aivan uutta potkua elämääni, vaikka säännöllinen tulokin on tietysti huojentavaa. Jos minä pystyin tähän, niin muutkin pystyvät.

Vierailija
17/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pääsin 48-vuotiaana siivoustyöhön heittämällä, toki oli aiemmin kokemusta alasta. Paikat ei vaan tahdo enää kestää :(

Vierailija
18/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse olen havainnoinut, niin sellainen hyväkuntoisen oloinen. Aktiiviselta vaikuttava ihminen josta näkee päällepäin fyysisestä kunnosta huolehtiminen. Enkä tarkoita tällä mitään kuntosalikroppaa, vaan normaalipainoista, ryhdikästä ja reippaasti askeltavaa ihmistä.

Vierailija
19/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutettu. Minäkin sain juuri uuden viran N47

Vierailija
20/51 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vakipaikan 47-vuotiaana sosiaalialalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi