Kaikkien palkat kuuluvat julkiseksi tiedoksi!!
Tämä salailun kierre on johtanut jatkuvaan epätasa-arvoon Naisten ja Miesten palkkojen suhteen sekä sisäisesti huomattaviin eroihin palkoissa !!!
Kokoomuksen toimet ovat aina olleet vain rikkaimpien rahoittamista - tämä täytyy tulla julki !
Tarvitsemme mediaa joka keskittyy oikeasti näihin muutoksiiin mitä eri hallitukset ovat tehneet !
AYliikkeitä vastaan hyökkääminen oli järjetön teko jokatapauksessa meidän nykyiseltä hallitukselta!
Kommentit (18)
Minun puolestani palkat voisivat olla julkista tietoa. En häpeäisi sen enempää pientä kuin suurtakaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Verotiedot on julkisía.
Toisten verotiedot ovat julkisempia kuin toisten.
Oikeudenmukaista olisi että lehdille toimitettaisiin koneellisessa muodossa joko kaikkien suomalaisten tai ei kenenkään verotiedot.
Ja jos verotietojen on pakko olla julkisia, niin minulla pitöisi olla myös oikeus tietää kuka on käynyt raha-asioitani kurkkimassa, eli verotietojen katselijaa pitäisi vaatia tunnistautumaan ja minun pitäisi halutessani pystyä vaatimaan tieto siitä ketkä ovat käyneet tietojani katsomassa.
Aivan älytön tämä nykytilanne että verottaja lähettää summittaisesti asetetun tulorajan perusteella ihmisten talous- ja tulotiedot lehtien riepoteltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani palkat voisivat olla julkista tietoa. En häpeäisi sen enempää pientä kuin suurtakaan palkkaa.
Palkka on kahden välinen sopimus eikä se kuulu kenellekään muulle.
Ei mua hirveesti houkuta tieto että naapurin kyylä saisi palkankin tietoonsa. Niin paljon asia häntä ei varmaankaan kiinnosta, että menisi verotoimistoon selvittämään. Asun siis huomattavasti edullisemmin kuin palkallani yleensä, ja naapurilla on jonkinlalista herravihaa... en siis halua heittää bensaa liekkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka on kahden välinen sopimus eikä se kuulu kenellekään muulle.
Eihän se nykyään kuulukaan, mutta jos lakia muutettaisiin, niin sitten se olisi julkista tietoa.
Ei tämä nyt minulle ole mikään sydämenasia. Voidaan mennä nykymallillakin, mutta en myöskään vastustaisi julkisia palkkatietoja.
Entiseen aikaa julkaistiin "juorukalentereja", joihin oli koottu kaikkien kuntalaisten verotiedot. Ei enää kukaan viitsi.
Verotiedot on julkisia, nyt en ymmärrä mikä on ap:n ongelma?
Olen kaupassa töissä, eikä meillä ole kyllä mitään miesten palkat ja naisten palkat, meillä on ihan tehtäväkohtaisia ja kokemuslisät sekä vuorolisät mitkä ne erot aiheuttaa.
Mitä tulee kokoomuksen politiikaan, tahtoisin muistuttaa, että harva kukoistava valtiontalous on vasemmistovetoinen saati kommunistivetoinen. siellä hallituksessa on kanssa muita hallituspuolueita sekä oppositio jotka vaikuttaa kyllä kanssa.
Kauheet on tuloerot joo. Saman verran pitää saada insinöörimies, joka tekoälyä suunnittelee ja amisnainen, joka hänen roskiksensa tyhjentää
Myös kaikkien kaikki saadut tuet tulisi olla sitten julkista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin !
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun niin tämän pitäisi olla julkista tietoa!
Miten voidaan perustella että sitä ei julkaista että Pertti saa ottaa yhteisestä kassasta ilman vastiketta, mutta samaan aikaan Pertin elätyksen verorahoillaan maksavan Liisan tulotiedot ovat kaiken kansan riepoteltavina netissä???
Työskentelen IT alalla ja viime vuosina kaikenlaiset tietosuojadirektiivit ovat suorastaan räjähtäneet silmille. Mitään yksityishenkilöön liittyviä tietoja ei saa käsitellä, käsitellä tai tallentaa ilman tämän suostumusta. Yritykset laittavat valtavia määriä rahaa ollakseen GDPR direktiivin mukaisia ja sanktiot ihmisten tietojen levittelystä ovat sitä luokkaa että firma saattaisi mennä pelkästään sen takia konkurssiin.
Samaan aikaan valtio näkee oikeudekseen jakaa yksityiskohtaiset tiedot minun palkastani, omaisuudestani, pääomatuloistani ja verotuksestani kaikkien iltapäivälehtien kanssa!
Tuntuu älyttömältä työkseen suojella muiden ihmisten tietojen yksityisyyttä kun omat raha-asiat ovat vasten tahtoani kaikkien uteliaiden sukulaisten ja naapurien töllisteltävänä.
Suomessa ei ole laillista maksaa palkkaa sukupuoliperusteisesti. Julkisissa tehtävissä ei ole sukupuoliehtoa palkan määräytymiselle. Työehtosopimuksissa ei määritellä sukupuoliperusteisia palkkoja. Yksityisellä sektorilla jokainen viime kädessä neuvottelee palkkansa itse taloon tullessa.
Naisten pienemmät palkat ovat lähinnä myytti, ja ainoastaan seurausta siitä että naiset tyytyvät pienempiin palkkoihin.
Täysin turhaa märinää.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen IT alalla ja viime vuosina kaikenlaiset tietosuojadirektiivit ovat suorastaan räjähtäneet silmille. Mitään yksityishenkilöön liittyviä tietoja ei saa käsitellä, käsitellä tai tallentaa ilman tämän suostumusta. Yritykset laittavat valtavia määriä rahaa ollakseen GDPR direktiivin mukaisia ja sanktiot ihmisten tietojen levittelystä ovat sitä luokkaa että firma saattaisi mennä pelkästään sen takia konkurssiin.
Samaan aikaan valtio näkee oikeudekseen jakaa yksityiskohtaiset tiedot minun palkastani, omaisuudestani, pääomatuloistani ja verotuksestani kaikkien iltapäivälehtien kanssa!
Tuntuu älyttömältä työkseen suojella muiden ihmisten tietojen yksityisyyttä kun omat raha-asiat ovat vasten tahtoani kaikkien uteliaiden sukulaisten ja naapurien töllisteltävänä.
Kyllä kai ne joutuu erikseen hakemaan, jos haluaa vaikka naapurin tiedot. Mutta todella olet oikeassa, tuo on aina ihme show, kun ne kuuluisien ja rikkaiden verotiedot julkaistaan lehdissä.
Suomen virallinen sivusto yrittää kaunistella palkkaeroja !
84 centtiä on naisten euro
https://stat.fi/uutinen/sukupuolten-valiset-palkkaerot-pitkalti-kiinni-…
Ketä edes kiinnostaa jonkun toisen rahat, tiedot, some, ynnä muu skeida? Pitää olla jonkinlaista nuppivikaa, jos pitää muita stalkata.
Vuoden parin päästä työtehtävästä maksettavan palkan haitari on ilmoitettava työpaikkailmoituksessa. Lähtö ja max.
Verotiedot on julkisía.