Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaudet jotka erikoisuudentavoittelu on mitätöinyt

Vierailija
23.07.2019 |

Kerätään tähän sairauksia, jotka ovat todellisia, mutta jotka erikoisuudentavoittelijat ovat pilanneet.

Vakavat allergiat. Pahimmillaan reaktioon voi kuolla.

Keliakia. Lieneekö tämäkin allergia. Tämä jengi voi saada oireita pienen pienistäkin määristä.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni. Se oli tosi yleistä opiskeluaikana. Jännä juttu, että 20 hlön ryhmästä 15 kärsii migreenistä. What are the odds?!

Jos ei syö kunnolla niin se laukaisee migreenin oireet eli ainakin naisvaltaisilla aloilla yleistä .  Vai tunnetteko yhtään miestä jolla olisi migreeni?

Migreeni on naisilla yleisenpää estrogeenin takia. Minulla on ollut migreeni taipumus murrosiän alusta asti. Isällänikin on migreenk ja äidin puoleisella mummullani.

Eli uskot kaikkia naisia , jotka sanoo , että heillä on migreeni ja ei kuitenkaan mitään lääkitystä siihen?

Ei lääkäri kirjoita estolääkettä heti ensimmäisen migreenikohtauksen jälkeen.

Vierailija
102/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki hemmetin stressiripulit ja paniikkipieretykset ja muut ns. toiminnalliset oireet. Ne ovat mitättömien tapa esiintyä erikoisina, kerjätä huomiota ongelmalla, jota ei ole.

Puhetta, puhetta.. Mutta jos tulisit vessaan mukaan yleisöksi, veikkaan että poistuisit sieltä itkien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni. Se oli tosi yleistä opiskeluaikana. Jännä juttu, että 20 hlön ryhmästä 15 kärsii migreenistä. What are the odds?!

Jos ei syö kunnolla niin se laukaisee migreenin oireet eli ainakin naisvaltaisilla aloilla yleistä .  Vai tunnetteko yhtään miestä jolla olisi migreeni?

Mitkä migreenin oireet? Kyllä se laukaisee ihan migreenin! Vaikka migreeni onkin mm. hormonaalisista syistä yleisempi naisilla, on myös migreenistä kärsiviä miehiä. Ben Zyscowitz varmaan tunnetuimpia esimerkkejä.

Migreeni on sairaus, jossa voi olla hyvin monenlaisia oireita. Yksi yleisimmistä ja pahimmista oireista on erittäin kova päänsärky.

Kyllä minä sen tiedän. Katsoitko ollenkaan, mihin viestiin vastaat?

Vierailija
104/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen lukuisia. Niin, verensokerin lasku voi laukaista migreenin, ei tarvitse puhu migreenin oireista, sillä kyse on ihan migreenistä.

Tuskin pelkkä verensokerin lasku riittää koko migreenisairautta laukaisemaan, mutta oireita se voi joillakin laukaista.

Minulla on migreeni, mutta verensokerin lasku laukaisee minulla yleensä ihan tavallisen päänsäryn. Hyvin harvoin minulla on ollutkaan migreenipäänsärkyä, mutta muita migreenin oireita on ollut jatkuvasti viime vuosina.

Kyllä se on yksi triggeri. Voit lukea asiasta täältä, jos et usko: https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Siellä lukee, että voi laukaista yksittäisen sairausKOHTAUKSEN. Eri asia kuin itse sairauden laukaiseminen.

Niinhän tuossa alkuperäisessä viestissä on sanottu. Et tunnu oikein ymmärtävän lukemaasi.

Vierailija
105/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen lukuisia. Niin, verensokerin lasku voi laukaista migreenin, ei tarvitse puhu migreenin oireista, sillä kyse on ihan migreenistä.

Tuskin pelkkä verensokerin lasku riittää koko migreenisairautta laukaisemaan, mutta oireita se voi joillakin laukaista.

Minulla on migreeni, mutta verensokerin lasku laukaisee minulla yleensä ihan tavallisen päänsäryn. Hyvin harvoin minulla on ollutkaan migreenipäänsärkyä, mutta muita migreenin oireita on ollut jatkuvasti viime vuosina.

Ymmärräthän sinä, että migreeneitä on erilaisia? Ei ole niin, että sinulla täytyy olla kaikki 10 + oiretta ja vasta sitten kärsit migreenistä. Verensokerin laskeminen ei sinänsä aiheuta migreeniä sairautena, mutta voi hyvinkin laukaista sen kuten mm. stressi, kuukautiset ja tietyt ruoatkin.

Totta kai ymmärrän. En kirjoittanutkaan mitään sellaista, että pitäisi olla kaikki mahdolliset oireet, vaan sanoin nimenomaan, että minulla on harvoin edes migreenisärkyä.

No ilmaiset siinä tapauksessa itseäsi todellas huonosti ja epäselvästi.

Vierailija
106/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia. Kaikki trendipellet potee sitä ja vertaavat yliherkkyyteen. Vaikka kyseessä on todella inhottava oikea sairaus.

Vierailija
107/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissi- ja pillusyövät on niin nähty.

Vierailija
108/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosisairauksista tulee onneksi tuskin koskaan trendikkäitä.

Vierailija
109/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen erikoisuudentavoittelu?

Vierailija
110/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena nättinä naisena katsotaan kieroon, kun pyydän gluteenitonta. Mulla on keliakia, mutta nykymuodin takia ilmeisesti luullaan, että olen linjojani vahtiva trendipelle. Oikeasti oksennan jopa verta, jos syön vahingossa gluteeniviljoja.

Gluteenittomaan ruokavalioon on muitakin syitä kuin linjojen vahtiminen tai keliakia.

Totta.

Nuorimmalla lapsellani on vehnä-ohra-ruis-kananmuna-maitoallergia. Suoraan sanottuna aivan hirveä kombo.

Yleensä hänelle tarjotaan gluteenitonta kun kertoo allergiat. Mutta eihän se gluteeniton välttämättä käy vaikka olisi maidoton ja munaton. Niissä on usein vehnäpohjaisia gluteenittomia aineita mukana, eivätkä ne sovi vehnäallergiselle.

Maitoallergia myös usein sekoitetaan laktoosi-intoleranssiin ja tarjotaan maidotonta. Eräs kokki väitti voissa paistettua ruokaa maidottomaksi. Onneksi itse huomasin mokan.

Ihan oma lukunsa ovat ne, jotka ajattelevat että riittää kun osa allergiaa aiheuttavista aineista jää pois.

Varmasti nuo löperöt suhtautumiset tulee siitä kun ihmiset puhuvat allergiasta silloinkin kun kyse on jostain muusta. Ja sitten leviää ajatus siitä että ei se nyt niin tarkkaa ole näiden allergioiden kanssa.

Vegaani-trendi ja gluteenittomuus-trendi ovat kuitenkin helpottaneet sopivien ruokien ja hyvien uusien reseptien löytämistä. Jotain hyvääkin siis näissä muoti-ilmiöissä.

Vierailija
111/112 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki omatoimidiagnoosit, joita wt itse itselleen tekee. Eli suurin osa allergioista ja laktoosi-intoleransseista. Sähköyliherkkyys, hajusteyliherkkyys, kaikki hemmetin stressiripulit ja paniikkipieretykset ja muut ns. toiminnalliset oireet. Ne ovat mitättömien tapa esiintyä erikoisina, kerjätä huomiota ongelmalla, jota ei ole.

Oikeastihan ne ovat psyykkisiä ongelmia, huomionkerjuuta ja fobioita. Neurooseiksi niitä olisi ennen sanottu. Niissä on se jännä puoli, että niitä voidaan kyllä hoitaa psykoterapian keinoin. Moni tuollainen vaiva katoaisi placebo-lääkityksellä.

Siis millä tavalla esimerkiksi ripuli on huomionkerjuuta? Minulla on diagnosoitu IBS ja en kyllä todellakaan huutele ympäriinsä ripulistani. Tuskin kukaan haluaa huomiota silläkään perusteella, että piereskelee paniikissa.

Vierailija
112/112 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tod.näk. jonkinlainen hormonaalinen migreeni. N. Kerran kuussa tulee helvetinmoinen kipupantan oikealle puolelle ohimoon ja siihen ei yleensä auta kuin otta kasa buranaa ja mennä pimään, viileeseen huoneeseen makaamaan paikoilleen silmät kiinni. Myös kovat helteet laukaisee tän. Tosin pystyn kyllä toimimaan sen säryn kanssa tiettyyn pisteeseen asti.

Eli onko se sitten migreeniö vai vaan kovaa päänsärkyä, tiedä häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä