Inhoatteko tekin kirpputorien jobbareita.
Minusta ne pilaavat kirpputorit. Heidän toimintansa ei tuota muille mitään lisäarvoa, vaan nostaa vain tuotteiden hintoja. He kahmivat heti aluksi kaikki vähänkin liian edulliset tuotteet ja siirtävät omiin pöytiinsä. En osta jobbereiden pöydistä. Mielestäni ovat ärsyttäviä.
Kirppiksillä olisi halvempaa ilman heitä. Röyhkeänä tunkevat heti tonkimaan, kun uusi myyjä asettelee vasta tavaroitaan pöydälle.
Kommentit (24)
Hohhoijaa, onko se teiltä sult jos joku tienaa vähän ylimääräistä kirppiksiä kiertämällä. Maailman toiseksi vanhin ammatti tuo kaupankäynti. Minulle ainakin on tavaraa myydessä ihan sama kuka sen ostaa ja mihin käyttää. Tosin en halvalla myykään. Terveisin Jobbari.
Mä ainakin olen toiminut jobbarina, ihan rahasyistä. Kävin muutamana kesänä juuri ennen sulkemisaikaa Hietsussa ja ostin paljon hyvää tavaraa halvalla, tosi halvalla. Esim Ticketin haalareista tarjosin 10 euroa ja me & I vaatteita. Sitten pesin yleensä vaatteet, huolsin ja laitoin oikeana hetkenä myyntiin huutikseen.
En pitänyt tapaani hirveän huonona, koska en ikinä kenellekään valehdellut olevani köyhä yh-äiti tai mitään muutakaan stooria. Useasti sain vaatteita mukaan kaupanpäälle, koska myyjä oli juuri lähtössä pois.
Kyllähän mä ostin lähes kaikki vaan sillä periaatteella että myydessä saan enemmän, mutta kyllä myyjällä oli yhtä kova hinku päästä tavaroista eroon.
Inhoan. Suomessa on kuitenkin vähävaraisia ihmisiä joiden mielestä olisi mukavaa löytää vaatteita halvemmalla. Tai muuta tarpeellista. Mutta ikävä kyllä nämä tampiot vetää välistä ja laittavat kalliimmalla myyntiin.
Siksi en enää viekään kirppikselle tavaraa. Vaan myyn/lahjoitan lähipiiriin.
Tiedänpähän ainakin, että menee tarpeeseen.
Niillä on usein samaa tavaraa tosi paljon.
Eli usein jobbari on erikoistunut johonkin. Eli on esim. leluihin erikoistuneita jobbareita, ja niiden pöydillä on valtaisa määrä leluja, siis enemmän kun mikään lapsi oikeasti omistaa ja raaskii myydä. Myyjänä usein henkilö ilman lapsia. Ja vuodesta toiseen heillä on paikka, usein sama paikka, kirpparilla ja vuodesta toiseen heillä riittää sitä myytävää tavaraa.