Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisella kymmenkunta exää - kannaattaako katsoa vai skipata?

Vierailija
27.07.2019 |

Eli tapasin keski-ikäisen naisen jolla on kymmenkunta exää seurustelusuhteista. Hän ei ole niiden kariutumisesta juuri avautunut. Itse olen pitkän suhteen läpikäynyt. Vähän epäilyttää millä agendalla hän on liikkeellä. Taidamme olla molemmat rakastuneita ja nautimme toistemme seurasta. Mutta olenko hänelle vain seuraava ex ja minun jälkeeni tulee se seuraava. Tuhlaanko aikaani vai onko tämä mahdollisuus?

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat suhteet kertovat lähinnä naisen viehätysvoimasta. Vähemmän viehättävä nainen on voinut olla ihastunut aivan yhtä moneen tai useampaankin mieheen, mutta ei vain ole flaksi käynyt ja sen takia ei ole ollut suhteitakaan niin paljon. Ei nainen ansaitse siitä erityistä kunnioitusta.

Vierailija
102/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia onko henkilöllä kymmeniä deittejä/sänkykumppaneja. Kuin se että on kymmeniä parisuhteita.

Deitit/sänky kumppanit ymmärrän toisella. Mutta en parisuhteita.

Henkilöstä tulee automaattisesti mieleen että on sitoutumiskammoinen tai siinä on vikaa että kumppanit on jättäneet hänet. Rehellisesti sanottuna jättäisin tuollaisen kumppani ehdokkaan.

Minusta ensimmäinen kysymys on se, miten itsekukin määrittelee parisuhteen. Joku voi puhua parisuhteesta, kun tarkoittaa ihmistä, jota on tapaillut muutaman kerran. Toinen kutsuu tapailuksi suhdetta, joka on jatkunut monogaamisena jo pari vuotta.

Itse en osaa vetää mitään ajallista rajaa siihen, missä kohtaa suhde on parisuhde. Enemmänkin se liittyy siihen, kuinka syvällisesti on jo toistensa elämään tutustuttu ja esim. tavattu sukulaisia, ystäviä jne. Lasken parisuhteeksi esim.  1,5 vuoden suhteen, jossa tavattiin 1-2 kertaa kuukaudessa sekä lomilla, koska siinä suhteessa myös lapset tutustuivat toisiinsa ja vierailtiin molempien sukulaisten luona jne. Sen sijaan en laske parisuhteeksi suhteita, joissa on joidenkin kuukausien ajan tutustuttu toisiinsa ennen kuin on huomattu, että homma ei toimi.

Minä ainakin määrittelen parisuhteen niin, että se alkaa kun molemmat ovat yksimielisiä siitä, että kyseessä on jo seurustelusuhde eikä vain jokin epämääräinen tapailu jossa katsellaan tuleeko hommasta mitään. Eli on tavallaan tehty se päätös, että ollaan yhdessä, vaikka ei olisi varsinaista "aletaanks olee" -keskustelua käyty.

Juu juu, tiedän kyllä, että on selvempää käydä se varsinainen keskustelu, ettei tule väärinkäsitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä et voi välttämättä sanoa mitään, kun et tiedä, mistä syistä nuo on kariutuneet.

Eikö parempi olisi käydä keskustelua siitä, mitä odotatte suhteelta?

Suhde on senverran tuore ettei odotuksista ole juuri keskusteltu. Itse odottaisin enemmän kuin pelkkää tapailusuhdetta. Itse en ryhdy herkästi kenen tahansa kanssa seurustelemaan. Omat seurustelut kuuluivat nuoruuden etsikkoaikaan ja sen jälkeen hyvä pitkä avioliitto. Hänellä muutaman vuoden seurustelusuhteita läpi elämän. Lähtökohtaisesti olen tässä jatkosta skeptinen.

Ap

Yhtä hyvin nainen voi pohtia, onko sinusta suhteeseen hänen kanssaan, kun sinulla on ollut niin pitkä avioliitto. Voi pelätä, että et ole päässyt yli entisestä vaimostasi, kun olet ollut niin kauan naimisissa ja liittonne on ollut hyvä.

Vierailija
104/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ei pitäisi tuomita tämmöistä pohdiskelua. Ihmissuhteilla voi olla eri merkityksiä eri ihmisille. Onhan se nyt selvää, että ihminen jolla exiä on niin paljon ettei pysty niitä kaikki edes muistamaan. ja ihmisellä jolla on ollut vain yksi suhde ovat eläneet aivan erilaista elämää! Heillä on ehkä erilaiset arvot, ja suhteet merkitsevät eri asioita. Kärjistetysi: jos on aina ollut mahdollisuus suhteisiin ja niitä on kertynyt vaikkapa 100, on niiden merkitys ehkä eri kuin ihmiselle joka on elämänsä aina onnistunut saamaan yhden kumppanin.

Jos ei edes muista kaikkia exiään, niin täytyy olla tosi huono muisti. Kaikkia sänkykumppaneita ei ehkä muista, jos niitä on ollut tosi paljon tai on ollut humalassa.

Vierailija
105/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä et voi välttämättä sanoa mitään, kun et tiedä, mistä syistä nuo on kariutuneet.

Suhde on senverran tuore ettei odotuksista ole juuri keskusteltu. Itse odottaisin enemmän kuin pelkkää tapailusuhdetta. Itse en ryhdy herkästi kenen tahansa kanssa seurustelemaan. Omat seurustelut kuuluivat nuoruuden etsikkoaikaan ja sen jälkeen hyvä pitkä avioliitto. Hänellä muutaman vuoden seurustelusuhteita läpi elämän. Lähtökohtaisesti olen tässä jatkosta skeptinen.

Ap

Yhtä hyvin nainen voi pohtia, onko sinusta suhteeseen hänen kanssaan, kun sinulla on ollut niin pitkä avioliitto. Voi pelätä, että et ole päässyt yli entisestä vaimostasi, kun olet ollut niin kauan naimisissa ja liittonne on ollut hyvä.

Tai haluaako yhden naisen kanssa ollut jossain vaiheessa "elää menetettyä nuoruuttaan" ja paneskella ympäriinsä.

Tai oppiiko siihen ettei uusi nainen ja hänen tapansa, mielipiteensä jne ole samoja kuin mihin mies on vaimonsa kanssa vuosikaudet tottunut.

eri

Vierailija
106/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No skippaa jos olet noin konservatiivinen. Nainen ei ehkä ole. Kyllä kun ikää kertyy 10 exää on aika vähän. Mulla elämässäni ollut 3 vakavampaa, pidempää suhdetta, opiskeluaikoina kaikenlaista säätöä. Mut olen kyllä yksiavioinen ja arvostan pitkää suhdetta ja sitoutumista. Monissa suhteissa on se hyvä puoli, että oppii paljon enemmän ihmissuhteista ja myös sänkykamarin puolelta kun on muutakin kuin se yksi tyyli tiedossa. Siis luvassa ehkäpä laadukkaampaa parisuhdetta ja seksielämää. Ja nainen on fiksu kun pitää menneisyyden menneisyytenä. Munkin nykyinen epävarmuuksissaan yritti onkia vaikka mitä tietoja, sen vähänkin mitä sai selville käyttää riitatilanteissa aseena ja itsensä lietsomiseksi mustasukkaiseksi. Sen sijaan että tajuais olla mulle hyvä mies nyt. Ja hän itse kertoi ummet ja lammet entisistään, ennen kuin tajusin sanoa että ei kiinnosta. Kiva tietää niitä yhden illan sekoiluja keitä facebookkavereitaan on käyny tuupppaamassa,  puhumattakaan hänen ja exänsä seksielämän kamaluudesta ja yksityiskohdista. Yök. 

Vierailija
107/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti täällä paheksutaan sitä jos haluaa samankaltaisen kumppanin, jolla on samat arvot. Halveksutaan ihmisiä, joille ei ole ihan sama monenko sadan kumppanin kanssa on ollut. Kun siitä voi jotain päätellä ihmisisestä, ja hänen arvoistaan. Ei ole hirveä asia haluta ihmiset, jonka kanssa elämänkatsomus kohtaa. En tajua. Kenenkään elämäntyylissä ei ole mitään pahaa, mutta turha haukkua naisvihaksi tms. sitä että haluaa samankaltaisen kumppanin.

Vierailija
108/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näytä monellekaan merkkaavan kunnon pitkät parisuhteet enää mitään. On kuulemmaa harmaata ja tylsää. Sääli!

Vierailija
109/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, ja miksiköhän sinun pitkä, pitkä, pitkä, hyvä, ai niin muistinko sanoa pitkä, avioliitto tuli päätökseensä ja päätit lähteä uudelle kierrokselle? Oletko kenties leski? Ihmettelen, kun noin korkealle nostat itsesi arvoasteikolla sen perusteella, että olet ollut naimisissa ja sitoutunut toiseen ihmiseen kunnes kuolema erottaa, mutta sitten kuitenkin eronnut?

Asiaahan voi katsoa monelta kantilta. Mieluummin vaikka sata suhdetta kuin yksi avioero.

Vierailija
110/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 exää on kyllä nelikymppiselle hyvinkin kohtuullinen määrä suhteita.

Kyse taitaa olla enemmän siitä, että Ap on epävarma itsestään avioeron takia. Mitä jos tämäkin nainen jättää / suhde epäonnistuu? Ei olekaan vakavissaan eikä halua sitoutua? Eiköhän asiat selviä sulle kun tutustutte paremmin. Varo tuomasta suhteeseen epäluuloisuutta ja turhia epäilyjä, sillä sellainen on varma tapa tuhota suhdetta. Kysy naiselta hänen ajatuksistaan ihmissuhteisiin ja surusteluun jne. asioihin. Jutelkaa. Tutustu naiseen avoimin mielin ilman ennakkoluuloja. Huomaatte pikkuhiljaa, haluatteko samoja asioita ja kulkea samaan suuntaan ja ajatteletteko tärkeistä asioista tarpeeksi samalla tavalla.

Oletkohan itse vielä valmis uuteen vakavaan suhteeseen? Uuteen suhteeseen ei ole hyvä kuljettaa vanhan suhteen mörköjä ja eron aiheuttamia traumoja. Edellisen eron vihaa, pettymystä yms. tunteita pitää varoa projisoimasta uuteen kumppaniin. Eron jälkeen pitkästä suhteesta voi kestää hyvä tovi toipua.

Vierailija
111/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia onko henkilöllä kymmeniä deittejä/sänkykumppaneja. Kuin se että on kymmeniä parisuhteita.

Henkilöstä tulee automaattisesti mieleen että on sitoutumiskammoinen tai siinä on vikaa että kumppanit on jättäneet hänet. Rehellisesti sanottuna jättäisin tuollaisen kumppani ehdokkaan.

Eli oli taustalla lyhyitä seurusteluja tai pitkiä parisuhteita, on henkilössä vikaa. Joko on sitoutumiskammoinen jättäjä tai muuten viallinen kun on jätetty. Epäkelvot pitäisi tunnistaa heti tai oppia kerrasta.

Näillä opeilla parempi pysyä jatkossakin yksin.

Missään kohdassa en reklamoinut pitkistä suhteistä. Taitaa olla lukemisen ymmärtämisessä pahoja puutteita.

Mutta taitaa olla parempi että otat sinun tulkitsemat opit käyttöön.

Vierailija
112/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla oli etsikkoaikani, mutta päinvastoin kuin sinä, en löytänyt sitä sopivaa kumppania. Sen jälkeen elämässä tuli muuta mietittävää. Tämän ketjun perusteella olen epäkelpo. eri

Vierailija
113/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itseasiassa saman epävarmuuden edessä kuin kuka tahansa sinkku. Se pitkä parisuhde kariutui, se jota moni tavoittelee. Aina kun pyrkii uuteen parisuhteeseen, aina on se riski ettei siitä tulekaan pidempää. Ja sen jälkeen ap:lla on samanlainen "häpeäleima" suhdehistoriassaan, jota hän seurustelukumppaniensa kohdalla epäröi/halveksii.

Näin se menee. On helppo olla kirkasotsainen jos on onnistunut.

Vierailija
114/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oli taustalla lyhyitä seurusteluja tai pitkiä parisuhteita, on henkilössä vikaa. Joko on sitoutumiskammoinen jättäjä tai muuten viallinen kun on jätetty. Epäkelvot pitäisi tunnistaa heti tai oppia kerrasta.

Näillä opeilla parempi pysyä jatkossakin yksin.

Missään kohdassa en reklamoinut pitkistä suhteistä. Taitaa olla lukemisen ymmärtämisessä pahoja puutteita.

Mutta taitaa olla parempi että otat sinun tulkitsemat opit käyttöön.

Joo, sun kommentit ois kannattanut jättää pois, kun lähinnä kasasin ajatukset koko ketjusta.

Lisätään listaan, kannattaa pysyä yksin jos käyttää turhaan quotea av:lla.

Vierailija
115/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaa, saat paremmankin.

Vierailija
116/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan ole vaimomatskua

Kuka haluaa olla yksi lenkki pitkässä ketjussa? Exä #11...

Osa ihmisistä ei edes osaa olla omissa oloissaan vaan heidän pitää löytää se "uusi rakas" heti kun entinen suhde on päättynyt.

Vierailija
117/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta provosoituu moisista aloituksista, tee itse päätöksesi ap ilman anonyymien huutelua vaikka kuinka viihdyttävää vastauksia lukea

Vierailija
118/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukkuu ap:n naisystävää samat, jotka toisessa keskustelussa itkee kun mies petti ja haluaa nyt erota 😁

Vierailija
119/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kaikki lasketaan eksiksi? Nimittäin jos siihen lasketaan jotkut teinivuosien "katsotaan yhdessä leffoja ja pussaillaan" -poikaystävätkin ja jotkut tapailusuhteetkin, niin eihän 10 edes ole kovin paljon. Joukossa voi olla sellaisiakin, että olisi ollut vakavissaan kiinnostunut, mutta sitten seurustelun alkuvaiheessa onkin käynyt ilmi, että juttu ei toimikaan - tai että kumppani ei olekaan kertonut kaikkea olennaista, tai kumppanin kiinnostus loppuu. Minusta olennaisempaa on se, onko henkilö kyennyt pitkään suhteeseen - jos niitä on yksikin, niin se on hyvä merkki.

Vierailija
120/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä haukkuu ap:n naisystävää samat, jotka toisessa keskustelussa itkee kun mies petti ja haluaa nyt erota 😁

Ja samat, jotka sättii naisia jotka ei anna, jotka haukkuu +25v neitsyttä outolinnuksi... mielipide vain muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä