Mol - sivut täynnä vapaita siivoojan paikkoja!
Miksei mm työskentele siivoojina? Ei tämä niin hirveää työtä ole. Esim kaupoissa on nollatuntisopimuksia yms - itse teen kokoaikaisesti.
Välillä on kiire, mutta kunto nousee!
T. Siivooja
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin jonkin aikaa siivoojana, kunnes ihoni meni niin pahaan kuntoon että oli pakko lopettaa. Enää en siivoustyöhön edes yritä.
Tää on asia joka häiritsee minua siivoojana. Kertakäyttökäsineitä ei saisi käyttää kun ne on liian kalliita! Ilman niitä kädet on aina rutikuivat. Käytän salaa.
En ikinä suostuisi siivoamaan paljain käsin. En tee niin kotonakaan (imurointia lukuun ottamatta), puhumattakaan että tekisin muualla.
Vierailija kirjoitti:
Mol.fi? Se on te-palvelut.fi ollut jo pitkään. Google kyllä löytää tuollakin nimellä, mutta katsokaapa osoiteriviltä, onko siellä yhä mol.
Sama pasta eri paketissa. Ei se sivusto nimeä vaihtamalla miksikään muutu.
Miksi ihmeessä minun pitäisi hakea jotakin siivoojan paikkaa? Mulla on vakityö ja se riittää minulle?
Joten aloituksi on ihan sairasta. Eikö Suomessa työllisyysaste ole jotakin 75% ja vapaata työvoimaa (työttömiä) pitää.olla aina reservissä, muuten elinkeinoelämän rattaat ei pyöri, kun firmat tarvitsevat työvoimaa nopealla aikataululla.
Ja Mol-sivut ei välttämättä tarkoita, että joku siivoojan paikka olisi auki ja siihen palkattsisiin henkilö, vaan työstä kiinnostuneita haetaan varalle, jos joku sairastuu tai siirtyy nopealla aikataululla tehtävään.
Ps. ja riittää, kun sinä haet niitä siivoojan paikkoja ja elä hyvä ihminen omaa elämääsi, äläkå ota paineita muiden työllistymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin rankkaa työtä pienellä palkalla. Esim, jossain kohteessa on 40 ikkunaa jotka täytyy pestä perusteellisesti tietyssä ajassa.
Siivoustyön rankkuus kyllä on hyvin riippuvainen työn organisoinnista ja kohteesta. On kohteita, jotka ovat kuin helvetin esikartanoita. Menet aamulla töihin viideltä siivoamaan lasinsirpaleilla, tahemalla siiderillä ja oksennuksella kuorutettuja lattioita, ja työ pitää saada tehtyä epäinhimillisen nopeasti. Niitä töitä tekevät lähinnä opiskelijat ja ulkomaalaiset. Jos työ organisoitaisiin paremmin, niin se ei välttämättä olisi niin raskasta, mutta mm. kilpailutus tekee sen, että yritykset lupaavat kuun taivaalta, ja siivoojat hakevat sen kuun taivaalta, näin kuvaannoillisen konkreettisesti ilmaistuna. Tai sitten eivät. Työ laitoshoitajana taas jossain julkisella puolella voi olla hyvinkin leppoisaa. Siivoat kliinisen siistejä tiloja ja juttelet mukavia työkavereiden kanssa. Kuva siivouksesta on vähän turhan yksipuolinen, ja ehkä osaltaan siksi suurin osa on alalle soveltumattomia joko oletetun ylikouluttautuneisuuden tai terveyspulmien johdosta.
Ap. Tarkoitin, että muualta muuttaneet voisivat hakea ja työllistyä siksi mm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mol.fi? Se on te-palvelut.fi ollut jo pitkään. Google kyllä löytää tuollakin nimellä, mutta katsokaapa osoiteriviltä, onko siellä yhä mol.
Jep, ennen mentiin mollissa ja nyt "iloisesti" duurissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on hakenutkin. Vaan eipä oteta, kun nimi ei ole suomalainen. Tiedän useankin työteliään muualta muuttaneen, joka menisi enemmän kuin mielellään siivoojaksi. Työnsaanti vaan tyssää siihen, kun sanovat nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tämän alueen siivoojanpaikat huvikseni. Niissä oli tasan yksi, jossa ei lukenut "vaaditaan sujuvaa suomenkielentaitoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemmetin rankkaa työtä pienellä palkalla. Esim, jossain kohteessa on 40 ikkunaa jotka täytyy pestä perusteellisesti tietyssä ajassa.
Siivoustyön rankkuus kyllä on hyvin riippuvainen työn organisoinnista ja kohteesta. On kohteita, jotka ovat kuin helvetin esikartanoita. Menet aamulla töihin viideltä siivoamaan lasinsirpaleilla, tahemalla siiderillä ja oksennuksella kuorutettuja lattioita, ja työ pitää saada tehtyä epäinhimillisen nopeasti. Niitä töitä tekevät lähinnä opiskelijat ja ulkomaalaiset. Jos työ organisoitaisiin paremmin, niin se ei välttämättä olisi niin raskasta, mutta mm. kilpailutus tekee sen, että yritykset lupaavat kuun taivaalta, ja siivoojat hakevat sen kuun taivaalta, näin kuvaannoillisen konkreettisesti ilmaistuna. Tai sitten eivät. Työ laitoshoitajana taas jossain julkisella puolella voi olla hyvinkin leppoisaa. Siivoat kliinisen siistejä tiloja ja juttelet mukavia työkavereiden kanssa. Kuva siivouksesta on vähän turhan yksipuolinen, ja ehkä osaltaan siksi suurin osa on alalle soveltumattomia joko oletetun ylikouluttautuneisuuden tai terveyspulmien johdosta.
Allekirjoitan. Julkkarille, ehdottomasti, jos alalle aikoo, KVTES on vielä inhimillinen. Ja sitten vaan paikanvaihtoa niin kauan että sopiva löytyy (työvoimapula-ala). Itsellä peruspalkka hiukan alle 1900, ikälisillä 2100 enkä tee vuorotyötä. Sairaala. PS. Laitoshuoltaja.
Just oli miehen kanssa puhetta, että mikähän hitto siinä on, kun hakee ja hakee, eikä vaan saa haastattelukutsua! Eli olen kyllä hakenut siivoustyötä ilman alan koulutusta ja aina lopputulos on sama: en kelpaa.
Meillä päin ei saa siivojan töitä ilman laitoshuoltajan koulutusta eikä välttämättä senkään kanssa. Pitäisi olla tuo koulutus ja sen lisäksi pitäisi olla nuori. Yli 40 v on jo liian vanha työkkärin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet, kun tulee Työmarkkinatori ja joudut unohtamaan koko mollisi?
Olen aivan toisella alalla kuin siivous. Olen myös työsuojeluvaltuutettu. Meillä ei tulisi kuuloonkaan työskennellä ilman suojakäsineitä, mikäli niitä tarvitaan. Keskeytän työn välittömästi ja sitten katsotaan että onko niitä hanskoja saatavilla. Olemme esimerkiksi lähteneet kerran samoin tein turvakenkäostoksille.
Kyse on asenteesta. On tietty taso jonka alle ei mennä ikinä. Siivousalalla tämä asenne ei taida olla ihan kohdillaan?
Olen hakenutkin niistä sellaisia, joissa ajokortti ei ole pakollinen, mutta homma kaatuu siihen, kun aiemmat kokemukset on ihan muista hommista.
Siivosin kolme vuotta iltaisin opintojen ohessa. Oli kieltämättä raskasta ja palkka surkea. Nykyään en ko. työtä edes voisi tehdä koska mursin oikean käteni niin pahasti että ranteeseen jäi vaikea nivelrikko. Pienikin liike on kivulias joten en olisi kovin haluttua työvoimaa siivousfirmoille vaikka kokemusta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on hakenutkin. Vaan eipä oteta, kun nimi ei ole suomalainen. Tiedän useankin työteliään muualta muuttaneen, joka menisi enemmän kuin mielellään siivoojaksi. Työnsaanti vaan tyssää siihen, kun sanovat nimensä.
Itse isossa kansainvälisessä firmassa töissä ja kyllä noita vaan otetaan. Ihan sama mistäpäin ja minkä niminen. Koulutukset tehdään koneella ja kieli valittavissa.
Suomen HUUTAVA työvoimapula vaan jatkuu ja jatkuu.....
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on akateeminen koulutus ja oman alan vakituinen työpaikka. Pidän työstäni, joten miksi vaihtaisin siivoojaksi?
Koulutuksestasi huolimatta, sulla ongelmia luetun ymmärtämisessä...
Pienestä palkasta ei paljoa kerry eläkekertymää enka tee siivoustyötä kutsumustyönä. Kurja raskas ja pienipalkkainen työ jota kukaan ei arvosta. Olen kuullut kuinka jollain 40 vuotta siivoojan uran tehneen eläke ei ole paljoakaan isompi kuin sillä joka ei ole tehnyt töitä päivääkään. Kauheat kulumat ja vaivat vaan on saanut, että silleen punnitkoon kukin että onko kannattavaa.