Varastan huomion siskoni häissä???
Sisko on menossa naimisiin parin viikon päästä. Minä ja mieheni avioiduttiin viime viikolla maistraatissa ja siitä kertoessa kerroin myös olevani raskaana. Ei ollut hyvä juttu ei... Olisiko näitä pitänyt pantata häiden yli, vai olla itse menemättä naimisiin?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En rehellisesti sanottuna uskonut, että ajankohdalla olisi mitään muuta merkitystä kuin että korkeintaan asia hautautuu siskon hääjärjestelyjen alle. En missään tapauksessa halua huomiota. Sitä paitsi reilusti alle puolet häävieraista edes tuntee minua, enkä usko että tuntemillenikaan uutiseni olisivat koko iltaa päiviteltäviä asioita. Ehkä se sitten vaan on häästressiä siskollani.
ap
Miksi sitten kerroit naimisiin menosta ja lapsesta juuri nyt?
Tietysti kerroin, kun olin mennyt naimisiin. Kertomishetkellä viikkoja oli jo melkein 13, niin oli hyvä aika kertoa.
ap
Miksi mennä hijaisuudessa naimisiin, jos siitä on kuitenkin pakko kertoa kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.
Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?
ap
Mielestäni ei tarvitse, mutta mikäli todella menitte naimisiin 2-4 viikkoa ennen siskoasi ja odotatte miehesi kanssa myös lasta, olisitte mahdollisesti voinut odottaa uutisten kanssa siskosi häiden jälkeen. Yleensäkään ihmiset eivät kerro vauvauutisia heti kun testi näyttää plussaa, vaan mahdollisesti kahden, neljän, tai kuuden kuukauden odotuksen jälkeen. Miksi teillä oli niin kiire?
Ap ei tainnut kertoa missä vaiheessa raskaus on.... jos se alkaa jo näkymään häissä ja sormessa on uusi vihkisormus, niin eikö ole vähemmän huomiota herättävää kertoa asia ennen häitä kuin alkaa siellä selostamaan sitä, miksi esittäytyy eri nimellä kuin aiemmin.....
Ihmeellinen ajatus, että kun joku ilmoittaa menevänsä vuoden päästä naimisiin, kukaan lähipiirissä ei voi näin tehdä ennen sitä....?
Voi ennen toki mennä, en usko, että kirjoittaja tarkoitti sitä. Mutta vuosikin on pitkä aika. Miksi juuri nyt? Juuri pari viikkoa ennen... kyllähän se herättää kysymyksiä.
Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että ap meni juuri nyt naimisiin. Vauva tulossa. Ei tarvitse käydä tunnustamassa lapsen isyyttä sosiaalitoimistossa ja vauva syntyy avioliitossa. Koko perheellä sama sukunimi. Paljon hyviä syitä mennä naimisiin juuri nyt. Moni menee silloin, kun esikoinen on tuloillaan.
Olisi sen ehtinyt siskon häiden jälkeenkin, tai sitten niin että olisi käynyt sielä maistraatissa, muttei oisi kertonut kenellekään mitään kun vasta häiden jälkeen. Nythän tämä kaikki on vähän kuin tarkoituksellista huomiohakuisuutta,
Sisko menee naimisiin -> minäpä menen naimisiin ja olen raskaana!
Raskaana ollessa se syy voi olla niinkin käytännönläheinen kuten, että mahtuuko sopiva vaate päälle vielä kuukauden päästä jne. Ja voihan olla, että ap on miehensä kanssa suunnitellut siviilivihkimistä salassa jo paljon ennen kuin sisar on kertonut omien häidensä ajankohdasta.
Ap itse sanoi, ettei hänen naimisiin menonsa ollut tarkoitushakuista. Kyllä mä uskon, jos nainen näin sanoo. Vauvan tulo varmasti vaikuttanut asiaan. Hienoa muuten, että Suomeen syntyy lisää vauvoja. Onnea ap:lle ja hänen miehelleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.
Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?
ap
Mielestäni ei tarvitse, mutta mikäli todella menitte naimisiin 2-4 viikkoa ennen siskoasi ja odotatte miehesi kanssa myös lasta, olisitte mahdollisesti voinut odottaa uutisten kanssa siskosi häiden jälkeen. Yleensäkään ihmiset eivät kerro vauvauutisia heti kun testi näyttää plussaa, vaan mahdollisesti kahden, neljän, tai kuuden kuukauden odotuksen jälkeen. Miksi teillä oli niin kiire?
Ap ei tainnut kertoa missä vaiheessa raskaus on.... jos se alkaa jo näkymään häissä ja sormessa on uusi vihkisormus, niin eikö ole vähemmän huomiota herättävää kertoa asia ennen häitä kuin alkaa siellä selostamaan sitä, miksi esittäytyy eri nimellä kuin aiemmin.....
Ihmeellinen ajatus, että kun joku ilmoittaa menevänsä vuoden päästä naimisiin, kukaan lähipiirissä ei voi näin tehdä ennen sitä....?
Voi ennen toki mennä, en usko, että kirjoittaja tarkoitti sitä. Mutta vuosikin on pitkä aika. Miksi juuri nyt? Juuri pari viikkoa ennen... kyllähän se herättää kysymyksiä.
Mun mielestä on ihan ymmärrettävää, että ap meni juuri nyt naimisiin. Vauva tulossa. Ei tarvitse käydä tunnustamassa lapsen isyyttä sosiaalitoimistossa ja vauva syntyy avioliitossa. Koko perheellä sama sukunimi. Paljon hyviä syitä mennä naimisiin juuri nyt. Moni menee silloin, kun esikoinen on tuloillaan.
Sinä ymmärrät että JUURI nyt. Ei muutamaa viikkoa tai kuukautta siskon häiden jälkeen? Tai jos ne maistraattihäät olivat salaiset niin olisi kertonut vasta myöhemmin.
Ei sinun perusteillasi selitetä ap:n valitsemaa ajnakohtaa.
Kaksi vapaata aikuista täysivaltaista ihmistä voi keskenään mennä naimisiin silloin kun heille sopii - sitä paremmin ja vaivattomammin, kun ei tarvitse järjestellä asiaa vuositolkulla etukäteen.
Mitä hyödytti ap:n siskon tuhlata vuosi hääsuunnitteluun ja järjestelyihin, jos koko homma on nyt pilalla siksi, että joku muu on tehnyt jotain, mikä ei ollenkaan kuulu ap:n siskolle. Kyllä on heikolla pohjalla nuo häät.
Isompiakin ongelmia voisi olla, esim. joku keskeinen naimakaupan osapuoli sairastuisi tai vielä pahempaa; tai juhlapaikka palaisi juuri ennen hääpäivää. Onkos tällaisia riskejä otettu huomioon?
Meidän häissä Juhlapaikan omistaja meni konkurssiin muutama viikko ennen häitä. Juhlat saatiin lopulta pidettyä sovitussa paikassa, mutta etumaksut meni sen siliän tien eikä kys. pitopalvelu enää tehnyt ruokia.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En rehellisesti sanottuna uskonut, että ajankohdalla olisi mitään muuta merkitystä kuin että korkeintaan asia hautautuu siskon hääjärjestelyjen alle. En missään tapauksessa halua huomiota. Sitä paitsi reilusti alle puolet häävieraista edes tuntee minua, enkä usko että tuntemillenikaan uutiseni olisivat koko iltaa päiviteltäviä asioita. Ehkä se sitten vaan on häästressiä siskollani.
ap
Tietysti kerroin, kun olin mennyt naimisiin. Kertomishetkellä viikkoja oli jo melkein 13, niin oli hyvä aika kertoa.
ap
Ja tietysti myös sinua tullaan onnittelemaan siskosi häissä, joten ihan syystä sait siskosi vihat niskoillesi, joten ota nyt vastuu teoistasi ja lopeta tuo selittely.
Jos on isot häät, joissa suku tapaa toisiaan pitkästä aikaa, on luonnollista, että kuulumisia vaihdellaan puolin ja toisin.
Häissä, joissa olen ollut vieraana, en juuri ole morsiusparin kanssa montaakaan sanaa vaihtanut onnittelujen ja loppukiitoksen lisäksi.
Muiden häävieraiden kanssa sitäkin enemmän, ja ennen muuta oman pöytäseurueen kanssa. On saattanut tulla omiakin kuulumisia kerrottua, mutta en ole huomannut sen haittaavan hääparin onnea tai muitakaan. Ei ole koko salille kuuluteltu.
Mistä siellä häissä saa vieraat keskenään puhua?
Näin on - suhteellisuudentaju kannattaa säilyttää, ja tulevalla morsiamella on nyt vain hermot pinnassa. Häissä vieraat juttelevat keskenään kuulumisistaan ja jos on jotain mukavaa kuultavaa, niin mikä ettei onnittelevat myös - sen suurempaa hälyä tekemättä. Avioitumis- ja raskausuutiset kuitataan onnitteluilla ja siirrytään seuraavaan aiheeseen. Ainakaan omasta suvusta ei tule mieleen ketään, joka jonkun serkun, veljentyttären tai tädin miniän tms. raskauksista menisi sen kummemmin pähkinöiksi. Myös itse hääparin kannattaa muistaa, että juhlakansa ei yleensä omistaudu sekoamaan täysin heidän suuresta päivästään, se on kaikille muille vain mukava iltapäivä tai ilta monien muiden mukavien päivien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ennen siskon häitä olisi pitänyt mennä naimisiin, että siitä olisi saanut kertoa heti? Kuukausi? Kaksi? Kolme?
Puolivuotta.
6-vuotta :D Olen ollut sen ajan naimisssa, enkä ole kertonut kenellekään. Enkä ole koskaan kertonut raskauksistakaan. Kyllä ihmiset ne on huomanut kertomattakin.
Näin ap toimitaan, jos ei halua saada ylimääräistä huomiota.
Olen ollut suht isoissa häissä, joita kaksi viikkoa ennen morsiamen pikkusisko vietti ylppäreitään ja kuukausi häiden jälkeen oli morsmaikun isän viisikymppiset.
Molemmat tapahtumia, joiden useita vuosia sulhonsa kanssa seurustellut morsmaikku tiesi tapahtuvan täsmälleen tiettynä päivänä. Siihen väliin piti vielä ängetä omat häät. Eikä ollut paksuna.
Olin kutsuttu myös pikkusiskon juhliin ja hän kyllä kommentoi asiaa varsin kitkerästi sekä itsensä että isänsä puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ja tietysti myös sinua tullaan onnittelemaan siskosi häissä, joten ihan syystä sait siskosi vihat niskoillesi, joten ota nyt vastuu teoistasi ja lopeta tuo selittely.
Onko se jotenkin siskolta pois, jos joku onnittelee aloittajaa? Itse en ainakaan ole koskaan ollut sellaisissa häissä, missä olisi puhuttu vain ja ainoastaan hääparista.
No jos toinen sisko on mennyt naimisiin 2 viikkoa ennen toisen häitä maistraatissa ja hänellä ei ole ollut hääjuhlaa/tai se on ollut hyvin pieni, niin kyllähän se siellä siskon häissä on sellainen tunnelma kuin juhlittaisiin kahta morsianta yhtä aikaa.
Kyllä se hääpari kruunuissaan ja pitseissään on kaikkien katseiden kohteena.
Ap:n masu alkaa jo pullottaa, joten toki hänet huomioivat ne, jotka hänestä muutoinkin tykkäävät.
Ihan sairasta, ettei toisen häissä saisi vierastoista vierasta onnitella, jos on aihetta.
Itse onnittelin serkkupojan häissä hänen siskoaan (serkkutyttöni siis) hänen vauvastaan, kun en ollut ennen nähnyt. En ole ainakaan kuullut, että olisi mitään tästä pilalle mennyt heidän väleissään. Tuskin morsiuspari tänäpäivänäkään on tietoinen "etikettivirheestäni".
Vierailija kirjoitti:
Kummallisen katkeraa ja epäempaattista porukkaa täällä. Jos itse olisin APn sisko, niin olisin ikionnellinen sisareni puolesta. Varmaan häissäkin olisin iloinen, että siskoni on saanut saman onnen. Mutta minulla onkin rakastavat välit siskooni enkä itse ole haaveillut häistä omana prinsessapäivänäni.
Aika ironinen tuo sun viesti. Minäminäminä en olekaan sitä ja tätä... eli sinäkin katsot asiaa täysin omasta näkökulmastasi.
Mut joo, täytyis tietää vähän enemmän taustoja ap:n ja siskonsa historiasta. Näillä tiedoilla on mahdotonta ottaa kantaa. Voi olla, että ap:lla on aina tarve kääntää asiat itseensä, tai sitten sisko hermoilee itsekeskeisenä turhia.. emme voi tietää. Et sinäkään, oli sulla millaiset välit tahansa omaan siskoosi tai mikä tahansa suhtautuminen hääjuhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ennen siskon häitä olisi pitänyt mennä naimisiin, että siitä olisi saanut kertoa heti? Kuukausi? Kaksi? Kolme?
Puolivuotta.
Voi apua... Kerrotko nyt vielä varmuuden vuoksi, mitä muuta ei saa tehdä puoli vuotta ennen siskonsa häitä?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut suht isoissa häissä, joita kaksi viikkoa ennen morsiamen pikkusisko vietti ylppäreitään ja kuukausi häiden jälkeen oli morsmaikun isän viisikymppiset.
Molemmat tapahtumia, joiden useita vuosia sulhonsa kanssa seurustellut morsmaikku tiesi tapahtuvan täsmälleen tiettynä päivänä. Siihen väliin piti vielä ängetä omat häät. Eikä ollut paksuna.
Olin kutsuttu myös pikkusiskon juhliin ja hän kyllä kommentoi asiaa varsin kitkerästi sekä itsensä että isänsä puolesta.
Niin että antaa kaikkien vieraiden päättä hääpäivä, niinkö? Sielläkö ei ollut sulhasta ollenkaan, jolla oli oma elämä ja omia juhlia? Mitäs jos heillä oli lomat sopivasti siinä? Meillä ainakin joka kesä niin monet viikonloput juhlia molemmilta puolilta, että ei yksinkertaisesti voi mennä tuollaisella periaatteella, vaikka joku nyrpistelisikin nenäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolivuotta.
6-vuotta :D Olen ollut sen ajan naimisssa, enkä ole kertonut kenellekään. Enkä ole koskaan kertonut raskauksistakaan. Kyllä ihmiset ne on huomanut kertomattakin.
Näin ap toimitaan, jos ei halua saada ylimääräistä huomiota.
Tietääkö miehesi, että olette naimisissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No, sinun ei olisi tarvinnut kun pitää viikko tieto ihan itselläsi, mutta nyt sinulla oli joku motiivi hieroa tuo asia vasten siskosi kasvoja. Lällää lällää ehdinpä ensin ja saan edes osan sinun huomiosta.
Viikko? Omasta avioitumisestani on jo yli viikko, siskon häihin on aikaa vielä kaksi viikkoa.
ap
Ihan sama asia. Päivä sinne tai tänne.
No kerro nyt hyvä ihminen mikä olisi sitten sopiva varoaika jonkun toisen henkilön häiden ympärillä, jolloin mikä tahansa suvun piirissä tapahtuva elämänmuutos on törkeää huomion varastamista morsiamelta? Entä sitten häiden jälkeen, kai ihanan nuorikon pitää saada hehkuttaa häitään ainakin jonkin aikaa ilman että kenenkään muun elämän tapahtumista mainitaan mitään. Kuukausi? Kaksi? Ehkä olisi ollut parempi, että AP olisi abortoinut raskauden ettei vaan huomio kiinnittyisi mihinkään muuhun kuin siskon prinsessapäivään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolivuotta.
Voi apua... Kerrotko nyt vielä varmuuden vuoksi, mitä muuta ei saa tehdä puoli vuotta ennen siskonsa häitä?
Ei saa vehdata sängyssä sulhonsa kanssa ennen kuin sisko on viettänyt oman hääyönsä. Pitäisi olla sanomattakin selvää ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Viik-ko-a en-nen toi-sen häi-tä.
Mistä me tiedämme, vaikka Ap olisi suunnitellut häänsä jo ennen kuin sisko oli edes päättänyt mennä naimisiin. Kyllä jokaisella on oikeus mennä naimisiin ihan koska haluaa, lapsellista ajatella, että se olisi joku väline huomion saamiseen.
Kukaan ei ole tainut kritisoida ap naimisiin menoa vaan tämän ilmoittamisen ajankohtaa? Jos mene kaikessa hiljaisuudessa naimisiin mitä ap olisi menettänyt jos olisi vielä hetken malttanut uutisen kanssa?
Eli parempi ilmestyä paikalle eri sukunimellä ja sormus sormessa kyselemään onko voileipäkakun lohi vakuumipakattua ja kieltäytymään alkoholitarjonnasta?
Vierailija kirjoitti:
Pahus, enpä aikoinani ollenkaan älynnyt vaatia, että ylppäreitäni pitää juhlia ja kunnioittaa koko kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Viik-ko-a en-nen toi-sen häi-tä.
Mistä me tiedämme, vaikka Ap olisi suunnitellut häänsä jo ennen kuin sisko oli edes päättänyt mennä naimisiin. Kyllä jokaisella on oikeus mennä naimisiin ihan koska haluaa, lapsellista ajatella, että se olisi joku väline huomion saamiseen.
Kukaan ei ole tainut kritisoida ap naimisiin menoa vaan tämän ilmoittamisen ajankohtaa? Jos mene kaikessa hiljaisuudessa naimisiin mitä ap olisi menettänyt jos olisi vielä hetken malttanut uutisen kanssa?
Eli parempi ilmestyä paikalle eri sukunimellä ja sormus sormessa kyselemään onko voileipäkakun lohi vakuumipakattua ja kieltäytymään alkoholitarjonnasta?
Kunnon av-mamma käy kailottamassa mikrofoniin, että hänellä on nyt tässä hiivatulehdus päällä eikä Flagylin kanssa saa juoda, niin että selvin päin pitää nyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Raskaus kestää n. 9 kk. Ja olisihan voinut mennä naimisiin ennen raskauttakin. Mut ei. Eipä tietenkään. Siskojen välit on usein yhtä kilpailua ja mielen pahoittamista
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ap:n olis pitänyt odottaa, miksei saisi mennä naimisiin kun heille sopii. Ihan älyttömiä väitteitä, kuka tuollaisia ajattelee!
Milläs perusteella te päädyitte juuri kyseiseen ajankohtaan, ap? Ja milloin päätitte asiasta?
Kaksi vapaata aikuista täysivaltaista ihmistä voi keskenään mennä naimisiin silloin kun heille sopii - sitä paremmin ja vaivattomammin, kun ei tarvitse järjestellä asiaa vuositolkulla etukäteen.
Mitä hyödytti ap:n siskon tuhlata vuosi hääsuunnitteluun ja järjestelyihin, jos koko homma on nyt pilalla siksi, että joku muu on tehnyt jotain, mikä ei ollenkaan kuulu ap:n siskolle. Kyllä on heikolla pohjalla nuo häät.
Isompiakin ongelmia voisi olla, esim. joku keskeinen naimakaupan osapuoli sairastuisi tai vielä pahempaa; tai juhlapaikka palaisi juuri ennen hääpäivää. Onkos tällaisia riskejä otettu huomioon?