Onko yleistä, että seurustelukumppani auttaa asunnon ylläpitotöissä ja pikkuhommissa?
Kun asutaan erillään, niin onko normaalia, että seurustelukumppani tekee hommia myös toisen asunnossa, esim. pienimuotoisia remontteja, laitekorjauksia, ruohonleikkuuta yms.
Olen jotenkin hämmentynyt, kun uuden kumppanin mielestä se on itsestäänselvää ja hän haluaa auttaa minua asioissa, joihin omat taidot ja kyvyt eivät riitä. Toki voisin ostaa palvelut ulkopuoliseltakin. Itselle tulee olo, että ajatteleeko mies kuitenkin jossain vaiheessa, että käytän häntä vain hyväksi, vaikka suhteessa ollaan ihan tosimielellä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksatko antaa hartiahierontaa? Lämmittää saunan, jos siis sellainen on?
Tai jotain yksinkertaista ruokaa, voileipiä, munakasta, lettuja?
Siis joskus, ei tietysti miksikään kokoaikaiseksi orjaksi kummankaan pidä ryhtyä. Kun joku sanoi, että ei haluaisi yhdessäoloa työnteoksi, ei tietenkään kait kukaan rakastunut? Eikä muutenkaan parisuhde nyt mikään työleiri ole.Jos on varaa eikä ruokapuoli itsellä onnistu, niin vie hänet joskus syömään ulos ja tarjoat vielä oluet tai viinit?
Yksi juttu on, että itse kun mies tekee jotain hikistä hommaa, niin vien hänelle kylmän oluen.
Pieni ele, mutta toiselle mukava kun toinen huomio, eikä marise siitä oluesta. ☺
Tai osta hyvää viiniä viikonlopuksi yllärinä, juotte yhdessä rauhassa ja juttelette, olet lähellä, niin henkisesti kuin fyysisesti.
Tämä toimii silloin kun alko ei ole ongelma suhteessa.Osta lippu johonkin miehelle mieluisaan tilaisuuteen.
Yleensäkin kiitos ja toisen vaivannäön huomioiminen ja arvostaminen on myös iso asia.On siis melko yleistä, että autellaan toisiaan, ei niin, että se on rasite tai velvollisuus, mutta siten mikä itselle on luontevaa.
Itse en tykkää miehelle siivota tai vaihdella verhoja yms. Ainakaan kovin usein. 😁
Siksi osoitankin juuri noilla kuvaamallani tavoilla kiitollisuutta.Hartiahierontaa en osaa antaa, mutta voisin ehdottaa kurssille menemistä, jotta oppisin. Saunaa olen lämmittänyt ja ostanut meille ruokaa. Tosin mies on ruoanlaitossa parempi kokki, joten en pysty hemmottelemaan häntä sillä. Tietenkin kehun ja kiitän miestä, sillä arvostan hänen taitojaan ja tekojaan suuresti. ap
Tärkeintä on tosiaan osoittaa, että arvostaa toisen vaivannäköä. Kiitoksella pääsee jo pitkälle.
No olihan se kiva paneskella siinä tapetoinnin ja listaremppaamisen ohessa. Mitäs oli niin hyväperseinen neiti, että alkoi tehdä mieli jörniskellä kun hän ähki lattialistaa irti peba pystyssä...
Parisuhteessa on normaalia auttaa puolin ja toisin. Onko ensimmäinen suhteesi kun et tiedä? 😏
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa on normaalia auttaa puolin ja toisin. Onko ensimmäinen suhteesi kun et tiedä? 😏
Ei ole ensimmäinen suhde. En ole ilmeisesti aikaisemmin tavannut näin hyvää miestä. ap
Eksän kanssa asuttiin yhdessä, mutta ei me mitään remontteja yhdessä tehty vaan tilattiin ammattimiehet paikalle. Samalla linjalla jatkan nyt eronneena.
Hartiahierontaa en osaa antaa, mutta voisin ehdottaa kurssille menemistä, jotta oppisin. Saunaa olen lämmittänyt ja ostanut meille ruokaa. Tosin mies on ruoanlaitossa parempi kokki, joten en pysty hemmottelemaan häntä sillä. Tietenkin kehun ja kiitän miestä, sillä arvostan hänen taitojaan ja tekojaan suuresti. ap