Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistaako teidän miehet (tai veljet tms?) peruskukkia? Esim. ruusun?

Vierailija
23.07.2019 |

Erottaako teidän miehet ruusun ja tulppaanin ja osaako nimetä ne? Entä tunnistaako lupiinin ja maitohorsman ja osaako nimetä ne? Tai muut sellaiset yleiset "peruskukat" kuten vaikka auringonkukka ja päivänkakkara?
Kysyn, koska minulle selvisi aamulla, että korkeasti koulutettu, periaatteessa älykäs mieheni ei tunnista ihan tavallisia kukkia oikein. Hän ei esim. tunnista lupiinia.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että tunnistaako peruukkia😂😂😂😂😂

Vierailija
142/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunnista öljylaatuja autoon. t. nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy joku vammainen tynnyrissä kasvanut olla, jos ei peruskukkia tunnista.  Yhtä lailla kuin tunnistavat männyn, kuusen, koivun ja muutaman muunkin, niin tunnistavat peruskukat. Tulevathan nämä normaalissa elämänkulussa esiin. 

Yhdellä pojalla on erityistuntemustakin, koska puolisonsa on kasvitieteilijä :)

Aikunen ihminen ja puhuu nuin. Normaalissa elämänkulussa tulis myös hyvät käytöstavat tutuksi. Taidat itse olla vammanen ja tynnyrissä kasvanut, kun et osaa asiallisesti ihmisten kanssa keskustella. Törkeää kielenkäyttöä tuntemattomille häpeä! Lapset ottavat aikuisista mallia. Käytöstavat ovat paljon tärkeämmät kuin kukkien tunnistaminen. Sinulta se taito puuttuu.

Olet asian ytimessä. Täällä vastataan ihan tarpeettoman epäystävällisesti ihan tavallisiin aloituksiin. Kyllä noilla keljuilijoilla on synkkä elämä. t. nainen 69 v

Vierailija
144/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ap, mitä haet aloituksellasi, kuulostaa taas siltä, että miesten pitäisi katsella maailmaa samoin silmin kuin naisten. Sitäkö tasa-arvo on?

Naisilla on kuitenkin ihmiskunnan alkuhistoriassa keräilijä-tausta, eli ovat oppineet kiinnittämään huomiota kasveihin ja niiden tunnistamiseen. Miehet metsästivät.

Lisäksi yksilölliset erot eli kaikki miehet eivät edes tarkastele kasveja eivätkä kiinnostu niistä. Heille näkyy vain jotain yleistä vihreää ja ruskeaa, näin kuvittelisin. :) En pitäisi heitä huonompina kuin kasveista kiinnostuneita miehiä ja naisia. t. nainen 69 v

Vierailija
145/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan horsman, se rentun ruusu on.

-uros

Vierailija
146/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tunnistaa peruskukat, muttei kiinnosta pätkääkään. Veljet tunnistaa luonnon kukkia ja muita tosi paljon, koska kotona meille niitä opetettiin. Toinen  veli myös keräsi perhosia ja koppiksia, joten niitäkin tunnistetaan tosi paljon. Vanhemmat oli kiinnostuneita luonnosta, joten kaikkea luontoon liittyvää opetettiin. Myös tavallisimmat linnut ja muut eläimet ovat tuttuja.

Vierailija
147/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oltiin hyvin nuoria, minun silloinen puolisoni (mies) ei tunnistanut kukkia, mutta koska äitinsä oli opettanut että naisille pitää viedä kukkia syntymäpäivänään , hän haki monta kertaa minulle yleensä jotain punaisia kukkia, aika usein ruusuja, mutta  kun kerran toi neilikoita , sanoin että onpa kauniita neilikoita, niin hän ihmetteli että eikö noi olekaan ruusuja. Tunnusti sitten, että pyysi kukkakioskista aina  tyyliin otan 3 noita punaisia kukkasia. Sillä kertaa punaisia olivat olleet vain neilikat. Mutta kiitos ex-anopille kun opetit pojallesi kauniin tavan kuitenkin.

Vierailija
148/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni, yliopistotutkinto yhteiskuntatieteistä, tunnistaa kukkia vainvälttävästi. Lisäksi hän kysyy tasaisin väliajoin (30 vuotta yhdessä), mikä väri se turkoosi taas onkaan.

PS. En mainitse yliopistotutkintoa leveilläkseni vaan siksi, että oppimiskyky on todistettu. Mutta sen oppii, minkä haluaa.

Vierailija
149/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruusun tulppaanista erottaa. Kalat ja linnut tunnistaa minua paremmin, koska kalastaa ja on aikoinaan suorittanut metsästyskortin ja metsästänyt.  Pikkulinnut tiedän ehkä paremmin, mutta en vesilintuja.

Vierailija
150/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaiset miehet selviäisi luonnon armoilla päivääkään. 

Vierailija
151/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen perus luonnonkukat. Mummo opetti tunnistaa niitä ku olin pieni.

M35

Vierailija
152/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luemme kiinaa ja japania, ja jos mielimme osata kirjoitusmerkkejä, joita käytetään ihmisten nimissä, on tiedettävä kukkien ja puiden nimiä, sekä tunnistaa kukkia ja puita luonnossa tai kuvissa.

Vierailija
153/157 |
12.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies osaa nimetä kukkia ja kasveja. Mutta minäpä en osaa. 

Vierailija
154/157 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mies osaa nimetä kukkia ja kasveja. Mutta minäpä en osaa. 

Just mietin itsekin, että miten tämäkin asia on siitä kiinni, millaiset vehkeet on ihmisen haaronperissä. 

Jos ihminen on luonnosta kiinnostunut, hän todennäköisesti tuntee paljon kasveja, jos ei, niin sitten ei. 

Vierailija
155/157 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollaiset miehet selviäisi luonnon armoilla päivääkään. 

En minäkään selviäisi kun en voi syödä ruusunpiikkejä.

Vierailija
156/157 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tunnistaa. Oman pihan harvinaisemmat kasvit tunnistaa myös.

Meillä ei ole koskaan ollut omaa pihaa eikä mökkiä (eikä miehellä lapsenakaan ole ollut), joten hän ei varmaan mieti kukkia usein, mutta luulin, että peruskukat opetetaan koulussa kuitenkin. Ap

Lupiini ja maitohorsman eri pitää oikeesti tutkia. Eivät ole itsestäänselvyyksiä.

Vertaat ruudun ja tulppaaniin eroon?  Hassua. Kyllähän ne kaikki tunnistavat.

Vierailija
157/157 |
13.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan persun. Sillä pääsee jo pitkälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme