Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentoasemalla ulkomailla juuri minut valittiin pikahuumehipaisu testiin

Vierailija
26.07.2019 |

Entäs jos olisikin hälyttänyt - mihin olisin poikani 2v ja 7v laittanut. En siis käytä - mutta jos lentokoneesta tai huoneesta olisi jotain jäämiä jäänyt. Oli jotenkin nöyryyttävä kokemus.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikahuumehipaisu kuulostaa jotenkin symppikseltä. Lempeä minitrippi.

Vierailija
42/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin tuota profilointia...Käykö joku taho läpi matkustajalistoja läpi ja jos esim. on huumerikostaustaa ennestään, hänet otettaisiin heti tullissa tarkastukseen? Tietääkö joku? 

Sillanpää otettiin kiinni metasta Suomen päässä, kun tuli Thaikuista. Tietoa siis siirretään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että testiin valitaan sekä taustatietojen että satunnaisotannan perusteella. Jos henkilöllä on vaikka rikoshistoriaa tai paljon lentoja "riskimaihin", pääsee todennäköisesti testiin. Muiden osalta testaus on ihan arpapeliä.

Lensin kuukausi sitten Yhdysvaltoihin perheeni kanssa ja lipussani oli ssss-koodi. Sen takia en voinut tehdä lähtöselvitystä automaatilla ja lisäksi jouduin 2 kertaa sivelytesteihin, mutta ei siitä muuta haittaa tai hidasteita ollut.

Vierailija
44/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tuota työkseni joten voin kertoa. Satunnaistarkastus tarkoittaa juuri sitä - tulee ilmoitus kenet tarkistetaan (tai vaikka että joka viides).

Mistä tulee ilmoitus? Kuka päättää, kenet tarkistetaan? Naaman perusteellako ilmoitetaan?

Pomo määrää. Ei taida olla tuttu ilmiö, moni tutustuu siihen työelämässä.

Vierailija
45/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun vähän väliä testiin. Olen lähemmäs kuusikymppinen pyöreä täysin suomalaisen näköinen rouvaihminen, joka matkustaa paljon eikä siis hermoile turvatarkastuksessa. Eli täysin uskon satunnaisotantaan. Ja kuten moni on jo selventänyt, kyseessä on siis rjhdysainetesti, ei huumsaine.

Vierailija
46/68 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tuota työkseni joten voin kertoa. Satunnaistarkastus tarkoittaa juuri sitä - tulee ilmoitus kenet tarkistetaan (tai vaikka että joka viides). Turvallisuutta siinä tarkistetaan eikä tarkoitus ole olla nöyryyttävä. Välillä lapsia testataan myös koska vaipoissa on useastikin ollut huumeita koska vanhemmat luulee ettei tarkasteta.

Jos olisi piipannut, olisimme vieneet sinut JA lapset rauhalliseen erilliseen huoneeseen, jututellut teitä hetken, tarkistaneet laukut ja päästäneet jatkamaan matkaa. Ei piippaus tarkoita että olet heti sellissä huumeiden salakuljetuksesta. Kyllä niitä huumeita pitää myös löytyä, ei jäämät siihen riitä.

Ihan ihmisiä mekin ollaan ja tehdään työtä jotta kaikilla olisi turvallista matkustaa.

Tämä ei tapahdu turvatarkastuksessa

En tiedä tarkoitatko noita huumeita vai pois vientiä, mutta tarkennan molempia! Huumetestejä tehdään vain tullissa ja laskeutumisen jälkeen, turvatarkastuksessa räjähdetestejä. Ne turvatarkastajat jotka siinä jonoa eteenpäin selvittelee ei vie matkustajaa minnekkään vaan siihen tulee erillisen ihmiset hoitamaan asiaa. Pahoittelen että olin epäselvä😊

Et ollut epäselvä.

Täällä vaan viruu niin paljon noita joutavia pilkunnussijoita, jotka periaatteestakaan ei halua ymmärtää mistään mitään.

Vierailija
47/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjähdysainetestiinkö satunnaisotannalla:) Epäilen vahvasti. Olen matkoillani seurannut tarkkaan turvatarkastajien käyttäytymistä Helsinki-Vantaan lentoasemilla ja kumma kyllä, eräskin korston näköinen keski-ikäinen tyyppi (lieko oikealta ammatiltaan siivooja tai vartija) valitsee tarkastukseen aina komeat pojat, ei naisia eikä vanhempia ihmisiä.

Kerran kävin  jo valittamassa siitä sepalusten hiplailusta, jota hän harrastaa ilmiselvästi nauttien. Tiedossa on, että lentoasemalla työskentelevistä miehistä suuri osa on homoja. Jopa tunnen heitä ammattini kautta. Mutta heissäkin on tyyppejä jotka yksinkertaisesti eivät osaa käyttäytyä. Kysyin kerran suoraan, että mitä etsin sepaluksistani?

Tyyppi nikotteli hetken ja kähisi sitten että "sun räjähdysaineitasi haetaan". Mitä H..vettiä! Onko Finnaviation ohjeistanut henkilökuntaansa loukkaamaan, halventamaan, solvaamaan lentomatkustajia? 

Tästä eivät oikeudenkäynnit ole kaukana. Olen kansainvälisessä työyhteisössä ja TJ yrityksessä. Ehkä Finnaviation miettii vielä ketä hakee ihmisiä kopeloimaan turvatarkastukseen.

Vierailija
48/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räjähdysainetestiinkö satunnaisotannalla:) Epäilen vahvasti. Olen matkoillani seurannut tarkkaan turvatarkastajien käyttäytymistä Helsinki-Vantaan lentoasemilla ja kumma kyllä, eräskin korston näköinen keski-ikäinen tyyppi (lieko oikealta ammatiltaan siivooja tai vartija) valitsee tarkastukseen aina komeat pojat, ei naisia eikä vanhempia ihmisiä.

Pääkaupunkiseudulta on vaikea löytää ihmisiä töihin, jotka eivät olisi jollain tapaa seksuaalisesti poikkeavia...

Vierailija
49/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kaikkialla maailman rajoilla suoritetaan myös profilointia satunnaisotanntojen täydentämisksi. Kannattaa siis katsoa myös peilikuvaansa, jos on joutunut jatkuvasti testeihin. Täytyy myös muistaa, että kyse on meidän kaikkien, niin sinun kuin minunkin, turvallisuudesta ja normaalista rajatoiminnasta.

Vierailija
50/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni kaikkialla maailman rajoilla suoritetaan myös profilointia satunnaisotanntojen täydentämisksi. Kannattaa siis katsoa myös peilikuvaansa, jos on joutunut jatkuvasti testeihin. Täytyy myös muistaa, että kyse on meidän kaikkien, niin sinun kuin minunkin, turvallisuudesta ja normaalista rajatoiminnasta.

Peilkuvasta näkyy vähän pyöristynyt ja lähellä keski-ikää oleva maantien värinen naisihminen. Tavalliset kuteet päällä, housut ja teepaita. Paljon matkustanut, joten en hermoile. Ja aika usein nakki napsahtaa. Miten selitetään tämä profilointi?

Vierailija
51/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ulkomailta palaavat pellet paskomaan valvottuina sinkkisangoille. Loppuu se turha ulkomailla ramppaaminen.

Vierailija
52/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni uusperhe pysäytetään usein, koska heillä eri sukunimet. Lapsilla isänsä, äitillä tyttönimi ja miehellä oma sukunimensä..

Vierailija
53/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooliudun lentoaseman parkkihallissa seiväsmatkalaiseksi. Koskaan ei suomen tulli pysäyttele.

Vierailija
54/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä joudun siihen usein, en ymmärrä miksi. Olen ihan normaalin näköinen ja oloinen, en käytä mitään päihteitä.

Tarkennan: siis Suomessa joudun siihen usein, ulkomailla en ole joutunut kertaakaan.

Se on ihan sattumaa. Minäkin olen joutunut usein, vaikka en ole edes hyvän näköinen.

Vierailija
55/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan joudun sen takia, että on laukku täynnä pillereitä, omat ja pojan. Kerran on käsilaukku viety jonnekin sivuun tutkittavaksi. Toivat takaisin sanomatta mitään. Ei nooden tarvitse selittää, mutta epäilen tarkistuksen johtuneen noistä pillereistä, jotka näkyi läpivalaistuksessa. Pakkaan aina pillerit ja reseptit samaan pussiin, niin kaikki sujuu jouhevasti.

Vierailija
56/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumediileri voi näyttää asialliselta businesmieheltä nykyään kuten se katiskan niko nappula

mut kerran kun menin israeliin yksin kuten aina pysäytti kaksi miestä kentällä ja sanoivat olevansa lentokenttäpoliiseja ja kysyi kannanko huumeita mukana tai pillereitä? sanoin että en, ne katsoi silmiin ja sanoi että "ok me uskomme sinuun"

aika jännä, ehkä ne ois paniikkikohtauksesta tai hermostuneisuudesta todenneet heti valheen

sitten toisen kerran kyllä jopuduin kovaan syyniin kun humalispäissäni olin unohtanut paluumatkalla käsimatkatavaroihin kääntöveitsen

oli tiukkoja  naistullivirkjailijoita jotka iski stiletin pöytään ja kysyi että "mikäs tää on?"

ja vartijat heti ympärille ja jouduin alushousuja myöten tutkittavaksi, lopulta ne uskoi että olin kännissä ja pääsin viimeisenä koneeseen

jännä että joku mies istui viereeni istumaan ja oli sellaine olo koneessa että oliko se lähetetty mua vartioimaan!

Vierailija
57/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakohteesta riippuu.

Vierailija
58/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön, käytöksen tai minkä vaan perusteella. Näytätkö hipiltä?

Vierailija
59/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin  jo valittamassa siitä sepalusten hiplailusta, jota hän harrastaa ilmiselvästi nauttien. Tiedossa on, että lentoasemalla työskentelevistä miehistä suuri osa on homoja. Jopa tunnen heitä ammattini kautta. Mutta heissäkin on tyyppejä jotka yksinkertaisesti eivät osaa käyttäytyä. Kysyin kerran suoraan, että mitä etsin sepaluksistani?

Tyyppi nikotteli hetken ja kähisi sitten että "sun räjähdysaineitasi haetaan". Mitä H..vettiä! Onko Finnaviation ohjeistanut henkilökuntaansa loukkaamaan, halventamaan, solvaamaan lentomatkustajia? 

Tästä eivät oikeudenkäynnit ole kaukana. Olen kansainvälisessä työyhteisössä ja TJ yrityksessä. Ehkä Finnaviation miettii vielä ketä hakee ihmisiä kopeloimaan turvatarkastukseen.

Mikä helvetin Finnaviation?

Vierailija
60/68 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavis keski- ikäinen nainen ja monta kertaa on tutkittu, en edes tiedä mitä ne veskasta hiplailee. Ihan vapaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän