Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että seurustelukumppani auttaa asunnon ylläpitotöissä ja pikkuhommissa?

Vierailija
28.07.2019 |

Kun asutaan erillään, niin onko normaalia, että seurustelukumppani tekee hommia myös toisen asunnossa, esim. pienimuotoisia remontteja, laitekorjauksia, ruohonleikkuuta yms.

Olen jotenkin hämmentynyt, kun uuden kumppanin mielestä se on itsestäänselvää ja hän haluaa auttaa minua asioissa, joihin omat taidot ja kyvyt eivät riitä. Toki voisin ostaa palvelut ulkopuoliseltakin. Itselle tulee olo, että ajatteleeko mies kuitenkin jossain vaiheessa, että käytän häntä vain hyväksi, vaikka suhteessa ollaan ihan tosimielellä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä ja kuten joku jo täällä jo oesi olisi oiudompaa, ellei lainkaan autaisi ja tukisi. - Muta koska Ap aattelehdi tää, niin sinun kannattanee havainnoida, että miä vastaavasti itse olet tehnyt vasaavasti kumppaniasi kohtaan.   

Vierailija
22/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omakin kumppanini jo seurusteluvaiheessa auttoi pienissä korjauksissa ja järjestelyissä. Vastaavasti itse autoin häntä mm. ikkunanpesussa ja isommissa kodin järjestelyhommissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaajat eivät nyt hoksaa käsitellä tätä :"ajatteleeko mies kuitenkin jossain vaiheessa, että käytän häntä vain hyväksi, vaikka suhteessa ollaan ihan tosimielellä"

Ei kukaan järkevä mies noin ajattele.

Saattaa kyllä hyvinkin ajatella, jos joutuu johonkin työleirille.

Rakastunut ihminen ei laskelmoi eikä ajattele omaa etuaan.

Vierailija
24/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, miehesi haluaa auttaa sinua. Eli haluaa näyttää parhaat puolensa itsestään. Tai, sorry tulossa oleva negatiivisuus, on myös olemassa toinenkin vaihtoehto: hänellä riittää nyt intoa olla ylitsevuotavan avulias, mutta kun joskus perustaisitte perheen, tai vaikkapa jo yhteenmuuton yhteydessä kahden aikuisen perheessä, miehestä voisi alkaakin tulla esille muitakin piirteitä. Näitäkin tapauksia löytyy vaikka kuinka ja paljon.

Eli vain ajanmittaan saat totuuden selville, mutta hienoa, jos miehesi on perusluonteeltaan noin kultainen. Sellaisiakin löytyy. Ja niinkuin joku jo mainitsikin, vastavuoroisuus suhteessa olisi myös kultaista käytöstä.

Mies on selvästi täysin ihastunut, tai ilmeisen rakastunut sinuun. Onko suhde hyvinkin tuore? Alkuhuuma monesti teettää kaikenlaista ihanaa.

Mies on tosiaan rakastunut minuun ja tämä on ilmeisesti yksi tapa, millä hän sen minulle näyttää. Yhteen ei olla muuttamassa, eikä perhettä perustamassa, sillä ollaan toisella kierroksella molemmat. Alkuhuuma on vielä menossa. Seurustelua takana vajaa puoli vuotta. ap

Vierailija
25/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä ja kuten joku jo täällä jo oesi olisi oiudompaa, ellei lainkaan autaisi ja tukisi. - Muta koska Ap aattelehdi tää, niin sinun kannattanee havainnoida, että miä vastaavasti itse olet tehnyt vasaavasti kumppaniasi kohtaan.   

Sepä se, kun itsellä ei ole antaa muuta miehelle kuin rakkautta. Oma elämäntilanteeni on ollut niin rankka ja jaksaminen vähissä, että hädin tuskin selviän omasta arjestani ja siihenkin olen saanut apua paljon myös muilta ulkopuolisilta. En keksi yhtäkään käytännön asiaa, jossa voisin auttaa miestä vastavuoroisesti. ap

Vierailija
26/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaajat eivät nyt hoksaa käsitellä tätä :"ajatteleeko mies kuitenkin jossain vaiheessa, että käytän häntä vain hyväksi, vaikka suhteessa ollaan ihan tosimielellä"

Saattaahan hän jossain vaiheessa havahtua aiaan, ellei koe tai tunne, että saisi itselleen takaisin (Ap:lta). Miksi kusutaan parisuhdetta, jossa vain toinen tekee ja toimii sen hyväksi?  

Vierailija
27/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole keneltäkään pois, jos tykkää nikkaroida tai askaroida kumppanin kodissa asioita. Me ollaan etäsuhteessa, useita satoja kilometrejä välimatkaa, mutta silti hääritään toistemme kodeissa. Ei oo mitään alkuhuuman todistelua, on vain mukava tarttua asioihin omaan tahtiinsa. Arvostamme tätä taipumusta toisissamme ja annamme sen näkyä. Pienet huomaavaisuudet tulevat luonnostaan. Lämmin ja arvostava nainen löytyi, kun vähiten odotti ja toivoi.

Vierailija
28/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, kun itsellä ei ole antaa muuta miehelle kuin rakkautta. Oma elämäntilanteeni on ollut niin rankka ja jaksaminen vähissä, että hädin tuskin selviän omasta arjestani ja siihenkin olen saanut apua paljon myös muilta ulkopuolisilta. En keksi yhtäkään käytännön asiaa, jossa voisin auttaa miestä vastavuoroisesti. ap

Tiedätkö kun juuri se on monelle ”se” juttu. Hyväksikäyttö on eri asia ja sen huomaa kyllä nopeasti.

Vierailija
29/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan mitä on se rakkaus?  

Vierailija
30/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan aapee voi suikkia antaa, jos kokee, ettei ole mitään käytännön osaamista. Useimmille miehille se riittää.

Vierailija
31/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö kun juuri se on monelle ”se” juttu. Hyväksikäyttö on eri asia ja sen huomaa kyllä nopeasti.

Toivottavasti se riittää miehelle. Jotenkin on vaan huono omatunto, kun rakkauden lisäksi saan mieheltä myös käytännön apua ja tunnen olevani suuressa kiitollisuudenvelassa. ap

Vierailija
32/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan aapee voi suikkia antaa, jos kokee, ettei ole mitään käytännön osaamista. Useimmille miehille se riittää.

Kaiken muun hyvän lisäksi mies ei odota edes sängyssä mitään sirkustemppuja, vaan haluaa myös siellä pitää minut tyytyväisenä. ap

Vierailija
33/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite autoin ainakin miesystävän rempassa, kun hän osti asunnon. Ja ihan vapaaehtoisesti, omasta aloitteesta, enkä odottanut mitään vastiketta (hän kyl sit tarjos paremman illallisen jälkikäteen). Muutenkin mielelläni auttelen häntä kaikessa missä voin ja samoin myös toisinpäin, jotenkin itsestäänselvää.

Vierailija
34/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu remonttireiska, joka on tehnyt isompaa ja pienempää remonttia täällä tietysti asiallista maksua vastaan. Minusta tuo on jotenkin vaivattomampaa, ja tiedän että työn laatu on priimaa. 

Tapailukumppanin kanssa keskitytään muihin asioihin. 

Vierailija
35/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko antaa hartiahierontaa? Lämmittää saunan, jos siis sellainen on?

Tai jotain yksinkertaista ruokaa, voileipiä, munakasta, lettuja?

Siis joskus, ei tietysti miksikään kokoaikaiseksi orjaksi kummankaan pidä ryhtyä. Kun joku sanoi, että ei haluaisi yhdessäoloa työnteoksi, ei tietenkään kait kukaan rakastunut? Eikä muutenkaan parisuhde nyt mikään työleiri ole.

Jos on varaa eikä ruokapuoli itsellä onnistu, niin vie hänet joskus syömään ulos ja tarjoat vielä oluet tai viinit?

Yksi juttu on, että itse kun mies tekee jotain hikistä hommaa, niin vien hänelle kylmän oluen.

Pieni ele, mutta toiselle mukava kun toinen huomio, eikä marise siitä oluesta. ☺

Tai osta hyvää viiniä viikonlopuksi yllärinä, juotte yhdessä rauhassa ja juttelette, olet lähellä, niin henkisesti kuin fyysisesti.

Tämä toimii silloin kun alko ei ole ongelma suhteessa.

Osta lippu johonkin miehelle mieluisaan tilaisuuteen.

Yleensäkin kiitos ja toisen vaivannäön huomioiminen ja arvostaminen on myös iso asia.

On siis melko yleistä, että autellaan toisiaan, ei niin, että se on rasite tai velvollisuus, mutta siten mikä itselle on luontevaa.

Itse en tykkää miehelle siivota tai vaihdella verhoja yms. Ainakaan kovin usein. 😁

Siksi osoitankin juuri noilla kuvaamallani tavoilla kiitollisuutta.

Vierailija
36/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken muun hyvän lisäksi mies ei odota edes sängyssä mitään sirkustemppuja, vaan haluaa myös siellä pitää minut tyytyväisenä. ap

Eikö tämäkin ole aika itsestäänselvää uudessa suhteessa? Vai kuka ryhtyisi seurustelemaan miehen kanssa joka vaan tulle, pieraisee ja nukahtaa? 

Onko tämä ap eka suhteesi?

Vierailija
37/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asuu remonttireiska, joka on tehnyt isompaa ja pienempää remonttia täällä tietysti asiallista maksua vastaan. Minusta tuo on jotenkin vaivattomampaa, ja tiedän että työn laatu on priimaa. 

Tapailukumppanin kanssa keskitytään muihin asioihin. 

Turvautuisin mielelläni tuttuun ja luotettavaan remonttireiskaan ja maksaisin siitä, mutta valitettavasti tuttavapiiriini ei kuulu yhtään sellaista osaavaa ihmistä, jolla olisi aikaa tehdä tällaisia juttuja. ap

Vierailija
38/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämäkin ole aika itsestäänselvää uudessa suhteessa? Vai kuka ryhtyisi seurustelemaan miehen kanssa joka vaan tulle, pieraisee ja nukahtaa? 

Onko tämä ap eka suhteesi?

Ei todellakaan ole eka suhde, vaan olen törmännyt hyvinkin erilaisiin miehiin. Monet ovat olleet itsekkäitä kiukuttelijoita ja vaativia monessa suhteessa. Siksi olenkin ihmeissäni, kun olen lopultakin löytänyt näin ihanan ja kunnollisen miehen. En ole tottunut tällaiseen hyvyyteen. ap

Vierailija
39/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa on parasta se, et tehdään asioita yhdessä. Siksi olisi outoa, jos seurustelukumppani ei haluaisi osallistua mihinkään arkiseen asiaan.

Vierailija
40/46 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri joka auttaa lattianlaitossa, tavaran raahaaamisessa yms... Ihan itse on apuaan tarjonnut, ja kieltämättä se on ollut mukavaa vaikka tuntuu ehkä hiukan oudolle. Seurustelukumppanilta se olisi minusta ihan normaalia, joskaan ei mikään vaatimus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan