Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?

Vierailija
23.07.2019 |

Ei tulisi mieleenkään esim. hoitaa miehen sukuun yhteyksiä tai alkaa olla hänen lapsestaan vastuussa. Olen kyllä lapsen kanssa ja teemme yhdessä asioita, kaikki neuvolat jne. hoitaa mies (ja eksänsä vuorotellen/yhdessä). Kotityöt hoidetaan puoliksi, kun asutaan yhdessä, mutta kumpikaan ei kuvittele toisen haluavan mitään arkijuttuja. Ne vain on pakko tehdä ja kumpikin tekee valittamatta, vaikka niistä ei pidetä. (Lapsen suhteen on mielestäni selvää, että vanhempi ottaa vastuun, puoliso jeesailee tarvittaessa. Jos mies alkaisi hoidattaa lapsen minulla tai yirttäisi laistaa kotitöistä, lähtisin suhteesta hyvin pian. Kokemusta on...)

Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?

Vaihtoehdot

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. taitaa olla ainoa täällä, joka puolustaa perinteisiä perhearvoja.

Ei ole mennyt mukaan kaikenlaiseen sateenkaarihömpsötykseen ja muihin yhteiskuntaa mädättäviin toimintoihin.

Eivät perverssit tätä maata rakentaneet, vaan suoraselkäiset suomalaiset.

Vierailija
82/128 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ihan luonnostaan nainen hoitaa nuo hommat. Ja mielellään vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/128 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole minusta sukupuolikysymys, vaan ennemminkin kyse on ihmisen kypsyydestä ja viisaudesta.

Ajattelen itse niin, että viisautta on muokata elämänsä sellaiseksi, että työn määrä vastaa omia mielihaluja ja kypsyys sitten paikkaa sen mahdollisen kuilun, joka jää.

Suomeksi: jos tykkää kotihommista, niin ostaa vanhan kansakoulun ja sisustaa sen entisöimillään kalusteilla ja kutoa paukuttaa mattoja leikkaamistaan kuteista. Tai kokkaa ystäville joka lauantai teemamenuun. Tai nauttii englantilaistyylisestä pihasta siellä puuhaillen. Jne...

Tai sitten on kuin minä: kerrostalo + kalliopihainen möksä. Ystäviä tapaan pääosin ulkona syömisen merkeissä. Puutarhanhoito rajoittuu muutamaan ruukkuun.

Suosittelen muitakin tekemään arjestaan itsensä näköisen eikä kiukuttelemaan.

Vierailija
84/128 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään tehdä kotitöitä.En ala aikuista ihmistä palvelemaan.Edellisessä suhteessa siivosimme vuorotellen,kumpikin pesi omat pyykkinsä,maksettiin puoliksi kaikki,kummatki teki omat ruokansa.Ja kummallekki jäi aikaa hoitaa vielä itseään :).Tuo on julmaa sanoa,että mies on niin huono sängyssä,että ei haluta.Hyvin harva mies on niin huono.Huono:jos laukeaa liian nopeasti.Kyllä se säännöllinen seksi kuuluu parisuhteeseen.Määrän jokainen pari päättää keskenään.Ja,jos se ei kohtaa,Kannattaa lähteä eri teille.

Ei olla kiinostuneita sinun naimahommista.

Tais mies olla sen verran järkevä, ettei alla makaavan möllöttävän lahnan kanssa halunnut jatkaa. Ja nyt katkeruuttasi pilkkaat täällä vauvapalstalla ex-miestäsi.

Katso peiliin. Näet syyllisen.

Emma K.ihmiset eroaa monista syistä.Ole huoleti kyllä sinullekkin ottaja löytyy,vaikka ajatuksesi on aika vanhanaikaisia,joita käytännössä toteuttaa eniten yli.60v pareista. ;)

Vierailija
85/128 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, että naiset pitävät kotitöistä, enkä oleta, että ylisummaan kukaan pitää mistään töistä, ei kodissa eikä sen ulkopuolella.

Pöljä ihminen se sellainen on, joka työtä rakastaa. Välttämätön paha se työ ja vaivannäkö kylläkin on jos ei ole niin rikas, että on varaa teettää kaikki palvelijoilla.

Vierailija
86/128 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille miesten työt, naisille naisten työt.

Näin ollaan eletty vuosituhansia. Asiaa ei voi muuttaa.

Kerro sinä sitten, mitä miesten töitä kerrostalossa asuvalla miehellä on. Jostain syystä tuohon ei tule koskaan vastausta, joten alan kohta uskoa, että ei mitään.

Vierailija
87/128 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poimii tuosta gallupista erilleen pelkästään miehet, joiden osuus vastaajista on melko pieni, vain n. 30 kpl tällä hetkellä, niin lähes 80% miesvastaajista uskoo naisten nauttivan kotitöistä. Naisista siis 10% uskoo samoin. Melkoinen ero.

Vierailija
88/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön kotitöitä kykyjensä mukaan.

Täällä eräs provosoi, ja muut provosoituu.

Vierailija
89/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vuoro tehdä kotitöitä. Naiset on tehnyt viimeiset 2000 vuotta

Vierailija
90/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies onneksi tykkää enemmän kotitöistä. Robotti-imuri imuroi, mutta hän laittaa sen päälle ja huolehtii piuhat yms pois sen tieltä. Hän myös tiskaa ja täyttää astianpesukoneen sekä pesee pyykit. Niin ja käy kaupassa. Minä laitan ruuan, pyyhin pölyt ja pesen vessan.

Vierailija
91/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään kotitöistä, olen jo lapsesta saakka tykännyt. Ruuanlaitto, leipominen, siivoaminen ja pihatyöt ovat ihan parasta mitä voi itsensä ja perheen eteen tehdä. Puoliso pitää myös kotitöistä, erityisesti siivoamisesta ja järjestelemisestä. Ei meillä kuitenkaan nipoteta, eikä tarvitsekaan, koska perusasiat ovat kunnossa.

Vierailija
92/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on varmaankin siinä, kun osapuolten siisteys- ja estetiikkakäsitykset eroavat. Ja käsitykset siitä, kenen "pitäisi" tehdä työt. Jos joku rakastaa imuroimista ja haluaa imuroida aina, ei sellainen ihminen varmaan nokkiinnu siitä, että muut eivät koskaan imuroi hänen taloudessaan.

Mutta kyllähän se kieltämättä vihaksi pistää, kun oletusarvo on se, että minä teen kaikki kotityöt ja perheen toinen aikuinen kotona ollessaan vain tuijottelee ruutuja ja syö valmistamaani ruokaa.

Vierailija
93/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni aidosti luuli että tykkään ruuanlaitosta, koska teen sen niin hyvin.

Huoh.

Vierailija
94/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aukaisi vanhan ketjun. Kyllä Emma K.n jutut on mielestäni asiaa.

Vierailija
95/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kämppää ovat naiset tarjoutuneet siivoamaan, joten en voi muuta kuin olettaa, että osa nauttii kodinhoidosta.

Vierailija
96/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten vuoro haalia talot ja autot, joista mies saa puolet, kun haluaa nuorempaan vaihtaa.

Vierailija
97/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on varmaankin siinä, kun osapuolten siisteys- ja estetiikkakäsitykset eroavat. Ja käsitykset siitä, kenen "pitäisi" tehdä työt. Jos joku rakastaa imuroimista ja haluaa imuroida aina, ei sellainen ihminen varmaan nokkiinnu siitä, että muut eivät koskaan imuroi hänen taloudessaan.

Mutta kyllähän se kieltämättä vihaksi pistää, kun oletusarvo on se, että minä teen kaikki kotityöt ja perheen toinen aikuinen kotona ollessaan vain tuijottelee ruutuja ja syö valmistamaani ruokaa.

Opin viime keväänä parisuhdekurssilla, että siisteyskäsitys on yksi niistä asioista, jotka ovat aika muuttumattomia, ihan kuten temperamentti tai aikakäsitys. Eli persoonallisuuteen liittyviä juttuja. Opetella voi, tottakai, tulemaan toista vastaan, mutta siisteys/sotkuisuus ovat siis lähes samaa luokkaa kuin introversio/ekstroversio.

Ja samaan sarjaan menee tosiaan se, että joillekin aikakäsitys on hyvin tiukka ja he ovat aina ajoissa tai jopa etuajassa, mutta toiset myöhästelevät. Sekään ei ole ilkeyttä vaan syvällä persoonallisuudessa oleva piirre, jota on vaikea muuttaa.

Vierailija
98/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pidä kodinhoidosta ei ole nainen.

Monet suomalaiset naiset ovat menettäneet naisellisuutensa. Luulevat olevansa miehiä.

No mutta, mun synnytyslääkärillä ja kätilöllä on tullut virhe. Itsekin kuvitellut sukupuoliominaisuuksien perusteella olevani nainen. Mihis tästä tehdään muutospyyntö? Mikä merkitään tilalle, mies vaiko muunsukupuolinen?

Vierailija
99/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vuoro haalia talot ja autot, joista mies saa puolet, kun haluaa nuorempaan vaihtaa.

Mies saa puolet, kun nainen haluaa nuorempaan vaihtaa. Ei jätetä roolinvaihtoa puolitiehen.

Vierailija
100/128 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Tähän asti hän nainen on maksanut ruuan, laskut, lasten menot eli "käytännön elämisen", kun mies on "sijoittanut" rahansa autoon ja taloon, ja eron tullessa nainen on jäänyt puille paljaille.

Tervemenoa "yrittämään" nuorempia naisia, ei ne teitä huoli. Minä pääsen helpommalla, kun ei tarvitse mies- vauvaa enää hoitaa. Ja joka toinen viikko voin panna25-vuotiaan uroksen kanssa, kun sinä hoidat lapset. Heipat, ei tule ikävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi