Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi tuomita ravintolassa imettävä

Vierailija
24.07.2019 |

äiti? Eikö vauvalla ole oikeus ravintoon, kuten muillakin RAVINTOlassa? Selitä!

Kommentit (223)

Vierailija
181/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset kotiin kirjoitti:

Pysyin imetysajan suurimmaksi osaksi kotona ja yritin järjestää menoni niin, että pystyn imettämään omassa rauhassa. Itselle julki-imetys epämiellyttävää, kun tiedän että joillekin ihmisille se aiheuttaa raivon ja toisille kiiman. Yleensä eniten julki-imetys häiritsee eläkeläisiä. Muiden äitien imetys ei minua häiritse yhtään.

Toisaalta kun itse kärvistelin imetysajan kotona, odotan samaa kotiin vetäytymistä myös kaikilta huonokuntoisilta eläkeläisiltä. Vanhaan hyvään aikaan meillä ei edes ollut näin paljon vanhoja ihmisiä, kun 60-vuotiaana lähdettiin saappaat jalassa infarktin kourissa. Nyt lääketiede onnistuu pitämään ihmiset kauemmin hengissä. Tästä huolimatta rollaattorilla liikkuva, hidas ja haiseva vanha ihminen ei kuulu ravintolaan tai ostoskeskukseen yhtään sen enempää kuin huutava vauvakaan. Jääkää tekin kotiin ja odottakaa siellä, että tämä elämänvaihe loppuu.

Jos se vanha ihminen ostaa sieltä ravintolasta siellä myynnissä olevaa ruokaa, niin hän kuuluu sinne ennemmin kuin sinun rintamaitoa imevä vauvasi. Tai ainakin ravintolan pitäjällä on kaikki oikeus olla tätä mieltä. Sellaista se on markkinatalouden todellisuus.

Enpä ole myöskään koskaan törmännyt vaatimuksiin siitä, että vanhusten letkuruokinnan / vaipanvaihdon pitäisi saada tapahtua ravintolapöydässä. Jos aikuinen ihminen - vaikka vanhus - alkaa esim. ravintolassa huutaa täysiä, oksentaa tai vaikka syljeskellä toisten ruokiin, niin on ihan selvää, että ravintola voi pyytää hänen omaisiaan poistamaan hänet paikalta.

Enpä ole imettänyt ravintolassa. Mutta kun menen ravintolaan, menen sinne nautiskelemaan enkä katsomaan vanhuksia. Vanhusten paikka on kotona tai laitoksessa tutun hoitajan kanssa. Tuttu kotiruoka myös sopii vanhuksille paremmin ja kotona on pienempi riski saada mitään vieraita pöpöjä.

Ei vanhusten asema liity tähän mitenkään.

Vierailija
182/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitien inhoajat ja esim. juuri rintaruokailun vastustajat on minun inhokkilistani ykkösenä. Edes rasistit eivät ole yhtä inhottavia.

En ole valmis auttamaan näitä ihmisiä millään muotoa. Jos ovat hukkumassa, en auta. Jos pyytävät apua, en anna.

Ihmislistalla nämä ovat kaikkein pohjimmaisena.

Hienoa, sittenhän meitä on Suomessa kaksi, jotka kannattavat naisen vapautta imettää omaa lastaan ja loput vastustavat.

Voi teitä joille kaikki on joko tai, vain samanhenkisiä tai vihollisia, koko elämä yhtä vastakkainasettelua.

Onneksi suurin osa on kuitenkin tuollaisen typeryyden yläpuolella.

Juu siihen saakka kun se mamma tulee kiljuvan tenavansa kanssa viereiseen pöytään ja tempaisee hinkkinsä esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä syödessäni pissaa, äidinmaitoa, spermaa, sylkeä enkä muitakaan eritteitä eritettävän. Menee ruokahalu.

Rintamaito on ruokaa.

Ainoastaan silloin kun tarjoilet sen utareitesi sijaan tuttipullosta. Kotonasi saat lillua vaikka alasti, mutta julkisella paikalla pidä ne utareesi näkymättömissä. Muutkaan eivät saa tulla ravintolaan syömään omia eväitä, joten miksi vauva saisi? Ja vieläpä pakotetaan kanssaihmiset tämä tuotantoprosessi katsomaan.

Kukahan perustaisi kansalaisaloiteen julki-imettämisen kieltämiseksi. Eiköhän se 50000 nimeä aika helposti tulisi ja lainsäätäjäkin joutuisi ottamaan asiaan selkeän kannan.

Olen mies.

Miehistä vain ho*omiehet vastustaa runtaruokintaa, samoin jotkut heiveröiset, jotka eivät sitä tissiä vauvana saaneet.

Sinun täytyy olla homo kun noita naiseuden merkkejä noin inhoat?

Hassua nähdä kuinka tissiöykkäri taantuu suvaitsemattomaksi homottelijaksi kun ei saa tahtoaan läpi. Hih.

Huomionhakuahan se on. Tässähän tämä tuli ilmi. Jos olet mies, sun täytyy tykätä mun tisseistä, muuten olet homo.

Vierailija
184/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyin imetysajan suurimmaksi osaksi kotona ja yritin järjestää menoni niin, että pystyn imettämään omassa rauhassa. Itselle julki-imetys epämiellyttävää, kun tiedän että joillekin ihmisille se aiheuttaa raivon ja toisille kiiman. Yleensä eniten julki-imetys häiritsee eläkeläisiä. Muiden äitien imetys ei minua häiritse yhtään.

Toisaalta kun itse kärvistelin imetysajan kotona, odotan samaa kotiin vetäytymistä myös kaikilta huonokuntoisilta eläkeläisiltä. Vanhaan hyvään aikaan meillä ei edes ollut näin paljon vanhoja ihmisiä, kun 60-vuotiaana lähdettiin saappaat jalassa infarktin kourissa. Nyt lääketiede onnistuu pitämään ihmiset kauemmin hengissä. Tästä huolimatta rollaattorilla liikkuva, hidas ja haiseva vanha ihminen ei kuulu ravintolaan tai ostoskeskukseen yhtään sen enempää kuin huutava vauvakaan. Jääkää tekin kotiin ja odottakaa siellä, että tämä elämänvaihe loppuu.

Jos se vanha ihminen ostaa sieltä ravintolasta siellä myynnissä olevaa ruokaa, niin hän kuuluu sinne ennemmin kuin sinun rintamaitoa imevä vauvasi. Tai ainakin ravintolan pitäjällä on kaikki oikeus olla tätä mieltä. Sellaista se on markkinatalouden todellisuus.

Enpä ole myöskään koskaan törmännyt vaatimuksiin siitä, että vanhusten letkuruokinnan / vaipanvaihdon pitäisi saada tapahtua ravintolapöydässä. Jos aikuinen ihminen - vaikka vanhus - alkaa esim. ravintolassa huutaa täysiä, oksentaa tai vaikka syljeskellä toisten ruokiin, niin on ihan selvää, että ravintola voi pyytää hänen omaisiaan poistamaan hänet paikalta.

Enpä ole imettänyt ravintolassa. Mutta kun menen ravintolaan, menen sinne nautiskelemaan enkä katsomaan vanhuksia. Vanhusten paikka on kotona tai laitoksessa tutun hoitajan kanssa. Tuttu kotiruoka myös sopii vanhuksille paremmin ja kotona on pienempi riski saada mitään vieraita pöpöjä.

Ei liitykkään. Tämä rassukka vaan kuvittelee, että vain eläkeläiset vastuustaa hinkkien heiluttamista paljaana ravintoloissa .

Vierailija
185/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liitykkään. Tämä rassukka vaan kuvittelee, että vain eläkeläiset vastuustaa hinkkien heiluttamista paljaana ravintoloissa .

Siltä suunnaltahan se kritiikki suurimmaksi osaksi tulee. Eläkkeet pitäisi saada, mutta muuten nuoremmat eläköön ankeasti.

Vierailija
186/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että tullaan imettämään julkiselle paikalle ja päästetään murhaavia mulkaisuja, kun joku edes vilkaisee sinnepäin. Eli tulla julkiselle paikalle vaatimaan yksityisyyttä muilta.

Ei ihmisten tuijottaminen ole hyvien tapojen mukaista.  Keskity omaan ruokailuusi.

Jos tulet mun näkyviin imettämään niin videoin tapahtuman ja postaan sen sivustolle kinkytlollot . Tietenkin sijaintitietojen kanssa.

Silloin syyllistyt rikokseen. Julkisella paikalla kuvattua materiaalia ei saa halventaa. Tunnetko itsesi vahvaksikin kun yrität rajoittaa imettävän äidin toimintaa uhkailemalla?

Perustuslaki kuitenkin takaa oikeuden julkisella paikalla kuvaamiseen.

Mutta ei kuvamateriaalin halventamiseen kuten sanoin. Käy lukemassa.

Höpö höpö. Eihän rintojen ihailu ja ylistys ole halventamista. Tokihan niitä saa jakaa kaikkien iloksi kun ne tyrkyllä vasten tuodaan.

Kinkysivustolle postaaminen seksualisoisi rinnat imettäjältä kysymättä ja imettäjän tahtomatta. Imetys ei myöskään ole yleisen käsityksen mukaan seksuaalinen teko.

Voi kuule. Saatetaan muun lisäksi kaivata naisen jakamatonta huomiota, hakea katsekontaktia, pyrkiä lähelle. Kokea sen oikeudeksi. Tässä jos jossain ollaan lähellä miehen alitajuntaa. Samat peevot sitten lutkuttaa naisen rintaa niin, että iho punoittaa viikon.

Vierailija
187/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvat eivät kuulu ravintolaan. Ne on pääsääntöisesti aikuisille. Toki jotkut siistit ruokapaikat ovat lapsille sopivia päiväsaikaan mutta vauvoja ei niihin tarvitse rahdata. Eivät ne siitä mitään ymmärrä.

MInne vauvan voi viedä, jos kriteerinä on se, että vauvan pitää ymmärtää paikasta jotain?

Miksi vauvaa pitäisi jonnekin viedä, muuta kuin neuvolaan ja ottaa kauppaan mukaan?

Eri

Yh-äitin elämän tulee siis rajoittua neuvolaan ja kauppaan?

Näitä julki-imettävien vastauksia lukeneena, en yhtään ihmettele, että päätyvät yh.ksi. Sen verran törkeää tekstiä.

Vierailija
188/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä suunnaltahan se kritiikki suurimmaksi osaksi tulee. Eläkkeet pitäisi saada, mutta muuten nuoremmat eläköön ankeasti.

Mites omat vanhemmat ja isovanhemmat? Olette vain osa sukupolven ketjua.

Vierailija
189/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa äiti täällä joka ei missään nimessä halunnut imettää julkisesti? Ahdisti jo se, kun lanko tyttöystävänsä kanssa oli kylässä ja vauvalla oli nälkä, menin kyllä toiseen huoneeseen, mutta tämä tyttöystävä tunki sinne.

Molemmat lapseni ovat juoneet tuttelia pullosta julkisilla paikoilla. En taatusti halua esitellä tissejäni. Inhottava ajatuskin.

No et todellakaan ole ainoa. 

Pullosta minä vauvaa ruokin jos lähdin jonnekin ja nälkä yllätti.

Eikä ollut mikään hinku mennä ravintolaankaan vauvan kanssa, sen puoleen.

Samoin mun sisko ei imettänyt missään julkisesti. Meni kotonaankin aina eri huoneeseen kun oli joku kylässä, ei halunnut edes mua paikalle vaikka ollaan läheisiä. 

Miten jotkut on sitä mieltä, että vauvaa pitää kuljetella ihmisten ilmoilla ja imettää siellä, että se tottuu ihmisiin ja siitä tulee"normaali"? Ei se vauva kyllä tarvi juuri muuta kuin äitinsä jos ruokkimisesta puhutaan. Ehtii kyllä totuttelemaan ihmisiin vähän isompanakin, vaikka 1v eteenpäin ja silloin voi ihan hyvin ruokkia pullosta jos jossain kaupungilla pyörii. 

Vierailija
190/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvat eivät kuulu ravintolaan. Ne on pääsääntöisesti aikuisille. Toki jotkut siistit ruokapaikat ovat lapsille sopivia päiväsaikaan mutta vauvoja ei niihin tarvitse rahdata. Eivät ne siitä mitään ymmärrä.

MInne vauvan voi viedä, jos kriteerinä on se, että vauvan pitää ymmärtää paikasta jotain?

Miksi vauvaa pitäisi jonnekin viedä, muuta kuin neuvolaan ja ottaa kauppaan mukaan?

Eri

Jos lapsiparalla ei ole isää niin eiköhän niin ole parempi. Toki voi pyytää isovanhemmilla/ kavereilta apua lapsen hoitamiseen, mikäli se tuntuu ylivoimaiselta.

Voihan sen lapsen antaa myös adoptioon jos kovin pitää päästä baanalle.

Ulkona syöminen = baanalle lähtö? Ok. Kaikki eivät nykyään halua viettää tylsää maaseutuelämää lapsen kanssa, oman omakotitalon suojassa. Eiköhän ne lapset kulje siellä missä aikuisetkin. Ihmisten ilmoille lähteminen ei tarkoita sitä että mukula katsoo kun äiti vetää viivoja baarin vessassa.

Vierailija
191/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi ihmisten pitää paljastella itseään julkisilla paikoilla. Ei osata käyttäytyä.

Vierailija
192/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko mä ainoa äiti täällä joka ei missään nimessä halunnut imettää julkisesti? Ahdisti jo se, kun lanko tyttöystävänsä kanssa oli kylässä ja vauvalla oli nälkä, menin kyllä toiseen huoneeseen, mutta tämä tyttöystävä tunki sinne.

Molemmat lapseni ovat juoneet tuttelia pullosta julkisilla paikoilla. En taatusti halua esitellä tissejäni. Inhottava ajatuskin.

No et todellakaan ole ainoa. 

Pullosta minä vauvaa ruokin jos lähdin jonnekin ja nälkä yllätti.

Eikä ollut mikään hinku mennä ravintolaankaan vauvan kanssa, sen puoleen.

Samoin mun sisko ei imettänyt missään julkisesti. Meni kotonaankin aina eri huoneeseen kun oli joku kylässä, ei halunnut edes mua paikalle vaikka ollaan läheisiä. 

Miten jotkut on sitä mieltä, että vauvaa pitää kuljetella ihmisten ilmoilla ja imettää siellä, että se tottuu ihmisiin ja siitä tulee"normaali"? Ei se vauva kyllä tarvi juuri muuta kuin äitinsä jos ruokkimisesta puhutaan. Ehtii kyllä totuttelemaan ihmisiin vähän isompanakin, vaikka 1v eteenpäin ja silloin voi ihan hyvin ruokkia pullosta jos jossain kaupungilla pyörii. 

Monille aikuisille tekisi hyvää siedättyä lasten olemassaololle, sen verran käsittämättömiä kommentteja täälläkin on. Sitä en tiedä, tarvitseeko nuori polvi mihinkään näitä minä-minä-ihmisiä.

Vierailija
193/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että tullaan imettämään julkiselle paikalle ja päästetään murhaavia mulkaisuja, kun joku edes vilkaisee sinnepäin. Eli tulla julkiselle paikalle vaatimaan yksityisyyttä muilta.

Ei ihmisten tuijottaminen ole hyvien tapojen mukaista.  Keskity omaan ruokailuusi.

Jos tulet mun näkyviin imettämään niin videoin tapahtuman ja postaan sen sivustolle kinkytlollot . Tietenkin sijaintitietojen kanssa.

Silloin syyllistyt rikokseen. Julkisella paikalla kuvattua materiaalia ei saa halventaa. Tunnetko itsesi vahvaksikin kun yrität rajoittaa imettävän äidin toimintaa uhkailemalla?

Höpö höpö. Eihän rintojen ihailu ja ylistys ole halventamista. Tokihan niitä saa jakaa kaikkien iloksi kun ne tyrkyllä vasten tuodaan.

Kinkysivustolle postaaminen seksualisoisi rinnat imettäjältä kysymättä ja imettäjän tahtomatta. Imetys ei myöskään ole yleisen käsityksen mukaan seksuaalinen teko.

Ja tämähän on vain sinun käsityksesi. Sinä et voi määrätä miten toiset ihmiset lukevat lähettämäsi seksuaalisia viestejä.

Koeta nyt ymmärtää, että lainsäädäntö määrittelee. Pelkkä alastomuus ei ole seksuaalista.

Vierailija
194/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämähän on vain sinun käsityksesi. Sinä et voi määrätä miten toiset ihmiset lukevat lähettämäsi seksuaalisia viestejä.

Sinä et voi määrätä, että jonkun ihmisen ele on seksuaalinen viesti. Esimerkiksi haaroistaan voi kaivaa vaikka punkkia.

Vierailija
195/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vanhukset ovat aikanaan rakentaneet sen Suomen, missä sulla on tänäpäivänä mahdollisuus ”kärvistellä imetysaika kotona”! Häpeä!!

Vierailija
196/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri Sanoman tapainen ketju, joka on jo otsikosta lähtien haistatteleva.

Kuin vihervassarit syö sängyssä ja nai pöydällä, samaa holtittomuutta on tämän ketjun yritys hakea hyväksyntää huonolle käytökselle.

Vierailija
197/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että tässä ketjussa kielletään paljas pinta, mutta menepäs vaatetusketjuun niin siellä 99 % sanoo, että nainen saa itse päättää pitääkö läpinäkyviä urheiluhousuja, avoimia kaula-aukkoja jne.Niin tekopyhiä tämäkin ketju täynnä :D

Vierailija
198/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vanhukset ovat aikanaan rakentaneet sen Suomen, missä sulla on tänäpäivänä mahdollisuus ”kärvistellä imetysaika kotona”! Häpeä!!

Työssäkäyvät mahdollistavat sen, että tämän päivän vanhuksilla on mahdollisuus olla mullan yllä eikä sen alla. Sen vastineeksi voisi vähän osoittaa kunnioitusta eikä soittaa suutaan, jos työssäkäyvät viettävät aikaa lastensa kanssa muuallakin kuin kotona. Aiemmin vauvat eivät käyneet ravintolassa eivätkä eläkeläiset eläneet vanhoiksi. Näin se maailma muuttuu.

Tämä koko keskustelu on äärimmäisen epäkunnioittava. Mistään muusta ihmisryhmästä kuin äideistä ja vauvoista ei voisi käydä tällaista keskustelua.

Vierailija
199/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Näitä julki-imettävien vastauksia lukeneena, en yhtään ihmettele, että päätyvät yh.ksi. Sen verran törkeää tekstiä.

Törkeää kun haluaa muuannekin kuin neuvolaan ja kauppaan?

:D

Vierailija
200/223 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä syödessäni pissaa, äidinmaitoa, spermaa, sylkeä enkä muitakaan eritteitä eritettävän. Menee ruokahalu.

Rintamaito on ruokaa.

Ainoastaan silloin kun tarjoilet sen utareitesi sijaan tuttipullosta. Kotonasi saat lillua vaikka alasti, mutta julkisella paikalla pidä ne utareesi näkymättömissä. Muutkaan eivät saa tulla ravintolaan syömään omia eväitä, joten miksi vauva saisi? Ja vieläpä pakotetaan kanssaihmiset tämä tuotantoprosessi katsomaan.

Kukahan perustaisi kansalaisaloiteen julki-imettämisen kieltämiseksi. Eiköhän se 50000 nimeä aika helposti tulisi ja lainsäätäjäkin joutuisi ottamaan asiaan selkeän kannan.

Olen mies.

Miehistä vain ho*omiehet vastustaa runtaruokintaa, samoin jotkut heiveröiset, jotka eivät sitä tissiä vauvana saaneet.

Sinun täytyy olla homo kun noita naiseuden merkkejä noin inhoat?

Hassua nähdä kuinka tissiöykkäri taantuu suvaitsemattomaksi homottelijaksi kun ei saa tahtoaan läpi. Hih.

Huomionhakuahan se on. Tässähän tämä tuli ilmi. Jos olet mies, sun täytyy tykätä mun tisseistä, muuten olet homo.

Niin se vaan on että että oikea mies ei valita imettämisestä. Hän  katsoo asioita hiukan omaa nenäänsä pidemmälle. On suvaitseva eikä mikään kitisevä märisijä. 

Nämä imettämisestä kitisevät on jääneet tunnekehityksessä lapsen tasolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi