Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perintö ja toimeentulotuki

Vierailija
25.07.2019 |

estääkö perinnön vastaanottaminen toimeentulotuen saamisen. jos perin siis veljeni kanssa peräkylällä sijaitsevan talon jonka arvo on 40.000 euroa. siitä puolet kummallekkin about 20.000 e. jos taloa ei saada myytyä niin estääkö se toimeentulotuen saamisen?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä perin äidiltäni vain 4200 euroa, ja kyllä se vähennettiin toimeentulotuesta. Eli en "hyötynyt" perinnöstä mitään.

miten niin et hyötynyt. Sinun ei tarvinut turvautua toimeentulotukeen tuona aikana. Se on se sinun hyötysi.

Vierailija
42/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä perin äidiltäni vain 4200 euroa, ja kyllä se vähennettiin toimeentulotuesta. Eli en "hyötynyt" perinnöstä mitään.

Käyn töissä, enkä saa toimeentulotukea. Yleensä itse maksetaan omat kulut ja Suomessa verotuksen kautta myös muiden kulut.

Näinpä. Ilmeisesti me ei sitten hyödytä palkastamme yhtään, kun meiltä jää tuet saamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuiko jotenkin että veli perii yksin ja sitten maksaa sinulle pimeästi pikkuhiljaa osuuksia. Ei taida noin isoista rahoista onnistua...

Tiedän tapauksia jos on hyvät välit sisaruksen kanssa ja rehellinen sisarus niin on luopunut perinnöstä ja sisarus sitten tipoittain jakanut käteisenä sen toimeentulotukea saavan sisaruksen osuuden. Pitää vaan olla luotettava sisarus tai hän voi sanoa ettei annakkaan mitään eikä haittaa vaikka välit katkeisivat kokonaan. 

Epärehellisiähän tuolloin ollaan.

Vierailija
44/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viesti jossa mainitsin, että ulkomailta tänne ilman papereita tullut voi omistaa kotimaassaan ihan mitä vain ilman, että kela saa sitä mitenkään selville ja se vaikuttaisi näin hänen etuuksiinsa. Tottahan tuo on. Miksi asia pitää kieltää poistamalla viesti.

Vierailija
45/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viesti jossa mainitsin, että ulkomailta tänne ilman papereita tullut voi omistaa kotimaassaan ihan mitä vain ilman, että kela saa sitä mitenkään selville ja se vaikuttaisi näin hänen etuuksiinsa. Tottahan tuo on. Miksi asia pitää kieltää poistamalla viesti.

Onko tosiasioiden pimittäminen sama asia kuin, että näitä epäkohtia ei ole olemassa?

Vierailija
46/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuiko jotenkin että veli perii yksin ja sitten maksaa sinulle pimeästi pikkuhiljaa osuuksia. Ei taida noin isoista rahoista onnistua...

Tiedän tapauksia jos on hyvät välit sisaruksen kanssa ja rehellinen sisarus niin on luopunut perinnöstä ja sisarus sitten tipoittain jakanut käteisenä sen toimeentulotukea saavan sisaruksen osuuden. Pitää vaan olla luotettava sisarus tai hän voi sanoa ettei annakkaan mitään eikä haittaa vaikka välit katkeisivat kokonaan. 

Epärehellisiähän tuolloin ollaan.

Petos on rikos.

Vierailija
47/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mitä tarkoita perinnöstä "hyötymisellä"? Kyllä mielestäni hyödyit, pystyithän hetken rahoittamaan elämääsi yhteiskunnan tuen sijaan itse!

Mikä hyötyä siitä on perinnönsaajalle? Samanlaista rahaa se on.

Vierailija
48/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, enkä saa toimeentulotukea. Yleensä itse maksetaan omat kulut ja Suomessa verotuksen kautta myös muiden kulut.

Näinpä. Ilmeisesti me ei sitten hyödytä palkastamme yhtään, kun meiltä jää tuet saamatta.

Tuet on pikkuhiluja palkkaan nähden kuitenkin.

Itse en ikinä oo saanu mitään, kun on omaisuutta. Mutta noin se on.

Eka kerta epäreiluuden tajusin, kun miehen superköyhä sukulainen luopui puhelinosakkeestaan (se oli pakko ennen omistaa, jos oli puhelin) ja ei saanutkaan siitä kiva pikku lisätuloa kurjuuttansa auttamaan. Sossutuki meni samat määrältä.

Vierailija
49/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen ja luotettava joka osallistuu yhdessä petokseen? Jännä yhdistelmä.

Vierailija
50/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet on pikkuhiluja palkkaan nähden kuitenkin.

Itse en ikinä oo saanu mitään, kun on omaisuutta. Mutta noin se on.

Eka kerta epäreiluuden tajusin, kun miehen superköyhä sukulainen luopui puhelinosakkeestaan (se oli pakko ennen omistaa, jos oli puhelin) ja ei saanutkaan siitä kiva pikku lisätuloa kurjuuttansa auttamaan. Sossutuki meni samat määrältä.

Mitä lisätuloa. Ymmärtääkseni tt-tuki ei ole tuloa vaan se viimeinen mahdollinen tuki yhteiskunnalta köyhälle reppanalle joka ei muuten selviä hengissä.

Vierailija
51/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuesta on tullut joku "palkka", sen sijaan, että se on köyhäinalmu, niin ettei Suomessa asuva kuole nälkään. Sehän.on vain siksi, että ihmiset pysyvät hengissä silloinkin kun heillä ei ole rahaa. Moni tuntuu pitävän sitä palkkana, jonka päälle saa pitää sitten omia rahoja. Ihmisiltä on hämärtynyt toimeentulotuen tarkoitus.

Vierailija
52/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittiin myös tälläistä vaihtoehtoa vuosi sitten, kun miehen äiti kuoli mutta jos hän olisi kieltäytynyt perinnöstä, olisi se mennyt hänen pojalleen eikä sisarukselle.

Vierailija
53/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Mitä tarkoita perinnöstä "hyötymisellä"? Kyllä mielestäni hyödyit, pystyithän hetken rahoittamaan elämääsi yhteiskunnan tuen sijaan itse!

Ehkä itsetunto tai muiden arvostus? Itse olen niin sosdem.kauden kasvatti, että ajattelen yhteiskunnan parasta yksilön parhaan rinnalla. Ei tulisi mieleenkään ajatella noin itsekkäästi, ettei siitä rahasta ole mitään hyötyä. Saahan sillä ostaa ylimääräistä. Käydä lomalla yms. Käyttää niin kuin normaalit ihmiset käyttävät omia varojaan. Sitten kun ne loppuu, niin palaa sitten sille takastamalkeen toimeentulotuelle. Sitä ennen voi hetken tuntea itsensä normaaliksi.

Vierailija
54/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä itsetunto tai muiden arvostus? Itse olen niin sosdem.kauden kasvatti, että ajattelen yhteiskunnan parasta yksilön parhaan rinnalla. Ei tulisi mieleenkään ajatella noin itsekkäästi, ettei siitä rahasta ole mitään hyötyä. Saahan sillä ostaa ylimääräistä. Käydä lomalla yms. Käyttää niin kuin normaalit ihmiset käyttävät omia varojaan. Sitten kun ne loppuu, niin palaa sitten sille takastamalkeen toimeentulotuelle. Sitä ennen voi hetken tuntea itsensä normaaliksi.

Eikös se tt-tuki ole keskeytyksissä niin kauan kuin omaisuuden oletetaan riittävän.

Tämä on kyllä köyhän kannalta todella väärin. Milloinkaan ei tule mitään hyvää. (olettaen, että työllistyminen on mahdotonta (esim sairaus rajoite))

Vierailija
55/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuesta on tullut joku "palkka", sen sijaan, että se on köyhäinalmu, niin ettei Suomessa asuva kuole nälkään. Sehän.on vain siksi, että ihmiset pysyvät hengissä silloinkin kun heillä ei ole rahaa. Moni tuntuu pitävän sitä palkkana, jonka päälle saa pitää sitten omia rahoja. Ihmisiltä on hämärtynyt toimeentulotuen tarkoitus.

Toimeentulotuki pitäisi muuttaa muuksi kuin että se olisi vain viimesijainen etuus tyypille, joka muuten k*olisi nälkään.

Etenkin silloin, kun köyhyys jatkuu kauan, on kohtuutonta joutua elämään vikmesijaisella etuudella vuosikaudet.

Vierailija
56/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tt-tuki ole keskeytyksissä niin kauan kuin omaisuuden oletetaan riittävän.

Tämä on kyllä köyhän kannalta todella väärin. Milloinkaan ei tule mitään hyvää. (olettaen, että työllistyminen on mahdotonta (esim sairaus rajoite))

Onhan se surullista, että köyhä on "ikuisesti" köyhä, siis juuri noissa pitkäaikaisissa tilanteissa. Vain keplottelemalla (esim. käteistä säästämällä) voi hankkia itselleen jotain parempaa tai luksusta. Ja kun käteisen käyttö on vielä niin rajoitettua, ei (kai) mitään kanarian matkaa voi seteleillä maksaa, vaikka oikean määrän jotenkin ihmeellä olisi saanut kerättyä.

Toinen puoli on sitten se, että tuohon hyvinvointiyhteiskunnan raja on vedetty. Jos rahaa olisi loputtomasti, saattaisi raja olla jossain muussa kohdassa. Yhteiskuntajärjestyksen kannalta ollaan varmaan tällä hetkellä oikeassa kohdassa. Suuremmalla tuella on riski suuresta määrästä tuensaajaksi heittäytyjiä ja tuen maksajat alkaisivat kunnolla kapinoida. Pienemmillä tuilla aletaan taas saavuttaa todellisen köyhyyden lieveilmiöitä liikaa.

Vierailija
57/82 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perin aikoinani muutamia tuhansia ja typeränä saatuani ne pidin ne tilillä jolloin en voinut hakea toimeentulotukea. Mutta sitä en muista että ne olisivat missään verotuksessa näkyneet koska niistä ei veroja mennytkäään. Voin kyllä olla väärässä.

Vitsi kun olisinkin perinyt osuuden jostain satojen tuhansien arvoisesta rantahuvilasta niin ei olisi ollut ongelmaa saada myös toimeentulotukea.

Vierailija
58/82 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni peri 21 000e. Oli juuri saanut ttt-päätöksen 3 kuukaudelle. Nosti rahat samantien pois, joten kun oli aika taas hakea tukea, piti toimittaa vain 2kk tiliotteet. Ei siis Kela saanut tietää perinnöstä.

Vierailija
59/82 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee, jos elää yhteiskunnan tuilla.

Vierailija
60/82 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni peri 21 000e. Oli juuri saanut ttt-päätöksen 3 kuukaudelle. Nosti rahat samantien pois, joten kun oli aika taas hakea tukea, piti toimittaa vain 2kk tiliotteet. Ei siis Kela saanut tietää perinnöstä.

Tuohan on petos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi