Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahinta mitä olet joutunut syömään kyläillessä?

Vierailija
26.07.2019 |

Kälyni tarjosi mutakakun tyyppistä tahmeaa suklaakakkua. Kävin innolla kimppuun ja tajusin heti että hän oli käyttänyt TODELLA vahvaa chilisuklaata. Kakku oli niin vaikea saada alas kuuman kahvin kera että lähdin sen alas saatuani äkkiä kiireeseen vedoten pois. Ihmeesti hän ei ikinä näyttänyt huomanneen mitään ja ostin kotimatkalla maitolitran josta meni puolet samantien.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummusta feministien vegeillanvietossa. Hirveää sontaa, sitten ne kaikki hehkuttivat sitä tekijälle silmät säihkyen.

Vierailija
42/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan valmiit jauhelihapihvit, ihan hirveitä mutta niitä oli ruuaksi. 

Mua aina hävettää kun mun italialainen ystävä on käymässä täällä Suomessa. Kun kyläilemme ihmisten luona meille saatetaan syöttää juuri noita kaupan jauhelihapihvejä, lihapullia tai hernekeittoa.

Ystäväni aina sanoo suomalaisista lihapullista ''nothing like italian meatballs''. Italiassahan lihapullat tehdään itse käsin. Makkaratkin tehdään itse sellaisella koneella kunnon lihasta eikä kuten Suomessa tehdään kavioista ja siantussusta. Ensi kerran kun hänen nenänsä eteen lykättiin hernerokkakeitto niin hän tokaisi että yritetäänkö häntä myrkyttää ja me molemmat sitten hirnuimme siihen päälle. Kerroin hänelle että ei hänen tarvitse syödä sitä, että mennään kyläilyn jälkeen vaikka italialaiseen tai kreikkalaiseen ravintolaan syömään jotain parempaa. Italiassa ollessamme syömme aina maukkaita ja itsetehtyjä ruokia. Siellä ei tunneta edes eineksiä, koska kukaan ei söisi niitä. Siellä on ihan oikeasti äitin tekemää ruokaa ja jokainen ruokahetki on täyteläinen, puhdas ja niin paljon täynnä makuja että sitä ihan liikuttuu.

Minulle tarjoiltiin Italiassa puoliraakaa sianlihaa. Eihän siinä ole riskinä kuin trikiinitartunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja kovettuneita pullia joihin täti lätkäisi jäätelöä päälle jotta pullien vanhentumista ei huomaisi. Ei edes kysynyt haluanko, toi vain kauhean kokoisen annoksen eteen. En ole sen jälkeen käynyt kylässä tuolla.

Vierailija
44/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsi ja vihasin syvästi raparperin makua. Minä ja veljeni kustiin säännöllisesti mökillämme olevan raparperipuskan päälle ja toivottiin niiden kuolevan. Eräänä päivänä isäni oli niittänyt raparperit ja tarjonnut ne naapurin vanhalle rouvalle joka teki niistä piirakkaa. Meidät tietenkin kutsuttiin syömään sitä ja voitte kuvitella ettei se ollut lapsena herkkua syödä tuollaista piirakkaa. (pienenä lisäyksenä piirakan maku oli kyllä hyvä mutta tieto raparperin kasvatuksesta vei ruokahalun).

Paha sai palkkansa :D

Vierailija
45/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Broccoli

KYRPÄJUUSTO

Vierailija
46/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Broccoli

Etkö osaa suomea?

Albert R. Broccoli

Useimpien Bond-leffojen tuottaja. Alunperin suomalainen, Alpo Parsa

Eikun Alpo Parsakaali 👍

Vierailija
47/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäisessä Saksassa aikoinaan tarjottu keitto sisäelinpaloista. Harmaa liemi, jossa uiskenteli harmaita paloja munuaisista ja vastaavista. Sekä muutama riisinjyvä myös. Jo haju oli kuvottava. Olen matkoillani syönyt kaikkea, enkä vähästä hätkähdä, mutta tohon en kyennyt. Poimin lusikkaan ne riisit, jotta näyttäisi, että kuitenkin maistoin. En ikinä unohda tuota.

Vierailija
48/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahauki tai joku mikä lie kraavattu hauki. Siis se oli sellainen kusenhajuinen ja pistävän makuinen kylmä lisuke perunoiden kaveriksi kun muuta ei ollut. Ihan järkyttävä herkku hyi.

Vierailija
49/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silli. Hyi henkkari. Limaista, kylmää ja pehmeää.

Vierailija
50/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna-anjovisleivät. En voi sietää anjovista ja tätä vanhemmat ihmiset eivät tunnu ymmärtävän.

Vierailija
51/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kämppikseni tarjosi yhteiselle tutulle lounaan: kylmää kurkkukeittoa, jossa aivan liikaa valkosipulia ja jogurtti korvattu viilillä. Juomaksi hanavettä. Vieras ei tullut toiste kylään.

Vierailija
52/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mantelikala. En pysty käsittämään miten siitä on tullut suosittua. Järkyttävä yhdistelmä.

Vierailija
53/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo oli ostanut leipomosta ei niin hyvän kermakakun, sellaisen missä ei ole mitään makua, paitsi joku esanssi ja taikinakin kuin pahvia. Tämän hän sitten pakasti. Tuijotin kahvipöydässä sitä hellesäässä sulanutta kokkareista keltaista kermakuorrutusta ja taistelin pahoinvointia vastaan. Pakottauduin syömään pienen palan etten olisi loukannut mummoa.

Vierailija
54/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aina hävettää kun mun italialainen ystävä on käymässä täällä Suomessa. Kun kyläilemme ihmisten luona meille saatetaan syöttää juuri noita kaupan jauhelihapihvejä, lihapullia tai hernekeittoa.

Ystäväni aina sanoo suomalaisista lihapullista ''nothing like italian meatballs''. Italiassahan lihapullat tehdään itse käsin. Makkaratkin tehdään itse sellaisella koneella kunnon lihasta eikä kuten Suomessa tehdään kavioista ja siantussusta. Ensi kerran kun hänen nenänsä eteen lykättiin hernerokkakeitto niin hän tokaisi että yritetäänkö häntä myrkyttää ja me molemmat sitten hirnuimme siihen päälle. Kerroin hänelle että ei hänen tarvitse syödä sitä, että mennään kyläilyn jälkeen vaikka italialaiseen tai kreikkalaiseen ravintolaan syömään jotain parempaa. Italiassa ollessamme syömme aina maukkaita ja itsetehtyjä ruokia. Siellä ei tunneta edes eineksiä, koska kukaan ei söisi niitä. Siellä on ihan oikeasti äitin tekemää ruokaa ja jokainen ruokahetki on täyteläinen, puhdas ja niin paljon täynnä makuja että sitä ihan liikuttuu.

Liikuttavinta kuitenkin on se, miten taas on joku mamma päässyt käymään ihan ulkomailla asti ja silmät loistaen innokkaana kertoo kokemuksiaan, ihan oikeasti on äidit tehneet ruuatkin eikä eineksiä siellä ihmeellisessä ulkomaailmassa edes tunneta! 

Vierailija
55/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuessani naapurin lapsen lakkiaisissa...olimme jo kiertäneet monta paikkaa ja saavuimme tänne viimeisinä. Olisi pitänyt tehdä kierros toisinpäin. Tarjottavana mm graavilohileipiä sekä kermakakkua, jotka molemmat olivat seisseet pöydässä aamusta saakka. Huoneessa pörräsi kärpäsiä. Minä en juonut kuin teetä ja söin yhden keksin, mutta miesparka ei kehdannut sanoa ei ja söi kaikkea. Sillä tuloksella, että oksuhan siitä pääsi kun ehdittiin kotiin....brrrr.

Vierailija
56/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Broccoli

Siis menit kyläilemään ja sulle tarjottiin lautasellinen parsakaalia? Aika erikoinen tarjoilu oli. 

Vierailija
57/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan näemmä oltu eri Italiassa. Jos et ole tarkkana ruokapaikan valinnassa, niin saatat saada eteesi uunissa lämmitetyn pakastepitsan.

Vierailija
58/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan näemmä oltu eri Italiassa. Jos et ole tarkkana ruokapaikan valinnassa, niin saatat saada eteesi uunissa lämmitetyn pakastepitsan.

Vaikea sanoa minkälaisissa paikoissa olet käynyt syömässä. Ystäväni vie minut ihan tavallisiin Italialaisiin ravintoloihin syömään ja sen lisäksi syödään paljon ystäväperheiden luona. Koskaan ei ole pakastepitsaa nenän eteen tullut kun ihan itse ollaan voitu seurata miten kokki pyörittää pizaa sormenpäällä ja heittelee ilmassa, tekee alusta loppuun itse. :)

Vierailija
59/79 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa minkälaisissa paikoissa olet käynyt syömässä. Ystäväni vie minut ihan tavallisiin Italialaisiin ravintoloihin syömään ja sen lisäksi syödään paljon ystäväperheiden luona. Koskaan ei ole pakastepitsaa nenän eteen tullut kun ihan itse ollaan voitu seurata miten kokki pyörittää pizaa sormenpäällä ja heittelee ilmassa, tekee alusta loppuun itse. :)

Pizzataikinaa ei pahoinpidella pyorittamalla. Pakasteita ja eineksia kaytetaan taallakin.

Vierailija
60/79 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena iäkkäällä sukulaisella oli tarjolla viinimarjamehua. Rakastan itse keitettyä viinimarjamehua, mutta tässä mehussa oli homeesta ”lauttoja” mehun pinnalla. En uskaltanut sanoa mitään. Kaivoin näkyvät homeet paperiin ja join mehun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi