Naisella kymmenkunta exää - kannaattaako katsoa vai skipata?
Eli tapasin keski-ikäisen naisen jolla on kymmenkunta exää seurustelusuhteista. Hän ei ole niiden kariutumisesta juuri avautunut. Itse olen pitkän suhteen läpikäynyt. Vähän epäilyttää millä agendalla hän on liikkeellä. Taidamme olla molemmat rakastuneita ja nautimme toistemme seurasta. Mutta olenko hänelle vain seuraava ex ja minun jälkeeni tulee se seuraava. Tuhlaanko aikaani vai onko tämä mahdollisuus?
Kommentit (149)
Niin no, itse ainakin suhtautusin suurella epäilyksellä mieheen jolla olisi takana muutaman vuoden suhteita kymmeneen eksään.
Luultavasti jopa skippasin kokonaan.
Joten en ihmettele, jos AP:kin miettii moista
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun helposti tuomitaan tuo nainen, ettei hän ole yhtäkään miestä onnistunut pitämään. Entäpä jos se onkin niin, ettei hän ole katsonut niitä miehiä pidempään siksi, kun tapailun tai seurustelun aikana onkin ilmennyt jotain huonoja puolia toisesta? Itselläni on ollut huono tuuri miesten suhteen. Olen jotenkin aina kiinnostunut vääristä tyypeistä alkuun ja kohta toisen luonne onkin tullut esille. Sen takia lopetin kokonaan miesten tapailun, enkä käynyt treffeillä enää. Mutta uusi elämä päättikin puolestani tulla ihan kutsumatta ovesta sisään ja tapasin elämäni suurimman rakkauden. Jos jonkun mielestä olen huono ihminen sen vuoksi millaisia miehiä olen aiemmin tavannut, niin olkoon sitä mieltä.
Tän ketjun perusteella tuo aika ennen sopivan miehen löytymistä on sängystä sänkyyn hyppimistä tai vaihtoehtoisesti sitoutumiskyvyttömyyttä.
Toivon, että jompi kumpi laittaa poikki. Nainen ansaitsee rakastavan miehen, joka ei mieti hänen kelpaavuuttaan tai vikojaan.
En lukenut koko ketjua, mutta jos kaikki suhteet ovat kestäneet pari vuotta, niin ei ole hyvä merkki. Jos sen sijaan on pidempiä ja lyhyempiä suhteita (eli suhde on riippunu miehestä(kin)) niin ei haittaa. Jos kaikki ovat olleet samanpituisia, yhteinen nimittäjä niissä on ko. nainen, ja päädyt jonon jatkoksi.
Joku tasapainoton häröilijä se luultavasti on. En itse lähtisi tuhlaamaan aikaani. Historia useimiten toistaa itseään näissä. Tosin ei ihan aina.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että jompi kumpi laittaa poikki. Nainen ansaitsee rakastavan miehen, joka ei mieti hänen kelpaavuuttaan tai vikojaan.
Joo samaa mieltä. Lisäksi ap syyllistää nyt jo naista, vaikkei ole edes keskustellut aiheesta hänen kanssaan tai tutustunut muutenkin paremmin. Jos se suhtautuminen muissakin aiheissa (?) häntä kohtaan on ennakkoluuloisen negatiivinen, niin naiselle suhde muodostuu pian kovin raskaaksi.
Itselläni oli muutaman kuukauden suhde mieheen, joka epäili vähitellen kaikkea ikävää minusta, mikä ei pitänyt paikkaansa. Alkoi käydä todella raastavaksi kun joutui vähän väliä toiselle todistelemaan vilpittömyyttään. Suhde päättyi suureksi osaksi tällaisen käytöksen johdosta. Suhtautuminen ei ollut lämmintä, välittävää ja rakastavaa, vaan epäilevää, syyttelevää ja kontrolloivaa. (Vaikka ensin toki ollut enemmän esillä ne hyvät asiat välillämme, kuten heti alusta asti erittäin mielenkiintoiset keskustelut ja ajatukset, joiden takia suhteeseen ylipäätään päädyttiin.)
Ymmärtäisin epäluuloisen suhtautumisen ehkä paremmin silloin, jos ex-kumppaneita todella olisi oikeasti suuri määrä. Näin ei ole ap:n tapauksessa kuitenkaan ole.
Eikö yleensä aleta seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, johon tuntee vetoa ja joka on jollain tavalla kiinnostava?
Jotenkin tuntuu kummalliselta laskelmoinnilta, että mikä kaikki nyt jossain alkavassa suhteessa voi epäonnistua ja mistä syistä johtuen. Eikö voi ottaa vähän rennommalla asenteella ja katsoa, elämäähän se vain on.
Onko niitä kiinnostavia ja vetovoimaisia naisia sitten ihan jonoksi asti ap:n ovella?
Mielestäni on jo ihan merkittävä asia, että joku kiva ihminen on löytynyt.
Vai onko sitten vaan kuitenkin tarve olla yksin ja suojella itseään kaikilta mahdollisilta pettymyksiltä?
Syyksihän siihen sopii sitten vaikka liian monta suhdetta.
Seuraavalla voi sitten olla vaikka liian hankala exä.
Ja sitä seuraavalla sitten jotain muuta, eiköhän jotain negatiivista löydy kaikkien taustasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yleensä aleta seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, johon tuntee vetoa ja joka on jollain tavalla kiinnostava?
Jotenkin tuntuu kummalliselta laskelmoinnilta, että mikä kaikki nyt jossain alkavassa suhteessa voi epäonnistua ja mistä syistä johtuen. Eikö voi ottaa vähän rennommalla asenteella ja katsoa, elämäähän se vain on.Onko niitä kiinnostavia ja vetovoimaisia naisia sitten ihan jonoksi asti ap:n ovella?
Mielestäni on jo ihan merkittävä asia, että joku kiva ihminen on löytynyt.Vai onko sitten vaan kuitenkin tarve olla yksin ja suojella itseään kaikilta mahdollisilta pettymyksiltä?
Syyksihän siihen sopii sitten vaikka liian monta suhdetta.
Seuraavalla voi sitten olla vaikka liian hankala exä.
Ja sitä seuraavalla sitten jotain muuta, eiköhän jotain negatiivista löydy kaikkien taustasta.
Tätä minäkin täällä mietin jo aikaisemmin. Kuinka usein te ihastutte? Kuinka paljon niitä kiinnostavia ihmisiä pyörii ympärillä, joita voi jonkun yksittäisen syyn takia tökkiä tikulla kauemmaksi? Onko ihmisten tunne-elämä jotenkin häiriintymässä tinderöinnistä, niin ettei enää aidosti ihastuta toiseen? Ihastumista tuskin on jos tuolla tavalla skannaa toisen menneisyyttä, mutta ikävä juttu tuossa on se että kun on päästänyt itsensä kyynistymään noin, ei ehkä enää ylipäätään pysty ihastumaan tai rakastumaan. Kaikki on vain jotain peliä josta yritetään löytää joku palkinto, mutta mikään ei tunnu miltään?
Makuasioita. Yhtä ei haittaa pätkääkään vaikka vaimo olisi jakanut pesää koko kaupungin ikäluokalle ja toinen taas valitsee tarkemmin. En nyt oikein ymmärrä mikä siinä on palon sieraimeen vetämisen arvoista?
Paxi kirjoitti:
Makuasioita. Yhtä ei haittaa pätkääkään vaikka vaimo olisi jakanut pesää koko kaupungin ikäluokalle ja toinen taas valitsee tarkemmin. En nyt oikein ymmärrä mikä siinä on palon sieraimeen vetämisen arvoista?
Tämä nyt on vain keskustelua siitä onko järkevää keski-ikäisenä odottaa että toisella ei ole mitään menneisyyttä. Pikkukaupunkien kuviot joissa on aina pakko ottaa joku tutun ex, koska kaikki on tuttuja, on muutenkin sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä et voi välttämättä sanoa mitään, kun et tiedä, mistä syistä nuo on kariutuneet.
Eikö parempi olisi käydä keskustelua siitä, mitä odotatte suhteelta?
Suhde on senverran tuore ettei odotuksista ole juuri keskusteltu. Itse odottaisin enemmän kuin pelkkää tapailusuhdetta. Itse en ryhdy herkästi kenen tahansa kanssa seurustelemaan. Omat seurustelut kuuluivat nuoruuden etsikkoaikaan ja sen jälkeen hyvä pitkä avioliitto. Hänellä muutaman vuoden seurustelusuhteita läpi elämän. Lähtökohtaisesti olen tässä jatkosta skeptinen.
Ap
Yhtä hyvin nainen voi pohtia, onko sinusta suhteeseen hänen kanssaan, kun sinulla on ollut niin pitkä avioliitto. Voi pelätä, että et ole päässyt yli entisestä vaimostasi, kun olet ollut niin kauan naimisissa ja liittonne on ollut hyvä.
Tai haluaako yhden naisen kanssa ollut jossain vaiheessa "elää menetettyä nuoruuttaan" ja paneskella ympäriinsä.
Tai oppiiko siihen ettei uusi nainen ja hänen tapansa, mielipiteensä jne ole samoja kuin mihin mies on vaimonsa kanssa vuosikaudet tottunut.
eri
Ja sitten vielä sekin, että tuollainen yhden pitkän liiton mies voi olla niin jumiutunut edellisen liiton työnjakoon, ettei edes enää osaa monia ihan tavallisia arjen asioita. Eikä varsinkaan puhua tunne- ja parisuhdeasioista. Näitä on jätetyissä (ja syystä!) nelikymppisissä miehissä kolmetoista tusinassa.
-eri kuin edelliset
Vierailija kirjoitti:
Paxi kirjoitti:
Tämä nyt on vain keskustelua siitä onko järkevää keski-ikäisenä odottaa että toisella ei ole mitään menneisyyttä. Pikkukaupunkien kuviot joissa on aina pakko ottaa joku tutun ex, koska kaikki on tuttuja, on muutenkin sairaita.
Eihän nyt tuossa siitä ollut kysymys että on menneisyyttä, vaan siitä toistuuko se taas samanlaisena. Lähtisitkö itse rakentamaan suhdetta ihmiseen jonka suhteissa toistuu sama kaava. Keski-ikäisellä ei ole vuosia hukattavaksi suhteessa joka todennäköisesti päättyy samalla tavalla kuten edellisetkin.
No, kyllähän tuo on vähän erikoista... Keski-iässä voi olettaa, että takana 1-3 seurustelusuhdetta. Lyhyitä tapailuja tietysti voinut olla, mutta eihän ne ole varsinaisia suhteita...
Kymmenen suhdetta on paljon. Nainen on joko tosi hankala tai kykenemätön sitoutumaan. Ei ilmeisesti kovin valikoiva petikavereiden suhteen myöskään... Itseäni kyllä ihmetyttäisi kovasti.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa mieltä. Lisäksi ap syyllistää nyt jo naista, vaikkei ole edes keskustellut aiheesta hänen kanssaan tai tutustunut muutenkin paremmin. Jos se suhtautuminen muissakin aiheissa (?) häntä kohtaan on ennakkoluuloisen negatiivinen, niin naiselle suhde muodostuu pian kovin raskaaksi.
Itselläni oli muutaman kuukauden suhde mieheen, joka epäili vähitellen kaikkea ikävää minusta, mikä ei pitänyt paikkaansa. Alkoi käydä todella raastavaksi kun joutui vähän väliä toiselle todistelemaan vilpittömyyttään. Suhde päättyi suureksi osaksi tällaisen käytöksen johdosta. Suhtautuminen ei ollut lämmintä, välittävää ja rakastavaa, vaan epäilevää, syyttelevää ja kontrolloivaa. (Vaikka ensin toki ollut enemmän esillä ne hyvät asiat välillämme, kuten heti alusta asti erittäin mielenkiintoiset keskustelut ja ajatukset, joiden takia suhteeseen ylipäätään päädyttiin.)
Ymmärtäisin epäluuloisen suhtautumisen ehkä paremmin silloin, jos ex-kumppaneita todella olisi oikeasti suuri määrä. Näin ei ole ap:n tapauksessa kuitenkaan ole.
Mutta entäs ne yhden yön jutut? Niitäkin varmaan riittää kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän tuo on vähän erikoista... Keski-iässä voi olettaa, että takana 1-3 seurustelusuhdetta. Lyhyitä tapailuja tietysti voinut olla, mutta eihän ne ole varsinaisia suhteita...
Kymmenen suhdetta on paljon. Nainen on joko tosi hankala tai kykenemätön sitoutumaan. Ei ilmeisesti kovin valikoiva petikavereiden suhteen myöskään... Itseäni kyllä ihmetyttäisi kovasti.
N41
Millainen tuttavapiiri teillä oikein on, jos suurimmalla osalla tutuistanne on vain 1-3 seurustelusuhdetta takana? Tuo on minusta nuorellekin ihmiselle melko vähän, saati sitten yli 40-vuotiaalle. Ei sillä, että olisi kummallista jos on ollut vain yksi parisuhde, sehän on paljon tuurista kiinni minkälaisia kumppaneita löytää ja miten kauan suhteet kestävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
Millainen tuttavapiiri teillä oikein on, jos suurimmalla osalla tutuistanne on vain 1-3 seurustelusuhdetta takana? Tuo on minusta nuorellekin ihmiselle melko vähän, saati sitten yli 40-vuotiaalle. Ei sillä, että olisi kummallista jos on ollut vain yksi parisuhde, sehän on paljon tuurista kiinni minkälaisia kumppaneita löytää ja miten kauan suhteet kestävät.
Minun kaveripiiriin kuuluu juurikin tuollaisia korkeintaan muutaman seurustelukumppanin omaavia pariskuntia.
Se on meidän normaalia. Ei tuollaiset kymmenen seurustelukumppanin suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Sitä paitsi kumppanin menneisyydestä voi tehdä ongelman, olipa se millainen tahansa. Itse olen vähän vanhemmalla iällä seurustelemassa ensimmäistä kertaa, ja miehen on vaikea uskoa ettei minulla todella ole ollut seurustelu- eikä seksikumppaneita ennen häntä. Aina joutuu väittelemään siitä, onko sellainen mahdollista tai normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
Minun kaveripiiriin kuuluu juurikin tuollaisia korkeintaan muutaman seurustelukumppanin omaavia pariskuntia.
Haluatko kertoa enemmän kaveripiiristäsi? Millaisia olette, millaisissa ammateissa, millaisissa piireissä ja harrastuksissa, minkä kokoisella paikkakunnalla? Missä iässä ne viimeisimmät suhteet ovat alkaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41
Toki sekin on normaalia, että on ollut 1-3 suhdetta, mutta on myös normaalia jos suhteita on ollut 5 tai enemmän. Ihmisten elämäntarinat ovat erilaisia. Vähän niin kuin joku voi olla ikänsä samassa työpaikassa ja joku toinen voi ehtiä tekemään useita erilaisia töitä ennen eläkeikää. Ei se välttämättä johdu siitä, että olisi huono työntekijä, vaan muitakin syitä voi olla.
Jännä kun helposti tuomitaan tuo nainen, ettei hän ole yhtäkään miestä onnistunut pitämään. Entäpä jos se onkin niin, ettei hän ole katsonut niitä miehiä pidempään siksi, kun tapailun tai seurustelun aikana onkin ilmennyt jotain huonoja puolia toisesta? Itselläni on ollut huono tuuri miesten suhteen. Olen jotenkin aina kiinnostunut vääristä tyypeistä alkuun ja kohta toisen luonne onkin tullut esille. Sen takia lopetin kokonaan miesten tapailun, enkä käynyt treffeillä enää. Mutta uusi elämä päättikin puolestani tulla ihan kutsumatta ovesta sisään ja tapasin elämäni suurimman rakkauden. Jos jonkun mielestä olen huono ihminen sen vuoksi millaisia miehiä olen aiemmin tavannut, niin olkoon sitä mieltä.