Jos joku sanoo vielä kerran "yritetään nyt nauttia näistä keleistä.."
niin räjähdän. Nimimerkillä viime yönä ehkä 3 tuntia unta saanut. Kahdesti nousin ylös juomaan ison lasin vichyä ja mehua, kun tuntui että kuolen janoon. Niin paljon tullut hikoiltua ja sen kyllä sängystä huomaa.
Luojan kiitos pian on maanantai.
Ps. Ja painan 56 kg, eli ei tämä ole vain ylipainoisten vaiva.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ihan saakelin kylmää oli vielä muutama viikko sitten. Todellakin nautin näistä harvoista kuumista päivistä ja niin kannattaisi sinunkin nauttia.
Miksi siis pitäisi nauttia asiasta, jossa ei ole mitään hyvää ja josta tulee vaivaa ja kärsimystä? Tuolla logiikallahan r**skauskin on ihan ok, "lopeta nyt se vinkuminen ja nauti, kun tästä kuuluu nauttia ja tämä on niin harvinaista".
Vierailija kirjoitti:
No jos jotain positiivista niin ymmärtää ainakin näiden kelien myötä, että miksi lämpimät maat ovat kehittymättömiä. Ei tällaisessa kelissä paljon töitä tehdä tai mitään uutta keksitä.
Totta. Itse en saa näillä helteillä mitään tuottavaa aikaa. Eilen maattiin koko päivä sohvalla ja katsottiin ohjelmia, silti tuli hiki. Edellisenä päivänä maattiin rannalla ja lilluttiin vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vainiin, minusta tämä on ihan ok vaikka olen viimeisilläni raskaana. Illalla oli sisällä noin 28 astetta ja hiukan hiki mutta yöksi ikkunat auki ja nyt tämä 26 astetta sisällä tuntuu ihan miellyttävältä. Nukutaan pikkareissa ja hyvin nukutti sekä lapsia että aikuisia.
Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.20 asteessa tarkenee hyvin t-paidalla.
sanoo hän, joka ei asu rannikolla. Täällä tuulee aina, joten 20 astetta ei vielä merkitse sitä, että oikeasti olisi lämmintä.
Ulkona nyt + 10! Ihanan raikasta. Heräsin virkeänä. Ei ole hellepäänsärkyä. Jes! Helteestä hehkuttavat voivat painua hevon kuuseen. Nyt voi toimia normaalisti ulkona ja jaksaa tehdäkin jotain. Uöllä ei tarvitse pyöriä hikisenä sängyssä.
Mua v****taa se, että helteestä ei saisi valittaa. Sitten kuitenkin pitää kuunnella koko kevät / talvi / syksy näiden helteen valittajien kitinää siitä, että on niin kylmä ja huono sää. Jotenkin osalle tuntuu olevan suunnattoman vaikeaa ymmärtää, että on ihmisiä, joiden elimistö sopeutuu huonommin helteeseen. Itse kuulun valitettavasti näihin, elopainosta riippumatta hellesäät ovat aina olleet haastavia vaikka olen ihan perusterve.
Minua ihmetyttää, että ihan fiksut, korkeasti koulutetut ihmiset hehkuttavat helteen ihanuutta ja toivovat , että Suomen kesät aina olisivat tällaisia. Ihan kun eivät ymmärtäisi, että ilmastonmuutos on paljon muutakin kuin lämpimiä kesiä Suomeen! Idiooteimmat jopa sanovat, että ”jos ilmastonmuutos on tällaista, niin sitten kannatan sitä!”
Vierailija kirjoitti:
Ihana lämpö. Nauttikaa, kohta saa palella.
Tiedätkö, kun ei kaikkia palella. On esim. ihmisiä, joilla on aina liian kuuma. Onko tämä asia noin hankala tajuta?
Vierailija kirjoitti:
Vainiin, minusta tämä on ihan ok vaikka olen viimeisilläni raskaana. Illalla oli sisällä noin 28 astetta ja hiukan hiki mutta yöksi ikkunat auki ja nyt tämä 26 astetta sisällä tuntuu ihan miellyttävältä. Nukutaan pikkareissa ja hyvin nukutti sekä lapsia että aikuisia.
Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.
Mene lääkäriin. Miten ihmeessä pärjäät talvella? Naurattavaa XD
Vierailija kirjoitti:
Ihana lämpö. Nauttikaa, kohta saa palella.
Jos sinä s**tanan sontakikkare palelet 15 asteessa niin hakeudu lääkärin puheille, sillä sinun kropassasi on vakavasti jotain pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää, että ihan fiksut, korkeasti koulutetut ihmiset hehkuttavat helteen ihanuutta ja toivovat , että Suomen kesät aina olisivat tällaisia. Ihan kun eivät ymmärtäisi, että ilmastonmuutos on paljon muutakin kuin lämpimiä kesiä Suomeen! Idiooteimmat jopa sanovat, että ”jos ilmastonmuutos on tällaista, niin sitten kannatan sitä!”
Kuule kun sillä hehkutuksella tai toivomisella ei ole mitään merkitystä. Sää on se mikä on. Se ei muutu, vaikka kukaan ei hehkuttaisi mitään kelejä, tai vaikka koko Suomen väestö oikein voimalla toivoisi kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan saakelin kylmää oli vielä muutama viikko sitten. Todellakin nautin näistä harvoista kuumista päivistä ja niin kannattaisi sinunkin nauttia.
Miten ihminen nauttii, jos hän on esim. sairas ja helle pahentaa sitä? Oletko tyhmä vai ainostaan k-pää?
Vierailija kirjoitti:
Miten kuuma? Eikö ole tuuletinta?
Tuuletin ei auta kuumuuteen millään lailla
T: koko viime viikon on ollut yölämpötila jopa 31 astetta läpi yön asunnossani.
Samalla tavalla kuin pakkasella pukeudutaan lämpimästi se auttaamutta ei vie kaikkea kylmyyttä ja ärsytystä pois niin helteeseen on keinot. Tuulettimet, ilmalämpöpumppu jne. Ulkona ei oo pakko olla!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.Mene lääkäriin. Miten ihmeessä pärjäät talvella? Naurattavaa XD
Mistä h*lvetistä näitä palelijoita on yhtäkkiä ilmestynyt noin paljon. Muutama vuosi sitten ei kukaan väittänyt palelevansa 20 asteessa, mutta nyt nämä valopäät väittävät tarvitsevansa villasukat ja pitkät kalsarit jos ei ole sairas 30 asteen tappohelle.
Hei nukkumista helpottaa kun kastelee kylmällä vedellä t-paidan/yö mekon. Puristaa kaiken veden siitä ja laittaa kostean vastteen päälle. Saan nukuttua paljon paremmin niin. Toki 5 tunnin päästä viimeistään herää kuiva paita päällä kuumissaan mutta jos vielä nukuttaa käyn vaan kastelemassa uudestaan ja jatkan unia. Ennen heräsin yössä 5kertaa suihkuun ja juomaan mutta kostea vaate viilentää pitkään eikä hikoiluta niin ei janokaan herätä enää. Suosittelen kokeilemaan!
Täällä kämpässä 28 astetta, yö oli tuskaa ihan ku olis ollu vuosisadan krapula, enkä ole ees juonut kuukauteen. Onneks huomenna helpottaa 😍
yritetään nyt nauttia näistä keleistä.