Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku sanoo vielä kerran "yritetään nyt nauttia näistä keleistä.."

Vierailija
28.07.2019 |

niin räjähdän. Nimimerkillä viime yönä ehkä 3 tuntia unta saanut. Kahdesti nousin ylös juomaan ison lasin vichyä ja mehua, kun tuntui että kuolen janoon. Niin paljon tullut hikoiltua ja sen kyllä sängystä huomaa.

Luojan kiitos pian on maanantai.

Ps. Ja painan 56 kg, eli ei tämä ole vain ylipainoisten vaiva.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin nautin, tosi ihanaa.

😬

Vierailija
62/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo alapeukuista huomaa asian laidan: tänne on kerääntynyt se kourallinen Suomen väestöstä, jota tämä keli oikeasti haittaa (ja muutama töissä istuva, joille asia on ihan sama). Loput onkin tuolla ulkona ja heillä hyvä mieli. Itse olen töissä, täällä tuulettimet puhaltaa, mutta en valita. Miksi? Koska en ole niin itsekäs, että aina kaiken pitäisi miellyttää juuri minua. Nauttikoot helleihmiset ulkona, mitä se on minulta pois? Muutama päivä 365:stä. Kyllä sitä kylmää ja pimeää tulee vielä aivan kuukausitolkulla. Ei tarvitse nauttia mutta normaali aikuinen ihminen osaa suoda muille rauhan nauttia eikä jatkuvasti mäkätä. Muutama tällainen työkaveri ja ihmetyttää miten voikin olla noin raivoa täynnä jostain säästä? Joka kyllä on jo kohta muuttumassa kylmempään... ja toimisto hyvin ilmastoitu, vettä on, kaikki hyvin. Mäkämäkä...

Sinähän varsinainen sherlock olet. Ettäkö ihan ne helteestä nauttijat ovat ulkona ja helteen vihaajat kotonaan helteeltä suojassa? Enpä olisi tätä itse tajunnut! 

Pitikö tämän oivalluksen nyt muuttaa jotain? 

Luuletko tosiaan, että ihmiset raivoavat raivoamisen ilosta? Eikö tosiaan tule mieleen, että ihmiset oikeasti kärsivät? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut ihan parhaat kelit mitä voi olla! Harmittaa jo etukäteen kun huomenna jo viilenee:(

Vierailija
64/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainiin, minusta tämä on ihan ok vaikka olen viimeisilläni raskaana. Illalla oli sisällä noin 28 astetta ja hiukan hiki mutta yöksi ikkunat auki ja nyt tämä 26 astetta sisällä tuntuu ihan miellyttävältä. Nukutaan pikkareissa ja hyvin nukutti sekä lapsia että aikuisia.

Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.

20 asteessa tarkenee hyvin t-paidalla.

sanoo hän, joka ei asu rannikolla. Täällä tuulee aina, joten 20 astetta ei vielä merkitse sitä, että oikeasti olisi lämmintä.

Asun aika pohjoisessa ja rannikolla ja ei tarpeeksi viilennä tuo kesäinen lämmin tuuli. Yleensä täällä tuntuu tuulevan aina, mutta näillä tosi kuumilla ilmoilla ei näytä tuulevan juuri lainkaan. Viime kesän tappohelteiden aikaan oli ihmeellisen tyyntä myös monta viikkoa. Erittäin tervetulleita nuo ennustetut miellyttävämmät lämpötilat, ilmeisesti viileneekin kun on alkanut tuulla hieman enemmän.

Vierailija
65/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mode ainakin on varmaan pyörtynyt lämpöhalvauksen tainnuttamana :D

Sen verran on ylilautamaista tekstiä täällä. 

Vierailija
66/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainiin, minusta tämä on ihan ok vaikka olen viimeisilläni raskaana. Illalla oli sisällä noin 28 astetta ja hiukan hiki mutta yöksi ikkunat auki ja nyt tämä 26 astetta sisällä tuntuu ihan miellyttävältä. Nukutaan pikkareissa ja hyvin nukutti sekä lapsia että aikuisia.

Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.

Hassusti sanottu. Miten niin "edes" t-paidalla, joka on ehkä kevyin ja vähiten lämmittävä vaate, joka on olemassa? 

Jos aikuinen ihminen ei tarkene 20 asteessa t-paidalla, on syytä miettiä, mikä omassa terveydessä sakkaa. Syötkö liian vähän/huonosti, oletko täysin vailla lihaksia ja muutenkin huonokuntoinen, tupakoitko, jolloin ääreisverenkierto on huono jne.

Vierailija
67/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs vika kelissä on? Ei ole liukasta eikä märkää/kuraista.

Vierailija
68/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säät.rollit täälläkin taas,nämä jotka eivät millään tarkene +15c asteessa ja villasukat jalkaan. Eihän noiden pellejen jänkytyksiin viitsi enää vastata,jokainen normaali järkinen kyllä tajuaa asian. Mutta vielä kerran,miten ihmeessä olette pysyneet elossa kaikki nämä vuodet koska tämä käristyshelvetti alkoi vasta pari vuotta sitten?:D Huh huh,on varmaan ollut kamalaa olla jalat sinisenä mukavassa suomen suvessa 15-20c lol Jos kokee että +15c on jäätävän kylmää niin varmasti kannattaa käydä lääkärissä,se ei ole viileää,kenellekkään. 

Vierailija
69/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin pakkasella pukeudutaan lämpimästi se auttaamutta ei vie kaikkea kylmyyttä ja ärsytystä pois niin helteeseen on keinot. Tuulettimet, ilmalämpöpumppu jne. Ulkona ei oo pakko olla!!

Monet työskentelevät ulkona ympäri vuoden, oli ulkona pakkasta tai hellettä. Pakkasella siellä on helpompi olla, koska voi tarpeen mukaan lisätä vaatetta, mutta kuumalla ilmalla ei voi olla pelkissä boksereissa siellä työmaalla koska se työ voi olla sellaista että siinä tulee helposti vammoja.

Vierailija
70/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin pakkasella pukeudutaan lämpimästi se auttaamutta ei vie kaikkea kylmyyttä ja ärsytystä pois niin helteeseen on keinot. Tuulettimet, ilmalämpöpumppu jne. Ulkona ei oo pakko olla!!

Monet työskentelevät ulkona ympäri vuoden, oli ulkona pakkasta tai hellettä. Pakkasella siellä on helpompi olla, koska voi tarpeen mukaan lisätä vaatetta, mutta kuumalla ilmalla ei voi olla pelkissä boksereissa siellä työmaalla koska se työ voi olla sellaista että siinä tulee helposti vammoja.

Lisäksi pakkasella kova työtahti auttaa pysymään lämpimänä, kun taas paskahelteellä se on varma keino saada slaagi vaikka olisi tervekin sydän.

Vierailija
71/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat kitisee taas. En usko, että kukaan teistä on normaalipainoinen. Laihduttakaa.

En ole lihava, enkä edes laihaläski. Olen nykymieheksi hoikka, 172 cm ja painan 60 kg. Rasvaprosentti noin 15. Hikoilen silti erittäin helposti jostain syystä ja minulla on harvoin oikeasti kylmä, talvella käytän harvoin talvitakkia sillä kun liikun, niin kehoni tuottaa lämpöä turhankin tehokkaasti. Minulla ei ole ajokorttia ja liikun enimmäkseen polkupyörällä ja kävelemällä, teen ruumiillista työtä ja olen mielestäni aika hyvässä kunnossa. En pidä näistä kesän lämpötiloista ollenkaan, sillä se lisää hikoilua merkittävästi. On tympeää kun on paita jatkuvasti hiestä märkänä.

Vierailija
72/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pakkasella kova työtahti auttaa pysymään lämpimänä, kun taas paskahelteellä se on varma keino saada slaagi vaikka olisi tervekin sydän.

Myös kova pakkanen vaaraksi etenkin astmaatikoille.

Vierailija
73/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vietän kesät Portugalissa. Täällä ei jakseta valittaa lämmöstä (eikä kyllä sateisista päivistäkään). Suomessa on ihan sana mikä vuodenaika tai säätila, aina pitää taivastella ja valittaa.

Niin, on se tosiaan jännä, että Etelä-Euroopassa ei valiteta Etelä-Euroopalle tyypillisestä säästä. Jos heitettäisiin sinne 30 asteen pakkaset, vieläköhän olisivat valittamatta? 

Nythän sielläkin on ollut epätavallisen kuumaa, ja kyllä siellä valitetaan.

Vierailija
74/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kehoni ei kestä helteitä kovin montaa päivää, ei totu kroppa siihen. Tämä on nähty.

Tämä kesä aiemmin onkin ollut itselleni todella suotuisa ja huomenna pitäisi taas tulla itselleni ihanat kelit. On luvattu alle 20 astetta eikä edes sada. Aivan täydellistä.

Pari päivää sitten katsoin, että esim. Islannin Reykjavikissa oli asteita n. + 15. Pitäisi kai asua kesät Islannissa :-D.

Ymmärrän hyvin, että osa pitää ja nauttii helteistä. Niin itsekin tekisin, jos keho vain kestäisi sitä, mutta kun ei.

Omasta kokemuksesta siis en koskaan tokaise, että nautitaan nyt näistä helteistä, niin kauan kuin niitä on :-D

Ei hitto, mulla ihan sama juttu! Ei totu kroppa tähän kuumuuteen ja katselin tietoja tuosta Islannista, että siellä voisi olla minulle soveliaat lämpötilat ympäri vuoden. Pitäisi alkaa opiskelemaan islantia ja muuttaa sinne työn perässä ilmastopakolaiseksi. :D

Vierailija
75/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nuppi tässä alkaa pehmetä.

Vierailija
76/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana lämpö. Nauttikaa, kohta saa palella.

Meillä on sauna kuumuudesta nauttimista varten.

Mutta emme syö, lue, työskentele emmekä nuku siellä.

Vierailija
77/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penikoilla alkaa kohta koulu niin häipyvät palstalta, tietty nämä yksiö pertsat jäävät tänne. Ovat niitä kovimpia hellehulluja. kiku pystyssä näpyttelevät hellehullu viestejä kun tietävät että useimmat ärsyyntyvät:) 

Vierailija
78/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös kova pakkanen vaaraksi etenkin astmaatikoille.

Miksi alapeukut? Kerroin vain faktatietoa. En pidä helteistä yhtään, mutta tarkoitin vain, että ei paukkupakkasetkaan hyvä terveydelle. Minun puolestani helteitä ei tarvitsisi olla ollenkaan.

Vierailija
79/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana lämpö. Nauttikaa, kohta saa palella.

Tiedätkö, kun ei kaikkia palella. On esim. ihmisiä, joilla on aina liian kuuma. Onko tämä asia noin hankala tajuta?

Mitä sitten, teidänkö mukaan täällä pitäisi elää? Saa*nan itsekäs idari. Muuta Alaskaan, me muut nautitaan kesästä.

-eri

Vierailija
80/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen! Onneksi huomenna viilenee! Rakastan talvea, tulispa kunnon talvikin sitten :)