Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoatteko tekin kirpputorien jobbareita.

Vierailija
27.05.2006 |

Minusta ne pilaavat kirpputorit. Heidän toimintansa ei tuota muille mitään lisäarvoa, vaan nostaa vain tuotteiden hintoja. He kahmivat heti aluksi kaikki vähänkin liian edulliset tuotteet ja siirtävät omiin pöytiinsä. En osta jobbereiden pöydistä. Mielestäni ovat ärsyttäviä.

Kirppiksillä olisi halvempaa ilman heitä. Röyhkeänä tunkevat heti tonkimaan, kun uusi myyjä asettelee vasta tavaroitaan pöydälle.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yksi kirppis siellä kalustetalon alakerrassa (muistaakseni nykyään Jysk)... joo tiedän sen, en muista nimeä... olisko joku " sammonkadun kirpputori" tai jotain omaperäistä :) ... olen siellä kyllä käynyt, mutta ei pistänyt jobbareiden pöydät silmään. Katsompa seuraavan kerran " sillä silmällä" . Ihmetyttää siellä vaan ne kans muijaa, jotka päivästä toiseen istuu siinä ovensuussa pöytiensä takana ja kutoo sukkaa... että ihanko sillä elävät? No, siinä on muuten hyvä lahjatavaraliike samassa, joka myy mm. hienoja kunnostettuja vanhoja huonekaluja vähän kalliimmalla tietty. Mutta kannattaa käydä.

Terv. 14

Vierailija
2/24 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että se kanssakäyminen ja löytämisen ilo on kirppiksessä hauskinta, enkä oikein tajua niitä, jotka haluavat tienata käytetyllä tavaralla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kilpailu laskee hintoja, mutta kirppareiden kohdalla tilanne näyttää aivan päinvastaiselta. 3 vuotta sitten ostelin edullisia lastenvaatteita kirppareilta. Nykyään 5 euroa alkaa olemaan ilmeisesti käypä hinta jostain koin syömistä housuista! Ei siinä muuten mitään, mutta kun uudet kaupasta maksavat 7 euroa. Se voi tietty olla, että kaikki tämän kaupungin kirpparit ovat jobbareiden hallinnassa. Ennustanpa vaan, että tätä menoja kirppareita menee nurin pilvin pimein seuraavan 3 vuoden aikana. Ei ostajatkaan tyhmiä ole.

Vierailija
4/24 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat usein vanhempia henkilöitä, keräävät erityisesti leluja ja lasten vaatteitta " lapsenlapselle" . Itse kierrän näiden myyntipöydät todella kaukaa.

Vierailija
5/24 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa joku kirppari, jonne olisi jobbareille porttikielto. Eihän sitä voi asettaa kuin myyjille, mutta menisin mieluummin sellaiselle ostamaan. Kirpputorien omistajat kuitenkin hyötyvät näistä vakimyyjistä huomattavan paljon, joten eihän tämä ole mahdollista. Minunkin mielestäni tavaroiden hinta on lisääntynyt. Enää löytää harvoin todella hyviä " löytöjä" . ap

Vierailija
6/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon etten myy ennen kuin olen purkanut kaikki tavarat ja jos tulevat myöhemmin, sanon niin korkean hinnan etteivät osta.

Vierailija
7/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kirpputori olisi mukava asiakkaan kannalta, jossa ei olisi ollenkaan jobbareiden pöytiä, mutta niitä kyllä aina on ostajina. Ne ovat välistävetäjiä. Toisaalta vähätuloisia ovat, joten pitäisikö heille tämä ammatti suoda.

Vierailija
8/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen kirppiksellä kävijä ei pysty tekemään " löytöjä" , kun jobbarit kerää parhaat ja halvimmat kamat omaan pöytäänsä. Mutta mitäs sen tietää mikä pöytä on jobbarin ja mikä tavallisen kirppismyyjän?

Vierailija
9/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa myynyt tosi halvalla, sellaista tavaraa, joka olisi muuten mennyt roskikseen. Halusin vain päästä eroon ja tienata hieman. Ihan sama kuka ostaa, kunhan ei tarvitse kantaa pois kirpparilta lähimpään roskikseen.

Vierailija
10/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän pystyy päättelemään tavarasta. Jobbareilla on usein myös uuttakin tavaraa pöydällään. Esim Venäjältä tuotua. Sitten on paljon samanlaista tavaraa. Esim on paljon pelastuliivejä. Siis niin paljon, että ei koteihin kerry samantapaista niin paljon. Sitten vielä siitä, että sama pöytä on kuukaudesta toiseen samalla ihmisellä, jonka tavaroita alkaa tunnistaa.

Kerran ihmettelin, kun jobbari myi huonokuntoisia pelastusliivejä suunnilleen samaan hintaan, kuin stokkalta sai laadukkaita uusia. En käsitä, miten hänen toimintansa kannatti, kun ne olivat siinä kuukausia.

Vierailija
11/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvalla niitä tarvitsevalle. En halua, että halvasta hinnastani joku ottaa välistä.

Ostajana taas tietenkin jobbareiden toiminta harmittaa korkeampina hintoina, kun ostavat heti halvat pois ennen kuin asiakkaat päästetään sisään.

Vierailija
12/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on yksi kirpputori, jossa on lähes yksinomaan jobbareiden pöytiä. En viitsi käydä siellä.

Vierailija
13/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se pelastusarmeijalle.

Vierailija
14/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa vaan näin paikkakuntalaisena.

Mulla kokemuksia kanssa, että yksikin tuli heti tavaroita purkaessani kysymään, että " onko sulla nahkatakkeja?" ... no en ole muihin törmännyt, mutta muuten on ärsyä kun tavaroita purkaessa tyypit jo tonkii niitä. Jos itse olen josksu moista tehnyt pyydän aina anteeksi ja kerron että on kiire jne. Jos ei ole kiire, niin annan toisten rauhassa ensin purkaa tavaransa.

Vierailija
15/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kirppikseltä villahaalarin 50 sentillä ja samaan hintaan hienon virkatun villatakin. Seuraavaksi parhaat ostokseni ovat eurolla puuvillainen tyylikäs gollegeasu ja toinen vastaava samaan hintaan. Näin sen pitäisi olla. Tämä ei ollut sellainen kirppis, jolla jobbarit myyvät.

Vierailija
16/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just kävin kirppiksellä ja huomasin, että nuo jobbarien pöydät olivat tosi ärsyttäviä, kaikkea huonoa kalliilla hinnalla. Sitä paitsi uudet tavarat eivät mielestäni kuulu kirppareille. En tykkää käydä kirppareilla, jossa on jobbareita vähänkään enemmän. Minusta ihmisten kuuluisi myydä kirppareilla vain omia tavaroitaan ja vaatteitaan, normaaleille kirpparihinnoilla.

Vierailija
17/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista nimeä, mutta se oli Sammonkadulla. Se oli muistaakseni jotenkin kellarikerroksessa. Siitä on jo pari vuotta kun siellä kävin enkä tiedä onko sitä enää olemassa. Muutaman kerran jälkeen totesin, että missään ei ole niin paljon jobbareita kuin siellä. Eipä sitten enää ole tullut sinne mentyä.

Vierailija
18/24 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisia suurin osa. Vitsi mikä duuni, ei voi muuta kun nauraa jos sillä saa elantonsa. Ainakin jos multa jotain ostivat " halvalla" viimeks kun olin niin sama se. Ei voi voitto olla muutamaa euroa enempää. Tästä lähtien myyn vaan huudos ja loput vien Hesyyn, menee ainakin hyvään tarkotukseen.

Vierailija
19/24 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain " tjämä vjanha tjavara, ei sjaa mjaksaa enempä kuin 50 sjentti" .

Ja repii tavaroista käsistä ennen kuin on ehtinyt laittaa niitä edes siihen pöydälle esille.

Vierailija
20/24 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaikki myytyä ja rahaa jäi 30 e pöytämaksun jälkeen mulle käteen 250e :)