Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, miksi et käytä helteellä hattua?

Vierailija
26.07.2019 |

Olen kiinnittänyt jo jonkin aikaa huomiota siihen, että Suomessa helteellä naiset ovat usein ilman hattua. Juuri markkinoilla käydessämme huomasin, että monien perheiden isällä ja lapsilla oli hattu, mutta äidillä ei. Aurinko paahtoi täysillä ja oli todella kuuma. Sama ilmiö näkyi viime vuonna, kun oli vielä kuumempi. Luulisi, että suorassa auringonpaahteessa oleminen/liikkuminen hellepäivänä (varsinkin kuumassa kaupungissa) aiheuttaisi huonon olon. Onko syynä naisille sopivien hattumallien puuttuminen, pelko hiusten sekaantumisesta, vai mikä?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia hattuja näit miehillä?

:D

Vierailija
2/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei käy oikein minkäänlaiset hatut, joten hyvin harvoin niitä tulee käytettyä ellei ole pakko, esim.patikoidessa käytän kyllä aurinkoisilla säillä.

Hattu päässä tulee myös sellainen olo, että kaikki tuijottaa. Tiedän, että tämä ongelma on vain korvien välissä, mutta silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivien hattumallien puuttuminen. Käytän kyllä hattua, kun on pakko, mutta en vielä ole löytänyt hyvin istuvaa ja edes jollain lailla pukevaa hattua.

Vierailija
4/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaa joku hyvä, ap!

Vierailija
5/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että hiukset menee linttaan, se on mun ongelma oli sitten helle, pakkanen, sadesää, jne...

Vierailija
6/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lippis aina päässä, satoi tai paistoi.

Vierailija
7/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millasia hattuja näit miehillä?

:D

Miehillä on yleensä lippalakkeja ei oikein voi muuta käyttää kun leimautuu miksi milloinkin.

Se hyvä puoli lippalakissa on että suojaa silmänpohjia.

Vierailija
8/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin hattu päässä ja tuli kyllä kuuma ja vielä päänsärkykin. Rasvatukka olin, niin siksi laitoin.

Vierailija
9/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua. Vain veneillessä löytyy huivi päästä.

Vierailija
10/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä auringonpaisteessa niin pitkiä aikoja, että ehtisin hattua kaivata.

Vierailija
11/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosi paksut melkein vyötärömittaiset hiukset. Ne ovat jo itsessään kuin karvalakki tällä helteellä. Pakko pitää nutturalla kuumalla säällä. Ei näitä helteitä nytkään pitkään ole, en edes omista hattua.

Vierailija
12/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sopivia hattuja ei vain löydy (ei miestenkään puolelta).

t. Isopäinen

Vierailija
13/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset on pakko pitää kiinni ja irti niskasta. Yleensä mulla on ponnari takana noin silmien korkeudella tai noin nyrkin kokoinen nuttura. Tuohon ei sovi mitkään päähineet, huivia lukuunottamatta.

Lippistä käyttäisin varmaan muuten, jos takana olis ponnarille aukko ja lakki pysyis päässä tuulessakin kiristämättä liikaa. Yhtään sopivaa hellehattua en ole löytänyt, sellainen suojaisi hyvin korvat, kasvot, hiuksia ja niska-hartiaseutuakin. Hatun pitäisi myös olla pyöräilykypärän alle sopiva tai helposti pyöräillessä mukana kuljetettava.

Vierailija
14/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemilläni miehillä oli lähinnä lippiksiä mutta myös kalastajanhattuja. Itsellänikin on sekä kalastajanhattuja että pitsinen lippis, perinteisiä lippiksiä en kauheasti käytä. Joo, meneehän se tukka hiukan littanaan, mutta itselleni kyllä suora auringonpaahde aiheuttaa huomattavasti kamalamman olon. 

-Ap

Vierailija
15/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paksut hiukset ja hattu päässä tulee hikinen pää. Tosi helteessä rannalla käytän silkkihuivia.

Vierailija
16/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule varta vasten ulkoiltua helteellä. Kaupungissa siirtymiset kestänen hatutta.

Vierailija
17/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä käyttää jotain (kevyttä,ohutta) huiviakin. ( siis nyt huom.: ihan vaan kankaana eli tässä tapauksessa siis vaatekappaleena ja ihan ilman mitään uskontoakaan sen käytön  takana )

Vierailija
18/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkihattu lähtee tuulen mukana. Lippiksen hikinauhaan tahmaantuu meikkivoidetta.

Vierailija
19/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä tarpeeksi isoa kivan näköistä hattua. Ilmeisesti pääni on suurempi kuin keskiverto naisilla.

Vierailija
20/78 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paksut hiukset ja hattu päässä tulee hikinen pää. Tosi helteessä rannalla käytän silkkihuivia.

Tähän tarina reilun viiden vuoden takaa. Olin uimassa uimastadikalla megahelteellä, ja lähtiessäni käärin päähän vaalean huivin Jackie Kennedyn tyyliin ja laitoin aurinkolasit päähän. Kaksi pientä somalityttöä tuijottivat minua ja kuiskailivat "ei sillä oo.. onko se.. voiko olla.. mut onhan sullakin!"