Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisella kymmenkunta exää - kannaattaako katsoa vai skipata?

Vierailija
27.07.2019 |

Eli tapasin keski-ikäisen naisen jolla on kymmenkunta exää seurustelusuhteista. Hän ei ole niiden kariutumisesta juuri avautunut. Itse olen pitkän suhteen läpikäynyt. Vähän epäilyttää millä agendalla hän on liikkeellä. Taidamme olla molemmat rakastuneita ja nautimme toistemme seurasta. Mutta olenko hänelle vain seuraava ex ja minun jälkeeni tulee se seuraava. Tuhlaanko aikaani vai onko tämä mahdollisuus?

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä et voi välttämättä sanoa mitään, kun et tiedä, mistä syistä nuo on kariutuneet.

Eikö parempi olisi käydä keskustelua siitä, mitä odotatte suhteelta?

Suhde on senverran tuore ettei odotuksista ole juuri keskusteltu. Itse odottaisin enemmän kuin pelkkää tapailusuhdetta. Itse en ryhdy herkästi kenen tahansa kanssa seurustelemaan. Omat seurustelut kuuluivat nuoruuden etsikkoaikaan ja sen jälkeen hyvä pitkä avioliitto. Hänellä muutaman vuoden seurustelusuhteita läpi elämän. Lähtökohtaisesti olen tässä jatkosta skeptinen.

Ap

Vierailija
22/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä et voi välttämättä sanoa mitään, kun et tiedä, mistä syistä nuo on kariutuneet.

Suhde on senverran tuore ettei odotuksista ole juuri keskusteltu. Itse odottaisin enemmän kuin pelkkää tapailusuhdetta. Itse en ryhdy herkästi kenen tahansa kanssa seurustelemaan. Omat seurustelut kuuluivat nuoruuden etsikkoaikaan ja sen jälkeen hyvä pitkä avioliitto. Hänellä muutaman vuoden seurustelusuhteita läpi elämän. Lähtökohtaisesti olen tässä jatkosta skeptinen.

Ap

No onneksi on vauvapalsta, joka auttaa näissä asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä on seurustelu, johon ei herkästi ryhdytä? Kun itse kutsun seurusteluksi nimenomaan sitä, kun on kohdannut kiinnostavan ihmisen ja alkaa tutustua häneen tapailemalla ja viettämällä aikaa yhdessä. Miten muuten häneen voisi tutustua kuin seurustelemalla hänen kanssaan? Usein seurustelu osoittaa, että ei sovitakaan yhteen. Joskus se paljastuu parin kuukauden sisällä, joskus menee puolitoista vuotta, yksi seurustelusuhteeni jatkui 3,5 vuotta. Nyt olen löytänyt ihmisen, jonka kanssa seurustelu johti sitoutumiseen avoliittoon; se osoitti, että me oikeasti sovimme yhteen, arvomaailmamme ovat samanlaiset, odotamme tulevaisuudelta samanlaisia asioita jne. Miten muuten olisin sen voinut tietää kuin seurustelemalla nykyisen puolisoni kanssa? Ja miten muuten olisin voinut tietää, että ne välillä tapaamani ihmiset eivät olisi loppuelämän kumppaneitani kuin seurustelemalla heidän kanssaan oppiakseni tuntemaan heidät kunnolla?

Vierailija
24/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö sen naisen siis heti solmia kanssasi avioliitto ja luvata ikuinen tulevaisuus yhdessä? Eikö yleensäkin seurustella ensin?

Sillä välin kun itse olet ollut avioliitossa, niin nainen on seurustellut muutaman kanssa etsien sitä oikeaa, entä sitten?

Ja miksi mietit heti erokuvioita?

Ota ihan rauhallisesti ja ilman paineita, katsele mitä siitä tulee.

Taisit saada aika pahasti siipeesi viime erossa?

Näin olen tähän asti itselleni asiaa selittänyt. Tuo on totta että pitkän liiton päätyminen ja sen tunnustaminen oli vaikea paikka.

Ap

Vierailija
25/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista. Odottelinkin saavani jotain ajatuksia niiltä joilla on toisenlaisia kokemuksia kuin itselläni. Vauvapalstalta juurikin saa arvokasta apua kokemusasiantuntijoilta näissäkin asioissa.

Ap

Vierailija
26/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skipata.

Ei siis siksi että nainen olisi jotenkin huono vaan sen takia että hän tuskin tarvitsee miestä joka pohtii hänen eksiään.

En siis pohdi hänen exiään vaan sitä miksi hänen suhteensa eivät kestä muutamaa vuotta kauempaa. Itselläni takana pitkä avioliitto.

Ap

Jos kohtalo on tarkoittanut teidät yhteen ja siksi erottanut hänet kaikista muista? En oikein ymmärrä tuotakaan että miten se on ajan tuhlaamista, jos joskus tulevaisuudessa tulee ero. Jos nyt on mukavaa yhdessä, niin minusta se on hyvin käytettyä aikaa, riippumatta tulevaisuudesta. Ei kai se silloinkaan ole ajan tuhlaamista, jos toinen sattuukin vaikka kuolemaan tapaturmaisesti ensi vuonna.

Vierailija
27/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap ihan relevanttia pohdintaa. Mitä jos juttelisitte jossain vaiheessa noista. Sekin kertoo jo jotain, et miten sun kumppani vastaa. Ihan ymmärrettävää, et sitä herää ajatuksia, jos kuulee, et keski-ikäisellä pelkkiä verrattain tosi lyhyeksi jääneitä suhteita ilman ainuttakaan pidempää.

Vierailija
28/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tuntuu äkkiseltään aika paljolta, onko joukossa tai lisäksi yhden illan tuttavuuksia? Itselleni tuo olisi melko varmasti show stopperi, mutta paljonkos sulla on eksiä? Mä onneksi löysin just mulle sopivan uuden kumppanin, 4 eksää molemmilla eikä randomeja ainuttakaan (mun on siis helppo arvostella). Ollaan molemmat yli 40v ja kummallakin kotona asuvia lapsia. Mies45.

Vierailija
29/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon, jos näin paljon asia vaivaa. Monen kanssa itse olet yhdyntää harrastanut ja miksi?

Se on eri asia miehillä ja naisilla. 

Vierailija
30/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 tuntuu äkkiseltään aika paljolta, onko joukossa tai lisäksi yhden illan tuttavuuksia? Itselleni tuo olisi melko varmasti show stopperi, mutta paljonkos sulla on eksiä? Mä onneksi löysin just mulle sopivan uuden kumppanin, 4 eksää molemmilla eikä randomeja ainuttakaan (mun on siis helppo arvostella). Ollaan molemmat yli 40v ja kummallakin kotona asuvia lapsia. Mies45.

Minulla ei ole aavistustakaan puolisoni aikaisemmista seurusteluista lukuun ottamatta hänen avioliittoaan, joka päättyi puolison kuolemaan. Enkä tiedä, montako itse laskisin seurustelusuhteiksi omista menneisyyden tapailuistani. Kolmen kanssa olen seurustellut noin 1,5 vuotta tai enemmän lisäksi on yksi yhdeksän vuoden avioliittoon johtanut suhde, mutta jos pitäisi alkaa laskea niitä tutustumisia/tapailuja/seurusteluja, jotka kestivät vain muutaman kuukauden, niin en pystyisi edes palauttamaan kaikkia mieleeni.

Minusta on hyvin mielenkiintoista, jos ihminen pystyy jo suurin piirtein ensitapaamisella ilman tutustumista = seurustelua tietämään, että kenen kanssa haluaa viettää loppuelämänsä (sitä nimittäin itse olen etsinyt, loppuelämän kumppania).

Vierailija
31/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paroni Mynhhausen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skipata.

Ei siis siksi että nainen olisi jotenkin huono vaan sen takia että hän tuskin tarvitsee miestä joka pohtii hänen eksiään.

En siis pohdi hänen exiään vaan sitä miksi hänen suhteensa eivät kestä muutamaa vuotta kauempaa. Itselläni takana pitkä avioliitto.

Ap

Sä olet löytänyt sopivamman kumppanin itsellesi. Nainen on löytänyt epäsopivampia, mutta on kuitenkin antanut mahdollisuuden ja katsonut loppuun saakka eikä ole pomppinut sängystä toiseen. Muutama vuosi on pitkäaikainen suhde mielestäni.

Mistä sä tiedät minkälaista juoppoa/hakkaajaa/narsistia sieltä löytyy ja siksi on lähtenyt?

No tuo puheena oleva nainenhan nimenomaan on pomppinut sängystä toiseen. Tuollaiset naiset ovat irtoseksiä varten, ja hehän ovat itse itsensä siihen lokeroon asemoineet, ja "vähemmän ajetut" ovat oikeaa ihmissuhdetta sekä avioliittoa varten.

Tuollaiset naiset kuin tämä AP:n uusi naisystävä ovat pohjasakkaa.

Nimimerkillä poikuus vielä tallella.

ja sen sijaan, että olisit vain ilmoittanut asiatonta kieltä käyttävän, naisia halventavan viestin asiattomaksi, päätit suorastaan alkaa levittää sitä edelleen tällä palstalla. Minkä ihmeen takia? Nyt alkuperäinen kommentti on poistettu mutta sinä pidät sitä edelleen jaossa.

Vierailija
32/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikea ei ole vaan tullut vastaan. Mitä sitä elämää tuhlaamaan jos ei miellytä. Kyllä tohon ikään pitääkin jo olla vähän kokemusta alla muistakin suhteista.

Vierailija
33/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi automaattinen skip... Johtuen siitä että joko hän ei jaksa alkuhuumaa pidemmälle. Tai vaihtoehtoisesti hän ei osaa elää parisuhteessa jonka seurauksessa hänet on laitettu uudelleen kiertoon.

Vierailija
34/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen jälkeen sanoisin, että ennusteesi on huono. Nainen rakastaa rakastumista, ei ihmistä. Pidä taukoa naisista ja palaudu.

Vierailija
35/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skipata.

Ap

Sä olet löytänyt sopivamman kumppanin itsellesi. Nainen on löytänyt epäsopivampia, mutta on kuitenkin antanut mahdollisuuden ja katsonut loppuun saakka eikä ole pomppinut sängystä toiseen. Muutama vuosi on pitkäaikainen suhde mielestäni.

Mistä sä tiedät minkälaista juoppoa/hakkaajaa/narsistia sieltä löytyy ja siksi on lähtenyt?

No tuo puheena oleva nainenhan nimenomaan on pomppinut sängystä toiseen. Tuollaiset naiset ovat irtoseksiä varten, ja hehän ovat itse itsensä siihen lokeroon asemoineet, ja "vähemmän ajetut" ovat oikeaa ihmissuhdetta sekä avioliittoa varten.

Keskimäärin kaksi ihmistä vuodessa, jos on nyt 40 ja aloittanut parikymppisenä (todennäköisesti on aloittanut aiemmin ja on nyt vanhempi). Jos seurustelusuhdetta ei löydy, niin onko tosiaan kaksi kertaa vuodessa seksiä sinun mielestäsi paljon? Aika monelle tuo olisi sietämättömän vähän.

Oletko koskaan kuullut itsetyydytyksestä? Naisetkin voivat harrastaa sitä. Kokeile joskus!

Harmittaa kun naiset avaavat haaransa nykyään niin helposti kaikenlaisille rentuille ja lipeville esittäjille. Sitten itketään kun suhteet ei kestä ja kaikki miehet on sikoja.

Vierailija
36/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parikymppisenä exiä, fwb ja yhdenyönjuttuja yhteensä jotain 20. Pisin suhde kesti ehkä vuoden, maksimissaan kaksi. Sitten olinkin jonkun aikaa ihan itsekseni miettien mitä elämältäni haluan, suoritin koulun (amk) loppuun ja vakinaistin opiskelujen aikaisen työpaikkani. Oli ehkä jo aika aikuistua.

Sitten tapasin mieheni, tutustuttiin vuosi toisiimme ennen varsinaista seurustelua ja sitten pian jo asuimmekin yhdessä. Yhteistä elämää nyt 10v takana ja lapsia siunaantunut kaksi, haaveissa vielä kaksi, saman miehen kanssa. Eikä pientäkään halua vaihtaa miestä toiseen.

Vierailija
37/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy selviämään emotionaalisesti "kymmenkunnasta seurustelusuhdetta", kuten mainitset, niin todennäköisesti hänellä ei ole niitä emootioita joita merkityksellisen ihmissuhteen luomiseen tarvitaan. Jos noin monta pilalle mennnyttä ihmissuhdetta on elämässä niin sitä on kyllä satavarma loppuelämän sinkku. Ei kukaan jaksa pettyä vuodesta toiseen ja vielä säilyttää mielenterveytensä siinä ja silti laittaa jatkuvasti uutta matoa koukkuun paitsi luonnehäiriöiset, niitä ei pidättelee mikään koska ikinä aitoja tunteita ei ole mukana, esittää kyllä osaavat.

Vierailija
38/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skipata.

Ap

Keskimäärin kaksi ihmistä vuodessa, jos on nyt 40 ja aloittanut parikymppisenä (todennäköisesti on aloittanut aiemmin ja on nyt vanhempi). Jos seurustelusuhdetta ei löydy, niin onko tosiaan kaksi kertaa vuodessa seksiä sinun mielestäsi paljon? Aika monelle tuo olisi sietämättömän vähän.

Oletko koskaan kuullut itsetyydytyksestä? Naisetkin voivat harrastaa sitä. Kokeile joskus!

Harmittaa kun naiset avaavat haaransa nykyään niin helposti kaikenlaisille rentuille ja lipeville esittäjille. Sitten itketään kun suhteet ei kestä ja kaikki miehet on sikoja.

Miksi sinua harmittaa ihmisten yksityiset tekemiset, jotka ei millään tavalla kosketa sinua? Vaikutat vähän rajattomalta.

Vierailija
39/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyy selviämään emotionaalisesti "kymmenkunnasta seurustelusuhdetta", kuten mainitset, niin todennäköisesti hänellä ei ole niitä emootioita joita merkityksellisen ihmissuhteen luomiseen tarvitaan. Jos noin monta pilalle mennnyttä ihmissuhdetta on elämässä niin sitä on kyllä satavarma loppuelämän sinkku. Ei kukaan jaksa pettyä vuodesta toiseen ja vielä säilyttää mielenterveytensä siinä ja silti laittaa jatkuvasti uutta matoa koukkuun paitsi luonnehäiriöiset, niitä ei pidättelee mikään koska ikinä aitoja tunteita ei ole mukana, esittää kyllä osaavat.

Miten sinun parisuhteesi alkoi? Kohtasit ihmisen ja häneen tutustumatta päätit, että hänen kanssaan haluat viettää loppuelämäsi?

Vierailija
40/149 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka haukkuu toista pohjasakaksi, on sellainen itse.