Tori ostaja haluaa palauttaa paidan
Elikkäs, myin paidan torissa, 120 e. Ilmoituksessa lukee, että pientä kokoa, eli koko l vastaa kokoa m.
No sitten tosiaan tulee yksi ostaja, tinkaa, sovitaan hinta 120 euroa. Ei kysy mitään mittoja.
No nyt kun sai paidan nii se onki liian pieni ja vaatii rahojen palautusta. Olen tehnyt noin 100 tori kauppaa ja minulla on hyvät arvosanat.
Paita on jonkin aikaa ollut myynnissä, alkuperäinen hinta ollut noin 500, mutta ei kovin paljon ollut kysyntää edes tuolla 120 eurolla joten jos nyt suostun palautukseen nii ei välttämättä heti mene kaupaksi.
Kommentit (31)
Ei sitä aleta vekslaamaan. Myyty mikä myyty.
Kun ostat yksityishenkilöltä (esim. Tori.fi)Ei palautusoikeutta: Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa (esim. Tori.fi tai huutokaupat) ei ole lakisääteistä palautusoikeutta.
No anna palauttaa. Harvoin ilmeisesti näin käy, kun 100 kauppaa olet tehnyt.
Tuli katumapäälle eikä se varmaan siitä koosta ole kyse ei sen kummempaa.
Jatka hyviä arvosteluja palatusoikeudella.
Vastaa että yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ei ole palautusoikeutta. Tuote on vastannut kuvausta ja olet itse ostopäätöksen tehnyt.
Palauttaisin. Koskaan ei voi tietää, millainen mielipuoli vastapuoli on.
Sano että sen kun palauttaa vaan, mutta rahat jäävät sinulle.
Ei sillä ole oikeuttakaan vaatia rahoja takaisin. Et suostu ja ei hän sille mahda mitään.
Miksi sinä ostat niin kalliita paitoja. Ei niitä saa myytyä ja jäävät käsiin.
Ei tarvitse ottaa palautusta vastaan. Tori ei ole mikään ns. tavallinen verkkokauppa, jota koskisi virheettömän tuotteen palautusoikeus. Ei tavallisella "kivijalkaliikkeelläkään" ole mitään lakiin perustuvaa pakkoa myöntää palautusoikeutta virheettömälle tuotteelle.
En suostuisi, enkä ole suostunut kun vastaava on pari kertaa osunut kohdalle.
Ostaja voi laittaa paidan itse myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ostat niin kalliita paitoja. Ei niitä saa myytyä ja jäävät käsiin.
Miten niin ei saa myytyä? Juurihan aloittaja kertoo myyneensä paidan
Jälleen kerran: yksityishenkilöt tekee kaupan omalla riskillä. Et ota takaisin, et palauta rahoja, Myyköön edelleen jos ei mahdu.
Huijauskin tuossa tulee mieleen, se olettaa saavansa sekä paidan että rahat.
Itse en ottaisi palautusta vastaan. Tori on pilalla juuri näiden vatipäiden takia. Ottaa opiksi kun et ota palautusta vastaan. Yksi huono arvostelu ei pilaa mainetta myyjänä, kos muuten on positiivista, kaikkia ei voi myöskään aina miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä palauttaisin.
Siinähän palautat, mutta myyjän ei ole pakko ottaa sitä vastaan. Kauppa on tehty kun se on tehty, katumisoikeutta ja palautusoikeutta ei ole. Teidän kannattaa oikeasti olla tekemättä nettikauppaa kun ette osaa. Te vatuloitte ja koulutatte ostajat vatuloimaan eikä mikään suju.
Mä myyn vain naamatusten käteiset kouraan -periaatteella. Selvä peli,
Palauttaisin, kun rahat tilillä takaisin.
Olen itsekin tämän ostanut käytettynä, en ikinä maksaisi noin paljon paidasta.
Hän siis väittää, että tuote ei vastaa kuvausta, vaikka siinä lukee, että on pienempää kokoa. Väittää siis ettei ole edes tätä kokoa. Tämä on italialainen, niin siksi pientä kokoa ja ehkä mallikin tyköistuva.
AP
Hän se itse otti riskin jos ei mittoja kysy ja hintavan paidan osti. Ei palautusoikeutta. Hän voi itse laittaa sen uudelleen myyntiin, aivan sama millä hinnalla. Ties vaikka miten repaleisena sen palauttaisi,ettet itse pysty sitä uudelleen myydä ollenkaan. En ottas takas. Varsinkin jos rahatkin on jo saatu.