Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suvun perintömökki ja riidat

Vierailija
24.07.2019 |

Mieheni on ainoa lapsi, ja hän tulee aikoinaan perimään heidän suvun mökin. Miehen vanhemmat ovat jo vuosikymmeniä ylläpitäneet ja laittaneet sitä mökkiä sillä ajatuksella, että heidän poika sen sitten perii ja mieskin on jo ennen kuin edes mitään lapsia yritettiin saada niin laittanut sitä mökkiä ajatuksella, että hänen lapset sen sitten perii. Mies on viettänyt mökillä kaikki lapsuutensa ja nuoruutensa kesät ja mökki on hänelle hyvin rakas ja tärkeä paikka.

Miehen vanhemmat viettää siellä yhä paljon aikaa, ja koska mökki on pieni niin me voidaan kahden pienen lapsemme kanssa nukkua vain ahtaassa saunakammarissa (mökin puolella on vain pieni olohuone ja alkovi, jossa miehen vanhemmat nukkuu). Mökissä on vain sellainen "ämpäri"ulkohuussi ja vesi kannetaan järvestä saunaan ja kaivosta keittiöön. Eli mökki on pieni ja alkeellinen. Siellä ei ole meille mitään rauhaa, koska appivanhempani touhuaa koko ajan joka paikassa jotain. Vaippapesut on hankalia pelkällä ämpärivedellä ja saunakammarissa nukkuminen on hikistä ja kosteaa ja kaikki vaatteet on koko ajan kosteat. Tiskaaminen on kamala urakka ja pieniä lapsia joutuu vahtimaan aivan koko ajan rannan ja laiturin vuoksi. Sadesäällä kaikki kuusi joudumme ahtautumaan sinne pieneen olohuoneeseen, jossa lapset ei edes mahdu tuoleille istumaan vaan heille on tyynyt lattialla :( .

Minä inhoan sitä paikkaa :( . Mies rakastaa sitä yli kaiken. Ongelma on nyt se, että mies on todella loukkaantunut minulle, kun en siitä pidä enkä haluaisi siellä käydä. Koska hän ja hänen vanhempansa on suunnilleen omistanut elämänsä sen paikan laittamiseen meidän perheelle (eli mies+minä+meidän lapset). Ihan kuin mies ajattelisi, että en rakasta häntä jos vihaan sitä mökkiä koska mökki=hän ja hän=mökki. Siedin sitä mökkiä ennen lasten syntymää, mutta kahden pienen lapsen kanssa se on käynyt niin ahtaaksi ja hankalaksi, että olen alkanut sitä vihaamaan. Mies saisi käydä siellä yksin minun mielestä, mutta ei halua, koska hän laittaa sitä meille perheelle ja se on hänen mielestä se juttu siinä mökissä.

Asiasta on tullut riitoja meille, koska mies on niin loukkaantunut minulle ja minä en osaa esittää että rakastaisin sitä paikkaa. Mies ei suostu ymmärtämään, että en halua sinne mennä. Hänen mielestä siinä mökissä ei ole mitään vikaa vaan se on todella hyvä mökki. Miten nämä riidat saisi loppumaan?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös nää jätevesilait koske teitä? mihin kippaatte huussiämpärin? nyt kyllä vähän ontuu tämä nyyhkytarina

Tietenkin koskee. Huussijäte kompostoidaan lain mukaisesti. Mutta se huussiämpäri pitää tyhjentää tietenkin sinne kompostiin. Ja koska minä en omista sitä mökkiä niin minä en päätä sen mökin asioista vaan appivanhempani. Mutta älä usko tätä "nyyhkytarinaa" jos et halua, en jaksa enää todistella sinulle että kyseessä on oikea tilanne. Ap

Vierailija
22/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biohuussi. Muuttuu tuotokset mullaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tultua meillw tehtiin kaivo ja vesi sisälle! Muuten en olisi sinne lähtenyt.

Miksi teillä ei ole rakennettu mitään arkea helpottavia asioita,jos kerran koko ajan jotain huolletaan ja laitetaan?

Kukkapenkin voi laittaa sitten kun arkkihommat on helpotettu.

Vierailija
24/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää lapset isovanhemmille ka viettäkää vapaapäivä

Vierailija
25/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä elämäsi vihaamiseen. Hyvä ajatus.

Ei niitä pyllyjä loputtomiin pestä. 

Lapset tykkää isompina paikasta halusit sinä sitä tai et. Älä mene aina mukaan , tarvitse tapella kun halut eivät kohtaa.

Vierailija
26/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa ihmettelen jos "vuosikymmeniä" laitettu, niin olisi luullut että olisi jotain osaa laajennettu, tehty kompostoiva ulkohuussi, laitettu pumppu järveen tms. Eli mitä siellä on sitten oikeasti "laitettu" kaikki nämä vuodet..?

Minunkin mielestä sinne olisi pitänyt rakentaa kunnon pumput järveen ym mutta appivanhempani ja mieskin tykkää nimenomaan tuollaisesta kantovesielämästä, koska se on niin erilaista kuin kaupungissa. Heille se on vähän kuin perinne, kun siellä on aina ollut ämpärihommat ennen saunaa jne, niin se on heidän mielestä olennainen osa kivaa mökkeilyä. Minä en sellaisesta tykkää mutta jotkut tykkää, vaikka minä en sitä ymmärtäisikään. Ap

Vierailija
27/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mökkiä on vuosia laitettu ja laitettu, niinkö? Mitä siellä sit on tehty? Edelleen on vaan ahdas ja alkeellinen. Jotenkin outoa.

Onko sinulla kokemusta 50-luvun mökeistä? Niissä on koko ajan laittamista ja kunnostamista. Katon korjaamista, räystäiden laittoa, laiturin korjaamista, huoltomaalaamista, polttopuiden tekoa ja sellaista. Pienellä rahalla itse tehden ovat sitä itse ylläpitäneet ja kunnostelleet. Ap

Tekijät ovat kädettömiä. Siellä mitään oo tehty kunnolla vuosia ja vuosia. Ensin tehty pojalle, sitten pojan tulevalle perheelle ja nyt tehdään jo teidän lapsille ja heidän perheille... Kukaan ei vaan ole tajunnut tehdä tilaa.

Vierailija
28/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mökkiä on laitettu kovasti jne niin miksi sinne ei ole tehty lisää tilaa? Rakentakaa sinne jonkinlainen aitta. Sehän on kiva kun tontilla on useampia pieniä rakennuksia joissa viettää aikaa.

Mekin ajateltu rakentaa sellainen vaikka varsinaista tilanpuutetta ei ole että ei mahduttaisi kolme sukupolvea sulassa sovussa olemaan. Mökit nyt aina ovat vähän pieniä niin voisi aina olla pikkaisen enemmän tilaa.

Monella se "mökin laittaminen" on selaista hyödytöntä puuhastelua ja aja kuluttamista. Tehdään joku puolivillainen terassin rotisko tai pihakivetystä, mutta ei kunnolla, vaan niin että sen saa sitten seuraavana kesänä taas korjata ja sitä seuraavana jälleen uudestaan jne.

Vierailija
29/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä elämäsi vihaamiseen. Hyvä ajatus.

Ei niitä pyllyjä loputtomiin pestä. 

Lapset tykkää isompina paikasta halusit sinä sitä tai et. Älä mene aina mukaan , tarvitse tapella kun halut eivät kohtaa.

Mies ei suostu lähtemään sinne yksin eikä lasten kanssa ilman minua. Ihan aloituksessa jo kirjoitin, että minun puolesta menköön yksin. Mutta kun ei suostu menemään, koska haluaa, että koko perheemme on aina mukana. Ap

Vierailija
30/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mökkiä on laitettu kovasti jne niin miksi sinne ei ole tehty lisää tilaa? Rakentakaa sinne jonkinlainen aitta. Sehän on kiva kun tontilla on useampia pieniä rakennuksia joissa viettää aikaa.

Mekin ajateltu rakentaa sellainen vaikka varsinaista tilanpuutetta ei ole että ei mahduttaisi kolme sukupolvea sulassa sovussa olemaan. Mökit nyt aina ovat vähän pieniä niin voisi aina olla pikkaisen enemmän tilaa.

Monella se "mökin laittaminen" on selaista hyödytöntä puuhastelua ja aja kuluttamista. Tehdään joku puolivillainen terassin rotisko tai pihakivetystä, mutta ei kunnolla, vaan niin että sen saa sitten seuraavana kesänä taas korjata ja sitä seuraavana jälleen uudestaan jne.

Juuri tällaista se on mitä he siellä tekevät. Ap

Vierailija
31/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle (ystävällisesti) että et viihdy mökil kun hänen vanhempansa ovat siellä, joten et aio tulla sinne muuta kuin jos saatte olla omalla perheellä (voit myös kysyä miltä hänestä tuntuisi viettää lähes koko vuosilomansa sinun vanhempiesi kanssa).

Tai sano että voit käydä mökillä kun lapset ovat isompia, nyt.koet.sen liian raskaaksi. Ja että sinua loukkaa, että mies haluaa sinun venyttävän omia jaksamisen rajojasi mökin takia. Että sinulla nyt vaan on tietty jaksamisen taso ja se ei veny siitä että mies niin rakastaa mökkiä. Kysy myös, että

Oikeasti, sä olet miehen pienten lasten äiti ja miehen tunteita mökkiä kohtaan pitäisi suojella enemmän kuin sun tarpeita?

Vierailija
32/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mökkiä on vuosia laitettu ja laitettu, niinkö? Mitä siellä sit on tehty? Edelleen on vaan ahdas ja alkeellinen. Jotenkin outoa.

Onko sinulla kokemusta 50-luvun mökeistä? Niissä on koko ajan laittamista ja kunnostamista. Katon korjaamista, räystäiden laittoa, laiturin korjaamista, huoltomaalaamista, polttopuiden tekoa ja sellaista. Pienellä rahalla itse tehden ovat sitä itse ylläpitäneet ja kunnostelleet. Ap

Tekijät ovat kädettömiä. Siellä mitään oo tehty kunnolla vuosia ja vuosia. Ensin tehty pojalle, sitten pojan tulevalle perheelle ja nyt tehdään jo teidän lapsille ja heidän perheille... Kukaan ei vaan ole tajunnut tehdä tilaa.

Niin ovatkin kädettömiä, mutta haluavat tehdä itse. Mutta ei se asia minulle kuulu kun ovat sanoneet hyvin selvästi, että osaavat tehdä itse ilman ammattilaisia. (Vaikka oikeasti eivät osaa vaan se on vain sellaista kädetöntä puuhastelua). Ap

Vierailija
33/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle (ystävällisesti) että et viihdy mökil kun hänen vanhempansa ovat siellä, joten et aio tulla sinne muuta kuin jos saatte olla omalla perheellä (voit myös kysyä miltä hänestä tuntuisi viettää lähes koko vuosilomansa sinun vanhempiesi kanssa).

Tai sano että voit käydä mökillä kun lapset ovat isompia, nyt.koet.sen liian raskaaksi. Ja että sinua loukkaa, että mies haluaa sinun venyttävän omia jaksamisen rajojasi mökin takia. Että sinulla nyt vaan on tietty jaksamisen taso ja se ei veny siitä että mies niin rakastaa mökkiä. Kysy myös, että

Oikeasti, sä olet miehen pienten lasten äiti ja miehen tunteita mökkiä kohtaan pitäisi suojella enemmän kuin sun tarpeita?

Kiitos tämä oli hyvä neuvo, näin teen. Ap

Vierailija
34/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota että jos on valmiiksi pieni mökki niin miksi sinne pitää kaikkien änkeä samaan aikaan. Ettekö voisi mennä sinne joskus vain teidän perhe (ilman isovanhempia)?

Ollaan me siellä välillä ilman isovanhempia ja minun mielestä parasta olisikin jakaa käyttövuorot. Mutta isovanhemmat nimenomaan haluaa olla siellä aina kun me, koska he haluaa tavata meidän perhettä ja lastenlapsiaan ja katsoa kun "lapsenlapset kirmaa nurmikolla kuin heidän poika aikoinaan" jne jne. Eli isovanhemmat haluaa olla siellä ylipäätään melkein aina (kuulemma koska kesä on niin lyhyt) ja muutenkin jos me sanotaan, että voitaisiin käydä mökillä niin he innostuu niin paljon, että ollaan lähdössä heidän kanssa yhdessä sinne mökille ja appeni alkaa höpöttämään miten lämmittää sitten meille siellä saunaa ja tekee vastaa jne jne, että ei heitä saa jäämään kotiin. Ap

Kuinkapitkä matka appiporukoilla ja teillä on mökille? Jos vaikka onnistuisi että olette mökillä päivän, mutta jommat kummat menee kotiinsa yöksi?

Vierailija
35/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota että jos on valmiiksi pieni mökki niin miksi sinne pitää kaikkien änkeä samaan aikaan. Ettekö voisi mennä sinne joskus vain teidän perhe (ilman isovanhempia)?

Ollaan me siellä välillä ilman isovanhempia ja minun mielestä parasta olisikin jakaa käyttövuorot. Mutta isovanhemmat nimenomaan haluaa olla siellä aina kun me, koska he haluaa tavata meidän perhettä ja lastenlapsiaan ja katsoa kun "lapsenlapset kirmaa nurmikolla kuin heidän poika aikoinaan" jne jne. Eli isovanhemmat haluaa olla siellä ylipäätään melkein aina (kuulemma koska kesä on niin lyhyt) ja muutenkin jos me sanotaan, että voitaisiin käydä mökillä niin he innostuu niin paljon, että ollaan lähdössä heidän kanssa yhdessä sinne mökille ja appeni alkaa höpöttämään miten lämmittää sitten meille siellä saunaa ja tekee vastaa jne jne, että ei heitä saa jäämään kotiin. Ap

Kuinkapitkä matka appiporukoilla ja teillä on mökille? Jos vaikka onnistuisi että olette mökillä päivän, mutta jommat kummat menee kotiinsa yöksi?

Meillä kaikilla noin kaksi tuntia ajoa. Ap

Vierailija
36/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on kyllä tosi vaikea vaimon tahdosta sanoa omille vanhemmilleen että eivät ole tervetulleita samaan aikaa mökille. Varsinkaan jos itse on vielä eri mieltä ja että pitää mökkeilyä mukana ahtaudesta ja puutteista huolimatta.

Tuo on ehdottomasti helpompi tie että lasten kanssa mökkeily on vaan liian raskasta ja sitä pitää hankaluutensa vuoksi rajoittaa.

Vierailija
37/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytä nuotio nurkalle.

Vierailija
38/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi laajentaa että mahtuisi olemaan? Hittoako hyvällä laiturilla mitään tekee, jos ei missään mahdu hyvin nukkumaan?

Vierailija
39/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen on kyllä tosi vaikea vaimon tahdosta sanoa omille vanhemmilleen että eivät ole tervetulleita samaan aikaa mökille. Varsinkaan jos itse on vielä eri mieltä ja että pitää mökkeilyä mukana ahtaudesta ja puutteista huolimatta.

Tuo on ehdottomasti helpompi tie että lasten kanssa mökkeily on vaan liian raskasta ja sitä pitää hankaluutensa vuoksi rajoittaa.

Etenkin kun se mökki on niiden appivanhempien eikä ap:n

Vierailija
40/84 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää te sinne pe-la-yöksi ja sppivsnhemmat la-su-yöksi ja viettäkää se koko lauantai yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme