Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?
Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole pokkaa antaa toisen maksaa ostoksiani, mutta olen kyllä sanonut ”Niin sähän maksat nääki”. Kerran myyjä kysyi ”tuleeko nää samasta?” ja edellä oleva vastasi ”häh?!”, johon minä tokaisin hymyillen, että ”ilmeisesti”. Yhtäkkiä siihen ilmestyi se kapula. :D
Jos joku sanoisi minulle kuten sinä niin kysyisin että miksi sinä et laittanut sitä kapulaa? Mitä vastaisit?
En ylettynyt siihen. Kapulat olivat sinun kohdallasi. Jos et halua maksaa ostoksiani, mikset laita itse kapulaa väliin?
Miksi sanoisit näin? Kai se on ilmiselvää että kapulan laitto unohtui? sinä sen sijaan näit että kapula unohtui mutta tyydyit vaan viisastelemaan.......käpulaänkyrä.....
ps. En koskaan unohda laittaa kapulaa, mutta en ketään ala kyykyttämään sitä joka sen unohtaa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole pokkaa antaa toisen maksaa ostoksiani, mutta olen kyllä sanonut ”Niin sähän maksat nääki”. Kerran myyjä kysyi ”tuleeko nää samasta?” ja edellä oleva vastasi ”häh?!”, johon minä tokaisin hymyillen, että ”ilmeisesti”. Yhtäkkiä siihen ilmestyi se kapula. :D
Jos joku sanoisi minulle kuten sinä niin kysyisin että miksi sinä et laittanut sitä kapulaa? Mitä vastaisit?
En ylettynyt siihen. Kapulat olivat sinun kohdallasi. Jos et halua maksaa ostoksiani, mikset laita itse kapulaa väliin?
Eli siis yritit petosta? Vai näpistystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.
Missään ei ole myöskään sanottu, että on kohteliasta kiittää palvelusta tai vaikkapa olla pieraisematta täydessä hississä.
Kyllä meillä päin on näitä kylttejä ”tulethan tuoksutta”.
Laitan kiltisti kapulan paikalleen ja tuijottelen nolona varpaitani. Kotiin päästyäni kuitenkin uhoan netissä, kuinka maksatan ostokseni muilla ja koulutan ääliöitä. Samalla onanoin.
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaas nuaret, et ennen vanhaan ei ollut näitä kapuloita olemassakaan. Koskahan niitä alkoi ilmestyä? 80 tai 90-luvulla? Muistaako kukaan?
Ei tainnut olla kassahihnojakaan. Ostoskori laitettiin tuotteineen siihen kassapöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyseessä kumpikaan. Jos joku haluaa maksaa ostokseni, niin ihan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyseessä kumpikaan. Jos joku haluaa maksaa ostokseni, niin ihan vapaasti.
Ainoa tapa, jolla ne maksamisen jälkeen olisivat "sinun" ostoksiasi olisi, että varastat ne omaan kassiisi siitä kaupan hihnalta.
Toisaalta ylimääräisten ostoksien lisääminen toisen hankintoihin ja sitä kautta taloudellisen vahingon aiheuttamine voitaisiin tulkita petokseksi tai ilkivallaksi.
Miten hitossa sen kapulan laittaminen itse siihen väliin on joillekin niin hemmetin vaikeaa? Usein voi käydä niinkin ettei takanani seiso ketään jonossa, enkä laita kapulaa (sehän on turhaa) ja sitten joku siihen tulee ja oikein vihaisesti paiskoo tavaroitaan hihnalle (naurettavaa mielenosoitusta).
Ei meilläpäin ole tavallista laittaa kapulaa ostoksensa taakse seuraavaa asiakasta varten vaan jokainen laittaa sen sinne itse ennenkuin ostoksensa latoo hihnalle. Onko vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.
Missään ei ole myöskään sanottu, että on kohteliasta kiittää palvelusta tai vaikkapa olla pieraisematta täydessä hississä.
Missä on sanottu kuuluuko se laittaa ennen omia ostoksia vai niiden perään? Mistä sinä tiedät laittoiko se edellä oleva sen kapulan siihen ostosten eteen ja olettaa, että jokainen laittaa sen ensin itselleen merkiksi, että tästä alkaa, ei, että tähän loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkän päivän jälkeen voi hyvin olla että unohtaisin laittaa kapulan. Jos nyt kassahenkilö sen takia vetäisi seuraavankin ruokia ostoksiini niin toteaisin luultavasti että ihan sama ja ostaisin kokeeksi nekin tavarat :)
En tajua kyykyttäjiä. Laitan kapulan jälkeeni jos takanani on jonoa, mikäli kapuloita on ulottuvillani (aina ei ole) ja muistan. Voin myös hyvin asettaa kapulan jälkikäteen kun huomaan että se puuttuu tai ostosteni edelle jos edellinen asiakas on sen unohtanut. En yleensä laita kapulaa jos kauppa on puolityhjä eikä kukaan jonota takanani, tällöin jos joku tulee perääni niin saa hän itse asettaa kapulan paikalleen (etenkin jos olen jo siirtynyt maksupäätteen luokse).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaas nuaret, et ennen vanhaan ei ollut näitä kapuloita olemassakaan. Koskahan niitä alkoi ilmestyä? 80 tai 90-luvulla? Muistaako kukaan?
Ei tainnut olla kassahihnojakaan. Ostoskori laitettiin tuotteineen siihen kassapöydälle.
Aivan saletisti oli. Selkeesti muistan, kun näitä kapuloita alkoi ilmestyä. Aiemmin yritettiin jättää rakoa ostosten väliin. Yleensä se ei onnistunut ja sitten piti selittää mistä omat ostokset alkaa. Se oli kuulkaas rankkaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Heittäydyn maahan huutamaan ja potkiskelen jaloillani.
Minä heittäydyn kassahihnalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa, jolla ne maksamisen jälkeen olisivat "sinun" ostoksiasi olisi, että varastat ne omaan kassiisi siitä kaupan hihnalta.
Toisaalta ylimääräisten ostoksien lisääminen toisen hankintoihin ja sitä kautta taloudellisen vahingon aiheuttamine voitaisiin tulkita petokseksi tai ilkivallaksi.
Kassahenkilön näkökulmasta hihnalla olevat ostokset kuuluvat samalle asiakkaalle, kunnes vastaan tulee kapula tai kaikki ostokset on luettu.
treffit kirjoitti:
Alan lappamaan ostoksia hanen ostostensa peraan, viinit ensin. Yleensa tassa vaiheessa se kapula loihtiintuu kuin itsestaan meidan ostosten valiin.
Ostatko markettiviiniä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassahenkilön näkökulmasta hihnalla olevat ostokset kuuluvat samalle asiakkaalle, kunnes vastaan tulee kapula tai kaikki ostokset on luettu.
Kassahenkilö ei laittanut kapulaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi laittaa merkiksi kapulaa, että siitä kohtaa alkavat ostoksesi? Taidat haluta oikein kiusata tietoisesti ja toivot, että joku maksaa tavarasi, koska et halua mitenkään ilmaista mistä kohtaa sinun ostoksesi alkavat? Et kapulalla, etkä suullisesti
On se kummallista kun itse menin kauppaan töihin 90-luvun lopulla kapuloita ei ollut, silti ihmiset ymmärsivät laittaa ostoksiaan nätisti hihnalle ja seuraava odotti vuoroaan. Miten voi olla että nykyihminen ei osaa kaupassa käyttäytyä?
Huokaisen mahdollisimman kovaan ääneen ja saatan mutista partaani jotain ikävää kommenttia. Pyörittelen silmiäni ja huokaisen toisen kerran. Sitten laitan sen kapulan siihen. Jos vielä parkkipaikalla näen sen edellisen asiakkaan, mulkaisen vielä kerran oikein rumasti.
Huudan kovaäänisesti: "VOI .ITTU NÄÄ TRUMPIN ÄÄNESTÄJÄT ON SAA.TA.NA URPOJA! EI OSAA EDES KAPULAA LAITTAA! JA MIKÄ TUPEE TÄSSÄ HIHNALLAKIN ON!??!".
Sitten heittäydyn maahan ja kuolaan lattialle kuin vesikauhuinen koira.
Haen lopuksi Hesarin, jonka unohdin ottaa ensimmäisellä kerralla.
Mahtaako olla vgtun sama , jos jäljessäsi tuleva ei sitä kapulaa sinun ostostesi perään laita?