Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut lääkäriltä huonoa palvelua?

Vierailija
24.07.2019 |

Tyyliin että ei määrätä lääkkeitä, ei uusita reseptejä, puututaan asioihin jonka takia ei olla edes menty lääkäriin, yms. Taitaa kunnallisella puolella olla jämät töissä. pitää varmaan varata aika yksityiselle niin ehkä saa asiat kuntoon.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kun kävin maksusitoumuksella yksityisellä.

Vierailija
122/134 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyyliin ei sille (vaiva/ongelma) mitään tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini joutui psykopaattilääkärin uhriksi amerikkalaisella yksityisklinikalla. Mies tuhosi ystävän rintoja ja sukuelimiä jne.

Joutui sitten psykiatriseen hoitoon, koska teko järkytti häntä suunnattomasti. Kukaan hoitohenkilökunnan jäsen ei halunnut kuulla tapahtuneesta ja kaveri ei luota enää hoitohenkilökuntaan. Hän pelkää hakeutua hoitoon, koska pelkää jonkun löytävän tiedot tuosta.

Kaveri ei ole vieläkään uskaltanut hakea poliisilta apua asiaan, mutta aikoo viedä asian eteenpäin. Kyseessä on todella sairaasta kidutuksesta.

Vierailija
124/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskempaa palvelua ja suoranaista wittuilua hoitajilta sairaalassa saa kuitenkin eikä niistäkään valittaminen vaikuta mihinkään mitään, tosin kerran sain ylilääkärin välittämänä anteeksipyynnön hoitajalta kanteluuni joka koski kyseisen hoitajan tekemää salassapitovelvollisuuden rikkomista. Jos olisin tehnyt asiasta rikosilmoituksen niin kyseinen hoitaja olisi saanut vähintään sakkorangaistuksen, mutta saatuani ylilääkärin välittämät pahoittelut anteeksipyyntöineen en asiaa vienyt enää sen pidemmälle ja hoitaja vältti sakot.

Salassapitovelvollisuuden nyt luulisi olevan ensimmäisiä asioita jotka hoitajillekin koulutuksessa opetetaan eikä asiaa voi liikaa korostaa, silti ollessani osastolla meni kyseinen hoitaja kertoilemaan sukulaiselleni sairaudestani aivan avoimesti sukulaisen ollessa vierailemassa osastolla enkä todellakaan olisi halunnut sukulaiseni tietävän sairaudestani yksityiskohtaisesti.

Samalla osastolla ollessani hoitajat eivät tahtoneet tuoda lääkärin määräämiä kipulääkkeitä kunnolla kun niissä oli toki väärinkäyttöpotentiaalia, mutta jos ne on määrätty minulle osastolla ollessani tarvittaviksi lääkkeiksi koviin kipuihin niin ne pitäisi tuoda sen mukaan kuin niitä pyydän, ei tietenkään enempää kuin lääkäri määrää.

Kun lääkäri oli määrännyt tarvittaessa annettavaksi yöllä nukahtamislääkkeen jos ei uni tule kun on muutaman viikon makoilemassa sairaana osastolla niin iltahoitaja sanoi että pyydä nukahtamislääke sitten yöhoitajalta tarvittaessa. Kun ei uni tullut klo 00:45 mennessä niin ohjeiden mukaan menin pyytämään tätä lääkettä, yöhoitaja istui taukohuoneessa kaverinsa kanssa kahdestaan ja kun pyysin tätä lääkettä niin vastaus oli että "jos ei uni tule niin sitten pitää valvoa". Kun jäin suu auki katsomaan tätä hoitsua sitten tyrmistyessäni vastauksesta niin hoitsu valitti että "kai minun pitää sitten taas sinun takia nostaa perseeni tästä penkistä" ja meni hakemaan lääkärin määräämän lääkkeen.

Kerran oksentaessani vakavassa haimatulehduksessa osastolla potilashuoneessa vanhempi naishoitsu vittuili toisen potilaan kuullen että "ei kannattaisi juoda viinaa". Laillinen päihde se kuitenkin on ja toisille se aiheuttaa haimatulehduksen ja toisille ei, perinnöllinen taipumus tähän on. Tuskin ne kaikki hoitsutkaan absolutisteja ovat ja vaikka kyseinen hoitsu olisikin ollut niin siinäkin rikottiin taas salassapitovelvollisuutta huutelemalla ja vittuilemalla toisen potilaan kuullen sairaudesta.

Tätä ei moni potilas ymmärrä kun on sairaalassa että jokaisella lääkkeellä on tietty "katto" mitä enempää lääkettä ei saa antaa. Sen "katon" määrää lääkäri, ei hoitaja. 

Annan esimerkin näin:

Sinulle annetaan kolme porkkanaa (yksi tarvittaessa lisää jo jää nälkä), kaksi perunaa (jotka tarkoitettu 12 tunnin välein) ja neljä omenaa jaettavaksi päivän aikana tasaisesti. Mitä teet? 

Kolme porkkanaa jaat tasaisesti kello 7, 14 ja 20.  Aamulla 7 aikaan ja illalla 20 aikaan annat perunan. Neljä omenaa annat kuuden tunnin välein. 

No, käytännössä mitä tämä tarkoittaa on että omenan annat kello 6:00 aamulla. Aamun peruna joka pitää nälkää pitkään ja porkkana joka tukee nälän pitämistä annetaan kello 7:00. Omenaa pyydetään vienosti kello 10:00, yhdentoista aikaan on jo hieman hätä ja annat omenan pikkaisen ennen kello 12:00. Kello 14:00 annat porkkanan. Kello 16:00 kysytään hieman omenan perään ja kello 17:00 kysytään jo kärsimättömämmin. Koska tiedät että omenoita ei ole sille päivälle kuin tietty määrä jaettavana on seuraavaksi kyseltävä millaista ja miten omenan tarve vaikuttaa päivääsi, saisiko olla porkkanaa?

Tietysti koska kysymyksen tarkoitusta ei ymmärretä, ja tarjotaankin porkkanaa jonka saisi ylimääräisen, alkaa olla turhautumista ilmassa. Kun kello 18:00 annetaan omena on jo konfliktin merkit ilmassa. 

Koska se joka saa hedelmiä ja juureksia ei välttämättä tiedä miksi näin toimitaan on hevi-jakelija puun ja kuoren välissä. Jos hevi-jakelija ei ymmärrä selittää tarkemmin miksi toimii kuten toimii, voi tulla väärinkäsityksiä.

Vierailija
125/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks, lääkäri ei ole pa!velutyöntekijä.

Kaks, se ettei lääkäri uusi sun reseptiä, ei välttämättä ole huonoa kohtelua, useimmiten syy kirjoittamatta tai uusimatta jättämiseen on se, ettei sinulla ole tarvetta siihen reseptiin, vaikka niin väität.

Kolme, mikään mainitsemasi seikka ei välttämättä ole osoitus huonosta kohtelusta tai asiattomuudesta. Lääkärillä on oikeus ja velvollisuus tehdä päätöksiä jotka perustuvat lääketieteellisiin faktoihin. Kolmiolääkkeitä ei kirjoiteta kuin todelliseen tarpeeseen. Riippuvuussuhdetta pitää välttää.

Vierailija
126/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa lääkärit on aina olleet ihan ammattitaitoisia ja osaavia lukuunottamatta erästä hyvin nuorta naislääkäriä. Olisin tarvinnut vuosien varrella (15 vuotta) lihasta rentouttavaa lääkettä koska selkäkivut olleet erittäinkin pahoja ja ainoa mikä siihen on tepsinyt nopeasti ja tehokkaasti on ollut lihasrelaksantti jota kyllä alussa määrättiin pienellä annoksella. Ainoa keino on ollut päästä nopeahkosti edes kävelemään on tuo lihaksia rentouttava lääke. Mutta tätä ei enää kirjoiteta vaan pitää kärvistellä ainakin viikko ennenkuin tilanteen saa jotenkin itse laukeamaan. Pahimmillaan kivut on kestäneet 9 viikkoa. Jos olisi saanut tuon lihasrelaksantin niin aika olisi pudonnut pariin päivään. 

Ymmärrän pointin lääkäreillä jne mutta mielestäni 9 viikolla ja parilla päivällä on huikea ero.

Vierailija
127/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini joutui psykopaattilääkärin uhriksi amerikkalaisella yksityisklinikalla. Mies tuhosi ystävän rintoja ja sukuelimiä jne.

Joutui sitten psykiatriseen hoitoon, koska teko järkytti häntä suunnattomasti. Kukaan hoitohenkilökunnan jäsen ei halunnut kuulla tapahtuneesta ja kaveri ei luota enää hoitohenkilökuntaan. Hän pelkää hakeutua hoitoon, koska pelkää jonkun löytävän tiedot tuosta.

Kaveri ei ole vieläkään uskaltanut hakea poliisilta apua asiaan, mutta aikoo viedä asian eteenpäin. Kyseessä on todella sairaasta kidutuksesta.

Taidat lukea paljon tarinoita netistä.

Vierailija
128/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tällä ystävällä mahdollista ottaa yhteyttä juristiin?

Vierailija
129/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat lukea paljon tarinoita netistä.

Taidat olla tyhmä...

Vierailija
130/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin.

Myös hoitovirheitä tullut, itselle ja lapselle.

Vierailija
131/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää palvelua yksityisellä erikoislääkärillä itsemaksavana. En vaihtaisi.

Vierailija
132/134 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut uskomattoman kamalaa palvelua, Vieläkin vaikka siitä on jo viisi-kuusi vuotta aikaa ahdistun.

Olen kertonut tämän joskus täällä, mutta se poistettiin. Syynä ilmeisesti se että ei tapahtunut Suomessa vaan eräässä isossa naapurimaassamme. Ei Ruotsi eikä Norja.

Minulta murtui ranne ja mitä sitten seurasi sairaalassa - en halua edes muistella. Mieslääkäri, sadisti.

Liekö syynä kansalaisuuteni. Ei suostunut puhumaan englantia, vain omalla kielellään molotti jotain mitä en tajunut. Kohtelu oli hirveää.

Kotimaahan palattua kävin konrollissa. Luut kasvaneet vinoon, piti murtaa uudelleen ja laittaa metallilevy. Saa nähdä lähteekö tämäkin postaus mutta olkoot.

Vierailija
133/134 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen saanut hieman kylmää palvelua, kun piti käydä näyttämässä pientä kyhmyä ja tarvitaanko jatkotutkimuksia, no tulin vastaanotolle, niin lääkäri vaihtokin aivan eri vaivaan puhumisen, vaikka olin jo saanut lääkkeet siihen. Lopulta kysyin, että katsottaisiinko kyhmyä jonka takia olin alunperin varannut ajan, niin lääkäri totesi, että ei minua kiinnosta sinun kyhmysi, jäin kyllä suu auki ja hieman ihmettelin asiaa, mutta varmaan oli lääkärillä huono päivä tai sitten kyrpiintynyt paikkaan, mutta suurin osa lääkäreistä, joilla olen käynyt, niin ovat olleet mukavia ja asiantuntevia, siitä kiitos heille.

Vierailija
134/134 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti.

Viimeksi silmälääkärillä Pihlajalinnassa.

Sieltä yritettiin siirtää mun aikaani myöhemmäksi mutta se ei sopinut minulle.

Ilmeisesti tästä lääkäri sitten suuttui, lampsi paikalle puoli tuntia myöhässä, kiukutteli ja äksyili jne.