Siis luuleeko joku (mies, nainen) naisten nauttivan kodinhoidosta yms?
Ei tulisi mieleenkään esim. hoitaa miehen sukuun yhteyksiä tai alkaa olla hänen lapsestaan vastuussa. Olen kyllä lapsen kanssa ja teemme yhdessä asioita, kaikki neuvolat jne. hoitaa mies (ja eksänsä vuorotellen/yhdessä). Kotityöt hoidetaan puoliksi, kun asutaan yhdessä, mutta kumpikaan ei kuvittele toisen haluavan mitään arkijuttuja. Ne vain on pakko tehdä ja kumpikin tekee valittamatta, vaikka niistä ei pidetä. (Lapsen suhteen on mielestäni selvää, että vanhempi ottaa vastuun, puoliso jeesailee tarvittaessa. Jos mies alkaisi hoidattaa lapsen minulla tai yirttäisi laistaa kotitöistä, lähtisin suhteesta hyvin pian. Kokemusta on...)
Kommentit (128)
Mies hoitaa toimeentulon, vaimo kodin ja lapset.
Siivotaan kun ehditään ja jaksetaan. Ei sekoiteta sukupuolijuttuja siihen.
On naisten työt ja miesten työt. Ei maailma muutu vaikka kuinka sateenkaariporukkaa oltaisiin.
Vierailija kirjoitti:
On naisten työt ja miesten työt. Ei maailma muutu vaikka kuinka sateenkaariporukkaa oltaisiin.
Suuri osa suomalaisista asuu kaupungissa, kerrostalossa. Mitkä ovat näissä oloissa ne miesten työt, kun pikasulakkeen saa lapsikin nostettua ylös ja renkaat vaihtuvat liikkeessä, 25€?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa suomalaisista asuu kaupungissa, kerrostalossa. Mitkä ovat näissä oloissa ne miesten työt, kun pikasulakkeen saa lapsikin nostettua ylös ja renkaat vaihtuvat liikkeessä, 25€?
No mitä ne naisten työt ovat, kun astianpesukone hoitaa tiskit, pesukone pyykit, imurilla sutaisee kerran viikossa tuosta noin jne. Naisen kanssa saman katon alla elävät miehet käyttävät tutkitusti paljon enemmän aikaa kotitöihin kuin yksin elävät miehet, joten en ymmärrä naisten jatkuvaa ruikutusta ja uhriutumista tästä aiheesta. Hitto mitä vauvoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ne naisten työt ovat, kun astianpesukone hoitaa tiskit, pesukone pyykit, imurilla sutaisee kerran viikossa tuosta noin jne. Naisen kanssa saman katon alla elävät miehet käyttävät tutkitusti paljon enemmän aikaa kotitöihin kuin yksin elävät miehet, joten en ymmärrä naisten jatkuvaa ruikutusta ja uhriutumista tästä aiheesta. Hitto mitä vauvoja!
Nuo koneet eivät täytä eivätkä käytä itseään. Vastaatko kysymykseen?
Mikäli naiset pääsääntöisesti inhoavat kotiaskareita siinä kuin miehetkin, niin mikä sitten on syynä siihen, että sen kodin on oltava ihana, valkoinen ja kiiltävän siisti koko ajan? Miksei vähempi kuuraus sitten riitä? Mistä siinä neuroottisesta siivoamisessa sitten on kyse?
En tarkoita, että kaikki naiset ovat tällaisia, mutta haluaisin ihan vilpittömästi ymmärtää tätä ilmiötä ja olisin kiitollinen, jos joku onnistuisi selittämään... Nyt mieleeni ei tule muuta kuin, että tämä liiallinen siivoaminen on jonkinlainen keino kokea olevansa kontrollissa oman elämänsä suhteen? Tai sitten kyse on jonkinlaisesta naisten välisestä kilpailusta, jonka puhtaimman kodin omistaja voittaa?
Naisilla on omat työnsä ja miehillä omansa.
Minusta naisten on hoidettava koti.
Miesten on huolehdittava vaimolleen ja lapsilleen säälliset olot, sekä ruoan, että myös elinolosuhteiden puolesta.
Jollei mies niistä huolehdi, niin olkoon vaimo oikeutettu hakemaan avioeroa.
Naisille on naisten työt, miehille miesten. Yksinkertaista.
En nauti kodinhoidosta, mutta olen pienestä pitäen tykännyt lastenhoidosta. Nyt olen vain jo 7 vuoden jälkeen niin väsähtänyt, että se alkaa näkyä. N38
Jos mieheni ei tekisi mitään kodin eteen tai hoitaisi lapsia, niin ottaisin eron. Että se niistä miesten ja naisten töistä.
Minä oikeasti tykkään kotitöistä. Ne ovat olleet hyvää vastapainoa työlleni, kun kotitöissä työn jälki on heti nähtävissä, eikä vasta joskus.
Olen laiska liikkuja, joten hyötyliikunta on minulle juuri sopivaa ja mukava tapa heitää aivot narikkaan. Ainoa, mistä en enää niin välitä, on ruuanlaitto, se on alkanut tympiä. Siivoaminen taas on ihan parasta.
Olen korkeakoulutettu hyväpalkkainen nainen.
Tykkään kodinhoidosta naisena, tasa-arvon nimessä molempien kuuluu käydä töissä ja myös osallistua hiukan näihin perinteisiin naisten töihin. Naisen kuuluu saada itsetuntoa, vaikea kuvitella ilman palkkatyötä.
Minulle sopisi järjestely, että mies hoitaisi vuorostaan kokonaan lapset ja kodinhoidon ja minä tienaisin.
Naisen paikka on kotona. Miehen tulee huolehtia toimeentulosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli naiset pääsääntöisesti inhoavat kotiaskareita siinä kuin miehetkin, niin mikä sitten on syynä siihen, että sen kodin on oltava ihana, valkoinen ja kiiltävän siisti koko ajan? Miksei vähempi kuuraus sitten riitä? Mistä siinä neuroottisesta siivoamisessa sitten on kyse?
En tarkoita, että kaikki naiset ovat tällaisia, mutta haluaisin ihan vilpittömästi ymmärtää tätä ilmiötä ja olisin kiitollinen, jos joku onnistuisi selittämään... Nyt mieleeni ei tule muuta kuin, että tämä liiallinen siivoaminen on jonkinlainen keino kokea olevansa kontrollissa oman elämänsä suhteen? Tai sitten kyse on jonkinlaisesta naisten välisestä kilpailusta, jonka puhtaimman kodin omistaja voittaa?
Minä haluan ymmärtää miksi vaadit selityksiä neuroottiseen siivoamiseen kun itsekin myönnät että naiset eivät ole tällaisia? Miksi jonkin marginaaliryhmän tekemiset kuuluvat sinun mielestäsi tähän keskusteluun?
Eikä sitten kyllä ole mies, jos ei osaa paljain käsin tappaa ja nylkeä saalista.