Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraihmiset, vastatkaa tähän!

Vierailija
29.07.2019 |

Lueskelen paikallista Facebook-ryhmää, jossa on keskustelu kadulla juoksevat lapset vs koirat. Monen mielestä koiran tullessa vastaan, lapsen ja vähän jokaisen muunkin pitäisi ottaa koira huomioon, hidastaa vauhtia ja ohittaa nätisti ettei koira ahdistu.

Oletteko te tosissanne? Että jos lapseni kävelee kadulla ja ottaa juoksuaskelia (ei koiraa kohti vaan eteenpäin), hänen tulisi hidastaa tahtiaan koiran takia? Myös ääntä pyydettiin hiljentämään koirakon kohdalla! Oletteko te tosissanne?!

En todellakaan ota koiraa sen kummemmin huomioon kuin ketään muutakaan. Ja jos lapsi ei lähesty koiraa, vaan menee omaan suuntaansa, on se koira pidettävä kaukana lapsesta aivan kuten ette halua lapsia koirienne kimppuun. Täällä päin on nimittäin eniten niitä, joilla on flexi maksimipituudella ja vain oikeuksia, ja tätäkin keskustelua lukiessa alkoi verenpaineet nousta. Että ottakaa erityisesti koirat huomioon kun tuolla menette, hiljentäkää vauhtia ja ääntä ja kohdalla kumartakaa 😒

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Koiraa ei tarvitse mitenkaan "ottaa huomioon" normaalissa ulkona kulkemisessa, mikali se on hyvin koulutettu. 

Mulla on 60-kiloinen hauvavauva (hehe) ja saa suhahtaa vieresta juoksevat lapset, rullaluistelijat ja spandex-pyorailijatkin ilman mitaan sen erikoisempaa reaktiota. Jos takaapain tullaan kovin lahelta niin saattaa sapsahtaa - mutta niin kai sapsahtaa ihminenkin jos vahan saikahtaa. 

Juuri näin, koska mulla on niin kaikilla on. Huoh, koirani huomattavasti sinun koiraa isompi ja meillä ulkoilu ongelmat on tulleet koska ihmiset olettaa että erittäin suurikokoinen koiranpentuni on maagisesti koulutettu kestämään kaikenlaiset ohi suhahtelut, säikyttelyt ja meille on hyvä pysähtyä juttelemaan kun on 10räksyttävää pikku fifiä itsellä matkassa. Minä pidän kyllä koirani kokoajan vierellä ja siitä ei ole muille ikinä vaaraa, mutta ei se välttämättä hyvin käyttäydy jos vastaantulija tekee jotain "epänormaalia" (mm.pysähtyy, kiljuu, säikyttää tahallaan). Minä en voi vastaantulijoihin vaikuttaa, mutta tietysti yritän kouluttaa koiraani. Mutta älä sinä luo mielikuvaa että (isojen) koirien lähellä kannattaa pe*seillä.

Oletteko te koiranomistajat ihan oikeasti nyt ITSE kampanjoimassa sen asian saattamiseksi yleisön tietoisuuteen, että koiranne hyökkäilevät kaduilla ihmisen päälle jos ihminen käyttäytyy "epänormaalisti"? Ja että se ei ole teidän omalla vastuullannem vaan sen ohikulkijan???

Oletteko te koiranomistajat nyt ihan oikeasti 100% varmoja, että te haluatte meidän (enemmistön) alkavan uskoa tähän esittämäänne ajatukseen? Siis, että koiranne kohdalla PYSÄHTYMINEN on VAARALLISTA eikä teidän vastuullanne? Mitä luulette olevan seurauksena jos me muut toteamme: "Okei. Kyllähän koiran omistavat tietävät parhaiten, joten tämä on totta"?

Minimissään on joka hauvalla kuonokoppa pakollisena alta vuodessa ja kaikkialla.

Vierailija
22/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mä kävelen aina tällasen säilän kanssa, jota heiluttelen sinne tänne. Se on hyvä huomioida niin, että ei pysähdy, eikä kiihdytä mun kohdalla. Saattaa se miekka muuten osua. Tämä koskee myös aikuisia. Tämä liittyy mun miekan terävyyteen. Liikkeen nopeuden muuttuminen aiheuttaa, etten osaa arvioida missä kohtaa se terä heiluu suhteessa ohikulkijaan. Tärkeintä on tietysti ymmärtää, että mua ei kannata lähestyä kun heilun miekan kanssa vaan kysyä ENSIN onko se turvallista. Ei siinä ole mitään sen kummempaa kuin se, että ei haluta tahallaan seivästyä mun miekkaan.

Mutta sinä olet ihminen ja miekka eloton esine, joten tilanteet eivät ole verrattavissa. Sinä ihmisenä puhut samaa kieltä ihmisten kanssa ja sinulla on ihmisen ominaisuudet. Eri eläinlajeja ei voi verrata toisiinsa. Vaikka kuinka selität jänikselle hämähäkin sielunelämää niin ei se tajua.

Suurin osa muuten ihmisistä tajuaa kertomatta, että miekkaa heiluttelevaa hörhöä kannattaa väistää. Ellei sitten ole esityslavalla. Tämä siksi, että ihmisen normaaliin käyttäytymiseen ei kuulu miekanheiluttelu vaan se koetaan uhkaksi. Ahvenelle taas on ihan sama heilutteletko miekkaa vai et. Ahven tuskin soittaa poliisit mutta ihminen kylläkin. Teräaseiden kuljettelu kun on yleisillä paikoilla kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Koiraa ei tarvitse mitenkaan "ottaa huomioon" normaalissa ulkona kulkemisessa, mikali se on hyvin koulutettu. 

Mulla on 60-kiloinen hauvavauva (hehe) ja saa suhahtaa vieresta juoksevat lapset, rullaluistelijat ja spandex-pyorailijatkin ilman mitaan sen erikoisempaa reaktiota. Jos takaapain tullaan kovin lahelta niin saattaa sapsahtaa - mutta niin kai sapsahtaa ihminenkin jos vahan saikahtaa. 

Juuri näin, koska mulla on niin kaikilla on. Huoh, koirani huomattavasti sinun koiraa isompi ja meillä ulkoilu ongelmat on tulleet koska ihmiset olettaa että erittäin suurikokoinen koiranpentuni on maagisesti koulutettu kestämään kaikenlaiset ohi suhahtelut, säikyttelyt ja meille on hyvä pysähtyä juttelemaan kun on 10räksyttävää pikku fifiä itsellä matkassa. Minä pidän kyllä koirani kokoajan vierellä ja siitä ei ole muille ikinä vaaraa, mutta ei se välttämättä hyvin käyttäydy jos vastaantulija tekee jotain "epänormaalia" (mm.pysähtyy, kiljuu, säikyttää tahallaan). Minä en voi vastaantulijoihin vaikuttaa, mutta tietysti yritän kouluttaa koiraani. Mutta älä sinä luo mielikuvaa että (isojen) koirien lähellä kannattaa pe*seillä.

Oletteko te koiranomistajat ihan oikeasti nyt ITSE kampanjoimassa sen asian saattamiseksi yleisön tietoisuuteen, että koiranne hyökkäilevät kaduilla ihmisen päälle jos ihminen käyttäytyy "epänormaalisti"? Ja että se ei ole teidän omalla vastuullannem vaan sen ohikulkijan???

Oletteko te koiranomistajat nyt ihan oikeasti 100% varmoja, että te haluatte meidän (enemmistön) alkavan uskoa tähän esittämäänne ajatukseen? Siis, että koiranne kohdalla PYSÄHTYMINEN on VAARALLISTA eikä teidän vastuullanne? Mitä luulette olevan seurauksena jos me muut toteamme: "Okei. Kyllähän koiran omistavat tietävät parhaiten, joten tämä on totta"?

Minimissään on joka hauvalla kuonokoppa pakollisena alta vuodessa ja kaikkialla.

Jos nyt ymmärtäisitte edes sellaisen perusasian, että vietin triggeröiminen & laukeaminen EI ole yhtä kuin hyökkääminen ihmisen päälle.

Vierailija
24/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan vain sen että lapsille tulisi opettaa ettei koirien ohi saa juosta, sen lisäksi ettei vieraita koiria saa mennä koskemaan. Koiralla voi äkisti laueta paimmenus-/tai saalisvietti eikä sille mitään voi, sitä ei voi kouluttaa pois. Ja tarkoitan siis ihan sellaista lähietäisyydeltä viuhahtamista.

Vierailija
25/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kohdalla ei saa pysähtyä? Wtf?

Eli ei saa pysähtyä laittamaan roskaa roskiin, kaivamaan puhelinta kun se soi, laittamaan kengännauhoja kiinni, ihmettelemään että missä olen, ei saa nostaa mitään tiputtamaansa, ei saa pysähtyä tutun kohdalle juttelemaan ja bussipysökistäkin varmaan täytyy kävellä ohi hetkeksi koska #koiraonisojasitäeioleosattukouluttaa.

Nice to know.

Vierailija
26/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki sujuu hienosti, jos jokainen vähän ajattelee, miten homma toimii kaikkien kannalta parhaiten eikä tuijota vaan sitä, mitä minun täytyy saada tehdä, koska olen minä

Koiraihminen pitää koiransa yleisellä paikalla aina kytkettynä ja seurannassa ja kouluttaa koiransa eikä ota sellaista koiraa, jota ei pysty fyysisesti hallitsemaan. Ihmiset taas ottavat hieman etäisyyttä esim. pyörällä ohittaessaan (koska eläin säikähtää läheltä kulkevaa rahisevaa kulkuneuvoa ) ja lapset eivät juokse kiljuen vierasta koiraa päin (koska kaikki koirat eivät ole tottuneita lapsiin ja saattavat pelätä vieraita). Ihan perushuomaavaisuutta ja peruskäytössääntöjä siis. Ihmisten soisi ymmärtävän, että koira on eläin, jolla on eläimen viestit ja vaistot eikä koirasta tai mistään muustakaan eläimestä saa tunteetonta satavarmaa robottia, joka aina ja kaikkialla käyttäytyy ennakoitavasti. Koiraihmisen täytyy tajuta, että koira on eläin ja eläimen käytös on aina omistajan vastuulla ja että kaikki ihmiset eivät pidä koirista ja jotkut pelkäävät koiria. On turha polarisoida asioita esim. lapsiperheet vs. koiraperheet, koska usein lapsiperhe on myös koiraperhe. Tai että kaikki koirattoman vihaisivat koiria. Tai kaikki koiraihmiset olisivat muikkuja, jotka eivät yhtään huomioi muita. Suurin osa koiraihmisistä kerää koiran jätökset, pyrkii kouluttamaan koiransa ja noudattaa muitakin sääntöjä. Osa ei näin tee ja saa samalla vihat kaikkien koiranomistajien niskoille. Onhan myös kaikki lapsettomat itsekkäitä bilettäjiä, kaikki koirattomat kaupungistuneita eläinvihaajia ja kaikki pyöräilijät säännöistä piittaamattomuus spandextappajia. Ei ehkä kuitenkaan? Useimmat ihmiset kuitenkin kuuluvat useisiin ryhmiin jossain vaiheessa elämäänsä ja osaavat asettua myös toisen asemaan. Jolla on joskus ollut koira, ymmärtää, että koira voi säikähtää yllättäviä asioita tai singahtaa pitkässä hihnassa pyörän eteen, siksi kierränkin hieman kauempaa. Lapsia omistava koiraihminen tietää, että lapset voivat käyttäytyä yllättävästi ja totuttaa koiransa lapsiin ja ottaa aran koiran kanssa etäisyyttä kiljuviin lapsiryhmiin, ennenkuin ongelmia tulee. Ja jos lapsi haluaa tutustua koiraan, ohjataan lasta lähestymään oikein. Koiranpaskaa tennarinpohjasta kaivanut äiti varmasti kerää oman koiransa jätökset jne. Ei tämä ole niin mustavalkoista ja aggressiivista, kuin halutaan asia aina esittää.

Vierailija
27/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Opeteltaisiinko lukemaan, ennen kuin triggeroidytaan? :)

Sanoin nimenomaan eksplisiittisesti: normaalissa ulkona kulkemisessa

Tahallaan saikyttelyt ja koirien lahella "pe*seilyt" - mita ikina tama sitten tarkoittaakaan - eivat kasittaakseni ole tata. :)

Vierailija
28/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan vain sen että lapsille tulisi opettaa ettei koirien ohi saa juosta, sen lisäksi ettei vieraita koiria saa mennä koskemaan. Koiralla voi äkisti laueta paimmenus-/tai saalisvietti eikä sille mitään voi, sitä ei voi kouluttaa pois. Ja tarkoitan siis ihan sellaista lähietäisyydeltä viuhahtamista.

Kyllä koiran kohdalla saa juosta. Piste.

Vierailija
29/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koira ei pienestä säiky, joten lasten ei tarvitse olla juoksematta koirani lähellä. Toivoisin kuitenkin, että vanhemmat opettaisivat lapsilleen olla lähestymättä vieraita koiria. Koirani on kiltti, leikkisä ja pitää lapsista, mutta monet kerrat on joku lapsi alkanut itkeä kun koirani innostuu yllättävistä silittelyistä tai lässytyksistä. Koira alkaa hyppiä ja haukkua innoissaan ja jotkut lapset kokevat sen pelottavaksi.

Vierailija
30/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mikähän sinunkin mielestä sitten on sitä p****ilyä? Ja usein vielä sattuu? Onko sinullakin oletus, että koska asut keskellä ihmiskeskittymää ja käytät samoja reittejä koirasi kanssa kuin kaikki muutkin, niin muiden pitää erikseen huomioida sinun hevosen kokoinen koirasi?

Ja jos koiran kanssa kävelee vieretysten niin, ettei kumpikaan ole penkan puolella, on aika vaikea olla itse menemättä läheltä! Koirakko ei voi vaatia muita väistämään pientareelle, jos normaalisti tiellä liikkuminenkin on ison koiran triggeröintiä 🧐

Tarkoitin sillä koiraani kohdistettua negatiivista huomiota. Minä en vaadi keneltäkään mitään. Minun tehtäväni on pitää koira hallinnassa, vaikka tapahtuisi mitä. Toivoisin vain kovasti että meidän annettaisi lenkkeillä rauhassa ilman että pysähdytään kyselemään "pysyykö tuo sulla varmasti hallinnassa" tai jopa säikytelty tahallaan testiksi reagoiko koirani. Onhan se hassun hauskaa kun se alkaakin rähisemään. Mutta hei kiva että hoksasit pointin. Juuri tuollaisia ihmisiä tarkoitan. Jostain syystä "hevosen kokoiset koirat" ja niiden omistajat ovat niitä joista triggeröidytään ja sitten voikin aukoa ihan vapaasti. Hoksaatko tekstistäsi kuinka yrität laittaa sanoja suuhuni? :)

Vierailija
31/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kaikki sujuu hienosti, jos jokainen vähän ajattelee, miten homma toimii kaikkien kannalta parhaiten eikä tuijota vaan sitä, mitä minun täytyy saada tehdä, koska olen minä

Koiraihminen pitää koiransa yleisellä paikalla aina kytkettynä ja seurannassa ja kouluttaa koiransa eikä ota sellaista koiraa, jota ei pysty fyysisesti hallitsemaan. Ihmiset taas ottavat hieman etäisyyttä esim. pyörällä ohittaessaan (koska eläin säikähtää läheltä kulkevaa rahisevaa kulkuneuvoa ) ja lapset eivät juokse kiljuen vierasta koiraa päin (koska kaikki koirat eivät ole tottuneita lapsiin ja saattavat pelätä vieraita). Ihan perushuomaavaisuutta ja peruskäytössääntöjä siis. Ihmisten soisi ymmärtävän, että koira on eläin, jolla on eläimen viestit ja vaistot eikä koirasta tai mistään muustakaan eläimestä saa tunteetonta satavarmaa robottia, joka aina ja kaikkialla käyttäytyy ennakoitavasti. Koiraihmisen täytyy tajuta, että koira on eläin ja eläimen käytös on aina omistajan vastuulla ja että kaikki ihmiset eivät pidä koirista ja jotkut pelkäävät koiria. On turha polarisoida asioita esim. lapsiperheet vs. koiraperheet, koska usein lapsiperhe on myös koiraperhe. Tai että kaikki koirattoman vihaisivat koiria. Tai kaikki koiraihmiset olisivat muikkuja, jotka eivät yhtään huomioi muita. Suurin osa koiraihmisistä kerää koiran jätökset, pyrkii kouluttamaan koiransa ja noudattaa muitakin sääntöjä. Osa ei näin tee ja saa samalla vihat kaikkien koiranomistajien niskoille. Onhan myös kaikki lapsettomat itsekkäitä bilettäjiä, kaikki koirattomat kaupungistuneita eläinvihaajia ja kaikki pyöräilijät säännöistä piittaamattomuus spandextappajia. Ei ehkä kuitenkaan? Useimmat ihmiset kuitenkin kuuluvat useisiin ryhmiin jossain vaiheessa elämäänsä ja osaavat asettua myös toisen asemaan. Jolla on joskus ollut koira, ymmärtää, että koira voi säikähtää yllättäviä asioita tai singahtaa pitkässä hihnassa pyörän eteen, siksi kierränkin hieman kauempaa. Lapsia omistava koiraihminen tietää, että lapset voivat käyttäytyä yllättävästi ja totuttaa koiransa lapsiin ja ottaa aran koiran kanssa etäisyyttä kiljuviin lapsiryhmiin, ennenkuin ongelmia tulee. Ja jos lapsi haluaa tutustua koiraan, ohjataan lasta lähestymään oikein. Koiranpaskaa tennarinpohjasta kaivanut äiti varmasti kerää oman koiransa jätökset jne. Ei tämä ole niin mustavalkoista ja aggressiivista, kuin halutaan asia aina esittää.

xD Mielikuva!!!!! LOL

Vierailija
32/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mikähän sinunkin mielestä sitten on sitä p****ilyä? Ja usein vielä sattuu? Onko sinullakin oletus, että koska asut keskellä ihmiskeskittymää ja käytät samoja reittejä koirasi kanssa kuin kaikki muutkin, niin muiden pitää erikseen huomioida sinun hevosen kokoinen koirasi?

Ja jos koiran kanssa kävelee vieretysten niin, ettei kumpikaan ole penkan puolella, on aika vaikea olla itse menemättä läheltä! Koirakko ei voi vaatia muita väistämään pientareelle, jos normaalisti tiellä liikkuminenkin on ison koiran triggeröintiä 🧐

Ei tässä ollut kysymys normaalista vaan normaalista poikkeavasta. Emme me yleensä tee hätiköityjä liikkeitä tuntemattomia ihmisiäkään kohti, vaan odotamme, että henkilö menee ohi. Emme sylje ihmisen kohdalla vaan hänen ohi mentyään, emme kaiva nenäämme tai pehvaamme ihmisen edessä vaan vasta hänet ohitettuamme jne.

Vierailija
33/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa ei ole kuin tarvinnut kävellä ohi kun koira alkaa haukkua ja hyppiä kohti. Ärsyttävää. Ja se, että päästetään luo vaikka en ole antanut siihen lupaa. Aargh.

Vierailija
34/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koiran kohdalla saa juosta. Piste.

Huomasitko että tarkoitin tilannetta missä juostaan ohi koiraa hipoen. Aika tarkoitukselliselta víttuilulta alkaa tuntua jos pitää tahallaan juosta lähes päin sitä koiraa eikä voi yhtään antaa hajurakoa.

Vierailija
35/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Opeteltaisiinko lukemaan, ennen kuin triggeroidytaan? :)

Sanoin nimenomaan eksplisiittisesti: normaalissa ulkona kulkemisessa

Tahallaan saikyttelyt ja koirien lahella "pe*seilyt" - mita ikina tama sitten tarkoittaakaan - eivat kasittaakseni ole tata. :)

Sanoit "mikäli se on hyvin koulutettu". Mistä ihmiset tietävät milloin koira on hyvin koulutettu?

Vierailija
36/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Jos nyt ymmärtäisitte edes sellaisen perusasian, että vietin triggeröiminen & laukeaminen EI ole yhtä kuin hyökkääminen ihmisen päälle.

Eli edelleen kysyn, että ihan oikeastiko te koiranomistajat nyt kampanjoitte sen asian tiedoksi saamiseksi, että koiranne "triggeröimtyvät & laukeavat" jos vahingossa satun PYSÄHTYMÄÄN niiden kohdalla ja että se on minun vastuullani???

Logiikka on yksinkertainen. Jos koiran "trieggeröityminen" ja "laukeilu" johtuu minusta olen myös vastuussa tilanteen pysäyttämisessä eikä niinkään koiranomistaja. Mitä suosittele? Onko kyynelkaasu parempi kuin loukkupyssy?

Vierailija
37/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Tarkoitin sillä koiraani kohdistettua negatiivista huomiota. Minä en vaadi keneltäkään mitään. Minun tehtäväni on pitää koira hallinnassa, vaikka tapahtuisi mitä. Toivoisin vain kovasti että meidän annettaisi lenkkeillä rauhassa ilman että pysähdytään kyselemään "pysyykö tuo sulla varmasti hallinnassa" tai jopa säikytelty tahallaan testiksi reagoiko koirani. Onhan se hassun hauskaa kun se alkaakin rähisemään. Mutta hei kiva että hoksasit pointin. Juuri tuollaisia ihmisiä tarkoitan. Jostain syystä "hevosen kokoiset koirat" ja niiden omistajat ovat niitä joista triggeröidytään ja sitten voikin aukoa ihan vapaasti. Hoksaatko tekstistäsi kuinka yrität laittaa sanoja suuhuni? :)

Aika moni ihminen pysähtyy katsomaan että miten tässä käy. Minusta se on aivan normaalia ja inhimillistä, ihmisen tapa arvioida tilanne ja sen vaarallisuus. Monella on myös kokemus koiran ohittamisesta, jossa itse ei tee muuta kuin menee eteenpäin, mutta koira alkaa hyppiä kohti ja haukkuu. Se ei ole kivaa.

Mutta edelleen ei eläimenottaja voi asennoitua niin, että sen eläimen kanssa pitää saada mennä missä haluaa ja muut väistää. Siitä tässä oli kyse, ja kyllä se on ärsyttävää kun on pakko joka keskusteluun sen yhden (yleensä miehen) tulla kertomaan miten hänellä on se iso koira. Iso. Luitteko. Sama, kun keskustellaan ruuhkamaksuista ja parin tyypin on pakko tulla kertomaan ettei heidän kukkaroaan kutittele tuollaiset koska heillä on Mersu/Bemari/Audi.

Vierailija
38/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Eli koiran kohdalla saa pysähtyä?

Vierailija
39/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei saa pysähtyä laittamaan roskaa roskiin, kaivamaan puhelinta kun se soi, laittamaan kengännauhoja kiinni, ihmettelemään että missä olen, ei saa nostaa mitään tiputtamaansa, ei saa pysähtyä tutun kohdalle juttelemaan ja bussipysökistäkin varmaan täytyy kävellä ohi hetkeksi koska

Nice to know.

Koska omistajaan ei pidä siitä, että joku juuri kohdalle jää kyttäämään, ties mikä hullu olet ja minkä aseen taskusta kaivat. Mutta aikuisten oikeasti onko se pari askelta niin vaikea odottaa? Ei tässä nyt ole kysymys kuin metristä. Minusta ihmisten välinenkin kohteliaisuusraja on se metri, että ei tarvitse tunkea sen lähemmäs jos ei ole joku lätäkkö tms. esteenä.

Vierailija
40/103 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei saa pysähtyä laittamaan roskaa roskiin, kaivamaan puhelinta kun se soi, laittamaan kengännauhoja kiinni, ihmettelemään että missä olen, ei saa nostaa mitään tiputtamaansa, ei saa pysähtyä tutun kohdalle juttelemaan ja bussipysökistäkin varmaan täytyy kävellä ohi hetkeksi koska

Nice to know.

Koska omistajaan ei pidä siitä, että joku juuri kohdalle jää kyttäämään, ties mikä hullu olet ja minkä aseen taskusta kaivat. Mutta aikuisten oikeasti onko se pari askelta niin vaikea odottaa? Ei tässä nyt ole kysymys kuin metristä. Minusta ihmisten välinenkin kohteliaisuusraja on se metri, että ei tarvitse tunkea sen lähemmäs jos ei ole joku lätäkkö tms. esteenä.

Ai että kun kävelen sinusta katsottuna tien vasempaan laitaa, en saa siinä pysähtyä mistään syystä vaan minun pitää odottaa että SINÄ menet ohi?! 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi