Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?
Ei tulisi mieleenkään esim. hoitaa miehen sukuun yhteyksiä tai alkaa olla hänen lapsestaan vastuussa. Olen kyllä lapsen kanssa ja teemme yhdessä asioita, kaikki neuvolat jne. hoitaa mies (ja eksänsä vuorotellen/yhdessä). Kotityöt hoidetaan puoliksi, kun asutaan yhdessä, mutta kumpikaan ei kuvittele toisen haluavan mitään arkijuttuja. Ne vain on pakko tehdä ja kumpikin tekee valittamatta, vaikka niistä ei pidetä. (Lapsen suhteen on mielestäni selvää, että vanhempi ottaa vastuun, puoliso jeesailee tarvittaessa. Jos mies alkaisi hoidattaa lapsen minulla tai yirttäisi laistaa kotitöistä, lähtisin suhteesta hyvin pian. Kokemusta on...)
Kommentit (128)
Kyllä sitä sellaisella hartaudella ja toistuvuudella tehdään että pakko siitä on jotain kieroa nautintoa saada. Tai sitten on kyse neuroosista. Vähempikin riittäisi, ihan todella.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kotitöistä. Olen mies. Myös vaimoni tekee kotitöitä. Minä kyllä vaihdan autonrenkaat ja teen muutkin miehiset työt kotityöpuuhastelujeni ohessa. Vaimoni ei "miesten hommia" tee. Tasa-arvoa?
Auton renkaat saa vaihdetuksi muutamalla kympillä, sen lisäksi rengasliike säilyttää renkaita. Voisit myös kertoa, mitä "miesten hommia" kerrostalossa asuvalla on.
Eivät varmasti kaikki, mutta on niitäkin jotka nauttivat. Ja osa ottaa myös sen roolin luonnostaan. Miksi naisten työt olisivat huonompia ja esim.erittäin raskaat miestentyöt jotenkin parempia?
Emma K. kirjoitti:
Minusta kodinhoito on yksi tärkeimmistä töistä tässä yhteiskunnassa, vaikka LBGT-porukat yrittää romuttaa ihmisille ja lapsille turvaisaa yhreiskuntaa.
Yrittävätkö? Eivätkö esim. lesboparit tee kotitöitä ja huolehdi lapsista?
Mies välillä sanoo "mutta sähän pidät siivoamisesta". En pidä, vaan pidän siitä kun on siistiä, siinä on vissi ero.
Mä teen kotihommat pakosta.
Teen myös "miesten" hommat. Ne ovat kivempia kuin kotihommat.
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Kyllä naiset pitävät kotitöistä. Se on ihan biologiaa. Nykyäänhän monet "naiset" välittävät vain itsestään ja kieltävät luonnollisen hoivaviettinsä.
Tässä on minusta ristiriita. Miten se itsestään välittäminen saa naiset lopettamaan kotityöt, jos naiset oikeasti pitäisivät niistä? Eikös itsekkäät ihmiset nimenomaan tee asioita joista itse tykkäävät? Taitaa tuo sinun biologiasi viitata kuitenkin siihen, että naiset ovat vuosikausia tehneet kotityöt koska fyysisesti vahvempi kumppani on heidät siihen pakottanut. Nyt kun naiset eivät ole enää miehen omaisuutta, heidän ei tarvitse enää uhrautua siivoamaan yksin. Mistään luontaisesti luuttuamisvietistä ei ole kysymys.
Olet tyhmempi kuin mieheni, jollet ymmärrä.
Ei ole ristiriitaa. Ristiriitoja on kirkoissa.Minusta tuo argumentti oli aivan validi, joten voisitko selventää mistä syystä voimaantuminen saisi ihmisen sukupuolesta riippumatta nimenomaan hylkäämään rakastamansa asian tekemisen? Ehkä sinulla on joku oma määritelmäsi sanalle voimaantumiselle?
"Voimaantuminen" heh. Uuskielinen sana, mikä ei tarkoita mitään ja tarkoittaa kaikkea.
Sanaa käyttävät katkeroituneet feministit tutustuttuaan itseensä peilisessioissa. "Olen voimaantunut nähtyäni elimeni peilistä".
Puhutaan suomea, ei tarkoituksetonta uuskieltä....mitä? :D En ole kuullut tuota sanaa muualla kuin naisia nälvivien miesten kirjoituksissa, joissa keksitään näitä "näki elimensä peilistä" -juttuja.
Menee hieman oma mielikuvitus ja todellisuus sekaisin. :D
Ja tosiaan: jos naiset luonnostaan haluaisivat tehdä kotitöitä ja hoitaa lapsia, naiset eivät olisi työelämässä ja hankkisi vain muutaman lapsen jos ollenkaan nyt, kun on vapaus valita. Ymmärrän, että tämä totuus voi olla sen verran vaikea niellä, että ennemmin sitä huijaa itseään keksimällä noita höpöjuttuja...
Olen joskus käynyt noissa "voimaannuttavissa" feministien kokouksissa.
Eivät ole jutut miesten keksimiä.
Vakavissaan kerrotut ja tehdyt mielettömät naurettavuudet laitetaan sitten miesten jutuiksi kun toimien naurettavuus ja älyttömyys alun hurmahenkisyyden jälkeen iskee tajuntaan.No kerropa meille muille, miten niihin pääsee. Olisi kiva päästä tutustumaan. Sen verran villiltä kuulostaa...
t. sama
Kysypä naisasialiitto Unionista tai Monika-naisilta.
VoimaantumisterveisinMonika-naiset tarjoaa tukea väkivaltaa kokeneille maahanmuuttajanaisille. Selkeästi et tosiaan tiedä, mistä puhut.
Tiedän kyllä mistä puhun. STEA-avustuksia käsitellessäni saan myös tietää toiminnasta ja mihin rahaa käytetään. Monika-naiset on yksi järjestö, mikä esittelee toimintaansa ja minkä toimintaan olen työni puolesta tutustunut.
Peilitoimintaa löytyy myös Setan naisryhmistä.Joo, kyseinen järjestö tosiaan hakee stealta rahaa vain siihen, että naiset katsovat pimppejään peilistä. ^_^ Vuosia yhteistyötä ko. järjestön kanssa tehneenä ei voi kuin nauraa. :D
Kukaan ei ole väittänyt, että VAIN peilausharrastukseen.
Et sitten voisi vastata siihen aiempaan kysymykseen, että miten "nykyaika" (tms.) sai naiset lopettamaan kotityöt, jos he luonnostaan tykkäävät niistä?
Katsokaapa instast Mrs Hinch ja #hincharmy , siivouksesta yritetään tehdä uutta konmaria. Järkkyä kamaa.
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän kotitöistä. Olen mies. Myös vaimoni tekee kotitöitä. Minä kyllä vaihdan autonrenkaat ja teen muutkin miehiset työt kotityöpuuhastelujeni ohessa. Vaimoni ei "miesten hommia" tee. Tasa-arvoa?
Auton renkaat saa vaihdetuksi muutamalla kympillä, sen lisäksi rengasliike säilyttää renkaita. Voisit myös kertoa, mitä "miesten hommia" kerrostalossa asuvalla on.
Terveisiä naisasialiitto Unioniin ja sinne vehkeitten peilailuun.
Selitätkö vähän enemmän, mitä tekemistä auton renkaiden vaihtamisella ja naisasialiitto Unionilla on keskenään, kun en nyt ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Emma K.
Toivottavasti kaiken maailman naikkoset alkaa ymmärtää, että miehet tekee ja naiset vinkuu.
Ai miehet tekee kotitöitä? Joo, ne tekee huonosti, jotta voivat jatkossa jättää tekemättä.
Voin rehellisesti sanoa pitäväni kotihommista. Kaupassa käynti, ruuanlaitto, siivoaminen, pyykkääminen... Jopa tiskaaminen. Erityisen mielekkäältä nämä tuntuvat silloin, jos voi tehdä muitakin kuin pelkästään itseä varten.
Mä tykkään tehdä kotitöitä.En ala aikuista ihmistä palvelemaan.Edellisessä suhteessa siivosimme vuorotellen,kumpikin pesi omat pyykkinsä,maksettiin puoliksi kaikki,kummatki teki omat ruokansa.Ja kummallekki jäi aikaa hoitaa vielä itseään :).Tuo on julmaa sanoa,että mies on niin huono sängyssä,että ei haluta.Hyvin harva mies on niin huono.Huono:jos laukeaa liian nopeasti.Kyllä se säännöllinen seksi kuuluu parisuhteeseen.Määrän jokainen pari päättää keskenään.Ja,jos se ei kohtaa,Kannattaa lähteä eri teille.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkää, jotkut ei. Luulisin että iso osa ei halua olla vastuussa lähes kaikesta, mutta löytyyhän niitäkin. Eihän "nainen" tai "mies" sinänsä kerro mitään siitä mistä henkilö pitää, vaan persoonallisuus.
Näin on, yksilöllisiä tällaiset asiat ovat eivätkä sukupuolen määräämiä.
Olen nainen ja inhoan suurinta osaa kotitöistä (=siivoamista) ja olenkin välillä vain siivoamatta. Miespuolisella kaverillani on aina tosi siistiä ja hän siivoaa säännöllisesti, mutta en usko, että hänkään siitä erityisemmin nauttii. Hänelle siisteys on kai vain tärkeämpää kuin minulle? En ole koskaan kysynyt.
Leipomisesta tykkään, mutta näiden n. 20 vuoden aikana, kun olen leiponut paljon, minusta ei ole tullut jauhopeukaloa, vaan seuraan aina tarkkaan ohjeita ja saatan unohdella ja tarkistella, millä tasolla mikäkin leivonnainen paistetaan jne.
Miespuolinen tuttavani on joskus sanonut minulle "sähän voisit muakin opettaa leipomaan", vaikka hän säntillisempänä ja skarpimpana yksilönä olisi todennäköisesti parempi ohjeiden mukaan tekijä kuin minä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Inhoan siivoamista ja kotitöitä. Olen aina inhonnut ja karttanut. Kaikkea mielenkiintoisempaa ja tärkeämpääkin voi tehdä. Lukea. Miettiä. Harrastaa s*. Nukkua. Oikeestaan ihan mitä vaan muuta. N 50+
Ollaan nyt tosissaan. Ei naikkoset vaihda auton talvenkaita. Kyllä ne miehet vaihtaa.
Kysymys: Koska olet nähnyt renkaanvaihdossa naista?
Vastaa rehellisesti, äläkä toimi lesbofeministien mielen mukaan.
Kyllä aidosti tykkään hoitaa kotia.
Mikä sen ihanampaa kuin puhdas koti jossa tuoksuu hyvä ruoka ja kaikki ihanat ihmiset ympärillä.
Koti on maailman paras paikka!
Emma K. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla rekkalesbo.
Ei kun sinä olet, kun muita haukut.
Emma K. kirjoitti:
Ollaan nyt tosissaan. Ei naikkoset vaihda auton talvenkaita. Kyllä ne miehet vaihtaa.
Kysymys: Koska olet nähnyt renkaanvaihdossa naista?
Vastaa rehellisesti, äläkä toimi lesbofeministien mielen mukaan.
Miksi sitten rengasliikkeissä on niin paljon miehiä vaihdattamassa renkaita, jos se on miesten homma? Minä tunnen itse renkaat vaihtavia naisia vaikka en itse sitä tee.
Minua, naisena, hävettää, että te naikkoset ette voi myöntää sitä, että miehillä on työnsä ja meillä naisilla omamme.
Mies on perheen pää ja vaimo ja lapset olkoon miehellensä kuuliaisia.
Kyllä mä tykkään siivota ja hoitaa pihaa sekä välillä myös laittaa ruokaa. Aiemmin tykkäsin enemmänkin ruoanlaitosta, mutta nyt kun on monihenkinen perhe niin ajoittain se on pakkopullaa.. Tuntuu että mikään ruokamäärä ei riitä. Samoin on käynyt pyykkien kanssa. Sitä vaan tulee niin paljon, että aina ei jaksaisi.