Millaisia naiset olette kun on ovulaatio?
Itse olen valtavan himokas ja flirttailen ehkä enemmän jne.
Kommentit (75)
Oon tunteellinen, vähän kuin PMS-oireet mutta ilman ärtyisyyttä. Läheisyydenkipeä ja seksinnälkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kipeempi kuin menkkojen aikaan. EI paneta. Ihan järkyttävä olo, joka helpottaa lopulta vasta sotten sit ku menkat alkaa.
Mulla on kans kauhea kipu ja turvotus alavatsalla silloin kun munasolu irtoaa, kestää muutaman tunnin ja ei todellakaan paneta!! En siedä miestä lähelläkään ja tästähän sitten alkaakin se tunteiden helvetti, joka helpottaa vasta menkkojen alettua.
Mutta jestas tätä himokasta oloa heti menkkojen loputtua tuohon ovulointihetkeen... :P
Ja niin, ei hormonaalista ehkäisyä käytössä.
Olen ihan hullu paneskelija silloin, naapurin ällön näköinen ukkokin näyttää seksikkäältä ja mietin että mikä hitto mua vaivaa :D sääli omaa miestä kun en jätä sitten ollenkaan rauhaan...
Vierailija kirjoitti:
Mun piti kerran kysellä ihan samaa! Koska nyt kun oon ollut ensimmäistä kertaa hedelmällisen elinikäni aikana ilman hormoniehkäisyä, ovulaatioista on tullut aika villejä.
Oireet:
- Panettaa. Panetus alkaa heti kuukautisten päätyttyä ja loppuu pian oviksen jälkeen.
- Kiihottuminen ja orgasmin saaminen on helpompaa.
- Huomaan enemmän viehättäviä ihmisiä ympärilläni, katselen sillä silmällä.
- Jos olen tekemisissä (geneettisesti?) sopivan tyypin kanssa, saatan jopa ihastua päätä pahkaa vaikka olen naimisissa.
- Iho ja hiukset hehkuvat, näytän paremmalta ja vedän katseita puoleeni.
- Varsinaisen ovulaation aikaan vatsa ja kohdunnapukka ovat todella kipeitä n. puoli vrk.Sellaista. Hassua olla niin hormoniensa armoilla, onneksi tunnistan olotilan nykyään hyvin.
Aivan kuin minun kirjoittamani. Mulla on ollut aktiivinen seksielämä 15-vuotiaasta asti ja tuolloin hommasin myös ekat e-pillerit. Söin niitä säännöllisesti kolmekymppiseksi, tein pari lasta ja lopetin ne 38-v kokonaan aurallisen migreenin takia ja koska lähisuvussa on aivoinfarkteja. Pillereiden jättämisen jälkeen seksielämäni on saanut aivan uusia sfäärejä (huom. yhdessä saman miehen kanssa 23 vuotta). Sain hiljattain myös elämäni ensimmäisen emätinorkun ja kerran myös pelkästään rintojen koskettelusta. Syynä voi tietty olla myös keski-iän kypsyys ja se että synnytysten ja imetysten jälkeen tuntee kehonsa paremmin. Uskon kuitenkin että pillereiden jättämisellä on osuutta asiaan. Nyt harmittaa että menin "turruttamaan" parikymmentä vuotta seksielämästäni syömällä pillereitä. n46
Mulla tulee aina ovulaation aikaan vauvakuume. Muuten ei ole todellakaan (3 lasta riittää), mutta aina kerran kuussa vauvat ovat söpöjä, olen kateellinen raskaanaoleville ja alan miettimään, että mitä jos vielä yksi...? Lisäksi olen energisempi, aikaansaavampi ja sosiaalisempi.
Totta puhuen olen niin sivistymätön, että en edes tiedä mihin aikaan kuukautiskierrossa ovulaatio tapahtuu. Ehkä siitä on jollakin yläasteen valistustunnilla puhuttu, mutta en muista.
Joskus ovulaatio saattaa olla kivulias. Mitään himoja ei herää, eikä niitä kyllä muutenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Energiaa on kuin pienellä kylällä. Panettaa ihan jatkuvasti. Töissäkin alavatsalla kutkuttelee niin että on mahdoton keskittyä työhön, päähän pukkaa vaan seksifantasioita.
Multa tulee verta.
Mies 54v.
Mulla ei ole ovulaation aikana minkäänlaisia oireita tai tavallisuudesta poikkeavaa mielialaa (en ainakaan huomaa), vaikka en käytä hormonaalista ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tekisi mieli taas miestä.
Onneksi ei tarvitse olla tuollaisen sillipurkin kanssa. Kiitos Jeesus !
Aika moni kirjoittaa etsi muka mitään eroa huomaa. Itse taas huomaan taas selvästi milloin on ovis, hymyilen enemmän vihjailevasti miehelleni, olen kosketusherkempi, kostun nopeammin... jne.
Vaadin kosketusta, olen kuin kehräävä kissa...
Hipelöin miestäni kokoajan, otan enemmän katsekontaktia, hymyilen viehkeästi...
No mulle ei ole mitään seksiä tarjolla missään vaiheessa kuukautta, joten ei ole myöskään tarvetta kieltäytyä siitä, mutta niinpä vaan panetus loppuu kuin seinään ovulaation mentyä ohi.
Ei se hormoniehkäisykään varmaan kaikkiin samalla tavalla vaikuta (tässäKÄÄN asiassa tuskin olemme kaikki samasta muotista), mutta myös mulla on kokemus n. 8 vuoden e-pillereiden syönnistä ikävuosien 20-30 välillä, ja ennen ehkäisyn aloittamista minulla oli selkeä ovulaatio ja se panetus, e-pillerivuosina elämä oli tasapaksua mössöä ja koskaan ei oikein kunnolla panettanut, ja sitten taas e-pillerit lopetettuani sain takaisin oman itseni, hormonitoimintani ja kehoni sellaisina kuin ne ovat ja niiden kuuluu olla.
t. aiempi totaali-yh