Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentoasemalla ulkomailla juuri minut valittiin pikahuumehipaisu testiin

Vierailija
26.07.2019 |

Entäs jos olisikin hälyttänyt - mihin olisin poikani 2v ja 7v laittanut. En siis käytä - mutta jos lentokoneesta tai huoneesta olisi jotain jäämiä jäänyt. Oli jotenkin nöyryyttävä kokemus.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliviranomaiset poliisin kanssa olisi vienyt lapsesi.

Vierailija
2/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kastelet kukkia lannoitteella niin saat tuloksen

puutarhuri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun siihen usein, en ymmärrä miksi. Olen ihan normaalin näköinen ja oloinen, en käytä mitään päihteitä.

Vierailija
4/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kaikki on joutuneet hipaisutesteihin. Pienin lapsista vähän pelästyi, muut ovat aina ottaneet rennosti. Ei ole nöyryyttävää.

Vierailija
5/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä joudun siihen usein, en ymmärrä miksi. Olen ihan normaalin näköinen ja oloinen, en käytä mitään päihteitä.

Tarkennan: siis Suomessa joudun siihen usein, ulkomailla en ole joutunut kertaakaan.

Vierailija
6/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on valittu viimeisen kolmen vuoden aikana ainakin kolme kertaa räjähdysainetestiin, vaikka siihen ei ole mitään syytä. Tarkastajilla vain on jokin järjestelmä, joka satunnaisesti aina käskee ottaa jonkun matkustajan testiin.

Vierailija
7/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisotanta, olen itse joutunut, samoin perheenjäseneni.

Vierailija
8/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne väittää, että se olisi satunnaisotanta. En usko.

Vierailija
9/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, joka kerta on tsekattu Helsingissä tai Euroopan kentällä. Pahin oli, kun testattiin yhteensä 3 eri kertaa turvatarkastuksen ja lähtöportin välillä. Ja olen kiltin, ehkä vähän homssuisen näköinen kuuskymppinen.

Vierailija
10/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko turvatarkastuksesta? Hipaisutestillä etsitään jäänteitä räjähteistä, järjestelmä satunnaisesti määrää kuka testataan. Tullia kiinnostaa huumeet, päivystävät vasta sen jälkeen kun haet matkalaukkusi hihnalta.

Vierailija
11/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elekielesi hermostunutta?

Jos huumekoiraa ei ollut, elekielen perusteella.

Vierailija
12/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipaisutesti? Sellainen tarra jolla vartija tökkää sun laukkua ja sitten pistää sen tarran pienen koneen sisään ja odottelee hetken tulosta ja päästää sut menemään? Mulle tehtiin tuo. Kysyin että onko se niinkuin "kemiallinen huu mekoira". Vartija vastasi että ei kun se testaa jäämiä räjäh teistä.

Eli siis ehkä tuo sun "hipaisutesti" ei ole huu meita varten vaan räjäh teitä varten.

Vierailija
13/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tuota työkseni joten voin kertoa. Satunnaistarkastus tarkoittaa juuri sitä - tulee ilmoitus kenet tarkistetaan (tai vaikka että joka viides). Turvallisuutta siinä tarkistetaan eikä tarkoitus ole olla nöyryyttävä. Välillä lapsia testataan myös koska vaipoissa on useastikin ollut huumeita koska vanhemmat luulee ettei tarkasteta.

Jos olisi piipannut, olisimme vieneet sinut JA lapset rauhalliseen erilliseen huoneeseen, jututellut teitä hetken, tarkistaneet laukut ja päästäneet jatkamaan matkaa. Ei piippaus tarkoita että olet heti sellissä huumeiden salakuljetuksesta. Kyllä niitä huumeita pitää myös löytyä, ei jäämät siihen riitä.

Ihan ihmisiä mekin ollaan ja tehdään työtä jotta kaikilla olisi turvallista matkustaa.

Vierailija
14/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin perhelomalla Espanjassa, mies joutui räjähdysainetestiin kummassakin päässä, minä vaan toisessa. Aiemmin minulta on tuo testi otettu viimeisen 5 vuoden aikana joka ikinen kerta kun olen lähtenyt Helsingistä. Kerran olen siihen joutunut aiemmin ulkomailla. En tiedä, miten nuo tuntuu osuvan samoille ihmisille, vai ottaako ne niitä oikeasti noin paljon?

Vierailija
15/68 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tuota työkseni joten voin kertoa. Satunnaistarkastus tarkoittaa juuri sitä - tulee ilmoitus kenet tarkistetaan (tai vaikka että joka viides). Turvallisuutta siinä tarkistetaan eikä tarkoitus ole olla nöyryyttävä. Välillä lapsia testataan myös koska vaipoissa on useastikin ollut huumeita koska vanhemmat luulee ettei tarkasteta.

Jos olisi piipannut, olisimme vieneet sinut JA lapset rauhalliseen erilliseen huoneeseen, jututellut teitä hetken, tarkistaneet laukut ja päästäneet jatkamaan matkaa. Ei piippaus tarkoita että olet heti sellissä huumeiden salakuljetuksesta. Kyllä niitä huumeita pitää myös löytyä, ei jäämät siihen riitä.

Ihan ihmisiä mekin ollaan ja tehdään työtä jotta kaikilla olisi turvallista matkustaa.

Ja kuten aiemmin sanottu, vain tulli etsii huumeita

Vierailija
16/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tekniikasta "jotakin" ja kun kävelin metallin paljastimen läpi ensimmäisen kerran niin silloin laite piippasi. Kävelin uudelleen ja piippausta ei kuulunut ja sen jälkeen minulle tehtiin pyyhkäisytesti.

Mielestäni virkailijat tekevät myös profilointia jonossa, päätetään kenet otetaan kiinni. Usein olen joutunut testiin. Valvomosta annetaan merkki virkailijalle kuka näyttää epäillyttävältä.

Se ei ole satunnaista, jos tarkastus perustuu ulkonäköön tai henkilön käyttäytymiseen. Epäilen että profilointia tehdään jo mm. Finnairin bonuspisteiden perusteella..

Vierailija
17/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Helsingissä joutunut viimeisen 5 vuoden aikana joka kerta räjähdysainetestiin "satunnaisesti" valittuna. Matkoja on ollut noin 20 tänä aikana. Ilmeisesti EU:ssa on joku yhtenäinen ohjeistus, sillä kotimatkallakin olen osunut "satunnaisotantaan" joka kerta EU:n alueella, muualla en.

Olen nelikymppinen kahden alle 10-vuotiaan lapsen etnisesti suomalainen virkamiesäiti ja matkustan perheeni kanssa. Luulisin, että olen kohteena, jotta "satunnaisotantaan" voidaan poimia etnisesti, uskonnillisesti ym. syistä epäilyttäviä nuoria miehiä reilulla kädellä.

Joka kerta tekisi mieliä vittuilla henkilökunnalle "satunnaisotannasta".

Vierailija
18/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tuota työkseni joten voin kertoa. Satunnaistarkastus tarkoittaa juuri sitä - tulee ilmoitus kenet tarkistetaan (tai vaikka että joka viides).

Mistä tulee ilmoitus? Kuka päättää, kenet tarkistetaan? Naaman perusteellako ilmoitetaan?

Vierailija
19/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Helsingissä joutunut viimeisen 5 vuoden aikana joka kerta räjähdysainetestiin "satunnaisesti" valittuna. Matkoja on ollut noin 20 tänä aikana. Ilmeisesti EU:ssa on joku yhtenäinen ohjeistus, sillä kotimatkallakin olen osunut "satunnaisotantaan" joka kerta EU:n alueella, muualla en.

Olen nelikymppinen kahden alle 10-vuotiaan lapsen etnisesti suomalainen virkamiesäiti ja matkustan perheeni kanssa. Luulisin, että olen kohteena, jotta "satunnaisotantaan" voidaan poimia etnisesti, uskonnillisesti ym. syistä epäilyttäviä nuoria miehiä reilulla kädellä.

Joka kerta tekisi mieliä vittuilla henkilökunnalle "satunnaisotannasta".

Mistä taas alapeukut? Jokainen, joka ymmärtää todennäköisyyslaskennasta jotain, tietää, että todellisessa satunnaisotannassa tarkistuksen kohteeksi joutuminen 20 kertaa peräkkäin (jos joka viides tarkastetaan satunnaisesti) on aivan häviävän pieni, joten ainoa järkevä selitys on, etteivät tarkistukset ole satunnaisia.

Vierailija
20/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elekielesi hermostunutta?.

Jokaista lentopelkoista hermostuttaa lentäminen, mutta se ei ole rikollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi