Miksi miehille on niin tärkeää nukkua samassa sängyssä tapailemansa naisen kanssa?
Minä arvostan hyviä yöunia ja jos sänky on kahdelle ahdas, on mielestäni paljon järkevämpää nukkua toisessa sängyssä tai vaikka patjalla. Tämä ei kuitenkaan tapailemilleni miehille ole käynyt. Sek.siä he eivät kuitenkaan ole halunneet yöllä tai edes aamulla vaan haluavat vain olla lähellä.
Mistä tämä miesten tarve nukkua vierekkäin johtuu? Eihän nukkuessa edes pitäisi tiedostaa toisen lähellä oloa, vaan _nukkua_.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelisin jos joku ei halua nukkua yhdessä tapailemansa henkilön kanssa??? Miksi tapailee jos ei halua olla läheinen tämän kanssa?
Minä olen etäsuhteessa ja nukun aina paremmin kun mies ei ole täällä. 160 cm leveä sänky on ihana kun voi nukkua pitkin ja poikin, ei ole ketään kuorsaamassa, hikoilemassa ja kuumentamassa sänkyä. Olen herkkäuninen ja unihäiriöistä kärsivä. Herään helposti enkä saa unta. On inhottavaa kun ei voi toisaalta alkaa yöllä vain tehdä kaikkea jos valvotuttaa ja toisaalta herään varmasti jos mies nousee sängystä.
Fyysistä kontaktia voi olla päivälläkin ja silloin kun ollaan yhdessä makaillaan useinkin lusikassa sohvalla, mutta silloin se on inhottavaa kun yrittää nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelisin jos joku ei halua nukkua yhdessä tapailemansa henkilön kanssa??? Miksi tapailee jos ei halua olla läheinen tämän kanssa?
Minä olen etäsuhteessa ja nukun aina paremmin kun mies ei ole täällä. 160 cm leveä sänky on ihana kun voi nukkua pitkin ja poikin, ei ole ketään kuorsaamassa, hikoilemassa ja kuumentamassa sänkyä. Olen herkkäuninen ja unihäiriöistä kärsivä. Herään helposti enkä saa unta. On inhottavaa kun ei voi toisaalta alkaa yöllä vain tehdä kaikkea jos valvotuttaa ja toisaalta herään varmasti jos mies nousee sängystä.
Fyysistä kontaktia voi olla päivälläkin ja silloin kun ollaan yhdessä makaillaan useinkin lusikassa sohvalla, mutta silloin se on inhottavaa kun yrittää nukkua.
Sama. Mä en edellisessä suhteessani saanut nukuttua miehen vieressä. Kuorsasi ja kiehnäsi, ja käänsi kylkeä vieläpä jotenkin pomppimalla, jolloin aivan taatusti viimeistään heräsin niin etten enää saanut unta. Sitten oli niin loukkaantunutta, niin loukkaantunutta, kun pakenin muualle nukkumaan.
Ap on varmasti alle 30.
Opit kyllä vielä, ettei toista miellyyttääkseen tarviste pilata omaa elämäänsä.
Kymmenen vuoden sisällä olet viimein se tai uskallat olla täysin oma itsesi.
Silloin ihmettelet, miksi et sano jo nyt suoraan yms.
Luulen että jatkuva itsensä unohtaminen ja miellyttäminen purkautuu siten, että alat inhoamaan kaikenlaisia suhteita.
Ja kyllä, yhteisnukkuminen on aivan yliarvostettua paskaa, joka tutkitusti on vain haitaksi ihmiselle. Mm. Seuraavan päivän kokeet menevät opiskelijoilla huonommin, jos on ollut nukkumaseuraa.
Parisänky on maailman typerin keksintö. Pakolla nukkua hikisenä vieressä ja kuunnella kuorsauskonsertteja.
Kyllä yksin on PARAS.
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmasti alle 30.
Opit kyllä vielä, ettei toista miellyyttääkseen tarviste pilata omaa elämäänsä.
Kymmenen vuoden sisällä olet viimein se tai uskallat olla täysin oma itsesi.Silloin ihmettelet, miksi et sano jo nyt suoraan yms.
Luulen että jatkuva itsensä unohtaminen ja miellyttäminen purkautuu siten, että alat inhoamaan kaikenlaisia suhteita.
Ja kyllä, yhteisnukkuminen on aivan yliarvostettua paskaa, joka tutkitusti on vain haitaksi ihmiselle. Mm. Seuraavan päivän kokeet menevät opiskelijoilla huonommin, jos on ollut nukkumaseuraa.
Parisänky on maailman typerin keksintö. Pakolla nukkua hikisenä vieressä ja kuunnella kuorsauskonsertteja.
Kyllä yksin on PARAS.
Eiköhän tuo ole yksilöllistä. Unirytmiin kuuluu kevyemmän unen vaiheet. Noina aikoina ne "herkkäuniset" havahtuvat mihin tahansa ääneen (tai eivät osaa rauhoittua heti takaisin nukkumaan vaikkei ääniä kuuluisikaan). Hyvin kumppaninsa vieressä nukkuvat havahtelevat hekin, mutta kumppanin äänet vieressä eivät havahduta lisää, vaan ovat tuttu ja turvallinen äänimaailma johon on helppo uudestaan nukahtaa syvään uneen.
Kehnouninen voi varmaan olla joko ihan geneettisesti sitä, tai elämäntilanteensa vuoksi (liikaa stressiä, mt ongelmia tms). Itse en nukkunut edellisessä suhteessani hyvin miehen vieressä. Välit olivat kireät, sängyssäkin kyräiltiin ja yritin olla häiritsemättä häntä. Nykyisessä suhteessa molemmat nukumme paremmin toistemme vieressä kuin yksin, molemmat varmaankin kuorsaamme välillä muttei kumpikaan tuohon herää, ja jos havahdumme hakeudumme lähemmäs toista. Tuskin tuossakaan yhtä oikeaa tapaa, ja se itselle hyvä tapa voi vaihdella elämän aikana.
Oho, onpa paljon ihmisiä, jotka eivät tykkää nukkua kenenkään vieressä! No, ei siinä mitään. Itselleni se vain on hyvinkin tärkeää
Koska läheisyys, kumppanuus ja seksi. Herkjäunisena mieluummin nukkuisin yksin. Jos joku on vieressä ja varsinkin tulee ihan kiinni heräilen vähän väliä ja en saa levättyä yön aikana oikein yhtään.