Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentoasemalla ulkomailla juuri minut valittiin pikahuumehipaisu testiin

Vierailija
26.07.2019 |

Entäs jos olisikin hälyttänyt - mihin olisin poikani 2v ja 7v laittanut. En siis käytä - mutta jos lentokoneesta tai huoneesta olisi jotain jäämiä jäänyt. Oli jotenkin nöyryyttävä kokemus.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole koskaan lentoasemalla valittu mihinkään testiin, mutta Länsisatamassa minut on ennen laivan lähtöä kahdesti otettu rinkan läpivalaisuun. Olen päälle viisikymppinen ihan tavallinen, arkisen näköinen tätyli. En kuljeta aseita, huumeita, räjähteitä enkä tupakkaa.

Minusta on ihan mielenkiintoista päästä tarkastukseen. Harmi kun koira ei ole tullut tutkimaan.

Vierailija
62/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni kaikkialla maailman rajoilla suoritetaan myös profilointia satunnaisotanntojen täydentämisksi. Kannattaa siis katsoa myös peilikuvaansa, jos on joutunut jatkuvasti testeihin. Täytyy myös muistaa, että kyse on meidän kaikkien, niin sinun kuin minunkin, turvallisuudesta ja normaalista rajatoiminnasta.

Peilkuvasta näkyy vähän pyöristynyt ja lähellä keski-ikää oleva maantien värinen naisihminen. Tavalliset kuteet päällä, housut ja teepaita. Paljon matkustanut, joten en hermoile. Ja aika usein nakki napsahtaa. Miten selitetään tämä profilointi?

Mitä useammin matkustat, sen useammin nakki napsahtaa vaikka olisi kyseessä ihan satunnaisotanta. Katsos kun profilointi ja satunnaisotanta eivät sulje toisiaan pois.

Voi toki olla, että matkakohteesi ovat usein sellaisia, jotka osuvat siihen mitä profiloinnissa haetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parran kasvattamisen jälkeen olen päässyt satunnaisotantaan jokainen kerta jokaisessa maassa. Tuurini on suorastaan satumainen. Laukku pengotaan vähintään joka toinen kerta. Jos joku pahantahtoinen jonottaisi takanani yhtään missään, niin pääsisi suoraan sisään.

Vierailija
64/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tehdään myös työntekijöille. muistan kun itselle tuo tuli kohdalle 4-5 kertaa peräkkäin samana päivänä :D

Vierailija
65/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andymccoys kirjoitti:

huumediileri voi näyttää asialliselta businesmieheltä nykyään kuten se katiskan niko nappula

mut kerran kun menin israeliin yksin kuten aina pysäytti kaksi miestä kentällä ja sanoivat olevansa lentokenttäpoliiseja ja kysyi kannanko huumeita mukana tai pillereitä? sanoin että en, ne katsoi silmiin ja sanoi että "ok me uskomme sinuun"

aika jännä, ehkä ne ois paniikkikohtauksesta tai hermostuneisuudesta todenneet heti valheen

sitten toisen kerran kyllä jopuduin kovaan syyniin kun humalispäissäni olin unohtanut paluumatkalla käsimatkatavaroihin kääntöveitsen

oli tiukkoja  naistullivirkjailijoita jotka iski stiletin pöytään ja kysyi että "mikäs tää on?"

ja vartijat heti ympärille ja jouduin alushousuja myöten tutkittavaksi, lopulta ne uskoi että olin kännissä ja pääsin viimeisenä koneeseen

jännä että joku mies istui viereeni istumaan ja oli sellaine olo koneessa että oliko se lähetetty mua vartioimaan!

Ehkä siellä Israelissa oli Mossadin porukka sua vastassa :D

Vierailija
66/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 69v virkanainen ja illut eläkkeella 5 v. Tavallisen kiltin näköinen mummi joka ei käytä mitään alkoholia tai huumeita eikä tupakoi. Pukeudun asiallisesti ja tukka kauniisti.

Olen joutunut hipaisutestiin sekä työ että lomamatkoilla. Kuulemma on vain satunnaisotos ja uskon siihen. Tehkööt vaan.

Vierailija
67/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa naamoistanne kuvat niin kerrotaan

Vierailija
68/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias perheenäiti. Viimeisen 7-vuoden aikana olen joutunut lisätarkastuksiin joka kerta, kun olen lentänyt ja lentoja on ollut kymmeniä. Niin Suomessa kuin ulkomaille. Parasta oli, kun Fuerteventuralta lasten kanssa lähdettäessä räjähdysainehipaisutesti näytti positiivista. Siinä sitten hetken työntekijä ihmetteli, kutsui toisen paikalle, tehtiin uusi testi, joka oli negatiivinen ja sain jatkaa matkaa.

Olen valtion virkamies eikä minulla ole rikosrekisteriä enkä ole koskaan ollut epäilty mistään rikoksesta tai edes rikkeestä. Olen pienikokoinen ja vaalea.

Todennäköisyyslaskennasta tiedän sen verran, ettei otanta voi olla täysin satunnainen, koska muuten minun valikoituminen joka kerta olisi mahdotonta. Epäilen, että minut testaamalla on sitten "varaa" testata joku todennäköisempi pommi-iskuntekijä, esim. nuorehko arabimies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi