Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?

Vierailija
23.07.2019 |

Ei tulisi mieleenkään esim. hoitaa miehen sukuun yhteyksiä tai alkaa olla hänen lapsestaan vastuussa. Olen kyllä lapsen kanssa ja teemme yhdessä asioita, kaikki neuvolat jne. hoitaa mies (ja eksänsä vuorotellen/yhdessä). Kotityöt hoidetaan puoliksi, kun asutaan yhdessä, mutta kumpikaan ei kuvittele toisen haluavan mitään arkijuttuja. Ne vain on pakko tehdä ja kumpikin tekee valittamatta, vaikka niistä ei pidetä. (Lapsen suhteen on mielestäni selvää, että vanhempi ottaa vastuun, puoliso jeesailee tarvittaessa. Jos mies alkaisi hoidattaa lapsen minulla tai yirttäisi laistaa kotitöistä, lähtisin suhteesta hyvin pian. Kokemusta on...)

Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?

Vaihtoehdot

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kodinhoidosta.

Vierailija
122/128 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. On hienoa kun kaikki on siistinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ja ehkä nykyäänkin, moni esitteli itsensä maisteriksi. Tarkemmin kyseltynä selvisi, että ollaan uimamaistereita XD

YAMK ei ole sama kuin maisterintutkinto.

Vierailija
124/128 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan ja ehkä nykyäänkin, moni esitteli itsensä maisteriksi. Tarkemmin kyseltynä selvisi, että ollaan uimamaistereita XD

YAMK ei ole sama kuin maisterintutkinto.

Sori, väärä topikki.

Vierailija
125/128 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vihannut siivousta ja päättänyt, että en sitä itse halua tehdä. Nykyään mies ja kodinhoitaja hoitavat siivouksen ja arjen järjestelyt ja kahden lapsen asiat. Itse tykkään sisustaa ja nikkaroida, juuri rakennan terassia ja lapset usein osallistuu. Kotona en paljon ehdi olla, vaikka se on parasta. Työpäivät ovat pitkiä ja joudun olemaan usein matkoilla. Silti onnellinen juuri näin.

Vierailija
126/128 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kodinhoidosta.

- Sanna -

Vierailija
127/128 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei todellakaan tykkää ja yksi tärkeä asia.

Miksi hemmetissä tuo näkyy palkassa vm2021.

Hoitoalaa pidetty naisen kutsumustyötä. Jos olisi ollut miesvaltainen ala raskas ruumiillinen hoivatyö ja vaippojen vaihtelu 24/7 niin palkkaus olisi jotain ihan muuta. Tämä on fakta.

Itse ollut hyvinkin hoivaava lapsirakas nainen ja tykkään leipoa kokata ja passata tekemättä numeroa, en valita sotkusta, siivoilen itse sillä niistä pääsee.

Olen puuhannut kotiin liittyvän mielellään mutta en kuuna päivänä sanoisi että näin sen kuuluu olla.

Parasta jos tehdään kompromisseja. Mitään sellaista ukkelia en katselisi joka olettaa yhtään mitään. Meillä lapsista tullut auttavaisia tyttöjä ja poikia. Heidät otettu kaikkeen tekemiseen mukaan.

Vierailija
128/128 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kodinhoidosta naisena, tasa-arvon nimessä molempien kuuluu käydä töissä ja myös osallistua hiukan näihin perinteisiin naisten töihin.  Naisen kuuluu saada itsetuntoa, vaikea kuvitella ilman palkkatyötä.

Tuota en ymmärrä. Lastenhoito päiväkodissa on työtä jota arvostetaan. Miksi esim omien lasten 2-6kpl hoito ei olisi arvostettavaa työtä? Miksi ei saisi hoitaa niitä omia lapsiaan jos se taloudellisesti olisi mahdollista. Ei se niille lapsillekaan pahaa tee jos se on äidin oma valinta eikä pakotettu siihen.

Eipä ne vanhoillislestat kovin levänneiltä näytä. Onhan se kokopäivä työtä jota harva nainen jaksaisi. Monet naiset ei jaksaisi olla kotona vuosia lasten kanssa.

Eikö se vieläkään ole naisen itsensä päätettävissä mistä hänen itsetuntonsa koostuu?

Ei kaikki ihmiset ole raha tai uraorientuneita.

Naiset itse usein arvostelevat toisiaan enemmän kuin mies naista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme