Oletko saanut lääkäriltä huonoa palvelua?
Tyyliin että ei määrätä lääkkeitä, ei uusita reseptejä, puututaan asioihin jonka takia ei olla edes menty lääkäriin, yms. Taitaa kunnallisella puolella olla jämät töissä. pitää varmaan varata aika yksityiselle niin ehkä saa asiat kuntoon.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Jumalasta seuraavaa tässä ilmeisesti lääkäreistä tehdään!
Heidän työnsä on nimen omaan palvella: neuvoa, auttaa, leikata, kipsata ja ennen kaikkea parantaa!!!
No asiantuntija-ammatti siinä missä esim. asianajaja, tuomari tai arkkitehtikin. Ei varsinaisesti palveluammatti asian perinteisessä merkityksessä. Lääkäreillä kun ei käy asiakkaita vaan potilaita, jotka tarvitsevat taudinmäärityksen ja hoidon sairauteensa, toki potilas on itse maksavana yksiyisellä puolella samalla myös lääkäriaseman asiakas, mutta tähänkään ei päde se että lääkäriltä voi käydä yksityiselläkään puolella ostamassa mitä haluaa, esim. lääkäriltä ei voi ostaa reseptejä mihin vain lääkkeisiin sattuu haluamaan, etenkään väärinkäyttöön soveltuviin lääkkeisiin, osa lääkkeistä luokitellaan huumausaineiksi jopa, samoin sairauslomaa ei voi ostaa, lääkärin potilaisiin ei todellakaan sovellu "asiakas on aina oikeassa" kuten jossain huonekalukaupassa vaikka. Enempi vaikka lakimies, arkkitehti tai palomies on palvelija kuin lääkäri.
Minä jouduin menemään päivystykseen kipeytyneen vatsan takia, päivystyksessä oli ns. tuontilääkäri, eli puhui vahvasti venäjää murtaen, mutta oli kuitenkin ihan ystävällinen. Laittoi röntgeniin ultraääneen. Ultraääni olikin sitten aikamoinen sirkus kun kiukkuinen vanha valkotakkinainen pauhasi miten väsynyt hän on, kurotti luokseni sen kummemmin esittäytymättä ja karjaisi "nyt *kele paita pois ja räpylät irti mahalta!". Paineli laitteella ja poistui mitään sanomatta. Voin sanoa saaneeni aikamoisen kammon ja kotona itkin. Vieläkin itkettää muistella vaikka tästä on jo kaksi vuotta. Venäläinen lääkäri kertoi minulla olevan sappirakontulehduksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, lääkäri ei ole asiakaspalvelija
LÄÄKÄRI ON MITÄ SUURIMMASSA MÄÄRIN ASIAKASPALVELIJA!!!!!!!!
Nyt kyllä HUUDAN. Jods saisin isommalla fontilla, laittaisin, prkl!
No niin on poliisi, vanginvartija, tullimies ja rajavartijakin, palvelevat asiakkaita, vaikka kerran sain poliisilta huonoa palvelua kun veivät minut putkaan, kohtelu oli tylyä ja epämiellyttävää, putkassa oli kylmä ja hemmetin kirkas kattovalo, koeta siinä sitten saada nukuttua päätäsi selväksi palellen kovalla betonialustalla kirkkaan valon loistaessa silmiin, edes vessapaperia ei putkassa ollut, ripulipaskat joutui pesemään pelkällä vedellä ilman saippuaa perseestä eikä saanut edes kuivatuksi takapuoltaan sen perään.
Minun verorahoillani se poliisinkin palkka maksetaan ja ne putkat pidetään yllä.Kyseiseen paikkaan päätymisen syistä voit katsoa peiliin ja hämmestyä.
AH, minäkö putkassa???
Toivottavasti vessapaperia on jatkossa ollut riittämiin.
On loistavaa, että meillä mm. verovaroin maksetaan poliisien ja rajavartijoiden työtä.
Ja lääkärien myös.
Asiakaspalvelijoita he ovat.
Lääkäripalvelut ovat palveluita, mutta julkisella puolella potilas ei ole asiakas. Samoin kiinniotetut henkilöt ja vangit eivät myöskään ole poliisin tai vankilan asiakkaita, vaan valtio on.
Johtuuko hoitajien katkeruus lääkäreitä kohtaan sairaalahierarkiasta vai mistä?
Vain kerran. Naispuolinen, nuorehko kirurgi. Täyttä sähläämistä, ylimielisyyttä, ei ollut edes tutustunut tapaukseen tai ymmärsi siinä vauhdissaan väärin lukemansa, kosmeettinen leikkaus mutta lopputulos karsea. Taisi Veitolalla olla vähän samanlainen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä sairaanhoitajat kokevat olevansa jotenkin "alempiarvoisia"? En tiedä... Sanoisin, että pääosin lääkärit kyllä arvostavat hoitajien työtä ja ainakin hyvät lääkärit tiedostavat sen kuinka tarpeellinen hoitaja on potilaan hoidon kannalta. Lääkärin työ on usein kovin hektistä eikä siinä välttämättä ehdi aina huomioimaan hoitajan työpanosta kun kuitenkin se päähuomio on potilaassa, tuleeko tästä sitten hoitajalle sellainen olo, että lääkäri on ylimielinen eikä arvosta?
Vierailija kirjoitti:
Sellaista hierarkiaa ei oikein lääkäreiden ja hoitajien välillä ole. Yhteistyö takkuaa enemmän muista syistä. Katkeruutta en kyllä ole huomannut.
Paskempaa palvelua ja suoranaista wittuilua hoitajilta sairaalassa saa kuitenkin eikä niistäkään valittaminen vaikuta mihinkään mitään, tosin kerran sain ylilääkärin välittämänä anteeksipyynnön hoitajalta kanteluuni joka koski kyseisen hoitajan tekemää salassapitovelvollisuuden rikkomista. Jos olisin tehnyt asiasta rikosilmoituksen niin kyseinen hoitaja olisi saanut vähintään sakkorangaistuksen, mutta saatuani ylilääkärin välittämät pahoittelut anteeksipyyntöineen en asiaa vienyt enää sen pidemmälle ja hoitaja vältti sakot.
Salassapitovelvollisuuden nyt luulisi olevan ensimmäisiä asioita jotka hoitajillekin koulutuksessa opetetaan eikä asiaa voi liikaa korostaa, silti ollessani osastolla meni kyseinen hoitaja kertoilemaan sukulaiselleni sairaudestani aivan avoimesti sukulaisen ollessa vierailemassa osastolla enkä todellakaan olisi halunnut sukulaiseni tietävän sairaudestani yksityiskohtaisesti.
Samalla osastolla ollessani hoitajat eivät tahtoneet tuoda lääkärin määräämiä kipulääkkeitä kunnolla kun niissä oli toki väärinkäyttöpotentiaalia, mutta jos ne on määrätty minulle osastolla ollessani tarvittaviksi lääkkeiksi koviin kipuihin niin ne pitäisi tuoda sen mukaan kuin niitä pyydän, ei tietenkään enempää kuin lääkäri määrää.
Kun lääkäri oli määrännyt tarvittaessa annettavaksi yöllä nukahtamislääkkeen jos ei uni tule kun on muutaman viikon makoilemassa sairaana osastolla niin iltahoitaja sanoi että pyydä nukahtamislääke sitten yöhoitajalta tarvittaessa. Kun ei uni tullut klo 00:45 mennessä niin ohjeiden mukaan menin pyytämään tätä lääkettä, yöhoitaja istui taukohuoneessa kaverinsa kanssa kahdestaan ja kun pyysin tätä lääkettä niin vastaus oli että "jos ei uni tule niin sitten pitää valvoa". Kun jäin suu auki katsomaan tätä hoitsua sitten tyrmistyessäni vastauksesta niin hoitsu valitti että "kai minun pitää sitten taas sinun takia nostaa perseeni tästä penkistä" ja meni hakemaan lääkärin määräämän lääkkeen.
Kerran oksentaessani vakavassa haimatulehduksessa osastolla potilashuoneessa vanhempi naishoitsu vittuili toisen potilaan kuullen että "ei kannattaisi juoda viinaa". Laillinen päihde se kuitenkin on ja toisille se aiheuttaa haimatulehduksen ja toisille ei, perinnöllinen taipumus tähän on. Tuskin ne kaikki hoitsutkaan absolutisteja ovat ja vaikka kyseinen hoitsu olisikin ollut niin siinäkin rikottiin taas salassapitovelvollisuutta huutelemalla ja vittuilemalla toisen potilaan kuullen sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoitti:
Olen, nuori nyrpeä naislääkäri ei ottanut tosissaan kun kerroin masennuksesta ja siitä et en saa nukuttua öisin naapuri metelin takia, nyökytteli vaan ja oli sen näköinen ja kuuloinen et äkkiä olis pitänyt vaan asia hoitaa
Kyseli mm että eikö mahdollista nukkua päivisin vaikka kerroin et pitää aamulla herätä töihin ja olen päivisin töissä
En tiedä miksi pitää olla sen näköinen että ei kiinnosta ja esittää yksinkertaisia kysymyksiä vaikka just asiakas olis kertonut jo mikä vaivaa ja mikä ongelma
Lääkärinkö pitäisi mielestäsi mennä niitä naapureita komentamaan, että olisivat hiljaa öisin??
Enpä viitsi kertoa mitä vielä kerroin lääkärille ei ainoastaan naapuri möly Vaan muutkin henkilökohtaiset asiat, lisättynä vielä siihen et 2 tunnin yöunilla pitäisi jaksaa olla päivisin töissä
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoitti:
Olen, nuori nyrpeä naislääkäri ei ottanut tosissaan kun kerroin masennuksesta ja siitä et en saa nukuttua öisin naapuri metelin takia, nyökytteli vaan ja oli sen näköinen ja kuuloinen et äkkiä olis pitänyt vaan asia hoitaa
Kyseli mm että eikö mahdollista nukkua päivisin vaikka kerroin et pitää aamulla herätä töihin ja olen päivisin töissä
En tiedä miksi pitää olla sen näköinen että ei kiinnosta ja esittää yksinkertaisia kysymyksiä vaikka just asiakas olis kertonut jo mikä vaivaa ja mikä ongelma
Siis et saa nukuttua koska naapuri metelöi. Ja tämän takia masentaa. Eikö siinä vaiheessa kannata ottaa yhteyttä isännöitsijään eikä lääkäriin
Kerroin henkilökohtaisia asioitani mitkä vielä painaa päälle, lisättynä siihen et joudun nukkumaan maksimissaan 2-3 tuntia yöllä ei helpota masennusta, ja työntekoa
Vierailija kirjoitti:
Mitä hiton palvelua? Ne on virassa olevia lääkäreitä eikä asiakaspalvelijoita.
Palvelua saa kaupassa ja kahvilassa. Lääkärit hoitavat potilaita.
Lääkärin työ on myös asiakaspalvelua. Asiakkaana on potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, lääkäri ei ole asiakaspalvelija
LÄÄKÄRI ON MITÄ SUURIMMASSA MÄÄRIN ASIAKASPALVELIJA!!!!!!!!
Nyt kyllä HUUDAN. Jods saisin isommalla fontilla, laittaisin, prkl!
No niin on poliisi, vanginvartija, tullimies ja rajavartijakin, palvelevat asiakkaita, vaikka kerran sain poliisilta huonoa palvelua kun veivät minut putkaan, kohtelu oli tylyä ja epämiellyttävää, putkassa oli kylmä ja hemmetin kirkas kattovalo, koeta siinä sitten saada nukuttua päätäsi selväksi palellen kovalla betonialustalla kirkkaan valon loistaessa silmiin, edes vessapaperia ei putkassa ollut, ripulipaskat joutui pesemään pelkällä vedellä ilman saippuaa perseestä eikä saanut edes kuivatuksi takapuoltaan sen perään.
Minun verorahoillani se poliisinkin palkka maksetaan ja ne putkat pidetään yllä.Kyseiseen paikkaan päätymisen syistä voit katsoa peiliin ja hämmestyä.
AH, minäkö putkassa???
Toivottavasti vessapaperia on jatkossa ollut riittämiin.
On loistavaa, että meillä mm. verovaroin maksetaan poliisien ja rajavartijoiden työtä.
Ja lääkärien myös.
Asiakaspalvelijoita he ovat.
Lääkäripalvelut ovat palveluita, mutta julkisella puolella potilas ei ole asiakas. Samoin kiinniotetut henkilöt ja vangit eivät myöskään ole poliisin tai vankilan asiakkaita, vaan valtio on.
Minä olin kyllä poliisin asiakas kiinniotettuna ja putkaan laitettuna koska poliisi vei minut säilöön oman itseni turvaamiseksi otseltäni, poliisi haki minut kotoa putkaan perusteena henkilön suojaaminen itseltään, en rikkonut mitään lakia enkä saanut mitään rangaistusta, en edes huomautusta. Ryyppyputken yhteydessä kotonani uhkasin itsemurhalla niin vaimo soitti hätäkeskukseen ja poliisi vei putkaan perusteena henkilön suojaaminen, nautin kotonani sisällä talossani laillista päihdettä jonka olin laillisesti kaupasta ostanut ja josta olin alkoholiverot maksanut jne., en aiheuttanut häiriötä julkisella paikalla enkä rikkonut mitään lakia, vaikka olisin tappanutkin itseni niin en siinäkään tilanteessa olisi rikkonut mitään lakia, itsemurha ei ole enää ollut Suomessa aikoihin rikos, joskus menneinä vuosikymmeninä se kyllä oli ja jos esim. yritti itsemurhaa mutta jäi henkiin niin sai sakot yrityksestä sitten koska yrityskin oli rangaistavaa. Tuolloin olin siis poliisin asiakas ja poliisi vei minut putkaan, jossa olin asiakkaana sitten. Valtio tuossa ei ollut asiakas, en rikkonut mitään lakia enkä aiheuttanut mitään häiriötä julkisella paikalla enkä käyttänyt mitään laittomia päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit eivät ole hoitajia. Eivät tee hoitotyötä, kuten sairaanhoitajat ja lähihoitajat.
Sen verran pitäisi lääkärilläkin olla käytöstapoja, että osaa kohdata potilaan korrektisti.
En lääkäriltä, mutta hoitajilta kyllä. Meidän kaupungissa pitää mennä hoitajan vastaanotolle ennen kuin saa lääkäriajan. Siellä sitten arvioidaan hoidon tarve. Monesti on pitänyt sitten mennä yksityiselle hoidattamaan ihovaivoja, kun hoitajalta ei ole saanut lähetettä ja ohjeet on ollut luokkaa "laita aqualania".
Vierailija kirjoitti:
Jumalasta seuraavaa tässä ilmeisesti lääkäreistä tehdään!
Heidän työnsä on nimen omaan palvella: neuvoa, auttaa, leikata, kipsata ja ennen kaikkea parantaa!!!
Lähinnä tuo kuulostaa poppamieheltä, sellaista palvelua on turha lääkäriltä odottaa.
Lääkärin tehtävä toki on auttaa potilasta paranemaan tai esim. vähentämään sairauden aiheuttamia haittoja mahdollisimman paljon. Ihmeiden tekijä lääkäri ei ole ja jos potilas sitä odottaa on parempi että asiakas hakee palvelunsa muualta.
Vierailija kirjoitti:
En lääkäriltä, mutta hoitajilta kyllä. Meidän kaupungissa pitää mennä hoitajan vastaanotolle ennen kuin saa lääkäriajan. Siellä sitten arvioidaan hoidon tarve. Monesti on pitänyt sitten mennä yksityiselle hoidattamaan ihovaivoja, kun hoitajalta ei ole saanut lähetettä ja ohjeet on ollut luokkaa "laita aqualania".
Mun mielestäni tämä on osa sitä ongelmaa, joka julkisessa terveydenhuollossa on. En ymmärrä miten hoitaja voi arvioida hoidon tarvetta. Hoitajien koulutukseen ei kuulu diagnosointi joten mielestäni on järjetöntä että hoitajat näitä arvioita tekevät. Tämä hoidon tarpeen arviointi on ilmeisesti tehty siksi että olisi olemassa jonkinlainen "tulppa" ettei julkisen puolen palvelut kuormitu liiaksi. Kuitenkin tämä systeemi kääntyy itseään vastaan siinä, että sairas ei pääse lääkärin vastaanotolle ajoissa, jolloin vaiva pitkittyy ja usein myös vaikeutuu. Tästä aiheutuu tuplasti enemmän kustannuksia kuin siitä, että vaiva olisi heti alussa hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit eivät ole hoitajia. Eivät tee hoitotyötä, kuten sairaanhoitajat ja lähihoitajat.
Sen verran pitäisi lääkärilläkin olla käytöstapoja, että osaa kohdata potilaan korrektisti.
Varmaan pitäisi, mutta mikään pakko ei ole. Se lääkäri otetaan töihin mikä saadaan.
Ei näim kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoitti:
Lääkärinkö pitäisi mielestäsi mennä niitä naapureita komentamaan, että olisivat hiljaa öisin??
Enpä viitsi kertoa mitä vielä kerroin lääkärille ei ainoastaan naapuri möly Vaan muutkin henkilökohtaiset asiat, lisättynä vielä siihen et 2 tunnin yöunilla pitäisi jaksaa olla päivisin töissä
Millähän diagnoosilla se lääkäri olisi voinut antaa sairaslomaa sen vuoksi, että naapurissa melutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin työ on myös asiakaspalvelua. Asiakkaana on potilas.
Mutta asiakas on todella usein väärässä ollessaan lääkärissä, joko luulee tietävänsä mitä hoitoa tarvitsee, joskus haluaa jopa haitallista hoitoa, useimmiten kuitenkin haluaa vain turhaa hoitoa ja turhia tutkimuksia, vaikka osa tutkimuksista taas on potilaille haitallisiakin sen ohella että ne ovat turhia, mm. säteilyä aiheuttavat kuvaamiset. Suuri osa kuvaamisista on turhia jos kuvauksen tulos ei vaikuta hoitoon mitään, itse kuvaaminenhan ei paranna mitään. Käypähoito -suosituksissa esim. käytännössä kielletään monet röntgentutkimukset, esim. selkien kuvaaminen röntgenillä on turhaa ja haitallista ellei kyseessä ole murtumaepäily, selkäkipujen osalta kuvaaminen röntgenillä on hyvin harvoin perusteltua. Magneettikuvauksista ei tule säteilyä, mutta vaivaa potilaille ja magneetin suurin hyöty onkin sen selvitteleminen että leikataanko selkää vaiko ei ja hyvä lääkäri osaa sen päätellä ilman kuvaamistakin potilaan oireidenkin ja lääkärintutkimuksen perusteella että ei leikata, selkäkivuista vain n. 1-2% vaatii leikkausta, paranevat jumpalla ja kipulääkkeillä. Polvileikkauksista suurin osa on turhia, mm. kierukoiden kulumiseen liittyvät repeämät, samoin olkapäiden leikkauksista suurin osa on turhia. Silti potilasasiakkaat vaativat ikääntymismuutosten takia leikkauksia omaksi haitakseen. Toki tieto näiden monien leikkausten turhuudesta on tarkentunut vasta viime vuosina, tutkimuksia on hankalampi tehdä kirurgian osalta kuin lääkehoitojen osalta. Leikkauksissa on aina riskinsä. Olen törmännyt tapaukseen jossa potilas pyytää sepelvaltimoiden varjoainekuvaukseen sen selvittelemiseksi onko hänellä sepelvaltimotautia vai ei, kerroin ystävällisesti että ei sitä tehdä ihan vain sen takia että kiva tietää onko tätä vaiko ei, kun kuolleisuus tutkimukseen on n. 1%, kun sydämeen ujutetaan katetri niin siinä on riskinsä. Hyvä lääkäri osaa tuonkin taudin päätellä pelkästään oireista kysymällä.
Jos potilaat olisivat asiakkaita jotka saisivat itse päättää tutkimuksistaan ja hoidoistaan niin haitat hoidoista ja tutkimuksista lisääntyisivät räjähdysmäisesti, lääkeriippuvuudet lisääntyisivät, samoin syövät. Jopa onnettomuuksien ns. jälkipuinti on osoitettu potilaille haitalliseksi joissain tutkimuksissa eli kriisiavustakin saattaa olla enempi haittaa kuin hyötyä.
Tuo on törkeä epäkohta suomalaisessa "lintukodossa", jossa muka hoidetaan kaikki varallisuudesta riippumatta.
.-.-.-.-.
Täytyy myös olla mieluusti asiat juuri piirun verran huonommin, esim. hampaat vähän liian vinossa, polvi vähän liian kulunut, viisaudenhammas vähän liian syvälle juurensa kasvattanut, suolisto vähän liian pitkälle tulehtunut, korva vähän liian vuotava, pää vähän liian kipeä...
...jolloin saa hyvinkin nopeaa ja erittäin hyvää hoitoa julkisessa terveydenhuollossa.
Täytyy vain olla usein lähes puolikuollut tai kuolemaisillaan, jotta asiat alkavat pelata siten, miten niiden tulisi pelata!!!!
Kokemusta on kaikista mainituista "vähän" -jutuista.