Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varastan huomion siskoni häissä???

Vierailija
25.07.2019 |

Sisko on menossa naimisiin parin viikon päästä. Minä ja mieheni avioiduttiin viime viikolla maistraatissa ja siitä kertoessa kerroin myös olevani raskaana. Ei ollut hyvä juttu ei... Olisiko näitä pitänyt pantata häiden yli, vai olla itse menemättä naimisiin?

Kommentit (254)

Vierailija
61/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään se että täällä on tämä aloitus, kertoo että sisko on oikeassa.

hei mut enhän mä huomioo haluu, muuten vaan täällä huutelen. häissä sitte jatkan hei enhän mä mutkusiskotsihihii....

inhottavaa pohjasakkaa olet.

Vierailija
62/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisesti solmittu avioliitto ei ole viikkokausien hehkuttamisen arvoinen asia. Ei ketään enää kahden viikon päästä kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkästään se että täällä on tämä aloitus, kertoo että sisko on oikeassa.

hei mut enhän mä huomioo haluu, muuten vaan täällä huutelen. häissä sitte jatkan hei enhän mä mutkusiskotsihihii....

inhottavaa pohjasakkaa olet.

Samaa mieltä. Jos "aloittaja" tietäisi, että hän on toiminut oikein aloitukselle ei olisi mitään motiivia ja hän olisi osannut laittaa käytöksen siskon puutteelisuuden piikkin ja asia olisi jäänyt siihen.

Vierailija
64/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari on aina juhlien keskipiste. En usko, että siihen sukulaisten ilmoitukset vaikuttavat. Voihan ap käydä kuuntelemassa vihkimisen kirkossa ja poistua sitten vähin äänin, vaikka raskauspahoinvointiin vedoten kotiin. Juhlikoot keskenään.

Vierailija
65/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on melkein kuin mun sisko. Kun kerroin siskolleni olevani raskaana, niin hankkiutui saman tien, seuraavasta kierrosta, itse raskaaksi. Mun vanhimmalla lapsella ja hänen ainoalla lapsellaan on ikäeroa hiukan yli 3kk.

Kun hänellä on vain tämä yksi lapsi, niin jotenkin vaikuttaa tarkoitushakuiselta.

Vierailija
66/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.

Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?

ap

No, sinun ei olisi tarvinnut kun pitää viikko tieto ihan itselläsi, mutta nyt sinulla oli joku motiivi hieroa tuo asia vasten siskosi kasvoja. Lällää lällää ehdinpä ensin ja saan edes osan sinun huomiosta.

No olisihan se raskaus aika todennäköisesti tullut ilmi siellä häissä, joten parempi kai kertoa pari viikkoa etukäteen niin se on sitten jo ihan vanha uutinen ja kaikki voi keskittyä juhlimaan siskon häitä.

Vierailija
67/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sisaruksen häitä ei saa mennä naimisiin, ettei vie kaikkien huomiota. Mikä on riittävä varoaika?

Ennen sisaruksen häitä ei saa hankkiutua raskaaksi, ettei vie kaikkien huomiota.

Ennen sisaruksen häitä ei saa laihduttaa ainakaan, jos sisarus on ylipainoinen, ettei vie kaikkien huomiota.

Ennen sisaruksen häitä ei saa mennä kihloihin, ettei vie kaikkien huomiota.

Ennen sisaruksen häitä ei saa alkaa vegaaniksi, ettei vie kaikkien huomiota.

Ennen sisaruksen häitä ei saa muuttaa ulkomaille, ettei vie kaikkien huomiota.

Varminta lienee, että ennen sisaruksen häitä ei elä ollenkaan.

Vierailija
68/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan kävisin ap:n tilanteessa kuuntelemassa vihkimisen kirkossa ja poistuisin sitten raskauspahoinvointiin vedoten kotiin. Juhlikoot keskenään.

Vierailija
69/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudelle nyt ei mitään voi, ei sitä voi ajastaa kenenkään minkään juhlapäivän mukaan. Raskaudesta saa myös kertoa kenelle haluaa, silloin kun haluaa. Törkeää olisi ollut julistaa se pari päivää ennen ähitä. Nythän tässä on nimen omaan ajateltu siskoakin, että hyvissä ajoin ennen häitä ilmoitetaan. Jos menee "salaa" maistraatissa naimisiin, on tarkoituksen varmaankin että naimisiinmenoa ei juhlita mitenkään. Eli naimisiinmenemistä ei silloin kerrota kuin ehkä kysyttäessä.  Me mentiin miehen kanssa myös "salaa" naimisiin, eikä siitä ole tietenkään huudeltu mihinkään. Ne tietää kenen kanssa asia on puheeksi tullut. Koko ideahan siinä salaiussa on just se, että siitä ei sitten huudella huvikseen myöhemminkään.

Vierailija
70/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasi on yhdentekevä. Parin viikon päästä on siskosi häät. Sinun avioitumisesi on historiaa.

Hauskasti tämä ensimmäinen kommentti on saanut pelkkiä yläpeukkuja, kun luultiin että ap haluaa huomiota.

Vierailija
71/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini veli meni naimisiin maistraatissa samana päivänä, kun oli anopin ja apen häät. Maistraatissa vihitty pari tuli kirkkohäihin vieraina ja kertoivat siellä kaikille menneensä naimisiin myös. Siinä oli vähän päivän varastamisen makua. Aikaa tästä on melkein 50v, ehkä se ei silloin niin haitannut.

Vierailija
72/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen katkeraa ja epäempaattista porukkaa täällä. Jos itse olisin APn sisko, niin olisin ikionnellinen sisareni puolesta. Varmaan häissäkin olisin iloinen, että siskoni on saanut saman onnen. Mutta minulla onkin rakastavat välit siskooni enkä itse ole haaveillut häistä omana prinsessapäivänäni.

Vierailija
73/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko odotti vauvaa. Kun ilmoitimme meidän lapsesta, oli siskon mies kuin myrskyn merkki. Ei iloinnut lapsestamme lainkaan. Meillä oli takana neljä vuotta lapsettomuushoitoja, joista emme olleet kertoneet kenellekään. Emme siis todellakaan matkineet sisartani ja hänen miestään. Mutta kun elämässä kaikki pitää nähdä siitä omasta persereijästään, niin sitten pitää.

Vierailija
74/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti sanottuna uskonut, että ajankohdalla olisi mitään muuta merkitystä kuin että korkeintaan asia hautautuu siskon hääjärjestelyjen alle. En missään tapauksessa halua huomiota. Sitä paitsi reilusti alle puolet häävieraista edes tuntee minua, enkä usko että tuntemillenikaan uutiseni olisivat koko iltaa päiviteltäviä asioita. Ehkä se sitten vaan on häästressiä siskollani.

ap

Miksi sitten kerroit naimisiin menosta ja lapsesta juuri nyt? 

Tietysti kerroin, kun olin mennyt naimisiin. Kertomishetkellä viikkoja oli jo melkein 13, niin oli hyvä aika kertoa.

ap

Ja tietysti myös sinua tullaan onnittelemaan siskosi häissä, joten ihan syystä sait siskosi vihat niskoillesi, joten ota nyt vastuu teoistasi ja lopeta tuo selittely.

Jos on isot häät, joissa suku tapaa toisiaan pitkästä aikaa, on luonnollista, että kuulumisia vaihdellaan puolin ja toisin.

Häissä, joissa olen ollut vieraana, en juuri ole morsiusparin kanssa montaakaan sanaa vaihtanut onnittelujen ja loppukiitoksen lisäksi.

Muiden häävieraiden kanssa sitäkin enemmän, ja ennen muuta oman pöytäseurueen kanssa. On saattanut tulla omiakin kuulumisia kerrottua, mutta en ole huomannut sen haittaavan hääparin onnea tai muitakaan. Ei ole koko salille kuuluteltu.

Mistä siellä häissä saa vieraat keskenään puhua?

Vierailija
75/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elät omaa elämääsi, teet niin kuin tahdot, mutta jotenkin nousi mieleen ajatus oletko kateellinen sisarellesi ja pyrit saamaan huomiota? Mikään erityisen hienotunteinen et luonteeltasi ole ja lapsellisuuttasi halusit mölistä omat uutisesi hääkuhinan keskelle? Ei millään huvittanut odottaa siskosi häiden jälkeen ja mennä sitten maistraattiin? Sinnehän pääsee ympäri vuoden.

Piäisikö koko suvun laittaa oma elämänsä hyllylle, kun yksi menee naimisiin? Kuinka pitkäksi aikaa?

ap

No, sinun ei olisi tarvinnut kun pitää viikko tieto ihan itselläsi, mutta nyt sinulla oli joku motiivi hieroa tuo asia vasten siskosi kasvoja. Lällää lällää ehdinpä ensin ja saan edes osan sinun huomiosta.

Ap meni omien sanojensa mukaan naimisiin viime viikolla, eli 15.-19.7. välisenä aikana. Siskon häät ovat parin viikon päästä, eli ilmeisesti lauantaina 10.8. Kolmen, jopa melkein neljän viikon ero.

Vierailija
76/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan, minä en henkilökohtaisesti olisi edes kehdannut mennä paria viikkoa ennen toista perheenjäsentä naimisiin tietäen, että heillä on pian häät. Sen verran siskoani kunnioitan =)

Vierailija
77/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No olisihan se raskaus aika todennäköisesti tullut ilmi siellä häissä, joten parempi kai kertoa pari viikkoa etukäteen niin se on sitten jo ihan vanha uutinen ja kaikki voi keskittyä juhlimaan siskon häitä.

No 13 vko raskaus ei ainakaan ulospäin näy ellei sitä tarkoiksella korosta kulkemalla vatsa etukenossa vaappumalla. Juomattomuudessa voi vedota vaikka lääkekuuriin.

Vierailija
78/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä siellä häissä saa vieraat keskenään puhua?

1. morsiamesta

2. morsiamesta

3. morsiamen mekosta

4. hääparista

5. morsiamesta

6. pöytäkoristeiden väriin mätsäävistä serveteistä

7. morsiamesta

Vierailija
79/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mielestäni ei tarvitse, mutta mikäli todella menitte naimisiin 2-4 viikkoa ennen siskoasi ja odotatte miehesi kanssa myös lasta, olisitte mahdollisesti voinut odottaa uutisten kanssa siskosi häiden jälkeen. Yleensäkään ihmiset eivät kerro vauvauutisia heti kun testi näyttää plussaa, vaan mahdollisesti kahden, neljän, tai kuuden kuukauden odotuksen jälkeen. Miksi teillä oli niin kiire?

Ap ei tainnut kertoa missä vaiheessa raskaus on.... jos se alkaa jo näkymään häissä ja sormessa on uusi vihkisormus, niin eikö ole vähemmän huomiota herättävää kertoa asia ennen häitä kuin alkaa siellä selostamaan sitä, miksi esittäytyy eri nimellä kuin aiemmin.....

Ihmeellinen ajatus, että kun joku ilmoittaa menevänsä vuoden päästä naimisiin, kukaan lähipiirissä ei voi näin tehdä ennen sitä....?

Voi ennen toki mennä, en usko, että kirjoittaja tarkoitti sitä. Mutta vuosikin on pitkä aika. Miksi juuri nyt? Juuri pari viikkoa ennen... kyllähän se herättää kysymyksiä.

Vierailija
80/254 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä kommentteja, onko kaikki ihan sekaisin olevia Bridezilloja?!? Ja miksihän se on niin kamalaa jos siellä häissä siskoakin onniteltaisiin? Voihan joku muukin vieras voinut mennä naimisiin, saanut uuden työpaikan, ostanut mökin, hankkinut koiranpennun tms jotain josta voi keskustella ja onnnitella. Huomion varastamista olisi siinä vaiheessa, kun jossain onnittelupuheessaan olisi nämä asiat itsestään maininnut. En myöskään ymmärrä että miksi morsiamen isä loukkaisi ap:ta jos ei mainitse hänestä mitään? Normaali ihminen osaa olla onnellinen toisen ihmisen puolesta ja ymmärtää, että toisen onni ei ole itseltä mitenkään pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi