Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mol - sivut täynnä vapaita siivoojan paikkoja!

Vierailija
24.07.2019 |

Miksei mm työskentele siivoojina? Ei tämä niin hirveää työtä ole. Esim kaupoissa on nollatuntisopimuksia yms - itse teen kokoaikaisesti.

Välillä on kiire, mutta kunto nousee!

T. Siivooja

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lukiolaisena 80-luvun alussa urakkatöissä yksityisessä siivousfirmassa, jossa siivottiin kaikkea tehtaista konttoreihin. Palkka oli erittäin hyvä ja työ omalla tavallaan vapaata.

Nyt minulla on auto ja kova työhalu, mutta selkäni ei kestä edes kymmenen minuutin moppaamista. Kumartumaan en pysty ollenkaan ilman tukea. Aivotyötä pystyn tekemään pari vuorokautta yhteen menoon (olen tehnytkin), mutta fyysiseen työhön minusta ei ole. Talvella innostuin ilmoituksesta, jossa haettiin muistaakseni myymäläpäällikköharjoittelijoita erääseen saksalaiseen firmaan, mutta petyin, kun koulutusaikana(kin) oli tiedossa fyysisesti raskasta myymälätyötä. Olin ajatellut, että ehkä sujuva saksantaito toisi minulle työpaikan, mutta en sitten hakenut. Olisi aika epäreilua mennä töihin ja ryhtyä sairauslomalle ensimmäisen rullakon tyhjentämisen jälkeen.

Nykyään siivotaan suurimmaksi osaksi teknisin apuvälinein ja sähkölaitteilla.

Vai niin. Minulta voi naksahtaa selkä yhdestäkin kerrasta, kun panen töpselin jalkalistan tasolla olevaan pistorasiaan. Voin kuvitella itseni työpaikkahaastattelussa: ikää on yli viisikymmentä, en pysty kumartumaan ilman tukea enkä tekemään kiertoliikkeitä, mutta olisiko tarjota töitä?

nro 10

Vierailija
42/46 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on akateeminen koulutus ja oman alan vakituinen työpaikka. Pidän työstäni, joten miksi vaihtaisin siivoojaksi?

Koulutuksestasi huolimatta, sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä...

Ilmeisesti aloituksen mm on ollut vaikea ymmärtää monelle. Sehän ei nyt tässä tapauksessa tarkoittanut millimetriä eikä edes muun muassa, vaan ihan muuta.

Kyllä niitä mm siivoojina näkeekin, mutta totta on sekin että moneen paikkaan ainakin ilmoituksessa vaaditaan se suomen kielen taito. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se siivoojan stigma ihmisten mielissä. Siivoojahan on se kaikista alhaisin työ. Todellisuudessahan ei joku kaupan myyjä ole yhtään sen hienompi. Joku jokapäiväinen tuotteiden hyllytys isossa marketissa on ihan yhtä raskasta kuin siivoustyö. Moni on siivonnut opiskeluaikoina mutta jos on jo aikuinen eikä enää nuori niin ei ole yhtä helppo laittaa siivoojan työasua päälle sen tuoman häpeän vuoksi. Sitten olet se jolla pelotellaan tyttäriä jotta noin käy jos ei ole ahkera koulussa. Toki siivoojalle ollaan alentuvan ystävällisiä.

Toisaalta joskus kannattaa niellä ylpeytensä sillä ei hirveimpänä pidetty työkään ole työtä kummempaa. Kokoaikainen siivoojan työ voisi tuoda paremman toimeentulon kuin joku kaupan nollatuntisopimus tai osa-aikatyö.

On siivoustyössä oikeitakin syitä häpeän lisäksi miksi sitä kartellaan. Ala on kilpailtu ja siivousalueet usein ylimitoitettuja niin ettei taukojakaan ehditä pitämään. Palkka monesti kaikista heikoin ja sen vähänkin maksussa jatkuvia ongelmia. Työ on likaista ja jonkun ulosteille löyhkäävän siivottoman käymälän siivous ei ole niitä miellyttävimpiä. Hotellinkerrossiivooja taas petaa kymmeniä sänkyjä päivässä minkä tuntee selässään.

Vierailija
44/46 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on akateeminen koulutus ja oman alan vakituinen työpaikka. Pidän työstäni, joten miksi vaihtaisin siivoojaksi?

Koulutuksestasi huolimatta, sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä...

Huoh! Ja oot vielä yläpeukuttanut omaa höpinääsi.

Vierailija
45/46 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se siinä jos joka päivä sais vaan saman kohdan käydä pyyhkäisemässä, mutta epäilen että nykyään tuo siivoojan työ edellyttää omaa autoa ja kaikenmaailman maakuntakiertelyä.

Vierailija
46/46 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt siivoustyötä pk-seudulta Helsinki,Espoo ja Vantaa.

Minulla ei ole alalle koulutusta.

Työn kyllä oppii ilman koulujakin melko nopeasti.

Hussilla suurin osa laitoshuoltajista on ulkomaalaisia kuten virolaisia.

Pakko myöntää en tykkää siivota ja siivoustyö ei sopinut minulle.

Tuntui että pakko tehdä epämiellyttävää työtä eikä ollut sellaista fiilistä mukavaa mennä töihin.

Tuntipalkka oli 10e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän