Jos joku sanoo vielä kerran "yritetään nyt nauttia näistä keleistä.."
niin räjähdän. Nimimerkillä viime yönä ehkä 3 tuntia unta saanut. Kahdesti nousin ylös juomaan ison lasin vichyä ja mehua, kun tuntui että kuolen janoon. Niin paljon tullut hikoiltua ja sen kyllä sängystä huomaa.
Luojan kiitos pian on maanantai.
Ps. Ja painan 56 kg, eli ei tämä ole vain ylipainoisten vaiva.
Kommentit (113)
Mä en hikoillut yhtään ja olen ylipainoinen. Sisälämpötila +26, nukuin alasti ohuen lakanan alla. Ja nukuin hyvin kuuteen saakka, jolloin piti auringon vuoksi sulkea ja peittää ikkuna, ettei kuumene kämppä lisää.
Juon varmaan 3 litraa vettä päivässä ja hyppään pissalla kerran tunnissa, mutta yö meni oikein hyvin avoimen ikkunan edessä hurisevan tuulettimen voimin.
Nytkin on hyvä olo, alan varmaan tottua helteeseen. Mitään en muuta tee kuin puhelinta tuijotan ja vettä juon.
Kissalle laitoin kahluualtaan eli vatiin vettä ja pari lelua. Niitä se läiskyttelee ja samalla viilentää itseään ja juo.
Miten kuuma? Eikö ole tuuletinta?
En ymmärrä. Mun kämpässä on kai jotain 28-30 ja aivan normaalit yöunet nukuin ilman mitään tuuletinta.
Vielä on yksi päivä aikaa nauttia säästä, ensi viikosta tulee liian viileä jo.
Ihana lämpö. Nauttikaa, kohta saa palella.
Ainakin täällä pohjoisessa on lämpötila laskenut eilisen +30:stä 14,6:een.
Vainiin, minusta tämä on ihan ok vaikka olen viimeisilläni raskaana. Illalla oli sisällä noin 28 astetta ja hiukan hiki mutta yöksi ikkunat auki ja nyt tämä 26 astetta sisällä tuntuu ihan miellyttävältä. Nukutaan pikkareissa ja hyvin nukutti sekä lapsia että aikuisia.
Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.
Vierailija kirjoitti:
Vainiin, minusta tämä on ihan ok vaikka olen viimeisilläni raskaana. Illalla oli sisällä noin 28 astetta ja hiukan hiki mutta yöksi ikkunat auki ja nyt tämä 26 astetta sisällä tuntuu ihan miellyttävältä. Nukutaan pikkareissa ja hyvin nukutti sekä lapsia että aikuisia.
Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.
Hassusti sanottu. Miten niin "edes" t-paidalla, joka on ehkä kevyin ja vähiten lämmittävä vaate, joka on olemassa?
Kyllähän sitä kotona ja rannalla varjossa pärjää. Mutta kun pitäis töitä tehdä niin huh hellettä. Töissä läpiveto, metri halkaisijaltaan oleva turbopuhallin, ilmastointi, kaikki ovet auki ja osa ikkunoista poistettu. Mittarit näyttää silti 30-50 astetta riippuen siitä missä kohtaa navettaa ollaan. Siinäpä heilut tehokkaana paskakolan, harjan, talikon, kottikärryjen, lypsinten yms kanssa.
Eilen illalla en kyennyt pukemaan työhaalareita, koska se ois varmasti johtanut lämpöhalvaukseen. Vettä, vissyä, mehua join 3,5 litraa kolmeen tuntiin. Suolaa söin sellaisenaan, ettei ala heikottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin teki täällä itä-suomessakin. Täysin tyyni keli muuttui yht'äkkiä aamuyöllä tuuliseksi ja tukaluus katosi kuin taikaiskusta kun syksy tuli yhdessä yössä. Eilen vielä oli liki +30 ja nyt on 13,6 astetta höystettynä melkoisen hyytävällä pohjoistuulella. Huomenna ja ylihuomenna on luvassa vain +10 astetta ja sadetta..
Helle on pyllystä, mutta niin on tämäkin.
inhoan tätä kuumuutta kun ei voi ulos mennä kuin vasta myöhään.
Sisällä ei ole ongelmaa kun os makuuhuone aamuauringon puolella ja siinä edessä metsikkö,takapihalla taas pensaita ikkunoita suojaamassa. Mulla on "köyhän miehen" tuuletin, tuuletusluukky yöllä täynn'ä kylmkalleja ja heitän siihen vielä kostean pyyhkeen roikkumaan,no problem! Hyvin pärjää. Kauppaan aion mennä huomenna ennen sianpieremää niin ehtii kuuman alta pois.
Onneks kohta viilenee!
Ei kaikki tykkää kuumista ilmoista vaikkei ois sairauksikan.
Tiedoksi kaikille helteestä vinkuville: tänä kesänä on ollut myös hyvin viileää ja ns. keskivertoa kesäsäätä (17-20 astetta), joten miksi me helteistä tykkäävät emme saisi nyt iloita? Jokaiselle jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi kaikille helteestä vinkuville: tänä kesänä on ollut myös hyvin viileää ja ns. keskivertoa kesäsäätä (17-20 astetta), joten miksi me helteistä tykkäävät emme saisi nyt iloita? Jokaiselle jotakin.
No iloitse itseksesi, mutta älä tule tuskastuneille sanomaan, että heidänkin pitää nauttia. En minäkään tule sinulle sanomaan, että nauti nyt 40 asteen pakkasesta, kun niitä niin harvoin on.
Keli ja sää eivät ole synonyymejä.
Yritetään nyt nauttia tästä säästä.
Ihan saakelin kylmää oli vielä muutama viikko sitten. Todellakin nautin näistä harvoista kuumista päivistä ja niin kannattaisi sinunkin nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin teki täällä itä-suomessakin. Täysin tyyni keli muuttui yht'äkkiä aamuyöllä tuuliseksi ja tukaluus katosi kuin taikaiskusta kun syksy tuli yhdessä yössä. Eilen vielä oli liki +30 ja nyt on 13,6 astetta höystettynä melkoisen hyytävällä pohjoistuulella. Huomenna ja ylihuomenna on luvassa vain +10 astetta ja sadetta..
Helle on pyllystä, mutta niin on tämäkin.
Minäkin olen Itä-Suomessa mutta ei täällä ole laskenut lämpötila vielä juuri ollenkaan. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
20 asteessa tarkenee hyvin t-paidalla.
No jos jotain positiivista niin ymmärtää ainakin näiden kelien myötä, että miksi lämpimät maat ovat kehittymättömiä. Ei tällaisessa kelissä paljon töitä tehdä tai mitään uutta keksitä.
Kärsin joka hetki ja odotan ilman jäähtymistä. Tuulettimet pauhaavat täysillä yötä päivää, välillä työnnän pään pakastelokeroon. Tai käyn kaupassa hengittämässä. Yöllä välillä tuntui että tukehdun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otan mieluummin nämä helteet kuin vain 20 astetta, silloin ei tarkenne edes t-paidalla.Hassusti sanottu. Miten niin "edes" t-paidalla, joka on ehkä kevyin ja vähiten lämmittävä vaate, joka on olemassa?
Hassua, ettet ymmärrä lukemaasi. Nukkuvat pikkareissa, joten siihen verrattuna t-paita on jo lämmin vaate.
Itse nukun kyllä helteellä mieluiten ihan alasti. Peittona pelkkä lakana jos sitäkään.
Minä ainakin nautin, tosi ihanaa.