Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku sanoo vielä kerran "yritetään nyt nauttia näistä keleistä.."

Vierailija
28.07.2019 |

niin räjähdän. Nimimerkillä viime yönä ehkä 3 tuntia unta saanut. Kahdesti nousin ylös juomaan ison lasin vichyä ja mehua, kun tuntui että kuolen janoon. Niin paljon tullut hikoiltua ja sen kyllä sängystä huomaa.

Luojan kiitos pian on maanantai.

Ps. Ja painan 56 kg, eli ei tämä ole vain ylipainoisten vaiva.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainiin, minusta tämä on ihan ok vaikka olen viimeisilläni raskaana. Illalla oli sisällä noin 28 astetta ja hiukan hiki mutta yöksi ikkunat auki ja nyt tämä 26 astetta sisällä tuntuu ihan miellyttävältä. Nukutaan pikkareissa ja hyvin nukutti sekä lapsia että aikuisia.

Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.

Hassusti sanottu. Miten niin "edes" t-paidalla, joka on ehkä kevyin ja vähiten lämmittävä vaate, joka on olemassa? 

Jos aikuinen ihminen ei tarkene 20 asteessa t-paidalla, on syytä miettiä, mikä omassa terveydessä sakkaa. Syötkö liian vähän/huonosti, oletko täysin vailla lihaksia ja muutenkin huonokuntoinen, tupakoitko, jolloin ääreisverenkierto on huono jne.

Ei mitään noista, täysin terve olen. Olen aina palellut helposti, lapsenakin, samoin aikuisiällä elopainosta riippumatta. En minä kuole jos joudun olemaan 20 asteessa T-paidassa mutta jos vaihtoehtoja on, laitan takin päälleni. Ja minusta kesään kuuluu se, että voi käyttää kesävaatteita ja vain 20 asteessa minä en voi sitä tehdä. Miksi palelu muka on epänormaalia mutta huono lämmönsietokyky ei? Ihmiset on erilaisia.

Mikä siinä on niin kamalaa laittaa kesällä pitkähihainen paita tai vaikka se takki päälle? :D Ei voi kenenekään kesäfiilis olla kiinni paidan hihojen pituudesta. Yhtä hölmöä olisi tällä helteellä valittaa kuumuutta, jos haluaa ehdottomasti pitää päällään toppatakkia. "Kun minä haluan pitää toppatakkia, kun se on niin hieno." 

Vierailija
102/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi kaikille helteestä vinkuville: tänä kesänä on ollut myös hyvin viileää ja ns. keskivertoa kesäsäätä (17-20 astetta), joten miksi me helteistä tykkäävät emme saisi nyt iloita? Jokaiselle jotakin.

No iloitse itseksesi, mutta älä tule tuskastuneille sanomaan, että heidänkin pitää nauttia. En minäkään tule sinulle sanomaan, että nauti nyt 40 asteen pakkasesta, kun niitä niin harvoin on. 

No ei mua ainakaan kiinnostais. Täytyy kyllä todella lapsellinen olla, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa! Onpa ihan hirveää, jos joku ihan kehottaa nauttimaan jostain, mistä ei itse pidä. Miten te selviätte tässä elämässä yhtään mistään?

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi kaikille helteestä vinkuville: tänä kesänä on ollut myös hyvin viileää ja ns. keskivertoa kesäsäätä (17-20 astetta), joten miksi me helteistä tykkäävät emme saisi nyt iloita? Jokaiselle jotakin.

No iloitse itseksesi, mutta älä tule tuskastuneille sanomaan, että heidänkin pitää nauttia. En minäkään tule sinulle sanomaan, että nauti nyt 40 asteen pakkasesta, kun niitä niin harvoin on. 

No ei mua ainakaan kiinnostais. Täytyy kyllä todella lapsellinen olla, jos tuollaisesta mielensä pahoittaa! Onpa ihan hirveää, jos joku ihan kehottaa nauttimaan jostain, mistä ei itse pidä. Miten te selviätte tässä elämässä yhtään mistään?

Ohis

Tässähän tarkoitetaan tilannetta, jossa tuo sanotaan nimenomaan henkilölle, joka on kertonut, ettei pidä helteestä. Siinä vaiheessa se on loukkaavaa, että toisen tuskainen olo ja kärsiminen mitätöidään sanomalla, koeta nyt nauttia. Sanotko vaikka leskellekin, että nautis nyt, kun olet vihdoin sinkku? 

Vierailija
104/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin kesän valosta ja lämmöstä, mehujään kylmyydestä torilla, uimarannalla loikoilusta, töihin mennessäni hellettä lupailevasta aamusta. Tykkään myös syksyn kuulaista, pimeistä illoista, sateen ropinasta ja kuralätäköistä. Haltioidun talven kimalluksesta, hankiaisista, narskuvasta nuoskasta ja hyytävästä kylmyydestä, johon saunasta sukellan. Sitten on kevät, lumen alta paljastuva maan kamara, solisevat purot - sitten kukkivan luonnon autuas tuoksu ja yhtäkkiä räjähtävä vihreys.

Suomen vuosi on ihana! Olen onnellinen ihminen.

Sama! Kaikki kelpaa! :)

Vierailija
105/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Tässähän tarkoitetaan tilannetta, jossa tuo sanotaan nimenomaan henkilölle, joka on kertonut, ettei pidä helteestä. Siinä vaiheessa se on loukkaavaa, että toisen tuskainen olo ja kärsiminen mitätöidään sanomalla, koeta nyt nauttia. Sanotko vaikka leskellekin, että nautis nyt, kun olet vihdoin sinkku? 

Joo, nappiin meni vertaus! Läheisen menettäminen vs. väärä sää.

Oikeesti aikuiset ihmiset! Jotain rajaa nyt.

Vierailija
106/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just Saksasta viikon reissulta, ja täytyy myöntää että hki/vantaa lentoasemalla oli se pari astetta melkein kylmää. Ihanaa lämpöä odotin! Niin tykkään, ai että.

Vierailija
107/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Etkö tiedä, mitä on kärjistäminen? Vertauksena tässä ei ole mitään vikaa, koska pointti on molemmissa täsmälleen sama. 

Vierailija
108/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä ihan sopiva ilman ala ja ollaan siivottukin koko päivä - vaan kyllähän tuo kattotuuletin räpyttää yötä päivää ja nyt eilen ja tänään ollaan haettu vielä ilmanviilennin + kosteudenpoistajakone kellarista, joten hyvin tässä on pärjäilty sisätilassa täällä Vantaalla. Mitä nyt eilen kävästiin tuossa ihan vieressä olevassa kaupassa.

Vierailija
109/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on iso maa joten onhan kesä voinut olla viileä jossainpäin.

Täällä mm.accuweatheristä luettavissa kesäkuu 25 päivää 20 tai yli , joista 11 yli 25. Ihmettelen puhetta viileästä kesästä kesäkuuhan oli todella lämmin.

Vierailija
110/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Jotain rajaa itsellesi. Olet kyllä tyhmä ja empatiakyvytön tollo.

eri

Vierailija
111/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään nyt nauttia näistä kik-keleistä joita hopeaketut tarjoavat.

Vierailija
112/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, mutta jääkiekon pelaaminen on se oma intohimo :)

Vierailija
113/113 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan, mutta jääkiekon pelaaminen on se oma intohimo :)

Tämä siis vastauksena sinulle joka hiihtämisestä kyselit, unohdin lainata viestisi, sorry :)